آشنایی با جاذبه های بندر قدیمی آنتالیا

  دوشنبه، 16 آبان 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
آشنایی با جاذبه های بندر قدیمی آنتالیا
بندر قدیمی آنتالیا که در یک فرورفتگی در دل صخره شکل گرفته است، یکی از توریستی‌ترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا به‌ شمار می‌رود و در تمام طول سال میزبان گردشگران در سفر به آنتالیا است. با محیطی دلنشین و جذاب، در این بندر هزاران بوتیک، کافه‌ی زیبا، بازار و قایق تفریحی در مقابل آب‌های درخشان مدیترانه جای گرفته‌اند.

بندر قدیمی آنتالیا، آرمیده در کنار صخره های این شهر، مکانی دیدنی پر از بوتیک، کافه های زیبا، بازار و کشتی های تفریحی کوچک است که به سمت آب های درخشان دریای مدیترانه روان هستند. با وجود آرامشی که در این ناحیه وجود دارد، باور این موضوع سخت است که اینجا زمانی مرکز تجاری و اقتصادی آنتالیا بوده است. از قرن دوم تا اواسط قرن بیستم میلادی، بندر قدیمی، بندر اصلی آنتالیا به شمار می رفت که موجب رونق شهر و مناطق اطراف آن می شده است. این روزها می توانید به این مکان بیایید، به خرید و گشت وگذار بپردازید، قهوه ای برای خود تهیه کنید و به تماشای غروب آفتاب بنشینید. اگر مایل باشید می توانید به کشتی های تفریحی بندر قدیمی بروید یا در سواحل دریا به استراحت بپردازید.

در قلب آنتالیا در فرو رفتگی یک صخره، بندر قدیمی آنتالیا قرار دارد که یکی از دلایل اصلی به وجود آمدن شهر قدیمی آنتالیا و منطقه این بندرگاه به شمار می رود. این بندر قدیمی از قرن دوم تاکنون یعنی قرن بیستم، تجارت و رونق بازار را به شهر آنتالیا و مناطق اطراف می آورد. گردشگران تور آنتالیا در سفر به ترکیه می توانند به بازدید از بندر قدیمی آنتالیا بروند و از بازارهای آن خرید کنند. پس از گشت وگذار همانطور که قهوه خود را در کافه های ساحلی و پرجنب و جوش نوش جان می کنید، از چشم انداز آن غروب زیبای خورشید را می بینید. همچنین سری به قایق های تفریحی در کنار بندر قدیمی آنتالیا بزنید و از آن برای گردش و تفریح در دریای مدیترانه استفده کنید. این بندر که در مرمولی سوکاگ قرار دارد، به عنوان یکی از دیدنی های آنتالیا توانسته توجه گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب کند. بندر قدیمی آنتالیا یک خلیج کوچک است که با صخره ها احاطه شده است و موج شکن آن در دوره سلجوقیان ساخته شد. در حال حاضر این بندر تفریحگاهی ساحلی است که انواع امکانات تفریحی همچون قایق های پایه ای و قایق های بادبانی در آن ارائه می شود. قدمت برخی از مغازه های اطراف بندر قدیمی آنتالیا به 150 سال پیش بر می گردد که هم اکنون گردشگران تور آنتالیا می توانند سری به مغازه هایی پر زرق و برگ و به روز این بندر بزنند و سوغات مورد نظر خود را خریداری نمایند. همچنین با اجاره قایق های تفریحی به دل دریای بی کران آنتالیا بروند و به ماهیگیری بپردازند.

بندر قدیمی آنتالیا

بندر قدیمی آنتالیا کجاست؟

هر وقت صحبت از ترکیه می شود، آنتالیا و استانبول اولین شهرهایی هستند که در ذهن نقش می بندند. آنتالیا که در جنوب غربی ترکیه واقع شده، به دلیل مجاورتش با دریای مدیترانه از توریستی ترین شهرهای ترکیه به حساب می آید.

بندر قدیمی آنتالیا به عنوان یکی از تفریگاه های ساحلی این شهر شناخته می شود. این بندر در منطقه کالیچی که جزو مناطق شلوغ و پر رفت وآمد آنتالیا است قرار دارد.

منطقه کالیچی یکی از مناطق قدیمی آنتالیاست که معماری سنتی و بافت قدیمی آن توجه گردشگران را به خود جلب کرده است. این منطقه که در شرق آنتالیا واقع شده، آثار باستانی متنوعی دارد و همین امر موجب تمایز آن از سایر بخش های شهر شده است.

این بندر که توسط صخره های بزرگ احاطه شده، امکانات و تفریحات متعددی را برای گردشگران در نظر گرفته است، به طوری که گشت گذار در آن یکی از تفریحات آنتالیا است. رستوران و کافی شاپ های ساحلی، هتل های چند ستاره و بازار قدیمی تنها بخشی از امکانات این تفریگاه ساحلی است.

بندر قدیمی آنتالیا چقدر قدمت دارد؟

همانطور که از اسم این بندر پیداست، بندر قدیمی آنتالیا جزو قدیمی ترین مناطق این شهر است، البته نه آنقدر قدیمی که در موزه باستان شناسی آنتالیا اسمی از آن آمده باشد. قدمت این بندر به قرن دو میلادی برمی گردد. در آن زمان آنتالیا هنوز شناخته نشده بود. در واقع این بندر عامل رونق منطقه کالیچی و به دنبال آن، شکل گیری شهر آنتالیا شد.

اوایل کشتی های باربری زیادی در این بندر دیده می شدند، اما در حال حاضر این منطقه به یکی از قطب های گردشگری آنتالیا تبدیل شده که گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سوی خود می کشاند.

شاید بتوان گفت آنتالیا بخش زیادی از شهرت و محبوبیتش در دنیای گردشگران را به این بندر قدیمی مدیون است.

زمانی که امپراتوری روم یا همان رومیان در ترکیه حکمرانی می کردند، توجه زیادی به بندر قدیمی آنتالیا داشتند. در واقع بسیاری از امکانات این بندر به همان زمان بر می گردد. پس از سال ها حکومت ترکیه به دست مسلمانان سلجوقی افتاد.

موج شکن های این بندر یادگار همین دوران است. سلجوقیان برای اینکه از ورود آب به شهر جلوگیری کنند موج شکن های عظیمی را در بندر ساختند. شاید برایتان جالب باشید که بدانید باب مسلمان شدن مردم ترکیه از همین حکومت سلجوقیان باز شد.

بندر قدیمی آنتالیا

بندر قدیمی آنتالیا چه امکاناتی دارد؟

بندر قدیمی آنتالیا تمام امکاناتی را که برای یک سفر چند روزه مورد نیاز است، در اختیار شما قرار می دهد. اگر قصد اقامت در این بندر را دارید، می توانید اتاقی را در هتل هایی که در نزدیکی بندر قرار دارد اجاره کنید.

خوشبختانه هتل های منطقه کالیچی چندان گران قیمت نیستند و به نسبت امکاناتی که در اختیار گردشگران قرار می دهند قیمت بسیار مناسبی دارند. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که اقامت در هتل های لوکس برایتان اهمیت دارد، این هتل ها گزینه مناسبی برای شما نیستند. همچنین این هتل ها تا پارک های آبی آنتالیا فاصله چندانی ندارند.

لیست زیر شامل برخی از هتل های نزدیک بندر آنتالیا است:

طبق گفته گردشگران، رستوران و کافی شاپ های این بندر که فاصله و مسیر دشواری تا آکواریوم آنتالیا ندارد، سلیقه اکثر توریست ها را در نظر گرفته اند. اگر اهل دورهمی و شب نشینی هستید و از موسیقی های زنده لذت می برید، توصیه می کنیم دقایقی را در این کافه ها سپری کنید. محیط های زنده و فضای گرم کافه ها حس سرزندگی را در شما بیدار می کنند.

اما اگر به دنبال این هستید که کمی با خود خلوت کنید و در سکوت فنجانی قهوه بنوشید (البته من چای را ترجیح می دهم J)، بهتر است رستوران هایی که فضای آرام تری دارند را انتخاب کنید. تماشای غروب آفتاب در این کافه های ساحلی، با اختلاف، جزو محبوب ترین تفریحات گردشگران است.

بازار قدیمی بندر از جاهای دیدنی آنتالیا فضای مناسبی را برای عاشقان خرید فراهم کرده است. در این بازار انواع و اقسام خوراکی های محلی، ترشیجات، سبزیجات، ادویه، تنقلات و خوردنی های ترکی را می توانید پیدا کنید.

همچنین اگر قصد خرید سوغات دارید و یا طرفدار صنایع دستی هستید، پیشنهاد می کنیم ساعتی را به گشت و گذار در این بازار قدیمی بگذرانید. جالب است بدانید قدمت برخی از این مغازه ها به ۱۵۰ سال پیش بر می گردد.

مغازه های محلی و بومی این بازار محصولات خود را با قیمتی بسیار ارزان تر از پاساژهای لوکس به شما می فروشند. پس اگر به دنبال راهی هستید تا هزینه های سفر خود را کاهش دهید، بازدید از بازار قدیمی آنتالیا را در برنامه خود قرار دهید.

یکی دیگر از امکانات بندر قدیمی آنتالیا، پارکینگ بزرگی است که در نزدیکی بارانداز بندر قرار دارد و خیال شما را از بابت جای پارک ماشین راحت می کند.

بندر قدیمی آنتالیا


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (668 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (120 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (96 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (70 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (53 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (41 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (16 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان