آشنایی با پارک جذاب دلفیناریوم استانبول

  دوشنبه، 16 آبان 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
آشنایی با پارک جذاب دلفیناریوم استانبول
دلفیناریوم استانبول ( به انگلیسی : Istanbul Dolphinarium ) بزرگترین پارک دلفین ها در اروپا است که تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری خانوادگی استانبول شده است و کودکان علاقه زیادی به بازدید از آن نشان میدهند.دلفیناریوم استانبول مجموعه تفریحی بزرگی است و در منطقه ایوپ یا شاخ طلایی استانبول قرار دارد .

استانبول، شهری است پرآوازه که میان دو قاره آسیا و اروپا ایستاده و شکوه خود را به رخ تمام دنیا می کشد. این شهر با قدمت چند هزار ساله خود، آن قدر حرف برای گفتن دارد که می توانید روزها را به پایش بگذارید. یعنی اگر بخواهید درون استانبول حسابی گردش کنید، لازم است روزها و روزها وقت برایش صرف کنید. از انواع کلیساهای رومی بگیرید تا مساجد زیبای عثمانی، کوچه و پس کوچه های تاریخی و البته روزبازارها و بازارهای محلی. انواعی از مراکز خرید به روز، موزه های متنوع و بازی های هیجانی. همه و همه در گوشه گوشه استانبول جا خوش کرده اند و وقت گردشگران را به خوشی، به خودشان اختصاص می دهند.

همگی ما نام دلفیناریوم ها را شنیده ایم و کم و بیش می دانیم در این مجموعه ها چه خبر است. امروز ما به سراغ دلفیناریوم استانبول می رویم تا به تک تک بخش هایش سری بزنیم و ببینیم چه در چنته دارد. اگر همراه خانواده به استانبول رفته اید، پیشنهاد می کنیم شما هم با ما بیایید و شیرین کاری دلفین های دوست داشتنی را از دست ندهید.

دلفیناریوم استانبول، مجموعه ای جذاب برای یک بازدید خانوادگی است؛ یعنی اگر با خانواده و بچه های قد و نیم قدتان به استانبول رفته اید، حتما بازدید از این مجموعه را در برنامه تان بگنجانید. هنگامی که به دلفیناریوم استانبول می روید، نه تنها دلفین های دوست داشتنی، که هنرمندان دیگری نیز مانند نهنگ سفید، فک خزپوش شمالی و گراز دریایی به استقبال شما می آیند. پس از ورود به دلفیناریوم، تنها کاری که لازم است بکنید آن است که جای مناسبی برای خود پیدا کنید و تمام حواس تان را به این موجودات بدهید. در مجموع 4 نمایش در این مجموعه برگزار می شود که تمام آن ها نزدیک 1 ساعت زمان می برد و اجرای شان به عهده ستاره های دلفیناریوم است. در میان نمایش و یا انتهای آن نیز فرصت دارید تا با هر یک از موجودات دلفیناریوم عکس یادگاری بگیرید. البته توجه داشته باشید که تمام جذابیت دلفیناریوم استانبول در نمایش هایش خلاصه نمی شود و اگر دوست داشته باشید، می توانید با پرداخت هزینه جداگانه، در استخر دلفیناریوم و در کنار این موجودات آبی شنا یا غواصی کنید، یا تا نزدیک دلفین ها بروید و آن ها را لمس کنید و حتا آن ها را در آغوش بگیرید.

دلفیناریوم استانبول

دلفیناریوم استانبول مجموعه وسیعی است که از زمان افتتاحش در سال 2008 میلادی، عنوان بزرگترین دلفیناریوم سرپوشیده اروپا را از آن خودش کرده است. وسعت این مجموعه 8,695 مترمربع است که 5,800 متر آن به فضای سرپوشیده اختصاص دارد. دلفیناریوم استانبول در مجموع 7 استخر متصل به هم دارد که تمام آن ها با آب دریا پر شده اند و 3,100 مترمکعب گنجایش دارند. همچنین بد نیست بدانید شعاع استخر اصلی برابر با 16.5 متر و عمق آن 5 متر است. آمفی تئاتر نمایشی دلفیناریوم 950 نفر گنجایش دارد که 64 صندلی آن مربوط به بخش VIP است.

دلفیناریوم استانبول

دلفیناریوم استانبول کجاست؟

دلفیناریوم استانبول در خیابان صلاح تارگا، در منطقه ایوپ استانبول قرار دارد. ایستگاه های اتوبوس محله ساکاریا و چلتیک نزدیک ترین ایستگاه ها به دلفیناریوم استانبول هستند که با استفاده از خطوط متعددی از قبیل 39، 99، 36CE، 399B و 48A از نقاط مختلف شهر نظیر امینونو و بایزید می توانید به آن ها برسید. همچنین شما می توانید با مینی بوس های ترک (دولموش) که کنار ایستگاه متروی آکسارای نگه می دارند، به دلفیناریوم استانبول بروید.

دلفیناریوم استانبول

تفریحات دلفیناریوم استانبول

دلفیناریوم استانبول بزرگت رین پارک دلفین اروپا است. بازدیدکنندگان از نمایش دلفین ها، کشف پستانداران دریایی مانند دلفین ها، سیل خزین بازیگوش، شیرماهی بزرگ و نهنگ سفید و گذراندن لحظاتی خوش در دلفیناریوم استانبول لذت ببرند.

شما می توانید در این پارک با دلفین ها شنا کنید، شیرجه بزنید یا دلفین درمانی کنید! نمایش دلفین ها حدود یک ساعت طول می کشد و بازدیدکنندگان با آن ها عکس می گیرند. کسانی که دوست دارند کنار دلفین ها شنا کنند، باید توانای شنا را به صورت مستقل داشته باشند.

عمق استخر پنح متر است و هیچ ابزار کمکی مانند جلیقه یا حلقه های نجات وجود ندارد. در فصل زمستان فقط به کودکانی اجازه شنا داده می شود که بیشتر از ۱۰ سال سن داشته باشند. این قانون در فصل تابستان به کودکان بالای ۶ سال اجازه ی شنا می دهد. با توجه به مسائل ایمنی، زنان باردار اجازه شنا در استخر دلفین ها را ندارند. همچنین از دیگر شرایط شنا کنار دلفین ها، وضعیت جسمی و روحی مساعد و مبتلا نبودن به بیماری های واگیردار است.

دلفیناریوم استانبول


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (680 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان