آشنایی با سگ نژاد امریکن فاکس هاند (American Foxhound)

  سه شنبه، 28 دی 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
آشنایی با سگ نژاد امریکن فاکس هاند (American Foxhound)
اگر به دنبال سگ شکارچی میگردید که در شکار بتواند به شما کمک کند. سگ نژاد آمریکن فاکس هوند (American Foxhound) رو به شما معرفی میکنیم. اگر تمایل به نگهداری و یا قصد خرید این سگ تازی و شکارچی رو دارید. با ما همراه شوید.

با اینکه سگ نژاد آمریکن فاکس هوند (American Foxhound) متعلق به یک روشی از زندگی است که بیش از دو قرن ادامه داشته است، اما این پتانسیل را دارد که تبدیل به یک همراه امروزی برای شما شود. این حیوان بسیار خونسرد، مهربان، شیرین و وفادار است. اگرچه این سگ ها نژاد اصیل و خالصی دارند؛ اما ممکن است شما این سگ را در پناهگاه ها یا گروه های نجات پیدا کنید.

استقامت و عشق به دویدن، این گونه سگ را به یک همراه مناسب در دویدن برای والدین ورزشکار تبدیل کرده است. همچنین طبیعت ملایم این سگ ها باعث شده است که آن ها به سگ های عالی خانوادگی تبدیل شوند. اگرچه آن ها زیاد به مراقبت احتیاج ندارند، اما صاحبان تازه کار و ساکنان آپارتمان باید مراقب باشند. انرژی زیاد و هیجان این سگ ها به این معنی است آن ها به فضای زیادی برای دویدن و تعهدی برای بازی کردن زیاد با آن ها نیاز دارند.

مشخصات ظاهری سگ نژاد امریکن فاکس هاند

جمجمه- باید نسبتاً طولانی باشد، کمی در شکم حالت گنبدی داشته، و سینه پهن و پر هستند. گوش های نسبتاً کوچک و بلندی دارند. در مواقعی که تقریبا تا نوک بینی کشیده شوند می توانند ظاهر جالب و متفاوتی را از آنها به نمایش بگذارد. بسیار زیبا با بافت نسبتاً گسترده ، در قسمت نزدیکی به سر قرار گرفته اند که می تواند جایگاه گونه ها را بهتر مشخص کند.چشم های بزرگ، در فاصله مناسب از یکدیگر، با نگاهی آرام و ملایم دارند که بیشتر به رنگ فندقی یا قهوه ای هستند.پوزه دارای طول مناسبی است و به صورت مستقیم و مربعی تا حد متوسطی از صورت را در بر گرفته است.

سگ نژاد امریکن فاکس هاند

انواع سگ نژاد آمریکن فاکس هوند

  • سگ های آزمایشی صحرایی: این سگ ها به داشتن سرعت بالا و روحیه رقابتی مشهورند.
  • سگ های شکاری آهسته: این دسته از سگ های فاکس هوند به زوزه کشیدن موزیکال خود مشهورند.
  • سگ های درگ: این سگ ها به سگ های ردیاب معروف اند. این سگ ها به جای طعمه واقعی با استفاده از یک فریب مصنوعی مسابقه داده و یا شکار می شوند.
  • سگ های شکاری گروهی: این سگ های شکاری توسط شکارچیان سوار بر اسب در گروه های ۱۵ تا ۲۰ تایی و یا بیشتر استفاده می شوند.

مشخصات نژاد American Foxhound

نام آمریکن فاکس هوند (American Foxhound)
دسته بندی سگ تازی، سگ شکارچی
وزن نرها: 18 تا 27 کیلو گرم
ماده ها: 18 تا 27 کیلو گرم
قد نرها: 56 تا 63
ماده ها: 53 تا 61
طول عمر 12 تا 13 سال

ویژگی های برجسته نژاد آمریکن فاکس هوند

  1. فاکس هوند بسیار فعال است و نیاز به روزانه یک تا دو ساعت ورزش دارد.
  2. فاکس هوند برای زندگی در مکان های کوچک مناسب نیست. آنها نیاز به یک حیاط بزرگ دارند.
  3. فاکس هوند علاقه زیادی به خوردن دارد و باید تغذیه اش تحت کنترل باشد.
  4. فاکس هوند سرکش و مستقل است. آموزش اطاعت کردن برای فاکس هوند ضروری است.
  5. فاکس هوند با کودکان ملایم و صبور و مهربان است.
  6. فاکس هوند آمریکایی در عین حال که شیرین و مهربان است ولی سرکش و مستقل می باشد. آنها برای شکار پرورش داده شده اند.
  7. مثل هر سگ دیگری، فاکس هوند باید در سنین تولگی اجتماعی شود. اجتماعی شدن کمک می کند تا یک توله سگ تازی مخصوص شکار روباه رشد کند.

رفتار و مزاج فاکس هاند آمریکایی

فاکس هاند آمریکایی بطور معمول وقتی در خانه باشد وفادار، شیرین، مهربان و با محبت است اما مانند سگ های تازی (هاند) دیگر در زمان شکار بسیار فداکار و شجاع هستند.گرچه زمانی که رد بویی از حیوانی دیگر می شنوند کمی لجباز و سرسخت می شوند و برای گرفتن شکار بطور غیر قابل وصفی سریع می دوند.

بعنوان یک حیوان خانگی، فاکس هاند آمریکایی به خاطر ذات فعالش به تمرینات زیادی نیاز دارد و با گونه های دیگر سگ های اهلی به خوبی کنار می آید به خصوص بخاطر تاریخچه اش که به زندگی گروهی آنها بر می گردد.فاکس هاند آمریکایی همیشه به یک رهبر و سرگروه نیاز دارد تا مانع هرگونه مشکل رفتاری از جانب او شود.گرچه فاکس هاند آمریکایی حیوانی است که سریع واکنش نشان می دهد اما خیلی نسبت به غریبه ها با احتیاط نیستند و به ندرت رفتار پرخاشگرانه ای از خود نشان می دهند.

مراقبت از سگ نژاد امریکن فاکس هاند

آمریکن فاکس هاند باید با نظارت و تأیید دامپزشک شما، با غذای سگ با کیفیت بالا، چه از نظر تجاری و چه تهیه شده در منزل، به خوبی تغذیه شوند. هر رژیم غذایی باید متناسب با سن سگ (توله سگ، بزرگسال یا سالخورده) باشد. فاکس هاند عاشق غذا خوردن است و می تواند در معرض اضافه وزن باشد، بنابراین برای جلوگیری از چاقی بهتر است به جای اینکه به او اجازه دهید در تمام روز تغذیه کند، روزانه دو وعده اندازه گیری شده متناسب با سن آن برای تغذیه در نظر بگیرید. تغذیه به عنوان جایزه می تواند کمک مهمی در آموزش باشد، اما جایزه دادن زیاد می تواند باعث چاقی شود.

نظافت سگ نژاد امریکن فاکس هاند

پوشش خارجی یک آمریکن فاکس هاند خوش تیپ و زیبا، کوتاه است و نزدیک بدن قرار دارد. بافت سخت پوشش خارجی سگ او را از سایر عوامل تهدید کننده و تاثیر گذار بر روی پوست و بدن، محافظت می کند و مراقبت از پوشش خارجی آن نیز بسیار آسان است. یک بار در هفته برای شانه زدن موهای آن با استفاده از یک میت، ابزار نظافت لاستیکی یا یک دستکش مخصوص، معمولاً همان چیزی است که برای نظافت سگ آمریکن فاکس هاند لازم دارید. فاکس هاند نیازی به استحمام ندارد مگر اینکه در بیرون از منزل مشکلی برای آن بوجود آید یا به خاطر عصبانیت خود را کثیف کند. مانند همه نژادها، ناخن های سگ فاکس هاند را باید مرتباً نظافت کرد.

ورزش سگ نژاد امریکن فاکس هاند

فاکس هاند ها مخصوصاً برای گذراندن ساعات طولانی در تعقیب و گریز طعمه ها یا به صورت کلی شکار آنها ساخته شده اند. به همین دلیل است که یک آمریکن فاکس هاند حداقل به یک ساعت یا دو ساعت تمرین خوب روزانه نیاز دارد که اگر این کار را نکند، ممکن است بی حوصله و مخرب شود. اگر آنها تمام فعالیت های مورد نیاز خود را انجام دهند، می توانند تقریباً در هر مکانی باشند و هر کاری را که از آنها انتظار می رود انجام دهند. سگ های آمریکن فاکس هاند در حالی که خوشحال ترین زندگی را در خانه های خود با خانواده انسانی خود تجربه می کنند، در پیاده روی های طولانی یا پیاده روی های کوتاه مدت می توانند همراهان خوبی باشند.

از آنجا که به آنها وظایف شکار و تعقیب حیوانات و پیگیری بو ها داده می شود، فقط باید در مناطقی که در آن محصور هستند این کار ها را انجام دهد و این مناطق را با زوزه کشیدن مشخص می کند. این نژاد همچنین با شرکت در ورزش های مخصوص سگ مانند ردیابی، راه پیمایی، تست توانایی و سایر فعالیت هایی که می توان در آنها هم از سگ و صاحب آن استفاده کرد، ذهن و بدن خود را ورزش دهند.

آموزش سگ نژاد امریکن فاکس هاند

آموزش سگ های آمریکن فاکس هاند آسان و دوست داشتنی است. آنها همچنین می توانند سرسخت و مستقل باشند، اما می توانند تمرین را با صبر و حوصله انجام دهند. کلاس های اطاعت و پیروی برای آنها توصیه می شود و به عنوان یک سگ گرسنه که آموزش های لازم را ندیده باشد، ممکن است از عکس العمل آنها بی نصیب نمانید و غریزه گرسنگی آنها بر شما قالب شود. فاکس هایی که در خانه پرورش یافته اند، به طور شگفت انگیزی از جمله همراهان مهربان، با وفا و فداکاری هستند و در کنار کودکان بسیار خوب رفتار می کنند. حتی در این صورت، صاحبانشان هنگام آموزش آنها به صبر و استقامت احتیاج دارند چرا که اگر ورزش کافی انجام نشود، رفتارهای ناخواسته ای از آنها می بینند.

سلامتی سگ نژاد امریکن فاکس هاند

آمریکن فاکس هاند به طور معمول یک نژاد سالم است و یک پرورش دهنده مسئول شرایط سلامتی ویژه برای آنها مانند دیسپلازی مفصل ران و ترومبوسیتوپاتی را آزمایش می کند چرا که این یک اختلال خونی است و ممکن است در تمام سگ های این نژاد وجود داشته باشد. این نژاد های شکاری می توانند به عفونت گوش مبتلا شوند و به همین دلیل گوش های فاکس هاند باید به طور مرتب بررسی شود تا مواد خارجی از بین برود و از ایجاد موم جلوگیری شود. مسواک زدن منظم باعث حفظ سلامت استخوان دندان ها نیز خواهد شد.

تغذیه سگ نژاد امریکن فاکس هاند

به طورکلی پیشنهاد می شود که 2 تا ۳ فنجان غذای سگ باکیفیت بالا در طول روز به آمریکن فاکس خود بدهید؛ اما توجه کنید که مقدار غذایی که سگ شما می خورد بستگی به سن، اندازه، ساختار و متابولیسم سگ شما بستگی دارد. سگ ها نیز درست مانند انسان ها با یکدیگر تفاوت دارند و مقدار غذایی که باید بخورند در سگ های مختلف، متفاوت است.ناگفته نماند که یک سگ با فعالیت بدنی بالا بیشتر از یک سگ تنبل به غذا احتیاج دارد. همچنین کیفیت غذای سگ هم باعث ایجاد تفاوت می شود. به طورکلی هرچه غذای سگ شما کیفیت بهتری داشته باشد، سگ شما بهتر تغذیه می کند و بنابراین در طول روز شما مجبورید دفعات کمتری آن ها در ظرف غذای سگ خود بریزید!

سگ آمریکن فاکس هوند و به طورکلی سگ های شکاری غذا خوردن را دوست دارند. بهتر است برای جلوگیری از اضافه وزن سگ خود، قبل از غذا دادن به سگ، غذا را اندازه بگیرید. همچنین به جای آنکه دائماً غذا را در دسترس قرار دهید، روزانه طی دو وعده غذایی به سگ غذا بدهید.

میزان سازگاری نژاد آمریکن فاکس هوند با کودکان و حیوانات خانگی دیگر

فاکس هوند آمریکایی با کودکان مهربان می باشد. بچه ها باید چگونگی رفتار با سگ را آموزش ببینند نظارت بر هر نوع فعل و انفعالات بین سگ ها و کودکان خردسال باید صورت بگیرد تا مانع هر گونه گاز گرفتن یا کشیدن گوش یا دم شوید .فاکس هوند آمریکایی با گربه، خرگوش و حیوانات خانگی دیگر سازگار است. با این حال، تا زمانی که از سازگاری آنها مطمئن نشدید آنها را تنها نگذارید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (466 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (326 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (312 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (247 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (214 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (189 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (152 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (119 نظر) همزاد احسان علیخانی، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (113 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (94 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (89 نظر) نگاهی به کیک تولد مسعود پزشکیان در کنار نوه ارشد با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیک شکلاتی /مبارکاا باشه (87 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (84 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (84 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (83 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(تصاویر) خانه باغ زیبای ترلان پروانه، طناز سریال "گردن زنی"، به سبک روستیک یا روستایی با دیوارهایی از جنس نی خیزران و گلدان‌های بزرگ سفالی
کشف یک گونه جانور نادر و جدید در دریا؛ کوسه‌های شبح در آبهای تاریک نیوزلند دیده شد!+تصاویر
10 مورد از عجیب ترن آدم های دنیا، که از شنیدنشون شاخ درمیآرید! از حامله بودن یک مرد هندی تا خوردن شیشه!+تصاویر
(ویدیو) جنجال جدید و باورنکردنی سریال گردن زنی/ شاید باورتون نشه ولی تو سریال گوش های مهران غفوریان رو با چسب چسبوندن به سرش😲😲
(عکس) سنگ تمام بیرانوند برای تولد لاکچری پسرش با تم شیک و خاص/ فقط قیافه اون سگ با ابهت کنار پسرش
(تصاویر) 5 خانه‌ی حیرت‌انگیز جهان در سال 2024 از نگاه معماران/ جالبه که نه لوکسن نه لاکچری ولی میخکوب‌کنندن
اگه اولین نفر برای قبر خریدن باشی جایزه میگیری! 🤣جایزه اولین کسی که تو بهشت زهرا دفن شد چی بود؟ + عکس
همزاد جنی باور خرافی یا واقعی؟/آیا شما به وجود همزاد باور دارید؟+تصاویر
(ویدئو) روایت افتخارآمیز رضا ناجی از لحظه برنده شدن بهترین بازیگر جشنواره برلین بین چند ابر بازیگر دنیا برای فیلم آواز گنجشک ها
ماجرای جمله ای که امام خمینی(ره) به سید حسن نصرالله گفت/ پیام مهم آیت‌ الله بهجت به سید مقاومت چه بود؟
جلسه غیرعلنی مجلس در مورد مسائل منطقه و حوادث لبنان آغاز شد
سردار عباس نیلفروشان در حملهٔ تروریستیِ رژیم صهیونیستی به هم‌رزمان شهیدش پیوست
(تصاویر) بازیگران معروف سینمای ایران که بازیگری را از پدر و مادر بازیگرشان به ارث برده‌اند/ از دختر گوهر خیراندیش تا پسر پرویز پرستویی
فقط افراد تیزبین که مو رو از ماست بیرون میکشن میتونن خرگوش رو در این عکس پیدا کنن
(ویدیو) تیتراژ پایانی جذاب و متفاوت جوکر بانوان/ اینجا جوکر خانم‌هاست😌 طبقه 21 یو یو
منتخب روز   
زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس