ساعدنیوز
ساعدنیوز

آشنایی با خودروهای کنترلی یا آرسی‌ها

  پنجشنبه، 04 آذر 1400   زمان مطالعه 12 دقیقه
آشنایی با خودروهای کنترلی یا آرسی‌ها
امروزه از خودروهای کنترلی یا آرسی‌ها برای موارد گوناگونی استفاده می‌شود. بعضی افراد از آرسی‌ها برای سرگرمی ولی برخی دیگر برای مسابقه استفاده می‌کنند. باما همراه باشید تا بیشتر با این ماشین ها آشنا شویم.

ماشین کنترلی بنزینی یا همان سوختی اصطلاحاً به ماشین هایی گفته می شود که دارای یک موتور سوختی از نوع بنزینی و یا نیترو بوده که توسط ریموت کنترل هدایت می شوند . این ماشین های کنترلی سوختی امروزه جزو محبوب ترین محصولات در دسته ماشین کنترلی ها هستند که در رده های نیمه حرفه ای تا تمام حرفه ای طراحی و تولید می شوند و در تمامی رده های سنی طرفداران بسیار زیادی دارند .ماشین کنترلی به عنوان یک نوع سرگرمی هابی یا RC میتواند لحظات بسیار مفرحی را برای علاقه مندان به این رشته فراهم آورد ، جالب است بدانید طرفداران ماشین کنترلی در سرتاسر دنیا روز به روز بیشتر شده و به همین جهت این نوع از ماشینهای کنترلی را در انواع و اقسام مختلف طراحی و به بازار عرضه می گردند ، امروزه کمپانیهای بیشماری اقدام به طراحی و تولید انواع ماشینهای کنترلی نموده اند ، به طور مثال در بخش ماشین کنترلیهای هابی الکتریکی کمپانی WLTOYS به عنوان یکی از بزرگترین کمپانیهای تولید کننده می باشد ، همچنین کمپانیهای بزرگ دیگری همچون HPI یا ترکسس نیز به عنوان تولید کننده های ماشین کنترلیهای حرفه ای سوختی و الکتریکی می باشند.

ماشین کنترلی حرفه ای ، سوختی یا الکتریکی؟

وقتی از ماشین کنترلی حرفه ای صحبت می شود ذهن خیلی از علاقه مندان به سمت ماشین کنترلیهای سوختی منعطف می شود ، اما جالب است بدانید امروزه ستاپهای الکتریکی بسیار پیشرفته و با دقت بسیار بالایی عرضه می گردند ، موتورهای سوختی به دلیل سرو صدا و کثیف کاری که دارند میتوانند برای شما دردسر ساز شوند ، اما با ستاپ الکتریک بدون دردسر و کثیف کاری با راندمان بالا بهترین کیفیت را دریافت خواهید کرد.

ماشین کنترلی

مزایا و معایب ماشین کنترلی حرفه ای سوختی و الکتریکی

بدون شک نمیتوان گفت کدام ستاپ بهتر است زیرا هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند ولی بدون شک شروع دنیای ماشینهای مدل اگر از ستاپ الکتریک باشد بهتر خواهد بود.

مزایای ماشین کنترلی حرفه ای الکتریکی

  • نداشتن صدای گوش خراش (مهمترین مزیت آنها بی سرو صدا بودن آنهاست)
  • کارکرد تمیز و بدون دردسر (کارکرد تمیز و نبود سوخت خیلی با اهمیت می باشد)
  • هزینه نگهداری و درایو پایین (تنها هزینه شما خرید ۱-۲ باتری یدک می باشد)
  • اصطلاک کمتر و بازدهی بیشتر (اصطلاک آنها بسیار کمتر از ماشینهای سوختی است)
  • بدون دردسر کار میکنند (فقط کافیست باتری را متصل کرده و شروع به درایو کنید)
  • قیمت بسیار متعادل و مناسب نسبت به هم سایز سوختی خود

معایب ماشین کنترلی حرفه ای الکتریکی

تنها عیبی که میتوان به ماشینهای الکتریکی نسبت داد تایم درایو کمتر آنها نسبت به نوع سوختی است

  • تایم درایو کمتر نسبت به ماشینهای سوختی (بخاطر استفاده از باتری حداکثر درایو ۲۰ دقیقه)
  • مدت زمان انتظار برای شارژ مجدد باتری و درایو جدید (برای یک شارژ ایده آل حداقل ۳۰ دقیقه زمان لازم دارید)
  • عدم وجود صدای موتور سوختی هنگام گاز دادن (شاید یکی از لذتهای راندن ماشین کنترلی صدای اگزوز و موتور آن باشد)

خوب تا اینجا با مزایا و معایب ماشینهای الکتریکی آشنا شدیم در کل میبینید که برای ماشینهای الکتریکی معایب خاصی وجود ندارد در این قسمت به معایب و مزایای ماشینهای سوختی می پردازیم:

مزایای ماشین کنترلی حرفه ای سوختی

  • تایم درایو بالاتر بدون افت قدرت (تا زمانی که در باک خود سوخت دارید ماشین با یک قدرت واحد حرکت می کند)
  • صدا و دود طبیعی و زیبای موتور (یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب ماشین سوختی صدای موتور و دود آن می باشد)
  • سرعت و قدرت ثابت نسبت به مدل الکتریکی (سرعت ماشین سوختی هیچگاه افت ندارد)
  • استفاده از گیربکس فلزی یا متال

معایب ماشین کنترلی حرفه ای سوختی

  • قیمت بالاتر نسبت به هم سایز الکتریکی خود
  • کثیفی سوخت و دردسرهای موتور سوختی (گاهی اوقات موتورهای سوختی برای روشن شدن اذیت میکنند)
  • هزینه های درایو و نگه داری بالا (به طور مثال سوخت نیترو قیمت بالایی دارد)
  • اصطلاک بیشتر
  • قطعات بیشتر و هزینه بالاتر

تقویت و بهینه سازی آرسی ها

تقویت و بهینه سازی آرسی ها یک علم دقیق نیست بلکه آمیخته ای از علم، مهارت و به ویژه تجربه است. باید در ابتدا با نحوه کارکرد اجزا گوناگون موتور به ویژه کاربراتور آشنا شوید و سپس می توانید از طریق آزمون وخطا و تجربه کردن در این زمینه مهارت پیدا کنید. در تقویت موتور زمانی به بهترین خروجی می رسید که از آمیخته علم و تجربیات خود استفاده کنید. در این راه نباید خسته شوید و آن قدر مراحل و راه های گوناگون را انتخاب کنید تا به بهترین نتیجه برسید.

برای تقویت و بهینه سازی آرسی ها ابتدا باید نوع موتور را مشخص کنید. موتورهای با سوخت نیترو و یا بنزین دارای کاربراتورهای شبیه به هم هستند، تقویت این موتورها مشابه هم است ولی موتورهای الکتریکی به خاطر ساختار متفاوت، روش تقویت دیگری دارند. یک سری تغییرات برای تقویت آرسی ها به طور مشترک بین هر سه نوع موتور وجود دارد ولی یک سری دیگر برای هرکدام از موتورها به طور اختصاصی باید انجام شود. تغییرات در آرسی ها می تواند از ساده ترین تا گران ترین موارد انجام پذیرد که شما می توانید با توجه به نیاز و میزان حرفه ای بودن فعالیت، این تغییرات را بر روی آر سی انجام دهید.

لاستیک ها

استفاده از لاستیک های بزرگ تر و با قطر بیشتر موجب می شود که لاستیک ها قسمت بیشتری از زمین را در یک دوران پوشش دهند و آرسی شما در یک دور موتور معین نسبت به همان دور موتور با لاستیک های کوچک تر سریع تر عمل می کند.میزان سفتی یا نرم بودن لاستیک و همچنین آج لاستیک هم در تقویت تأثیر می گذارد ولی انتخاب این دو مورد با توجه به نوع پیست و وضعیت متفاوت است. لاستیک های نرم برای پیست های آسفالت و بدون سنگ و گردوخاک مناسب است؛ این گونه لاستیک ها برای مسابقه مناسب هستند ولی زودتر داغ می شوند و مدت کمتری دوام می آورند. ولی لاستیک های سفت برای پیست های مرطوب و یا مسیرهای با پوشش گیاهی به کار می رود.هرچه آج بلندتر و درشت تر باشد عبور هوا موجب می شود که لاستیک دیرتر گرم شود ولی در مقابل چسبندگی به زمین کاهش می یابد. لاستیک های با آج ریزتر هم زودتر داغ می شوند ولی چسبندگی بهتری دارند.

کاهش وزن

سبک بودن آر سی موجب افزایش شتاب و کاهش فشار به لاستیک ها می شود. سبک کردن در بخش های گوناگون می تواند انجام شود ولی این مورد بستگی به نوع آر سی شما دارد که بخواهید یک آرسی غول پیکر آفرود یا یا یک آرسی کوچک مسابقه ای را سبک کنید. با توجه به این نکته می توان تأثیر کاهش وزن را در شتابگیری متوجه شد. به طورکلی برای کاهش وزن می توانید در قسمت های گوناگون ازجمله بدنه، سیستم انتقال قدرت و شاسی از آلیاژهای سبک ولی با استحکام مانند کربن، گرافیت و یا آلومینیوم استفاده کنید.

تغییر سایز و نوع چرخ دنده ها

برای این کار باید به نیازتان رجوع کنید. اگر شتابگیری سریع تر می خواهید باید از چرخ دنده های کوچک تر با دندانه های کمتر و دنده ملخی بزرگ تر استفاده کنید. این کار علاوه بر شتابگیری سریع تر موجب ایجاد گشتاور بیشتر، خنک شدن بهتر و همچنین افزایش طول عمر موتور می شود. ولی اگر نیاز شما افزایش حداکثر سرعت باشد باید از چرخ دنده های بزرگ تر با دندانه بیشتر استفاده کنید.

آیرودینامیک

آیرودینامیک در حقیقت علم نحوه عبور هوا از روی اجسام است و بر روی شتابگیری، حداکثر سرعت و میزان مصرف سوخت تأثیر می گذارد. هر چه آیرودینامیک آر سی بهتر باشد موجب می شود نیروی درگ (نیرویی که برخلاف حرکت خودرو ایجاد می شود) کمتر شود. برای آیرودینامیک کردن آرسی باید ابتدا نوع آرسی را مشخص کنید. به طور کلی در مقوله آیرودینامیک کردن، آر سی ها به دودسته آرسی چرخ باز و چرخ بسته تقسیم می شوند.

محفظه هوا

این محفظه در خودروهای فرمول یک استفاده می شود و اغلب در قسمت عقب خودرو قرار دارد که موجب می شود از جریان هوا برای خنک کردن موتور استفاده شود. طراحی این محفظه به طوری است که یک ورودی نسبتاً کوچک وجود دارد و در اطراف آن بالچه هایی قرارگرفته است. این مدخل کوچک موجب افزایش سرعت مولکول های هوا می شود و حرکت این هوا با سرعت بیشتر موجب خنک شدن بهتر موتور می شود.

بال عقب

اگر می خواهید نیروی رو به پایین را افزایش دهید باید از بال با زاویه بیشتر استفاده کنید ولی اگر می خواهید نیروی رو به پایین کاهش یابد ولی حداکثر سرعت افزایش یابد می توانید از بال با زاویه کمتر استفاده کنید. در بعضی از مدل ها می توان از بال هایی استفاده کرد که قابلیت تنظیم به طور الکتریکی دارند یا به طور اتوماتیک تنظیم می شوند.

دیفیوزر

دیفیوزر قطعه ای پلاستیکی همراه با یک سری شیار است که اغلب در عقب خودرو و در زیر سپر نصب می شود و موجب می شود جریان هوا عبوری از زیر خودرو در انتها به طور درست خارج شود. همچنین گاهی اوقات از دیفیوزر برای قسمت جلویی هم می توان استفاده کرد.

آرسی چرخ بسته

یک سری موارد برای این نوع آرسی ها با نمونه های چرخ باز مشترک است که ازجمله آن ها می توان به دیفیوزر و بال عقب اشاره کرد ولی علاوه بر آن ها چند مورد دیگر را هم می توان اعمال کرد.

بالچه بر روی سقف

استفاده از یک بالچه کوچک که اغلب بر روی قسمت عقب سقف نصب می شود در سرعت های پایین تأثیر به سزایی ندارد ولی موجب می شود در سرعت های بالای ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیروی رو به پایین افزایش و نیروی درگ کاهش یابد.

سوخت مناسب

هرچه از سوخت بهتر و باکیفیت تری استفاده کنید در هر سیکل، احتراق بهتر و بزرگ تری ایجاد می شود و پیشرانه باقدرت بیشتری کار می کند. برای استفاده های روزانه پیشنهاد می شود از سوخت با ۲۰ درصد نیترو استفاده کنید تا عمر موتور هم حفظ شود. در مورد مقاصد رقابتی و مسابقه ای می توانید از سوخت با ۳۰ درصد نیترو استفاده کنید ولی باید توجه داشته باشید که این عمل موجب افزایش دمای موتور می شود.

تنظیم کاربراتور و دما

برای اینکه کاربراتور به خوبی کار کند باید پیچ های تنظیم سرعت بالا و پایین به درستی تنظیم شده باشند و پس از گرم شدن موتور دما در محدوده درست (کمتر از ۱۳۷ درجه سانتی گراد) قرارگرفته گیرد. دمای بالاتر از این میزان موجب می شود که آرسی کاهش توان را تجربه کند.

سیستم اگزوز

در خصوص بهینه سازی سیستم اگزوز و خروجی خودرو می توان از لوله با جنس مناسب مانند سیلیکون استفاده کرد. برای آب وهوای سرد باید قطر لوله را کاهش یا طول آن را افزایش دهید. در آب وهوای گرم هم می توانید قطر لوله را افزایش دهید تا فشار وارد بر لوله کاهش یابد.

تغییر موتور

در آخرین و گران ترین روش می توانید موتور آرسی را با موتورهای قوی تر و با اسب بخار بیشتر تعویض کنید اما باید پیش از خرید موتور بررسی کنید که این موتور موردنظر با اندازه و مشخصات آرسی شما همخوانی داشته باشد.

موتورهای الکتریکی

موتورهای برقی به دودسته براش و براش لس تقسیم می شوند. سیستم براش لس جدیدتر است و عموم افراد علاقه مند به این رشته به خاطر مزیت های آن به این نوع روی آورده اند. برای تقویت و بهینه سازی موتورهای الکتریکی به طور اختصاصی می توان ۳ عمل انجام داد.

تغییر زمان بندی

یکی از مهم ترین راه های تقویت موتورهای برقی براش لس از طریق زمان بندی است. زمان بندی موتورهای براش لس به نوعی مربوط به ارتباط بین حس گرهای موتور و فاز استاتور می شود. افزایش زمان بندی موجب افزایش دور موتور و دمای موتور می شود، درعین حال این کار موجب کاهش گشتاور و بازده خواهد شد. کاهش زمان بندی عکس این موارد را ایجاد می کند.در زمینه تغییر زمان بندی ابتدا باید دمای موتور را پس از گرم شدن چک کنید. در حالت معمول این دما باید حدود ۷۰ درجه سانتی گراد باشد و اگر دما به بیش از این مقدار برسد باید زمان بندی را کاهش دهید.

ولتاژ بیشتر

یکی دیگر از راه های افزایش سرعت آرسی، استفاده از باتری های با ولتاژ بیشتر است. به عنوان مثال استفاده از یک باتری ۱۱.۱ ولتی به جای ۷.۴ ولتی می تواند سرعت را تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت افزایش دهد. مطمئن شوید که اسپید کنترل شما بتواند ولتاژ اضافی را تحمل کند.

تغییر نوع باتری

اگر آرسی از باتری های NI-MH یا NI-CAD بهره می برد بهتر است آن ها را با نوع LI-P تعویض کنید. این باتری ها بازدهی بالاتری دارند و به خاطر فشرده بودن سبک تر نیز هستند.

ماشین کنترلی آفرود یا آنرود؟

پرسش متداول و مکرر خریداران ماشین کنترلی سردرگمی در میان انبوه مدل های موجود در بازار خصوصا انتخاب از میان دو سبک Offroad RC Car و Onroad RC Car می باشد.

بسیاری علاقه به کمپینگ و یا محیط های باز و یا طبعیت دارند و مدت زیادی از اوقات فراغت خود را در چنین مکان هایی میگذرانند و یا عده ای دیگر شرایط حضور در پیست های آنرود و یا پارکینگ های بزرگ مسطح از جنس بتن صاف و یا آسفالت را ندارند و حتی دسترسی به پارک هایی با محیط مناسب برای استفاده از ماشین کنترلی آرسی آنرود برایشان مقدور نمی باشد. بنابر این یکی از مناسب ترین انتخاب های پیش رو استفاده از ماشین کنترلی آفرود است که خود دارای زیر مجموعه و مدل های تخصصی می باشد.

در خلاف گروه اول ممکن است بسیاری از علاقه مندان به تفریح های کنترل از راه دور مانند ماشین ارسی بیشتر وقت و زمان خود را در محیط های شهری مانند پارک هایی با کف صاف و هموار بگزرانند و یا به پیست های ویژه ارسی و یا سایر پیست های مناسب آنرود همچون کارتینگ دسترسی داشته باشند و از طرفی علاقه با سرعت بالا و فرمانپذیری در عین چسبندگی زیاد چرخ ها به زمان ملاک عملکرد ماشین کنترلی برای انان باشد که در این مورد مدل های آنرود بهتر و مناسب تر است.لذا با توجه به شرایط و علاقه کاربر، هر سبک ماشین کنترلی قابل استفاده و پر کاربرد می باشد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

1 دیدگاه
  دیدگاه ها
امیر سهیل
2 سال پیش

خیلی
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (280 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (158 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (142 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (104 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (78 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (73 نظر) رونمایی از مدل ماشین تسلا سایبرتراک هوش پران رضا گلزار/ این لامصب ماشین نیست تانکه😍👌 (74 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (53 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (46 نظر) نگاهی به دکوراسون شیک تالار عروسی محمدرضا گلزار و آیسان خانوم/ تزیین شده با گل های طبیعی+ عکس (46 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (36 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (36 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (33 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (28 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 کیک تولد ساده و جذاب افسانه پاکرو در جشن تولد 41 سالگی اش/ ماشالا تکون نخورده+عکس فال شمع روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 حضور امیر قلعه نویی بر سر خانه ابدی حاج قاسم سلیمانی و عرض ارادت به سردار دلها+عکس ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد نگاهی به اتاق دیوار رتبه 1 کنکور با نقاشی و پوسترهای جالب/ به نظرتون طرفدار مسی هست یا رونالدو؟+عکس باز شدن درهای رازآلود هرم بزرگ مصر برای اولین بار +عکس صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو اقدام تحسین برانگیز یک معلم گیلانی برای دانش آموزانش/ به این خانم معلم ایرانی باید مدال افتخار داد+عکس فال ابجد روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 پیشگیری از سفیدشدن مو با چند ماسک خانگی فال قهوه با نشان روز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 پاک کردن ریمل ضدآب با چند ترفند ساده فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403+فیلم خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس ماجرای گم شدن موبایل نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا در نجف+ویدیو/ حتما ببینین خیلی جالب و بانمک توضیح میده عکس زیبا و پر از عشق امیر جعفری با همای پایتخت و پسر قدبلندشون در ساحل کیش/ چه منظره‌ای حتشپسوت؛ زنی با ریش فراعنه و معابد باشکوه +عکس تغییر چهره باورنکردنی و جالب رحمان و رحیم سریال پایتخت درگذر زمان/ چقدر زیبا و معصوم بودن+عکس فردوسی پور و میثاقی در پشت صحنه برنامه 90 +عکس چند مورد از عوارض لیزر برای پوست که از آن بی خبرید چند روش خانگی و بدون عوارض برای چاق شدن صورت رخت عروسی غلامرضا تختی ابر قهرمان و همسرش شهلا خانوم در جشن عروسیشان/ عجب جشنی😍👌 پشت صحنه تماشایی و نفسگیر نفس بازغی در سریال گناه فرشته/ نظرتون درباره بازی اولش چیه؟+ویدیو میز عزای ساده ولی شیک پدر نسرین مقانلو با شمع و گل/ غم از صورت خانم بازیگر میباره+عکس شباهت بی حد و اندازه مازیار لرستانی به پدرش/ مگه داریم انقدر شباهت+عکس پست احساسی از جنس دلتنگیِ نعیمه نظام دوست برای سالگرد فوت پدرش+ویدیو/ روحشون شاد چقد شبیه باباشه جدیدترین تصویر اکرم بانو همسر علیرضا بیرانوند در ویلای لاکچریشان در کنار سگ خانگی/ زمین فوتبال و استخر هم دارن! دیدار مجید و آقا معلم قصه‌های مجید پس از 35 سال/ مگه داریم این همه تغییر؟+ویدیو یادی کنیم از خلاقیت خنده دار هموطن ایرانی در مقابله با کرونا با نصب توصیه‌های تهدیدآمیز به در خانه‌اش+عکس/ کرونا بعد دیدن این همه رعایت از دنیای ویروسی گری خداحافظی کرد🤣 ماجرای فرش ماشینی که فقط یک شب در عروسی پسر رهبر انقلاب در خانه‌شان پهن بود + روایت عقیق های اصل یمنی که رهبری اجازه ندادند وارد زندگیشان شوند ویدیوی محسن افشانی برای توماج صالحی: توماج اعدام خواهد شد! این ویدئو یادگاری بمونه... درخواست جالب یک دختر کنکوری از رهبر معظم انقلاب برای شرکت در آزمون/ استرس نداشته باشید+ویدیو عکس جالب پاشا جمالی و مصطفی زمانی ستاره های دو سریال محبوب نون خ و شهرزاد (عکس) اسباب بازی لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا داشت 10 هیچ از بقیه جلو بود ... پیاده روی رهبر معظم انقلاب در طبیعت و جاده باصفای کردستان+عکس حرف دل این روزهای یکتا ناصر + عکس سبک دکوراسیون ساده و بدون زرق و برق خانه هانیه توسلی+عکس روایتی جالب از زیر و رو شدن زندگی صاحب بزرگترین خانه گردشگری در ایران+ویدیو/از کمک به گردشگر آلمانی تا میلیاردر شدن! جشن تولد یکسالگی پسر کوچولوی فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان/ چه کیک و تدارکات خفنی+عکس
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد باز شدن درهای رازآلود هرم بزرگ مصر برای اولین بار +عکس اقدام تحسین برانگیز یک معلم گیلانی برای دانش آموزانش/ به این خانم معلم ایرانی باید مدال افتخار داد+عکس فال ابجد روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403+فیلم حتشپسوت؛ زنی با ریش فراعنه و معابد باشکوه +عکس ماجرای فرش ماشینی که فقط یک شب در عروسی پسر رهبر انقلاب در خانه‌شان پهن بود + روایت عقیق های اصل یمنی که رهبری اجازه ندادند وارد زندگیشان شوند چرا سریال حشاشین در ایران مجوز ندارد؟ رونمایی از همسر اول فریبا نادری با اختلاف سنی زمین تا آسمان+عکس مخالفت جدی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب با چندهمسری؛ از ترک کلاس درس بخاطر ازدواج مجدد استاد تا اخراج افراد شاغل در بیت رهبری در صورت اختیار همسر دوم! 18 علامتی که نشان می دهد یک مرد یک دل نه صد دل عاشقتان شده / ببین تو اطرافیانت چه کسی عاشقت شده! همسر آینده ژوزه مورایس، بازیگر فیلم اصغر فرهادی شد
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده