ساعدنیوز
ساعدنیوز

آشنایی با موزه خودروهای کلاسیک در تهران

  سه شنبه، 14 تیر 1401   زمان مطالعه 11 دقیقه
آشنایی با موزه خودروهای کلاسیک در تهران
علاقه به خودروهای کلاسیک هر روز بیش تر و عمیق تر می شود؛ تا جایی که اکنون میانگین سن علاقه مندان به این خودروها تا زیر ۳۰ سال نیز رسیده و این علاقه در همه جای دنیا به چشم می خورد. کافیست نگاهی به آمارهای فعالان بازار خودروهای کلاسیک بیاندازید، گفته می شود ریشه این همه علاقه به کودکی افراد بر می گردد.

اتومبیلی که از آن صحبت می کنم فقط یک ماشین ساده نیست، سرگذشت یک کشور، خاطرات یک ملت و تاریخ متحرک است. شاید بتوان گفت که هرآنچه در گذشته اتفاق افتاده، روی چهارچرخ این ماشین ها سوار شده و حالا درست از جلوی چشم ما می گذرد. خودروها، تاریخ متحرک زندگی مردم سوار بر چهارچرخ اند که در موزه خودروهای تاریخی روی دور تند حرکت می کنند. هر ماشین قصه ای دارد که باید به آن گوش جان بسپاریم و به همین خاطر بین موزه های تهران، این موزه را انتخاب کردم؛ دلم می خواست یکی از قصه های بی نام ونشان ماشین ها را راوی باشم. کسی چه می داند که در حساس ترین لحظه های تاریخ، چه گفت وگوهایی در این خودروها اتفاق افتاده است! وقتش است شروع کنیم، نه؟

موزه خودروهای کلاسیک

ایرانی ها چه زمانی سوار ماشین شدند؟

فکر می کنم برای اینکه بتوانم از موزه خودروهای تاریخی بگویم اول باید از «ب» بسم الله شروع کنم و بگویم اصلا قضیه خودرو در ایران از کجا شروع شد! واقعیت این است که زمان زیادی از استارت خوردن اولین ماشین در ایران نمی گذرد. طبق روایتی که از جعفر شهری در کتاب تاریخ تهران آمده، پای اولین اتومبیل در دوران قاجار به ایران باز شده است.

مظفرالدین شاه در یکی از سفرهایش به اروپا، دو اتومبیل به همراه راننده به کشور آورد و این موضوع به قدری عجیب و پیش بینی نشده بود که حتی درباره مدل این ماشین ها اطلاعات دقیقی نداریم. بعضی ها می گویند که اولین اتومبیلی که به ایران رسیده بوده است فورد کروکی کلاچی با تایرهای توپر بوده و عده ای هم فکر می کنند این دو اتومبیل، رنوی فرانسوی بوده است.

حالا اگر بحث اینکه کدام مدل اول بوده است، کنار بگذاریم، به هرحال اولین خودرو را مظفرالدین شاه به ایران آورد و بعد از آن راه ورود باقی اتومبیل ها به کشور باز شد. البته سرنوشت همین دو خودرو هم خیلی روشن نیست، یکی از این دو ماشین در مسیر دچار مشکل شد و به ایران نرسید؛ دومی هم در ترور نافرجام محمدعلی شاه در دوشان تپه منفجر شد و از بین رفت. درنهایت هیچ اثری از این دو خودرو باقی نمانده و سند رسمی هم در رابطه با آن ها وجود ندارد، هرچه هست حدس و گمان است.

درباره قاجارها و اینکه چطور حاکمانی بودند حرف و حدیث زیاد است اما باید درباره علاقه ای که به واردکردن ماشین به ایران داشتند قدردانشان باشیم چون سومین خودرویی که وارد ایران شد هم به دست احمد شاه قاجار بود.

در آن دوران تا سالیان سال اتومبیل وسیله ای لوکس محسوب می شد که فقط خاندان سلطنتی از آن استفاده می کردند اما به مرورزمان تجار، سرمایه گذاران و افراد مهم کشور هم شروع به خرید و استفاده از خودروهای شخصی کردند که بین مردم با عنوان کالسکه دودی شناخته می شدند. کم کم تنوع ماشین های وارداتی به کشور بیشتر شد و حتی برخی از اتومبیل ها به عنوان وسایل حمل ونقل عمومی در اختیار مردم عادی قرار گرفتند.

جالب است بدانید که در سال 1300 اصلی ترین کالای وارداتی کشور، خودرو بود که طرفداران زیادی داشت. تقاضای زیاد مردم باعث شد که سرمایه گذاران خارجی به فکر ساخت کارخانه های اتومبیل سازی در ایران افتادند و مسیر جدیدی در صنعت خودروسازی کشور ایجاد شد.

تاریخچه تاسیس موزه خودرو

قبل از سال ۱۳۵۷ مجموعه ای غنی از خودروهای تاریخی به ایران وارد شد که در تاریخ ۲۹ام اردیبهشت ۱۳۸۲ توسط شهرداری در موزه خودروهای تاریخی در تهران به نمایش گذاشته شد. این موزه ساختاری سوله مانند داشت که به دنبال طرح توسعه موسسه فرهنگی موزه های بنیاد مستضعفان، در سال ۱۳۹۹ ساختمان جدید این موزه با هزینه ۱۲۰ میلیارد تومان توسط شرکت های مطرح و بزرگ بین المللی باز طراحی و ساخته شد. با توجه به گفته مدیر عامل موسسه فرهنگی موزه های بنیاد مستضعفان این موزه قرار بود در بهار ۱۴۰۰ افتتاح شود؛ اما ظاهرا به دلیل محدودیت کرونا افتتاح آن را به تعویق افتاد.

موزه خودروهای تاریخی ایران در سال ۱۳۸۲ توسط شهرداری تهران در ساختمان نخستین خود شروع به فعالیت کرد

در نهایت در تاریخ یکم آبان ۱۴۰۰ موزه خودروهای تاریخی ایران با نمایش ۶۱ وسیله نقلیه منحصربه فرد تاریخی از دوران قاجار و پهلوی افتتاح شد. این موزه در زمینی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع قرار دارد که ۱۰ هزار متر مربع آن اختصاص به سالن اصلی موزه دارد. از ۱۰ هزار متر مربع فضای مسقف، سه هزار مترمربع آن مختص به نمایش خودرو است. درمجموع چهار سالن برای نمایش این خودروهای بی نظیر طراحی شده است.

موزه خودروهای کلاسیک

معرفی مهم ترین وسایل نقلیه موجود در موزه خودرو

چند سالی می شود که خودروهای کلاسیک، طرفداران زیادی پیدا کرده اند. البته دلیل این موضوع هم کاملا مشخص است. ظاهر این خودروها بسیار دیدنی و جذاب است و کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند. به همین دلیل بود که شهرداری تهران در بیست و نهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۲ تصمیم به افتتاح موزه خودرو گرفت. این موزه در زمینی به مساحت ۲۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع ساخته شده. سالن اصلی موزه، یک فضای ۱۰ هزار متر مربعی مسقف است که ۳ هزار متر آن به نمایشگاه اختصاص یافته و می توانید ساعت ها در آن مشغول تماشا باشید.جمع آوری این همه نمونه منحصر به فرد و خواستنی از خودروهای کلاسیک، کار بسیاری دشواری است که با صبوری تمام انجام شده. همچنین نگهداری از این خودروها کار بسیار حساسی است. کمی بی توجهی می تواند باعث آسیب این جواهرات کمیاب شود.

همانطور که اشاره کردیم، داخل این موزه زیبا و دیدنی، حدود ۵۰ وسیله نقلیه مختلف وجود دارد. اما قطعا برای مراجعه به موزه خودرو و پرداخت هزینه ورودیه، ترجیح می دهید که در مورد خودروهای داخل مجموعه، اطلاعات بیشتری داشته باشید. به همین دلیل در اینجا قصد داریم تا شما را با چند نمونه از خودروهای منحصر به فرد موزه خودرو آشنا کنیم.

کالسکه سلطنتی ناصر الدین شاه یا همان کالسکه نادری

آیا تا به حال نام کالسکه نادری به گوش شما خورده است؟ کالسکه نادری نام یک کالسکه سلطنتی معروف است که به دستور ناصرالدین شاه در وین ساخته شد. کالسکه نادری حدود ۱۲۰ سال قدمت دارد و در ساخت آن از طلا استفاده شده است. علاوه بر ظاهر زیبایی که این کالسکه دارد، داستان مهیجی نیز در پس آن نهفته است. ناصرالدین شاه در آخرین سفر عمر خود، عازم حرم حضرت شاه عبدالعظیم شد. اما نمی دانست که قرار است در این سفر به دست میرزا رضای کرمانی کشته شود. پس از اینکه میرزا رضای کرمانی او را ترور کرد، افراد سلطنتی تصمیم گرفتند تا جنازه ناصرالدین شاه را درون کالسکه قرار دهند تا مردم تصور کنند شاه هنوز هم زنده است. به این ترتیب قصد داشتند تا کشور را از هرج و مرج دور کنند. حال این کالسکه قدیمی و تاریخی، در ابتدای ورود شما به موزه خودرو ، در سمت راست سالن قرار گرفته است.

کالسکه سلطنتی ناصر الدین شاه یا کالسکه نادری

کالسکه تاج گذاری

کالسکه تاج گذاری نیز ساخته دست هنرمندان اتریشی است و حداقل یکصد سال قدمت دارد. قدمت این کالسکه زیبا به دوران قاجار باز می گردد. در آن دوران کالسکه به رنگ آبی لاجوردی بود. در ساخت نمای بیرونی آن از طلا استفاده شده است. این کالسکه زیبا حتی تا دوران پهلوی نیز کاربرد سلطنتی داشت. در دوران پهلوی این کالسکه را به رنگ مشکی در آوردند و از آن در مراسم تاج گذاری استفاده کردند. کالسکه تاج گذاری نیز در موزه خودرو کنار کالسکه نادری قرار دارد.

کالسکه تاج گذاری

موریس آکسفورد قرمز

چه اهل خودروهای کلاسیک باشید چه نه، از تماشای موریس آکسفورد قرمز لذت خواهید برد. موریس آکسفورد قرمز از جمله خودروهای بسیار کمیاب در دنیا به حساب می آید. قدمت این خودرو به سال 1912 باز می گردد. موریس آکسفورد قرمز خودرویی ارزشمند در موزه خودرهای قدیمی تهران به حساب می آید. همان طور که مشخص است، این خودرو دارای رنگ قرمز بسیار زیباست. این رنگ محبوب ترین رنگ در تولیدات خودروی موریس آکسفورد به حساب می آید. موریس آکسفورد تولید کشور انگلستان است و در زمان خود محبوبیت بسیاری داشت. این خودرو ظاهری بسیار بامزه دارد؛ برای همین هم از تماشای آن نیز لذت خواهید برد. جالب است بدانید که خودروی موریس آکسفورد قرمز 10 اسب بخار قدرت داشت.

موریس آکسفورد قرمز

رولز رویس احمد شاه قاجار

اولین خودرویی که احمد شاه قاجار وارد ایران کرد، یک رولز رویس شش سیلندر خطی بود. این خودرو که در سال ۱۹۰۶ ساخته شده، می توانسته تا سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند. از طرف دیگر یکی از دلایل خاص بودن رولز رویس احمد شاه این است که تنها شش هزار دستگاه از این خودرو در جهان تولید شده است. این خودرو با استفاده از هندل و سوییچ روشن می شده و یک نسخه بسیار کم یاب است. مدل این رولز رویس، سیلورگوست دهه ۲۰ است.

همچنین به دلیل علاقه احمد شاه به خودروهای لوکس انگلیسی، خودروی رولز رویس دیگری نیز توسط او خریداری شد. این خودرو که مدل فانتوم ۴ بود، یک نمونه کاملا کم یاب در جهان به شمار می آید. تنها ۱۸ دستگاه از این خودرو در سطح جهانی تولید شده. حال جالب است بدانید که تنها یکی از این ۱۸ دستگاه، به صورت ضد گلوله طراحی شده و این همان خودرویی است که احمدشاه آن را خریداری کرده. ظاهر این خودرو شبیه به یک تانک است و شیشه ها و بدنه بسیار ضخیمی دارد. با این حال موتور هشت سیلندر می توانست فانتوم ۴ را تا سرعت ۲۶۰ کیلومتر در ساعت پیش ببرد.

خودرو رولز رویس احمد شاه قاجار

مرسدس بنز K500

مسئولین موزه خودرو بر این باور هستند که مرسدس بنز K500، جزء با ارزش ترین اموال موزه به شمار می آید. K500 که در سال ۱۹۳۴ ساخته شده، جزء اولین خودروهای سوپر اسپرت جهان به شمار می آمده. این خودرو که تنها ۳۵۴ دستگاه از آن در سطح جهانی تولید شد، جزء اولین خودروهایی بود که می توانست تا سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند. این مرسدس بنز را می توان اساسی بر ساخت مدل های به روز بنز دانست.

مرسدس بنز قدیمی

لیموزین ها

داخل سالن موزه خودرو، دو لیموزین بیش از همه خودنمایی می کنند. اولین لیموزین یک دستگاه بنز ۶۰۰ است که به قامت کشیده و زیبای خود می نازد. در طرف دیگر سالن، یک لیموزین بزرگ شش سیلندر وجود دارد که چراغ های جلوی آن روی سپر نصب شده است. دلیل نصب چراغ ها روی سپر، ایجاد دید بهتر بوده. اما نکته مهم در مورد این لیموزین، استفاده از شش کیلو طلا در ساخت آن است!

لیموزین

لامبورگینی کانتاش

اگر به خودروهای کلاسیک علاقه مند باشید، حتما با شنیدن نام لامبورگینی کانتاش، هوش از سرتان می پرد. لامبورگینی کانتاش جزء خودروهای سوپر اسپرت دهه هفتاد میلادی و ساخت کشور ایتالیا است. کانتاش را به جرات می توان جزء موفق ترین نمونه های لامبورگینی در تمام طول تاریخ دانست. کانتاش حاضر در موزه خودرو تهران، در سال ۱۹۷۴ ساخته شده و دارای یک پیشرانه ۱۲ سیلندر خطی است. این موتور با سه هزار و ۹۰۰ سی سی حجم، می تواند توانی بالغ بر ۳۷۰ اسب بخار تولید کند و تا سرعت ۳۱۰ کیلومتر در ساعت پیش برود.

لامبورگینی کانتاش

تنها خودروی حاصل از شراکت پورشه، بنز و فولکس واگن

جالب است بدانید که در برهه ای از زمان، سه خودروساز آلمانی مطرح جهان، یعنی پورشه، بنز و فولکس واگن، تصمیم به همکاری مشترک گرفتند. این همکاری منجر به تولید یک خودرو شد که متاسفانه در بازار عمومی از آن استقبال نکردند. به همین دلیل این همکاری اول و آخر سه خودروساز معروف آلمانی بود. حال آخرین بازمانده از این همکاری در موزه خودرو تهران قرار دارد.

خودرو کلاسیک

موزه خودروهای تاریخی کجاست؟

  • آدرس: تهران، میدان آزادی، کیلومتر ۱۱ جاده مخصوص کرج، خیابان ۲۵، جنب بانک توسعه و تعاون

موزه خودروهای تاریخی ایران در خیابان ۲۵ شهرک استقلال تهران واقع شده است. شهرک استقلال را می توان شهرکی نیمه صنعتی در نظر گرفت که چند شرکت تولیدی خودرو را در خود جای داده است و این موضوع از دلایل انتخاب این منطقه برای ساخت موزه خودروهای تاریخی در این شهرک است. این موزه در نزدیکی شرکت خودروهای سفارشی ایران آپکو، نمایندگی ۱۰۶۸ ایران خودرو، موسسه اندیشه برتر ایران، تعمیرگاه مرکزی ایران خودرو، فروشگاه سپه شریف قرار دارد.

مسیر دسترسی به موزه خودروهای تاریخی

  • مترو: برای رسیدن به موزه خودروهای تاریخی با مترو باید در ایستگاه صادقیه پیاده شوید و خط پنج مترو را سوار شوید سپس در ایستگاه چیتگر از مترو پیاده شوید. در نهایت با سوار شدن به اتوبوس های شهرک دانشگاه در ایستگاه سپه و روبه روی درب موزه پیاده شوید.
  • اتوبوس: اگر می خواهید با استفاده از اتوبوس به موزه بروید با استفاده از اتوبوس های BRT یا اتوبوس های دیگر خود را به میدان آزادی برسانید و در پایانه آزادی با سوار شدن به اتوبوس های شهرک دانشگاه یا شهرک شهرداری در ایستگاه فروشگاه سپه پیاده شوید.
  • خودرو شخصی: با استفاده از خودرو شخصی به راحتی می توانید وارد کمربندی آزادگان شوید و در ادامه بعد از دیدن تابلو خروجی جاده مخصوص کرج وارد آن شوید و در نهایت در کیلومتر ۱۱ این جاده تابلو موزه خودروهای تاریخی را مشاهده خواهید کرد. با دنبال کردن آن به خیابان ۲۵ و موزه خودروهای تاریخی خواهید رسید.
  • تاکسی: استفاده از تاکسی یکی دیگر از راه های رسیدن به این موزه است که باید در پایانه آزادی تاکسی های شهر قدس یا اندیشه را سوار شوید و در نهایت در کیلومتر ۱۱ کنار گذر بزرگراه شهید لشگری، نبش کوچه ۲۵ پیاده شوید.

موزه خودروهای تاریخی

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (74 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (72 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (36 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (35 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (29 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (26 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (26 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (23 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (21 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (21 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (22 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (20 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (19 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نگاهی به خانه و زندگی ساده و بدون تجملات حاج آقا قرائتی در پایتخت/ منزلی که حتی از راه آهن تهران پایین تر است!+عکس خودروهای برقی، تهدیدی برای سلامتی و امنیت سرنشینان دیگر خودروها چالش برای کسایی که ادعای تیزبینی دارند! / مورچه رو پیدا کن در این معمای تصویری 5 تفاوت را در کمتر از 10 ثانیه پیدا کنید (تصاویر) لیختن اشتاین، کشوری که می‌توانید آن را اجاره کنید! (ویدئو) دانشجویان مونیخ با سرسره به کلاس درس می‌روند! (تصاویر) میو میو تا مدرک دکترا! گربه‌ای که دانشجوی دانشگاه آمریکا شد (ویدئو) کارهایی که دانشجوها زمان امتحانات عهد میبندن انجام ندن اما انجام میدن 😂 (تصویر) فرشته‌ای در لباس معلم! / فداکاری معلمی که دانش‌آموز سرطانی‌اش را در بیمارستان درس می‌دهد (ویدئو) یادی از عمو زنجیرباف، معلم نمونه بچه‌های دهه شصت، سیدحسن نیرزاده نوری مرگ خبرساز کهنسال‌ترین معلم ایران در مهاباد/ او در سال 1356 بازنشست شد+عکس عجیب ترین مدل پارک کردن ماشین با روش های خلاقانه و هوش پران/ مغز آدم سوت میکشه+عکس ناگفته هایی از سبک زندگی شخصی استاد و معلم بزرگ ایرانی از زبان فرزندشان/ دلیل همکاری شهید مطهری با مجله زن روز در زمان شاه چه بود؟+عکس تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها/ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه انگیزه دانشجویان از تداوم اعتراضات؛ در کوی دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد؟ کشف حیرت انگیز نیمه گمشده یک مجسمه افسانه‌ای در مصر بعد از 96 سال/ نتایج و مطالعات جدید بررسی رامسس دوم+عکس رونمایی از همسران مجریان معروف و محبوب تلویزیونی/ از رامبد جوان تا پدرام کریمی و ...+عکس دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد تصاویری جالب از بازدید یهودیان اسرائیل از موشک ایرانی / مواجهه جالب اسرائیلی ها با دست نوشته یا حیدر کرار ... نگاهی به حیاط باصفا و دلباز خانه زیبای مهدی قائدی در ایران/ خونه نگو باغ بگو+عکس رونمایی رضا گلزار از مادر جوان و کم سن و سالش/ چه خانم ایرانی باکلاس و اصیلی+عکس هدف BBC از مطرح کردن دوباره ماجرای نیکا شاکرمی چه بود؟ حضور دختران ابراهیم رئیسی در یک همایش بین المللی+عکس شباهت بی حد و انداره پردیس پورعابدینی به خواهر باکلاس و بزرگتر از خودش/ مگه داریم این همه شباهت؟+عکس از زنده پیدا شدن یسنا تا قاری قرآن کشف حجاب کرده در حواشی داغ امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403 تیکه انداختن خنده دار به بهرام افشاری، بهتاش پایتخت/ داداش تو با این رشدت سال بعد نارگیل میدی!+ویدیو نگاهی به مراسم ازدواج لاکچری و باشکوه یک مرد 86 ساله با اولین عشق زندگی‌اش/ بعد از 60 سال چه بریز و بپاشی کرده براش+ویدیو مازندرانی حرف زدن شهاب حسینی در حضور نقی و ارسطوی پایتخت+ویدیو/ محسن تنابنده: برای نقش شوهر فهیمه گزینه خوبی هستی😂 حضور پدربزرگ و دایی مژده لواسانی در برنامه زنده و بوسیدن دست پدربزرگ توسط خانم مجری +ویدیو/ خدا برا هم حفظتون کنه نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس تیپ خاص و جذاب رضا عطاران، رامین سریال متهم گریخت بعد از دو دهه، مُد روز شد!+عکس نگاهی به خونه زندگی زیبا و شیک سارا صوفیانی و همسرش قبل از مهاجرت/ چیدمان آنتیک و منحصر به فرد منزلشون رو ببینید!+عکس قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... تاثیر لبنیات در لاغری و چربی سوزی بهترین راهکارها برای از بین بردن کبد چرب جشن تولد ساده و بدون تجملات 61 سالگی احمدی نژاد در خانه ساده و بدون زرق و برقش+عکس سرطان دهانه رحم: همه چیزهایی که باید بدانید دمنوش آرامبخش فوری جشن تولد ساده و بدون تجملات 71 سالگی حسن روحانی در هواپیما/ سورپرایز رئیس جمهور سابق در آسمان+عکس
تیتر امروز   
خودروهای برقی، تهدیدی برای سلامتی و امنیت سرنشینان دیگر خودروها چالش برای کسایی که ادعای تیزبینی دارند! / مورچه رو پیدا کن در این معمای تصویری 5 تفاوت را در کمتر از 10 ثانیه پیدا کنید (تصاویر) لیختن اشتاین، کشوری که می‌توانید آن را اجاره کنید! (ویدئو) دانشجویان مونیخ با سرسره به کلاس درس می‌روند! (تصاویر) میو میو تا مدرک دکترا! گربه‌ای که دانشجوی دانشگاه آمریکا شد (ویدئو) کارهایی که دانشجوها زمان امتحانات عهد میبندن انجام ندن اما انجام میدن 😂 (تصویر) فرشته‌ای در لباس معلم! / فداکاری معلمی که دانش‌آموز سرطانی‌اش را در بیمارستان درس می‌دهد (ویدئو) یادی از عمو زنجیرباف، معلم نمونه بچه‌های دهه شصت، سیدحسن نیرزاده نوری ناگفته هایی از سبک زندگی شخصی استاد و معلم بزرگ ایرانی از زبان فرزندشان/ دلیل همکاری شهید مطهری با مجله زن روز در زمان شاه چه بود؟+عکس تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها/ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه انگیزه دانشجویان از تداوم اعتراضات؛ در کوی دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد؟ کشف حیرت انگیز نیمه گمشده یک مجسمه افسانه‌ای در مصر بعد از 96 سال/ نتایج و مطالعات جدید بررسی رامسس دوم+عکس دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...