دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

آشنایی با کانتور انواع بینی 

جمعه، 29 اسفند 1399
کانتور انواع بینی یکی از روش هایی است که به کمک آن می توان ایرادات بینی را به خوبی پوشش داد. در واقع در کانتورینگ افراد با سایه و روشن می آموزند که چگونه نواقص را با ایجاد خطای دید کاور کنند.

مشکلات رایج در وضعیت ظاهری بینی معمولا شامل: بینی بزرگ، بینی پهن، بینی هایی با نوک افتاده یا بینی های عقابی می باشد.در گریم بینی باید توجه بسیار زیادی به فید کردن مرز بین روشنی ها و تیرگی ها داشت تا نتیجه کار کاملا طبیعی و بدون نقص از آب درآید. از دستکاری ها یا مانورهای بی مورد و بزرگنمایی شده می پرهیزیم و تا حد ممکن از بهترین و با کیفیت ترین مواد استفاده می نمائیم. فرمول اصلی ما در گریم بینی فرم مانکنی بینی یعنی فرم عروسکی می باشد. بینی عروسکی دارای تیغه ای صاف و نسبتا باریک بوده و نوک آن نه دچار افتادگی و نه بیش از حد سر بالا می باشد. بنابراین در گریم بینی باید سعی کنیم که هر فرمی از بینی را به مشخصات بینی عروسکی نزدیک کنیم در گریم بینی باید روی تیغه بینی و کناره های آن کار کرد. با استفاده از تکنیک سایه و روشن ایجاد خطای دید و در نتیجه فرم اصلاح شده بینی نمود. قبل از انجام گریم بینی باید تمامی قسمت های صورت به وسیله یک کرم پودر مایع (لیکوئید) که همرنگ با پوست طبیعی شخص می باشد استفاده نمود.

۱- استفاده از کرم پودر:

در گام اول برای کانتور انواع بینی لازم است تا پوست صورت خود را به کمک کرم پودر به خوبی پوشش دهید. در این مرحله لازم است تا از کرم پودری استفاده کنید که به خوبی بر روی پوست شما بنشیند و جذب گردد. به این مرحله اصطلاحا گریم گفته می شود و باعث می گردد تا در ادامه کار، انواع مختلف کرم پودر ها به خوبی با یکدیگر ادغام شوند و هیچ خطی بین سایه های مختلف وجود نداشته باشد.

۲- هایلایتر و کانسیلر:

در گام دوم از کانتور انواع بینی لازم است تا از یک هایلایتر یا کانسیلر استفاده کنید. در این مرحله هایلایتر را از وسط ابرو بر روی تیغه بینی تا نوک آن بکشید. سپس به کمک براش های مخصوص و یا نوک انگشتان آن را پخش نمایید.

۳- کانتور کردن:

در گام سوم برای گریم بینی لازم است تا از یک مداد کانتور تیره استفاده کنید. لازم است تا یک خط در دو طرف هایلایت کشیده و این کار را از کنار چشم ها تا نوک بینی ادامه دهید. نکته مهمی که در کانتورینگ انواع بینی باید به آن توجه نمایید، این موضوع است که هر اندازه هایلایت و خط تیره به یکدیگر نزدیک باشند، بینی باریک تر و کوچکتر به نظر می رسد. برای پوشانده پره های بینی پر عموما می توان از این مداد تیره بر روی پره ها نیز استفاده کرد تا بزرگی آنها پوشش داده شود.

۴- فید کردن:

در گام چهارم از کانتور انواع بینی، نوبت به فید نمودن سایه ها در یکدیگر می باشد. لذا می بایست این کار را با مهارت و دقت انجام داد تا هیچ گونه خطی بین سایه ها ایجاد نشود. هر اندازه این کار بهتر انجام شود، سایه روشن ها نیز می توانند به راحتی نقص های بینی را پوشش دهند و بخش های تیره و روشن ایجاد کنند و در نظر داشته باشید که برای پخش کردن رنگ ها، بهتر است تا به وسیله براش یا نوک انگشتان، به صورت دایره ای رنگ ها را دوار و به سمت بیرون صورت پخش کنید.

شکل بینی در زیبایی و فرم صورت بسیار تأثیر گذار است. مثلاً اگر شما بتوانید فرم صورتتان را درست تشخیص دهید، می توانید مدل مویی را انتخاب کنید که مناسب فرم صورتتان باشد. در مورد بینی هم همین طور است. با تشخیص درست فرم بینی، می توانید روش مناسب کانتور کردن آن ها را نیز پیدا کنید.

کانتور انواع بینی

بینی تخت و کوتاه

اگر بینی تختی دارید، پل بینی شما نیز تخت یا نامشخص به نظر می رسد. برای مشخص کردن آن یا برای این که این توهم را ایجاد کنید که بینی شما ساختار استخوانی و تراشیده مانند دارد، روی هر دو طرف پل بینی، با استفاده از سایه ی کانتور، دو خط صاف بکشید.

بینی مثلثی و سربالا

بینی های مثلثی در قسمت سوراخ های بینی پهن تر از بالای بینی هستند. برای ایجاد تعادل فقط نوک بینی را کانتور کرده و برای زیر گوشه های داخلی ابروهایتان از هایلایتر استفاده کنید.

در این نوع بینی ها، خطی که از ابروها به سمت لب پایین می آید صاف نیست و کمی کج به نظر می رسد. برای اصلاح این فرم، با استفاده از سایه ی کانتور، یک خط صاف روی هر دو طرف پل بینی بکشید و برای قسمت وسط از هایلایتر استفاده کنید.

بینی پیازی یا گوشتی

اگر بینی شما پیازی شکل است، (با پل باریک و سوراخ های پهن)، بالاترین قسمت و پایین ترین قسمت بینی خود را کانتور کنید و در مرکز پل بینی از هایلایتر استفاه کنید.

بینی بی قاعده یا غیر معمولی

این نوع بینی ها اغلب یک فرورفتگی کوچک در یک طرف مرکز پل بینی دارند. برای اصلاح این قسمت از هایلایتر استفاده کنید تا هر گونه سایه غیر عادی و نامنظم را اصلاح کنید.

بینی سنگین و عقابی

این فرم بینی پیشانی یا خط ابرو را برجسته و یا سنگین نشان می دهد و سایه ای روی پل بینی ایجاد می کند. بین ابروهایتان از هایلایتر به شکل مثلثی استفاده کنید تا از نظر بصری این قسمت را طوری نشان دهید که انگار به سمت بالا کشیده شده است.

بینی باریک

بینی های باریک پل بسیار باریک و نازکی دارند. با استفاده از هایلایت در دو خط صاف روی هر دو طرف پل بینی، ضخامت آن را کمی بیشتر کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
سابمیت مقاله چیست؟
مراحل سابمیت مقاله
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه