آشنایی با انواع سایه چشم

  جمعه، 17 مرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
آشنایی با انواع سایه چشم
سایه چشم یکی از لوازم آرایشی مورد استفاده برای روی پلک ها و زیر است. چروک اطراف چشم ها در پیری چهره تأثیر زیادی دارند. با استفاده از سایه چروک ها و پیری چشم پوشش داده می شوند. سایه در جذابیت و زیبایی چشم ها تأثیر فوق العاده ای دارد

سایه چشم یکی از لوازم آرایشی مورد استفاده برای روی پلک ها و زیر است. چروک اطراف چشم ها در پیری چهره تأثیر زیادی دارند. با استفاده از سایه چروک ها و پیری چشم پوشش داده می شوند. سایه در جذابیت و زیبایی چشم ها تأثیر فوق العاده ای دارد. اگر طرز استفاده از سایه را بدانید، می توانید به چشم ها عمق و بعد خاصی بدهید. با رعایت اصول سایه زدن، چشم ها درشت تر و جذاب تر شده و عیوب چشم ها پوشش داده می شود.

مواد تشکیل دهنده سایه های چشم

سایه یکی از لوازم آرایشی شیمیایی چشم است. مواد تشکیل دهنده سایه، برای چشم بی خطر است. بهتر است در صورت وجود بیماری های چشمی و حساسیت به مواد آرایشی قبل از استفاده از سایه با پزشک خود مشورت کنید. سایه های چشم، از سیلیکات منیزیم (talc)، خرده های سنگ طلق ، mica، sericite، magnesium stearate، رنگ دانه ها و مواد نگه دارنده تشکیل شده است.

انواع سایه چشم

سایه چشم انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن ها بافت، فرمول، تأثیر و ظاهر پایانی متفاوتی دارند. همین موضوع باعث می شود که انتخاب از بین آن ها به کاری دشوار بدل شود. بنابراین اگر شما هم جزو آن دست از کسانی هستید که اطلاعات چندانی درباره ی سایه چشم و انواع آن ندارند، با همراه باشید تا در ادامه این مطلب شما را با انواع سایه ی چشم بیشتر آشنا نماییم.

۱- سایه چشم پودری

سایه پودری یکی از رایج ترین انها می باشد و برای کسانی که تجربه چندانی در آرایش با سایه چشم ندارند، پیشنهاد بسیار مناسبی می باشد. این نوع از سایه ی چشم اغلب بصورت پالت های فشرده دو یا چهار تایی و یا بصورت تک پیگمنت عرضه می شوند.نکته ای که درباره ی سایه چشم پودری باید خاطر نشان کرد این است که نباید این سایه را روی چشم بمالید. در واقع هیچ چیزی را نباید بصورت خیلی سخت به روی پلک یا اطراف چشمتان بمالید چرا که در این ناحیه از صورت پوست بسیار حساس و آسیب پذیر بوده و هر حرکت سخت و مالاندن چشم می باعث ایجاد چین و چروک اطراف چشم شود. برای استفاده از سایه چشم پودری بهتر است از برس سایه استفاده کنید و آن را آرام و خیلی ملایم به روی پلک بزنید. گاهی مواقع امکان دارد استفاده از انواع برس آرایشی برای سایه زدن دشوار باشد، لذا می توان به افراد تازه کار پیشنهاد کرد برای سایه زدن از انگشت خود استفاده کنند.

۲- سایه چشم کرمی

اگر استفاده از سایه پودری برایتان تکراری شده است و دوست دارید سایه چشم دیگری را تجربه کنید، سایه ی چشم کرمی برایتان گزینه ای مناسب خواهد بود. این سایه برق بیشتری به پشت چشم می بخشند اما معمولا برای وست های چرب مناسب نیستند. این نوع سایه ها اکثرا در یک ظرف کاسه ای کوچک ارائه می شوند و رنگ های مختلف آن ها به صورت تکی به فروش می رسد و به سبب همین ویژگی می توانید دو یا چند رنگ را با هم ترکیب کرده و رنگ های زیبایی را پدید آورید. برای استفاده از سایه چشم کرمی پیشنهاد می شود قلمو های آرایشی که سر های بزرگتری دارند استفاده نمایید چرا که مانع از ریختن سایه می شوند.

۳- سایه چشم مایع

سایه چشم مایع معمولا در بسته بندی شبیه به برق لب یا رژهای مایع عرضه می شود. برخلاف ظاهر این سایه که به نظر می رسد تنها برای افراد حرفه ای قابل استفاده است، این نوع سایه چشم یکی از مناسب ترین گزینه ها برای مبتدیان است. سایه ی چشم مایع در رنگ های گوناگون و اغلب بصورت تکی به فروش می رسد. برای اعمال این سایه می توان به طور مستقیم از براش خود آن استفاده کرد و یا با آن خط چشم کشید. نکته مهمی که در رابطه با سایه های مایع وجود دارد این است که این نوع سایه ها به سرعت خشک می شوند. بنابراین هر چند استفاده از آن ها ساده است ولی کنترل آن سخت می باشد.

۴- سایه چشم پودری شل

اغلب آرایشگران و خانم هایی که در آرایش حرفه ای هستند، از این نوع سایه استفاده می کنند. پودر این سایه کاملا از هم جدا و دانه ای است و استفاده از آن ممکن است کمی سخت باشد چرا که این پودرها از هم جدا هستند و ممکن است حین آرایش کردن به روی پوست شما ریخته و آرایش شما را خراب کنند. به همین دلیل شاید بهتر باشد افراد مبتدی فعلا سمت این نوع سایه چشم نروند. هم چنین لازم به ذکر است اگر پوست خشکی دارید، بهتر است هنگام استفاده از سایه چشم پودری شل مراقب باشید، چراکه می تواند خشکی پوست را افزایش داده و چین و چروک ایجاد کند. برای استفاده صحیح از نوع سایه ابتدا از پرایمر استفاده کنید و سپس براش آغشته به پودر را با ضربه به پلک اعمال کنید. برای نتیجه ای مطلوب تر براش را کمی خیس کنید تا سایه روی پوست بخوابد. براش را با چند قطره آب و یا محصولات مناسب مانند اسپری آرایشی، قطره چشم و یا میکسینگ مدیوم خیس کنید.

اصول سایه زدن

سایه زدن اصولی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که در فرم چشمه (بزرگتر، کوچکتر و فاصله چشم ها) تاثیر به سزایی دارد.

اصول سایه زدن به صورت زیر می باشد.

  • ابتدا از کرم بر روی پلک ها استفاده می شود تا روی پلک کاملا صاف و مرتب شود، از سایه تیره برای گوشه های خارجی پلک و از سایه های روشن برای گوشه های داخلی پلک استفاده می شود.
  • اگر سایه را از گوشه خارجی چشم به سمت بالا و بیرون امتداد دهیم، چشم ها درشت و کشیده تر می شوند.
  • پائین ابرو می توان از سایه سفید برای خوش فرم شدن ابرو و چشم استفاده نمود.
  • همچنین در پلک پائینی می توان برای جذابیت بیشتر چشم ها از سایه استفاده نمود.

نکات مهم در سایه

  • رنگ های تیره مانند مشکی، سورمه ای و قهوه ای باعث بزرگ شدن عنبیه می شوند.
  • رنگ های سبز، آبی، خاکستری و بنفش تیره برای چشم های قهوه ای بسیار جذاب هستند.
  • رنگ های روشن مانند گلبهی، قهوه ای روشن و صورتی بهترین گزینه برای آرایش لایت روزانه هستند.
  • بهترین انتخاب برای چشم های سبز، سایه های قهوه ای، سبز تیره و یاسی هستند.
  • برای چشم های آبی نیز رنگ مشتقات سایه نارنجی بسیار زیبا خواهند بود.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (461 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (327 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (219 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (32 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (20 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (9 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (8 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند