آشنایی با ارز دیجیتال کامپاند (Compound)

  پنجشنبه، 17 تیر 1400   زمان مطالعه 15 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال کامپاند (Compound)
کامپاند یک پروتکل وام دهی دیفای است که به کاربران امکان می دهد با واریز به یکی از چندین استخر پشتیبانی شده توسط پلتفرم، سود رمزارزی خود را بدست آورند. در ادامه مطلب بیشتر با این ارز دیجیتال آشنا می شوید . با ما همراه باشید.

کامپاند یک پروتکل غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاک چین است که بستری را برای دریافت وام و وام دهی در حوزه ارزهای رمزنگاری شده فراهم کرده است. ارز دیجیتال کامپاند رمز ارز اصلی شبکه Compound بوده که دارندگان توکن Comp اجازه اظهار نظر در مورد مدیریت این شبکه را دارند.پروتکل محبوب Compound یکی از پروژه های موفق در حوزه دیفای است که برای وام دهی و وام گیری غیرمتمرکز ایجاد شده است. شبکه و ارز دیجیتال کامپاند از حمایت کوین بیس (Coinbase) برخوردار است و کوین بیس از بدو پیدایش این پروژه در کنار آن بوده است و از همان ابتدا حدود ۸ میلیون دلار در آن سرمایه گذاری کرد. بعد ها جامعه کامپاند برای مدیریت این پروتکل اقدام به ایجاد توکن COMP کرد که یکی از توکن های معروف ERC-20 است و بر روی بلاک چین اتریوم (Ethereum) ایجاد شده است.

شبکه کامپاند و ارز دیجیتال Comp چیست؟

افرادی که مایل به گرفتن وام هستند و افرادی که مایل به قرض دادن پول خود و کسب بهره از آن هستند، می توانند از این پلتفرم DeFi استفاده کنند. نرخ بهره سپرده گذاری ها و نرخ سود وام ها بر اساس همین میزان عرضه و تقاضا در شبکه تعیین می شود. این پلتفرم از دارایی های مختلفی مانند اتر eth، و توکن های ERC20 پشتیبانی می کند.

فارغ از مباحث اقتصادی، افراد در شبکه کامپاند (Compound) می توانند طرح های پیشنهادی خود را به صورت کد ارائه دهند. این پیشنهاد ها توسط جامعه کامپاند مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت داشتن شرایط لازم، تایید می شوند. این پیشنهاد ها معمولا در مورد موضوعاتی مانند اضافه کردن دارایی های جدید، ارتقا و یا تغییر پروتکل و مواردی این چنینی هستند. قرارداد هوشمند این پروتکل نیز بر روی بلاک چین اتریوم ایجاد شده است.هنگامی که افراد ارز دیجیتال خود را وارد استخرهای شبکه کامپاند می کنند در ازای این دارایی های دیجیتال توکن های این شبکه موسوم به ctokenها را دریافت می کنند. این توکن های نماینده دارایی افراد در استخرهای نقدینگی پروتکل کامپاند است. ctoken ها، توکن های ERC20 هستند که در این پروتکل مورد استفاده قرار می گیرند. افراد هر زمان که بخواهند می توانند ctoken ها را به شبکه بازگردانده و دارایی دیجیتال خود را از شبکه خارج کنند.

ارز دیجیتال کامپاند

توکن Comp چیست؟

توکن Comp ارز دیجیتال کامپاند بوده که برای این پلتفرم دیفای یک توکن حاکمیتی به شمار می رود. پروتکل کامپاند از نظر حجم دارایی قفل شده، جزو سه پروژه اول حوزه دیفای است. این ارز دیجیتال در رتبه بندی ارزهای دیجیتال حوزه دیفای با ارزش بازاری معادل ۲ میلیارد دلار در رتبه ۱۰ قرار دارد.

پروتکل کامپاند چیست؟

پروتکل کامپاند یک بازار پول را فراهم می کند که نقدینگی موجود در این بازار را به سایر افراد به صورت وام قرض داده و در ازای آن بهره دریافت می کند. این بهره بر اساس سهم هر تامین کننده نقدینگی، بین افراد تقسیم می شود. این نرخ بهره به صورت الگوریتمی محاسبه شده و با توجه به عرضه و تقاضای موجود در این پروتکل، نرخ سود تعیین می شود. این پروتکل بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و وام دهندگان و وام گیرندگان مستقیما با قرارداد هوشمند پروتکل سر و کار خواهند داشت و در این میان به واسطه و شخص ثالث نیاز نخواهد بود. هر یک از این بازار های مالی مربوط به یکی از دارایی های اتریومی است و معاملات به صورت شفاف بر روی بلاک چین انجام می گیرد. در اینجا، تاریخچه تمامی تراکنش ها ثبت و ضبط می شود و همه چیز به صورت شفاف در دید افراد گذاشته می شود. تاریخ پرداخت سود نیز پس از ایجاد یک بلاک در شبکه بلاک چین اتریوم است.این پروتکل مانند یک بازار همتا به همتا و یا یک صرافی متمرکز عمل نمی کند که وام دهنده را به وام گیرنده متصل کند. در اینجا تمامی دارایی های فراهم شده در استخرهای این شبکه تجمیع می شوند و به صورت منابع قابل تعویض در می آیند؛ این باعث ایجاد نقدینگی بیشتر می شود و کاربران در هر زمانی قادر به برداشت دارایی خود خواهند بود.

نام پروژه کامپاند (Compound)
نماد COMP
عرضه کل 10,000,000
وبسایت رسمی Compound.finance
مبتنی بر امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)
سال عرضه 2018
پلتفرم صرافی Coinbase, MXC, FTX, Hotbit, Hoo, Probit Exchange, Poloniex, BiKi
کیف پول Coinbase Wallet, Ledger, Metmask

چه کسانی بنیانگذار کامپاند هستند؟

کامپاند در سال ۲۰۱۷ توسط رابرت لشنر و جفری هیز تاسیس شد که هر دو قبلاً در نقش های برجسته در سرویس تحویل آنلاین غذا «پست میتس» کار می کردند. این دو همچنان به ایفای نقش های اجرایی در «آزمایشگاه های کامپاند»، شرکت توسعه نرم افزار در پشت تاسیس پروتکل کامپاند ادامه می دهند. لشنر در حال حاضر به عنوان مدیر عامل شرکت مشغول به کار است، در حالی که هیز مدیر ارشد فناوری است.هر دو بنیانگذار تجربه تأسیس شرکتهای موفق را دارند، به ویژه رابرت لشنر، که به رشد فضای بلاک چین به طور فعال کمک کرده است و در پلتفرم های رمزارز محبوب از جمله Argent Wallet ، Opyn و Blockfolio سرمایه گذاری کرده است.تیم کامپاند اکنون شامل بیش از ده نفر است که تقریبا نیمی از آنها به عنوان مهندس کار می کنند.

ویژگی های ارائه شده توسط پلتفرم کامپاند Compound

پلتفرم کامپاند Compound ویژگی های زیادی را به بازار رمز ارزها ارائه می دهد. برای اولین بار، یک زمینه وام به بخش بلاکچین معرفی می کند و هر کسی می تواند از استخرهای فارمینگ کامپاند وام دریافت کند. در ادامه شما با دیگر ویژگی های پلتفرم کامپاند آشنا خواهید شد .

1.کسب درآمد

کامپاند Compound به کاربران عادی اجازه می دهد تا در امد کسب کنند. هر کسی می تواند ارز خود را وام دهد. در گذشته، کاربران این کوین ها را در دست داشتند به امید اینکه ارزش آنها افزایش یابد. اما اکنون می توانند از دارایی های خود استفاده کنند بدون اینکه کاملا از مالکیت کوین خود صرف نظر کنند.

2.برخوردار بودن از امنیت

کامپاند از طریق ابزارهای مختلف امنیت شبکه را حفظ می کند. این شبکه مورد بازرسی های امنیتی بی شماری توسط آژانس های امنیتی معتبری همچون Open Zeppelin و Trail Of Bits قرار گرفته است. این سازمان ها کد گذاری شبکه را صحیح و شبکه را ایمن اعلام کردند.

3.قابلیت همکاری

کامپاند از نظر قابلیت همکاری مطابق با DeFi است. کامپاند همچنین از پروتکل های API برای ساده سازی UX پشتیبانی می کند. این قابلیت همکاری باعث شده تا سایر پلتفرم ها از دیدگاه کامپاند به روش های منحصر به فرد استفاده کنند.

کاربرد توکن COMP

با استفاده از توکن روی پلتفرم کامپوند یا کامپاند (Compound) که توکن Comp نامیده می شود، هر کسی می تواند تغییر در پروتکل وام های مرکب را پیشنهاد دهد. با این حال، فقط پیشنهاد کاربرانی که حداقل 1٪ از کل توکن های COMP را در اختیار داشته باشند، برای رأی گیری ارائه می شود. این پیشنهادات ممکن است شامل افزودن پشتیبانی از دارایی جدید، تغییر ضریب وثیقه دارایی، تغییر مدل نرخ بهره بازار یا تغییر هر پارامتر یا متغیر دیگر از پروتکل باشد که مدیر فعلی می تواند تغییر دهد. این کار باعث می شود که در آینده کامپاند به یک سازمان خودمختار و غیرمتمرکز تبدیل شود.هنگامی که پیشنهادی برای رأی دادن ارائه شد، برای همه صاحبان COMP یا نمایندگان، یک دوره 3 روزه مجاز به رأی دادن در مورد پیشنهاد فعال می شود. هنگامی که پیشنهادی با حمایت اکثریت به حد نصاب رسید، این پیشنهاد در یک Timelock قرار می گیرد و پس از 2 روز قابل اجرا است. این دوره 2 روزه در نظر گرفته شده تا کاربرانی که با این پیشنهاد موافقت نمی کنند، در صورت تمایل بتوانند توکن های خود را از کامپاند خارج کنند.هر روز، تقریباً 2880 توکن COMP بین کاربران پروتکل توزیع می شود. در هر توزیع، 50٪ از توزیع توسط تأمین کنندگان و 50٪ از طریق وام گیرندگان به دست می آید.

چه چیزی کامپاند را منحصر به فرد می کند؟

به گفته کامپاند، اکثر ارزهای دیجیتال در پلتفرم های صرافی بیکار می مانند و هیچ کاری برای دارندگان خود انجام نمی دهند. کامپاند به نظر می رسد با پلتفرم وام دهی آزاد خود، می خواهد این وضعیت را تغییر دهد و به هر کسی که سپرده های پشتیبانی شده توسط اتریوم را پس انداز می کند اجازه می دهد تا به راحتی سود موجودی خود را بدست آورد یا یک وام با ضمانت را دریافت کند.

حاکمیت جامعه کامپاند آن را از سایر پروتکل های مشابه متمایز می کند. دارندگان توکن حاکمیتی بومی این پلتفرم یعنی COMP می توانند پیشنهاداتی ارائه دهند، بحث کنند، و درباره تغییرات پروتکل رای دهند، آن هم بدون دخالت تیم کامپاند. این می تواند شامل انتخاب ارزهای دیجیتال برای اضافه کردن به پشتیبانی، تنظیم فاکتور های وثیقه و ایجاد تغییر در نحوه توزیع توکن های COMP باشد.توکن های COMP را می توان از صرافی های شخص ثالث خریداری کرد و یا از طریق تعامل با پروتکل کامپاند مانند واریز دارایی یا گرفتن وام به دست آورد.

چند سکه کامپاند (COMP) در گردش وجود دارد؟

مانند بسیاری از دارایی های دیجیتال، فقط تعداد مشخصی از توکن های COMP وجود دارند. کل عرضه در 10 میلیون COMP محدود شده است و در زمان نوشتن این مطلب، کمتر از یک سوم آن ها در گردش هستند (تقریبا 3.3 میلیون واحد).

از این 10 میلیون توکن، کمی بیش از 4.2 میلیون توکن در یک بازه 4 ساله به کاربران کامپاند توزیع می شود. دومین بخش عمده، تقریباً 2.4 میلیون COMP، به سهامداران آزمایشگاه کامپاند اعطا می شود، در حالی که 2.2 میلیون توکن دیگر با یک برنامه 4 ساله واگذاری بین بنیانگذاران و تیم فعلی کامپاند توزیع می شود.سرانجام، ۷۷۵،۰۰۰ توکن، مختص مشوق های حاکمیت جامعه است و ۳۳۲،۰۰۰ توکن باقی مانده به اعضای آینده تیم اختصاص خواهد یافت.نرخ دقیق عرضه COMP با گذشت زمان تغییر می کند، زیرا رای دهندگان می توانند با تصویب پیشنهادات خود از طریق حاکمیت جامعه، میزان انتشار را افزایش یا کاهش دهند.

امنیت شبکه کامپاند چگونه است؟

با استفاده از قراردادهای هوشمند، که پس از واریز دارایی های اتریوم و ERC20 عمل ضرب cToken ها را انجام می دهند، همه موارد موجود در کامپاند به طور خودکار اداره می شوند و به کاربران امکان می دهد سهم خود را با استفاده از cToken های خود بازخرید کنند.این پروتکل میزان وثیقه را برای کلیه دارایی های پشتیبانی شده توسط پلتفرم اعمال می کند، تا اطمینان حاصل کند که هر استخر در همه زمان ها بیش از حد وثیقه دارد. اگر وثیقه زیر حداقل سطح نگهداری باشد، با تخفیف ۵ درصدی به تسویه کنندگان فروخته می شود، مقداری از وام را پرداخت می کند و باقیمانده را به یک میزان وثیقه قابل قبول بازمی گرداند.این ترتیب کمک می کند تا وام گیرندگان سطح وثیقه خود را حفظ کنند، شبکه امنیت را برای وام دهندگان فراهم می کند و فرصتی برای تسویه کنندگان فراهم می کند.

وجه تمایز ارز دیجیتال کامپاند با سایر ارزهای دیجیتال در چیست؟

  • یکی از مهمترین ویژگی هایی که در ارز دیجیتال کامپاند با سایر ارزهای دیجیتال فرق دارد توکن گذاری دارایی های قفل شده از طریق cToken است.
  • Ctoken ها بر مبنای استانداردهای ERC20هستند که مبالغی را که افراد در کامپاند سرمایه گذاری کرده اند را نشان می دهند.
  • زمانی که شخصی دارایی های رمز نگاری شده را در شبکه COMP سپرده گذاری می کند ، یک CTOKEN جدید بوجود می آید.

چطور از کامپاند (Compound) وام بگیریم؟

گفتیم که برای اخذ وام از شبکه کامپوند، به یک ارز دیگر به عنوان وثیقه نیاز دارید. اجازه دهید تا اندکی این اصطلاحات را اصلاح کنیم.فرض کنید که شما در کیف پول خود فقط اتریوم دارید و با آن قصد دارید ارز دیجیتال DAI را بخرید. برای این کار 2 راه وجود دارد. اولین راه مراجعه به یک صرافی ارز دیجیتال آنلاین است. شیوه دوم رجوع به پلتفرم کامپاند است. در این پلتفرم شما با ارائه اتریوم خود به شبکه، سی توکن (cToken) دریافت می کنید. سی توکن ها در اصل توکن های معادل شده با کامپوند هستند.اکنون که کمی با کامپوند آشنا شدیم، مرور آمارهای مرتبط با آن نیز خالی از لطف نیست. دانستن پیشینه هر پدیده ای به ما در پیش بینی آینده آن کمک می کند.

از کجا می توانید کامپاند (COMP) بخرید؟

COMP در حال حاضر برای تجارت در صدها پلتفرم ارز دیجیتال از جمله کوین بیس پرو، بایننس، و هوبی گلوبال در دسترس است.این سکه با اکثر ارزهای دیجیتال معروف دیگر و همچنین طیف وسیعی از ارزهای فیات از جمله دلار آمریکا ، روپیه هند و دلار استرالیا قابل معامله است.

نحوه فروش ارز دیجیتال کامپاند COMP چگونه است؟

برای فروش ارز دیجیتال کامپاند همانند خرید آن می توانید از صرافی ها استفاده نمایید. در واقع با انتخاب یکی از صرافی های پشتیبان کننده ارز دیجیتال کامپاند، همانطور که در بحث قبلی به شما معرفی کردیم، رمز ارز کامپاند خود را به فروش برسانید. برای اینکه با خیالی راحت این کار را انجام دهید لازم است تا در ابتدا از امنیت کامل صرافی اطمینان حاصل کنید. انتخاب یک صرافی مطمئن کمک بزرگی در خرید و فروش رمز ارزها به شما می نماید.

صرافی های پشتیبان کننده ارز دیجیتال کامپاند Compound

شما می توانید برای خریداری رمز ارز کامپاند COMP از صرافی بایننس که از مشهورترین صرافی ها در حوزه ی ارزهای دیجیتال می باشد، استفاده نمایید. در این صرافی می توانید ارز دیجیتال کامپاند را با جفت ارزهای معاملاتی همچون USDT، BTC و BUSD معامله نمایید.

علاوه بر صرافی بایننس، صرافی های زیر نیز از ارز دیجیتال COMP پشتیبانی می کنند.

1.صرافی Coinbase Pro

2.صرافی Huobi Global

3.صرافی KuCoin

4.صرافی Gemini

5.صرافی Uniswap

در چه کیف پول هایی می توان ارز دیجیتال کامپاند COMP را ذخیره کرد؟

اگر نمی دانید که ارز دیجیتال کامپاند COMP را در چه کیف پولی می توانید ذخیره نمایید، این بخش از مقاله را مطالعه نمایید. در ادامه مطالب جدولی را در اختیار شما قرار می دهیم که می توانید به طور کامل با کیف پول های پشتیبان کننده ارز دیجیتال کامپاند COMP و مزایای کیف پول ها آشنا شوید.

نام کیف پول نوع کیف پول مزایای کیف پول
1.لجر نانو اس Ledger Nano S سخت افزاری این کیف پول از امنیت فوق العاده چشمگیری برخوردار است که احتمال هک و یا هر گونه حمله به این دستگاه وجود ندارد. کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس از چندین رمز ارز پشتیبانی می کند که کاربران می توانند بیش از یک رمز ارز را در این کیف پول ذخیره نمایند.
2.کیف پول کیپ کی KeepKey سخت افزاری کیف پول کیپ کی از طراحی بسیار زیبایی برخوردار است. این کیف پول گزینه مناسبی برای ذخیره سازی رمز ارزها به شمار می رود.
3.کیف پول ترزور Trezor سخت افزاری نصب کیف پول ترزور بسیار آسان و سریع می باشد. در این کیف پول به راحتی می توانید رمز ارز خود را ذخیره نمایید.
4.کیف پول مای اتر MyEtherWallet دسکتاپ و تلفن همراه کیف پول مای اتر نسخه دسکتاپ و تلفن همراه را ارائه می دهد. این کیف پول از تمامی توکن های ERC-20 مبتنی بر اتریوم پشتیبانی می کند.
5.کیف پول میست Mist Wallet دسکتاپ این کیف پول دارای نسخه دسکتاپ می باشد و برای سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و مک در دسترس است.
6.کیف پول اکسودوس Exodus نرم افزاری کیف پول اکسودوس چند ارزی و بسیار کاربر پسند می باشد. امکان اتصال این کیف پول با کیف پول سخت افزاری ترزور نیز وجود دارد.
7.کیف پول کوینومی Coinomi نرم افزاری یکی از ایمن ترین کیف پول ها برای ذخیره سازی رمز ارز شما بر روی تلفن همراه می باشد.
8.کیف پول متامسک MetaMask تحت وب کیف پول متامسک از بیش از 1000 رمز ارز پشتیبانی می کند.
9.کیف پول ImToken نرم افزاری این کیف پول بسیار کاربر پسند است و بسیار راحت طراحی شده است. این کیف پول در دسته کیف پول های موبایل قرار می گیرد.

تحلیل و پیش بینی قیمت Compound

یکی از عوامل مؤثر در آینده ارز دیجیتال کامپوند (COMP)، قیمت آن است. قیمت کامپاند در طول این سال ها فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده است. کامپاند یکی از بزرگ ترین پروژه های دیفای است و پس از آنکه در لیست صرافی Coinbase و دیگر پلتفرم های معاملاتی صرافی های ارز دیجیتال به نمایش درآمد، حجم ارزش بازار آن به 712 میلیون دلار رسید. پس از اعلام عرضه رسمی، نمودار قیمت کامپوند بالا رفت و قیمت Compound در کمتر از 42 ساعت از 74 دلار به 163 دلار رسید؛ یعنی در حدود 120 % افزایش پیدا کرد.اگر کامپاند به رویه فعلی خود ادامه دهد، تا پایان سال جاری میلادی شاهد یک رکورد خواهیم بود. برخی پیش بینی ها قیمت این ارز را در مرز 830 دلار تخمین زده اند.

تقریباً همة تحلیل ها در مورد ارز دیجیتال کامپاند مثبت ثبت شده است. همچنین به کارگیری پروتکل های مبادلاتی بدون ریسک، به ایجاد زیرساخت های مدیریتی قابل ارتقا کمک می کند. به همه اینها طراحی و پشتیبانی 20 اپلیکیشن غیر متمرکز را نیز اضافه کنید. همه این موارد نشان از مثبت بودن آینده ارز دیجیتال کامپاند دارد.

پیش بینی قیمت کامپوند (Compound)

تاریخ پیش بینی قیمت (دلار)
دسامبر 2021 892.09
دسامبر 2022 1,102.53
دسامبر 2025 1,884.82
دسامبر 2030 3,197.78

سخن پایانی

در این مطلب به 3 نکته مهم در مورد ارز دیجیتال کامپوند اشاره کردیم:

  • نکته اول راهیابی Compond به صرافی های معروف جهانی از جمله کوین بیس است. این امر در تثبیت جایگاه کامپوند بسیار مؤثر است.
  • نکته دوم جایگاه کامپاند در بازار ارزهای دیجیتال است که در بین50 ارز برتر قرار دارد.
  • نکته سوم نیز عملکرد آن است.

همه این موارد و تحلیل نمودارهای قیمتی نشان می دهند که در آینده اخبار مثبتی در مورد ارز دیجیتال کامپاند خواهیم شنید.با تمام اینها تأکید می کنیم که این شمایید که تصمیم نهایی را برای خرید یا عدم خرید کامپوند اتخاذ خواهید کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد
دیگران می‌خوانند   
استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار
منتخب روز