آشنایی با عملکرد و کاربرد دوربین ۳۶۰ درجه در خودرو

  پنجشنبه، 04 آذر 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
آشنایی با عملکرد و کاربرد دوربین ۳۶۰ درجه در خودرو
در شهرهای شلوغ، برخی از آپشن‌های خودرو مثل یک معجزه به کمک راننده می‌آیند. از جدیدترین آپشن‌های خودرو که می‌تواند در مراحل زیادی از رانندگی به کمک شما بیاید؛ دوربین ۳۶۰ درجه است.در این مطلب نحوه عملکرد این دوربین را در خودرو بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

یکی از انواع آپشن های کاربردی خودرو، دوربین ۳۶۰ درجه خودرو می باشد.امروزه بطور مداوم با تغییر و توسعه تکنولوژی، تجهیزات و امکانات خودروها خصوصا خودروهای خارجی در حال نوآوری است.بطور مداوم آپشن های جدید و کاربردی به خودروها افزوده می شود.این آپشن به راننده ها کمک می کند تا با دید بهتری، رانندگی ایمن تری داشته باشند.در این مقاله قصد داریم به بررسی دوربین ۳۶۰ درجه خودرو و نحوه عملکرد آن بپردازیم.در ادامه با ما همراه باشید.

دوربین ۳۶۰ درجه خودرو

این سیستم جدید ، تکنولوژی دوربین های کمکی را که بیشتر در صنعت خودرو وجود داشت را به مرحله ای ارتقا داده. و قابلیت ها و امکانات جدیدی را در اختیار راننده قرار میدهد. بوسیله دوربین ها وسنسورهای موجود در این سیستم ، یک نرم افزار خاص اطلاعات بدست آمده از این حسگرها را پردازش میکند. یک نمای کامل و ۳۶۰ درجه از فضای اطراف خودرو را برای راننده به نمایش می گذارد. با استفاده از این قابلیت ، راننده توانایی بیشتری در کنترل خودرو بخصوص در فضاهای تنگ خواهد داشت.سیستم دوربین فضای اطراف خودرو (Around View Monitor) از چهار دوربین مجزا مجهز شده اند ، استفاده می کند. این دوربین ها در جلو ، عقب و زیر آینه های جانبی تعبیه شده اند. اطلاعات را برای پردازش به یک کامپیوتر مرکزی ارسال می نمایند. این کامپیوتر مرکزی تصاویر را ارسال شده توسط این چهار دوربین را مورد بررسی قرار داده و به طور مجازی یک نمای ۳۶۰ درجه و کامل را بر روی صفحه نمایشگر خودرو به نمایش میگذارد.

این تصویر نهایی با دقت بالایی همراه بوده و به راننده امکان انجام مانورهایی سخت پارک کردن در فضای تنگ و کوچک را می دهد. در دنیای مدرن امروزی روزانه آپشن های زیادی برای خوردورها تولید و عرضه می شوند در این بین می توان به تولید و عرضه دوربین 360 درجه خودرو اشاره نمود .این دوربین که تصویری 360 در جه از اطراف خود را به ما ارائه می دهند. دوربین 360 درجه کمی از دوربین های معمولی متفاوت ترند. چرا که قادر به این هستند که علاوه بر ثبت و ضبط رویدادها آن ها را به شکلی کاملا زنده به صاحب خودرو ابلاغ نمایند. این دوربین ها به سامانه تشخیص صدا مجهز هستند. می تواند با دستورات صوتی و بدون استفاده از دست آن را مشخص نمود.

دوربین ۳۶۰ درجه خودرو

دوربین ۳۶۰ درجه چگونه کار می کند؟

دوربین ۳۶۰ درجه خودرو از ۴ عدد دوربین تشکیل شده است. موقعیت قرارگیری این دوربینها زیر آیینه های کناری و روی سپر عقب و روی سپر جلو خودرو می باشد و با این شرایط قابلیت دید ۳۶۰ درجه بر روی مانیتور را به راننده می دهد.یک واحد پردازش مرکزی هم در این نوع سیستمها وجود دارد که وظیفه آن دریافت فیلم های تهیه شده توسط دوربین ها، پردازش آن ها و نمایش موقعیت های گوناگون خودرو از هر جهت در مانیتور می باشد.بوسیله دوربین ها وسنسورهای موجود در این سیستم ، یک نرم افزار خاص اطلاعات بدست آمده از این حسگرها را پردازش می کند. اطلاعات دریافت شده از دوربین ها یک نمای کامل و ۳۶۰ درجه از فضای اطراف خودرو را برای راننده به نمایش می گذارد و با استفاده از این قابلیت، راننده توانایی بیشتری در کنترل خودرو بخصوص در فضاهای تنگ خواهد داشت.ویژگی های دوربین ۳۶۰ درجه خودرودوربین ۳۶۰ درجه خودرو دید خیلی خوبی دارد و دید کاملی از تمام ابعاد خودرو به راننده می دهد.

این دوربین جهت پارک در پارکینگ های شلوغ و رفت و آمد از کوچه های باریک بی نظیر است و تا حد زیادی از بروز تصادف یا برخورد با موانع جلوگیری می کند.دوربین ۳۶۰ درجه خودرو قادر است که علاوه بر ثبت و ضبط رویدادها آن ها را به شکلی کاملاً زنده به صاحب خودرو ابلاغ نماید.این دوربین به سامانه تشخیص صدا مجهز است.سهولت در پارک خودرو بخصوص پارک دوبل امتیازی است که راننده با استفاده از دوربین ۳۶۰ درجه خودرو از آن برخوردار می شوید.یکی از مهمترین مزیت های دوربین ۳۶۰ درجه خودرو این است که فرد می تواند به راحتی خودروی خود را از راه دور مشاهده و ردیابی کند.

همچنین به راحتی می تواند آن را در یک پارکینگ بسیار شلوغ از بین انبوده خودروها پیدا کرده و نگران تلف شدن وقت بابت پیدا کردن خودرو نباشد.تمامی اتفاقات اطراف خوردو به طور کاملاً خودکار ضبط می شود .مالک دوربین ۳۶۰ درجه خودرو می تواند از طریق موبایل خود تمامی اتفاقات اطراف خودرویش را مشاهده کند. با استفاده از این دوربین شما از تصادف و دیگر اتفاقات احتمالی خودرویتان با خبر می شوید و می توانید از عکس و فیلم گرفته شده توسط دوربین جهت پیگیری بیمه و پلیس استفاده کنید. این دوربین می تواند از جایگاه خودرو شما در هنگامی که خودرو به سرقت رفته است اطلاع دهد.

مزایای دوربین 360 درجه خودرو

این دوربین قابلیت نصب بروی تمامی خودروهای داخلی و خارجی را دارند. هر چند برخی از شرکت خودروسازی این دوربین 360درجه را بصورت آشپن بر روی خودرو دارند. این دوربین 360 درجه خودرو دید بسیار دقیقی دارند شما می توانید از هر زاویه ای که دوست دارید. ویدئوهای 360 درجه تهیه کنید و آنها را بر روی سرورهای کلود بارگذاری کنید.

دوربین 360 درجه خودرو قابلیت اتصال به شبکه های نسل چهارم ال تی ای را دارند. توجه داشته باشید که این دوربین نمایشگر 3اینچی دارد. می تواند ویدئوهای 360 درجه با کیفیت 4k را ضبط کند. نکته ای که در استفاده ازدوربین 360 درجه خودرو وجود دارد این است که شما می توانید اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی و همچنین سرعت راننده را نیز به این تصاویر اضافه کنید.

سهولت در پارک خودرو بخصوص پارک دوبل امتیازی است که راننده با استفاده از دوربین 360 درجه خودرو از آن برخوردار می شود. مهمترین مزیت دوربین 360 درجه خودرو نیز این است که شما به راحتی می توانید خودروی خود را از راه دور مشاهده و ردیابی کنید. همچنین به راحتی می توانید آن را در یک پارکینگ بسیار شلوغ پیدا کنید و نگران گم شدن آن نباشید. توجه داشته باشید که این تصاویر را بر روی هدست واقعیت مجازی نیز ممکن است.

دیگر ویژگی های دوربین 360 درجه خودرو

یکی از مزایای ویژه دوربین ۳۶۰ درجه خودرو، این هست که شما با استفاده از این آپشن کاربردی، می توانید از تصاویر آن برای کروکی تصادفات و نشان دادن این تصاویر به پلیس راهور و بیمه برای تشخیص مقصر حادثه تصادف، استفاده کنید.بعلاوه، زمانی که خودرو خاموش می باشد و برخوردی با خودرو صورت می گیرد، سنسور های دوربین خودرو به طور خودکار فعال می شوند و دوربین شروع به ضبط تصاویر می کند.

از دیگر مزایای این دوربین، می توان به امکان مشاهده آنلاین موقعیت خودرو بویژه در هنگام سرقت، بر روی تلفن همراه اشاره کرد. (در مدل های خاص- تماس بگیرید)علاوه بر این مزایا، دوربین ۳۶۰ درجه کاربردها و مزایای دیگری هم دارد که از این میان، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کمک به راننده جهت پارک در پارکینگ و پارک دوبل در فضای بسیار باریک
  • امکان ارسال و انتشار تصاویر ضبط شده در شبکه های اجتماعی
  • افزایش دید خودرو در هنگام شب و سهولت رانندگی در شب
  • سهولت استفاده و غیره

سیستم عامل مورد استفاده در دوربین 360 درجه خودرو

سیستم عامل دوربین 360 درجه خودرو اندروید 7.1 است. لذا شما به سادگی می توانید عکس و ویدئوهای تهیه شده را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (340 نظر) نگاهی به حال و هوای اتاق محل بستری رهبر معظم انقلاب هنگام عیادت چهره های سیاسی از ایشان؛ از عرض ارادت دختر و نوه‌های امام خمینی تا بوسیدن پیشانی رهبری توسط روحانی+عکس (328 نظر) همزاد احسان علیخانی، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (293 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (253 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (220 نظر) نگاهی به کیک تولد مسعود پزشکیان در کنار نوه ارشد با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیک شکلاتی /مبارکاا باشه (198 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (192 نظر) نگاهی به جشن تولد نوه پسری مسعود پزشکیان با کیک خانگی/ چیدمان زیبا و ساده خانه با قندان گل سرخی، ترمه روی میز و روکش پارچه‌ای مبل+عکس (153 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (123 نظر) نگاهی به خانه خواهر شاه پهلوی در کرج/ زلم زیمبو خاندان نحس پهلوی از سهم ایتام+عکس (99 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (94 نظر) دارا حیایی: من یه خونه 50 متری رو به یه خونه‌ای 300 متری که پدرم برام گرفته باشه، ترجیح میدم./ جونم را به عنوان مهریه میدم! (90 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (84 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: هنوز با اعلیحضرت عقد زناشویی نبسته بودم اما صبح که از خواب بیدار شدم دوران کودکی و دوشیزه‌گی را از دست دادم! (78 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا قناد برای تزیین کیک سه بعدی سوسن پرور با تم پسرونه+عکس (76 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 10 مهر 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 10 مهر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 10 مهر ماه 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 10 مهر 1403
فال حافظ با تفسیر روز سه شنبه 10 مهر 1403 + فیلم
مژگان ربانی بازیگر نقش خواهر شاه پهلوی: گریم شدم به حدی چهره ام تغییر کرده بود که به جای خودم اشرف پهلوی را دیدم!
پارک مره خونی سردرود در آذربایجان شرقی + عکس
اعضای مدیران سبک گروه مبارزان استان آذربایجان شرقی معرفی شدند
انتصاب معاونت فضای سایبری و مجازی فرهنگبان و فرهیختگان کشور
نگاهی به جواهرات پرزرق و برق فوزیه همسر دوم شاه پهلوی/ ریخت و پاش های آنچنانی به کام عروس مصری خاندان پهلوی
کشف موتور سنگین 5 میلیاردی در تبریز
علی دایی: چرا ما نباید زمین چمن مناسب داشته باشیم؟! اصلا خنده‌دار است/ اصلا این‌ها به نظر من مسخره‌بازی است! اصلا آدم خجالت می‌کشد!
‌ناصر سرگزی: تشکلها عامل اثر گذار در هر حوزه هستند
انتصاب محسن بازرگان بعنوان مشاور دبیر ستاد خبری جبهه فرهنگیان و فرهیختگان کشور
پلمپ 2 مرکز غیرمجاز مداخله گر در شوشتر
منتخب روز   
9 روش شگفت انگیز که نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند / نمک و آب نمک برای صورت زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور