آشنایی با آکواریوم سی لایف استانبول

  جمعه، 29 مهر 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
آشنایی با آکواریوم سی لایف استانبول
آکواریوم سی لایف، یکی از بزرگترین آکواریوم ها در اروپاست که می توانید در سفر به استانبول به سراغش بروید. طول راهروی این آکواریوم ۸۳ متر است و به هنگام راه رفتن در آن زاویه دیدی ۲۷۰ درجه ای برای تماشای موجودات دوست داشتنی دریایی در اختیار دارید.

آکواریوم سی لایف استانبول در یکی از معروف ترین مراکز خرید و جاذبه های گردشگری استانبول، در بخش اروپایی قرار دارد. این آکواریوم دارای تونل آکواریومی به طول ۸۳ متر است که بلندترین آن ها در اروپا و پنجمین در دنیا به شمار می رود. در این آکواریوم با بیش از ۴۷ مخزن نمایش، ۱۵۰۰۰ موجود دریایی از ۲۱ منطقه نمایش داده می شود. این مجموعه شامل بخش های اصلی کوسه ها، ستاره های دریایی، میگوها و خرچنگ ها و دیگر گونه های دریایی می شود. یکی از ویژگی های مهم آکواریوم سی لایف که همواره مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می گیرد، تونل کوسه ها و نمایش جزییات دقیق زندگی دریایی است. در آکواریوم سی لایف استانبول همچنین یک جنگل گرمسیری طراحی کرده اند که دارای پوشش گیاهی گرمسیری با درختان مصنوعی ولی بسیار زیبا است.از جمله مجموعه های سی لایف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بزرگ ترین مجموعه کوسه اروپا
  • راهروی اقیانوسی و زیر آبی سی لایف
  • لمس ستارگان دریایی یا خرچنگ ها در استخر تجربه
  • تماشای غذادهی به ماهی ها

 آکواریوم سی لایف استانبول

در آکواریوم سی لایف استانبول چه خبر است؟

آکواریوم بزرگ سی لایف شما را به ماجراجویی در زیر آب دعوت می کند. اگر تا بحال از این مکان دیدنی بازدید نکرده اید، خوب است پیش زمینه ای از آنچه در انتظارتان است را در ذهن داشته باشید. در این آکواریوم نمونه های کمیابی از موجودات زیر دریا را در حال شنا کردن می توانید تماشا کنید. در این قسمت چند نمونه از آنها معرفی می کنیم.

دلقک ماهی (Clownfish)

دلقک ماهی یکی از ماهی های رنگارنگ و زیبای آکواریوم سی لایف استانبول است. دلقک ماهی ها توانایی خاصی دارند که آنها را از سایر موجودات اقیانوسی متمایز می کند. این ماهی ها می توانند روی شاخک های سمی شقایق های دریایی زندگی کنند. می توان گفت تنها موجود اقیانوسی که توانایی این کار را دارد، دلقک ماهی ها هستند. آنها بخاطر لایه مخاطی که روی پوست شان کشیده شده است، از گزند سموم شقایق ها در امانند. پس روی شاخک های سمی شقایق های دریایی، بهترین مکان زندگی برای آنهاست تا هم از شر شکارچیان راحت باشند و هم از باقی مانده غذای شقایق های دریایی بخورند.

عروس دریایی (Jellyfish)

عروس دریایی یکی از جالب ترین موجودات آکواریوم سی لایف استانبول است. این ماهی های عجیب مغز، قلب و استخوان ندارند و بدنشان مثل شیشه شفاف است. شک نکنید که از دیدن شان شگفت زده خواهید شد.

 آکواریوم سی لایف استانبول

لاک پشت ها

نمونه های زیبایی از لاک پشت های دریایی در آکواریوم سی لایف استانبول زندگی می کنند. این لاک پشت ها از بی مهرگان، اسفنج ها، خرچنگ ها، صدف ها و ژله ماهی ها تغذیه می کنند. با کمی دقت و حوصله می توانید برش بینطیری از زندگی آنها را در آکواریوم سی لایف ببینید و عکس های با ارزشی بگیرید.

کوسه سرچکشی (Hammerheads)

کوسه های سرچکشی با آب های مناطق گرمسیری سازگارترند. پس باید در قسمت های خاص آکواریوم سی لایف دنبالشان بگردید. این کوسه ها جثه بزرگی دارند. (طول : 6 متر، وزن: 450 کیلوگرم) حسگرهای الکترونیکی و سر چکشی آنها باعث می شود بهتر طعمه خود را از زیر شن های دریا بیرون بکشند. دوربین خود را آماده نگه دارید تا به محض رد شدن کوسه سر چکشی یک عکس سلفی زیبا بگیرید. متاسفانه باید بگوییم کوسه های سر چکشی در معرض انقراض هستند.

 آکواریوم سی لایف استانبول

چرا باید آکواریوم سی لایف را انتخاب کنیم؟

در شهر استانبول چندین آکواریوم دیگر وجود دارند. که از معروف ترین آن ها می توان به آکواریوم استانبول اشاره کرد. اما دو نکتۀ مهم سی لایف را از دیگر آکواریوم ها متمایز می سازد. نکتۀ اول این است که به لحاظ وسعت سی لایف بعد از آکواریوم استانبول در رتبه دوم قرار می گیرد و دومین نکتۀ مثبت آن، موقعیت جغرافیایی مناسب است. شما برای بازدید از آن نیاز نیست که مسافتی طولانی را بپیمایید و از سایر جاذبه های گردشگری استانبول دور شوید. چندین فروشگاه بزرگ و مرکز خرید نظیر ایکیا در نزدیکی آکواریوم قرار دارند. همچنین ورودی آکواریوم در مرکز خرید معروف فروم قرار گرفته است. شما می توانید به صورت آنلاین اقدام به خرید بلیط نمایید، از این طریق مقداری تخفیف هم دریافت خواهید کرد.

بزرگسالان:

  • حضوری: 62 لیر
  • آنلاین: 50 لیر

کودکان 3 تا 14 سال:

  • حضوری: 49 لیر
  • آنلاین: 39 لیر

راه های دسترسی به آکواریوم سی لایف

آکواریوم سی لایف در منطقه بایرام پاشا، محله کوجا تپه و خیابان پاشا قرار گرفته است. برای رفتن به آنجا می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. در ایستگاه مترو میدان تقسیم به سمت ایستگاه پایانی یعنی ینی کاپی بروید. سپس از آنجا با استفاده از خط M1 و مسیر هاوالیمانی خودتان را به ایستگاه کجاتپه برسانید. در روبه روی ایستگاه مرکز خرید فروم را مشاهده می کنید همانطور که اشاره شد ورودی آکواریم در آنجا قرار گرفته است.

دسترسی به آکواریوم سی لایف استانبول با مترو

آکواریوم سی لایف یا آکواریوم فوروم استانبول، دسترسی خوبی به سرویس حمل ونقل عمومی دارد. به راحتی می توانید از شر ترافیک و هزینه بالای رفت وآمد با تاکسی خلاص شوید و با مترو خود را به آکواریوم سی لایف استانبول برسانید. ایستگاه کوکاتپه نزدیک ترین ایستگاه مترو به مرکز خرید فوروم و آکواریوم سی لایف است. خط مترو فرودگاه آتاتورک – ینی کاپی (خط M1A) در این ایستگاه توقف دارد. اگر مستقیما به ایستگاه های مترو M1 دسترسی ندارید می توانید با خط اتوبوس IETT32 و در ایستگاه مرتر (Merter) متروبوس به این خط ملحق شوید و ادامه مسیر تا آکواریوم سی لایف را با مترو طی کنید.

 آکواریوم سی لایف استانبول


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (672 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان