آشنایی با ارز دیجیتال پکسوس استاندارد

  یکشنبه، 03 اسفند 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال پکسوس استاندارد
هر توکن پکسوس به طور کامل با دلار آمریکا (USD) پشتیبانی می‌شود. به این معنی که در هر زمان می‌توان آن را به دلار تبدیل کرد. با این حال، طبق قانون ایالات متحده امریکا، این توکن یک دارایی مالی نیست. در نگاه کلی، هدف این شرکت، بهبود اکوسیستم اقتصادی و توسعه یک شبکه جهانی هماهنگ به منظور مبادلات ساده، سیار و آنی دارایی‌ها است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،شرکت پکسوس (Paxos) در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد و با ایجاد یک صرافی رمزارزی به نام آی تی بیت (itBit) وارد دنیای انتقال دارایی دیجیتال گردید. در سال ۲۰۱۵ «اداره خدمات مالی ایالت نیویورک» (NYSDFS) یک مجوز فعالیت محدود برای این شرکت صادر کرد و در نتیجه پکسوس به عنوان اولین شرکتی که به صورت قانونی امکان عرضه خدمات و محصولات رمزارزی را دارد شناخته شد. این شرکت همواره به دنبال پیروی از قانون های تعیین شده و همکاری با مراجع قانونی بوده است و از این لحاظ با سایر شرکت هایی که در صنعت بلاک چین فعالیت می کنند تفاوت دارد.

از زمان تاسیس پکسوس، این شرکت در چارچوب های قانونی فعالیت نموده و محصولات نوآور جدیدی را به بازار عرضه کرده است. محصولاتی که در واقع راهکارهایی تازه برای ایجاد توکن های معادل اوراق بهادار، فلزات گرانبها و انواع کالاهای دیگر به شمار می روند. «توکن استاندارد پکسوس» (Paxos Standard Token) یا توکن PAX نیز یکی از همین محصولات محسوب می شود که در سال ۲۰۱۸ به عنوان دلار دیجیتالی عرضه شد.

شرکت پکسوس تاکنون بیش از ۹۳ میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرده است و ۱۱۰ کارمند آن در ۳ دفتر جهانی مشغول به کار هستند. بیل بردلی (Bill Bradley-سناتور سابق و سیاستمدار دموکرات آمریکایی) و شیلا بر (Sheila Bair-رئیس سایق سازمان مالی FDIC) از جمله اعضای شناخته شده هیت مدیره این شرکت هستند.

ارز دیجیتال پکسوس استاندارد (Paxsos Standard (PAX)) چیست؟

پروژه ارز دیجیتال پکسوس در سپتامبر 2018 ایجاد شد. پکسوس یک استیبل کوین است و همان طور که گفته شد، استیبل کوین ها برای مقابله با نوسانات ذاتی قیمت رمزارزها ساخته شده اند. آنها به طور معمول وثیقه می شوند. یعنی تمام استیبل کوین های در گردش، با دارایی های ذخیره شده ای پشتیبانی می شوند.

یک استیبل کوین می تواند معادل یک رمزارز یا پول فیات باشد و بر همین اساس استیبل کوین ها همیشه قیمت ثابتی خواهند داشت. یکی دیگر از مزایای این توکن ها در ترید و مبادلات رمزارزها است. با استفاده از این ارزها می توان ریسک قیمتی معاملات را به حداقل رساند.

هر توکن پکسوس به طور کامل با دلار آمریکا (USD) پشتیبانی می شود. به این معنی که در هر زمان می توان آن را به دلار تبدیل کرد. با این حال، طبق قانون ایالات متحده امریکا، این توکن یک دارایی مالی نیست.

ارز دیجیتال پکسوس استاندارد، یک ارز دیجیتال بر بستر بلاکچین اتریوم است و با استفاده از قرادادهای هوشمند ایجاد شده است. ارزش این ارز دیجیتال همیشه معادل یک دلار آمریکا است. به منظور تأمین امنیت و با توجه به طراحی استیبل کوین ها، معادل مقدار عرضه شدۀ این ارز دیجیتال در حساب بانکی مربوط به پکسوس، دلار آمریکا نگهداری شده و به این واسطه پشتوانه شده است.

مؤسسین ارز دیجیتال پکسوس استاندارد

مؤسسین ارز دیجیتال پکسوس استاندارد، Charles Cascarilla و Rich Teo هستند. Charles Cascarilla مؤسس و هم بنیان گذار پروژه ارز دیجیتال پکسوس است. همچنین وی به عنوان هم بنیان گذار و شریک تجاری شرکت Cedar Hill Capital Partners فعالیت داشته است. علاوه بر این، او تجربیاتی همچون سبدگردانی در شرکت Claiborne Capital Management، تحلیلگر مالی در Goldman Sachs و … را داشته است.

Rich Teo بنیان گذار دوم پروژه ارز دیجیتال پکسوس است. قبل از آن، این فرد به عنوان تحلیلگر ارشد در شرکت Cedar Hill Capital Partners فعالیت می کرد. علاوه بر این او فعالیت های دیگری همچون تحلیلگر مالی و فعالیت در ارتش سنگاپور را در رزومه خود ثبت کرده است.

وجه تمایز ارز دیجیتال پکسوس استاندارد با دیگر رقبا

پکسوس استاندارد، یک استیبل کوین است و امکان تبادل این توکن ها با دلار آمریکا را برای کاربران خود فراهم کرده است. هدف اصلی این پروژه ایجاد ثبات و جلوگیری از نوسان در دلار با استفاده از تکنولوژی بلاکچین است.

همچنین با توجه به منشوری که شرکت ارز دیجیتال پکسوس از دپارتمان خدمات مالی نیویورک دریافت کرده است، می تواند خدمات قانون گذاری شده ای را در دنیای کریپتو ارائه دهد.

ارز دیجیتال Paxos Standard به منظور بهبود و گسترش اکوسیستم مالی در دنیا و ایجاد یک شبکه جهانی بدون محدودیت روی کار آمده است.

در این فضا تمامی دارایی های دیجیتال امکان انتقال سریع با انعطاف پذیری و دسترسی بالا دارند. هدف پروژه پکسوس این است که در آینده تمامی دارایی های دیجیتال، سهام و اوراق بهادار بتوانند در هر زمان و با هر مقصدی میان کاربران جابه جا شوند.

امنیت ارز دیجیتال پکسوس استاندارد چگونه تأمین می شود؟

امکان تبادل استیبل کوین پکسوس استاندارد در بلاکچین اتریوم و همانند توکن های اتر یا هر توکن ERC20 دیگری وجود دارد. اگر فردی قصد فروش پکسوس های خود را داشته باشد، توکن های پکسوس استاندارد خود را به آدرسی که برای این کار تعیین شده است، واریز می کند. سپس آن توکن ها سوزانده می شود و به ازای آنها و با نسبت 1 به 1، دلار آمریکا به حساب بانکی فرد واریز خواهد شد. این توکن از ترکیب مزایای فناوری بلاک چین و ثبات ارزهای فیات بهره می برد. همچنین با روشی مشابه، امکان تبدیل دارایی های موجود در حساب بانکی افراد و تبدیل به توکن پکسوس استاندارد نیز وجود دارد.

علاوه بر اینکه انتقال دارایی ها در شبکه پکسوس تحت نظارت قانونی انجام می شود، استفاده از تکنولوژی بلاکچین باعث شده است که این فرآیند با سرعت و امنیت بیشتر و بدون تقبّل هر گونه ریسکی صورت بگیرد.

توکن پکس (PAX)

در حال حاضر توکن پکس در جایگاه 75ام سایت کوین مارکت کپ قرار دارد. در زمان نگارش مقاله، عرضه کل و عرضه در گردش این ارز دیجیتال چیزی حدود 675 میلیون توکن PAX است. در مورد تعداد عرضه کل، اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

ارز دیجیتال پکسوس استاندارد را از کجا تهیه کنیم؟

امکان خرید، فروش و ترید پکسوس استاندارد (PAX) در صرافی های بسیاری وجود دارد که در ادامه لیست آنها آورده شده است:

صرافی بایننس، صرافی VCC ،Digifinex، بیترکس، صرافی OKEx، صرافی ZB.com، صرافی CoinBene، صرافی CPDAX، صرافی Hotbit، صرافی کوکوین، Bithumb Global، صرافی 1inch و …


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (145 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (133 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (89 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (73 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (60 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (46 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (32 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (31 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (18 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (14 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (13 نظر) خوانندگی و کنسرت معرکه و عاشقانه رضا گلزار/ چه قدرت صدای محشری تو اجرای زنده داره+ویدیو (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز