آشنایی با موزه مادام توسو استانبول

  دوشنبه، 16 آبان 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
آشنایی با موزه مادام توسو استانبول
موزه مادام توسو یکی از معروف‌ترین موزه‌ های استانبول است که سالانه گردشگران زیادی را از نقاط مختلف جهان به این شهر ساحلی دوست‌داشتنی جذب می‌کند. این موزه شعبات متعددی در شهرهای مختلف جهان دارد که با دیدن هر موزه بیشتر و بیشتر شیفته هنر و قدرت خلق آثار شگفت انگیز «مادام توسو» می‌شوید.

موزه مادام توسو استانبول (Madame Tussauds Istanbul) از شعبه های موزه معروف مادام توسو به شمار می رود و چشم انداز بهتری از هنر و فرهنگ ترکیه را به بازدیدکنندگان عرضه می کند. از زمان افتتاح اولین شعبه مادام توسو ۲۵۰ سال می گذرد و به یکی از جاهای دیدنی استانبول تبدیل شده است که میلیون ها نفر از آن بازدید کرده اند. در شعبه استانبول می توان حدود ۶۰ مجسمه مومی از شخصیت های تاریخی، فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی و سیاسی جهان و ترکیه را، از جمله مصطفی کمال پاشا، مولانا و مسی، مشاهده کرد.

مادام توسو یک برند زنجیره ای در بین موزه های جهان محسوب می شود. این برند در سراسر دنیا شعب مختلفی دارد. در اکثر شهرهای بزرگ و توریستی دنیا می توانید یکی از شعب این موزه را پیدا کنید. جالب است بدانید که از افتتاح اولین شعبه این موزه، حدود ۲۵۰ سال می گذرد. موزه مادام توسو موزه مجسمه های مومی است. البته نباید انتظار مجسمه های تاریخی را داشته باشید.

در اصل از سلبریتی ها و افراد مشهور، مجسمه های مومی ساخته می شود و در این موزه قرار می دهند. در موزه مادام توسو استانبول نیز حدود ۶۰ مجسمه مومی از شخصیت های معروف تاریخی، فرهنگی، ورزشی، هنری، سیاسی، علمی و … تاریخ و جهان وجود دارد. بسیاری از گردشگران کنار این مجسمه های می ایستند و عکس یادگاری می گیرند. این مجسمه ها بسیار واقعی هستند. به همین خاطر می توانید تصاویر یادگاری بسیار خاصی را بگیرید. گاهی برخی سلبریتی های معروف که مجسمه آن ها در این موزه قرار دارد نیز به موزه مادام توسو استانبول سر می زنند. اگر خوش شانس باشید، می توانید با یکی از این سلبریتی های معروف رو به رو شوید و کلی سفری خاطره انگیز و خاصی را داشته باشید.

آدرس: GRAND PERA AVM, ISTANBUL 34440, TURKEY

موزه ی مادام توسو

نگاهی به زندگی مادام توسو

مادام توسو یا همان «ماری استراسبورگ» در سال ۱۷۶۱ میلادی در کشور فرانسه و شهر پاریس قدم به دنیا نهاد. با سپری کردن سنین کودکی و نوجوانی، مادام توسو متوجه علاقه مندی خود به هنر و مجسمه سازی شد. از آنجایی که دایی اش که «فیلیپ کورتیوس» نام داشت؛ مجسمه ساز بود، مادام توسو تصمیم گرفت به همراه داییِ مجسمه ساز خود به شهر «ورسای» برود تا یادگیری هنر مورد علاقه اش را کامل کند.

اولین باری که مادام توسو حس کرد که در این عرصه به قدر کافی مهارت پیدا کرده است ۳۰ سالش شده بود و تصمیم گرفت نمایشگاه مجسمه های مومی خود را در کشورهای مختلف جهان برگزار کند. نمایشگاه اول او در حدود ۶ ماه به طول انجامید که با استقبال فوق العاده از سمت بازدیدکنندگان روبرو شد. بعد از آن نمایشگاه های بعدی هم با استقبال عمومی مواجه شد سپس مادام توسو تصمیم گرفت که نمایشگاهی دائمی در لندن برپا کند که بعدها به عنوان نمایشگاه اصلی وی در نظر گرفته شد. سالها و سالها گذشت مادام توسو با مشکلات ریز و درشتی دست وپنجه نرم کرد. غرق شدن کشتی حامل مجسمه ها، به آتش کشیدن نمایشگاهش توسط شوهرش و جدایی از همسرش از جمله مشکلاتی بود که او را هرگز از هدفش دور نکرد. مادام توسو سرانجام در سال ۱۸۵۰ میلادی چشم از دنیا فرو بست. امروز در شهرهای لاس وگاس، واشنگتن، آمستردام، دهلی، برلین و استانبول می توانید از نمایشگاه های مادام توسو دیدن کنید.

موزه ی مادام توسو، شعبه ی استانبول

نوبتی هم که باشد نوبت شعبه ی استانبول موزه ی مادام توسو است. موزه ی مادام توسو استانبول در خیابان معروف این شهر، خیابان استقلال قرار گرفته است. موزه ی مادام توسو استانبول هم مانند باقی موزه های مادام توسو در سراسر جهان دارای تندیس و مجسمه های هنرمندان، بازیگران، ورزشکاران، سیاستمداران، افراد تاثیر گذار و سلبریتی ها است. موزه ی مادام توسو در کشور ترکیه، در تاریخ ۲۸ نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی در خیابان استقلال و در منطقه ی بی اغلو شهر استانبول ساخته شد. یکی از مشهورترین چهره های این موزه که گردشگران داخلی و خارجی این شهر از آن بسیار استقبال می کنند، مجسمه ی مولانا جلال الدین بلخی، عارف و شاعر ایرانی است که توسط حاکم زمانه اش به قونیه یا همان ترکیه ی امروزی تبعید شده بود و در همان جا نیز درگذشت.

درباره ی این مجسمه نکته ای وجود دارد. مجسمه ای که از مولانا در موزه ی مادام توسو استانبول به نمایش گذاشته شده است به دلیل نبودن هیچ عکس و نقاشی خاصی از مولانا از حالت و مشخصات جسمانی بیست و دومین نواده ی او به نام فاروق چلبی ساخته شده و همچنان ساخت آن بسیار زمان بر بوده است.

در این موزه مجسمه ی افراد مشهور ترکیه ای همچون: مصطفی کمال آتاتورک، سلطان سلیمان، آردا توران، برن سات، کیوانچ تاتلیتوع و تولگا تویچ، رجب طیب اردوغان، مسی، رافائل نادال، ماریا شاراپوآ، محمد علی کلی، برد پیت، آنجلینا جولی، دیوید بکام، آلبرت انیشتین، مونا لیزا، لئوناردو داوینچی، موتزارت و استیو جابز و بسیاری از افراد معروف دیگر ترکیه ای و بین المللی را به نمایش گذاشته شده است. به صورت کلی در موزه ی مادام توسو استانبول مجسمه ی ۶۰ چهره ی مشهور و محبوب محلی و بین المللی از دنیای سیاست، ورزش، فرهنگ و هنر به نمایش عموم گذاشته شده است.

پرداخت ورودی برای بازدید از این موزه برای همه الزامی است. جالب است بدانید که بلیط های ورودی این مجموعه در ۳ سطح مختلف برای علاقه مندان به بازدید از این مجموعه طراحی شده است. اولین سطح، بلیط یک بار ورود است که بر طبق شرایط آن؛ افراد بزرگسال و بالای ۱۲ سال هر نفر در حدود ۵۰ لیره ی ترکیه باید پرداخت نمایند. سطح دوم بلیط های موزه ی توسو استانبول، بلیط دوبار ورود است که شرایطش شامل ورود و بازدید از موزه و آکواریوم سی لایف نیز در کنار آن می باشد.

موزه ی مادام توسو


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (519 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (210 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (157 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (144 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (42 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان