آشنایی با ارز دیجیتال ریف فایننس (Reef Finance)

  سه شنبه، 05 مرداد 1400   زمان مطالعه 13 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال ریف فایننس (Reef Finance)
ارز دیجیتال ریف Reef یک پلتفرم در حوزه دیفای DeFi است که بر روی پلتفرم پولکادات Polkadot ساخته شده و هدف آن ارائه تجارت بین بلاکچین ها است. یک موتور بازده و یک جمع کننده نقدینگی هوشمند از جمله پیشنهادات این پروژه است. در ادامه مطلب بیشتر با این ارز دیجیتال آشنا می شوید. با ما همراه باشید.

پروژه های غیرمتمرکز امور مالی (DeFi) اخیراً محبوبیت زیادی کسب کرده اند، اما بسیاری از آنها از مشکل عدم تعامل پذیری رنج می برند. این امر باعث ناامیدی کاربران می شود؛ چراکه برای بهره مندی از تمام قابلیت های بخش دیفای، باید از برنامه های مختلفی استفاده کنند. پروتکل ارز دیجیتال ریف فایننس (Reef Finance) برای حل این مشکل توسعه داده شده است. در واقع، ریف فایننس یک رابط کاربری عالی است که امکان تعامل با همه برنامه های دیفای محبوب کاربران را در یک مکان فراهم می کند.به عبارت دیگر، پروژه ریف فایننس در تلاش است که با ایجاد پلتفری واحد، برنامه های مختلف دیفای را در یک مکان ترکیب کند و دسترسی کاربران به اکوسیستم دیفای را آسان تر نماید.برای آشنایی بیشتر با پروتکل ریف فایننس و توکن اختصاصی آن یعنی REEF، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

ارز دیجیتال ریف فایننس (Reef Finance) چیست؟

ریف فایننس (Reef Finance) یک تجمیع کننده نقدینگی و موتور بازدهی چندزنجیره ای است که امکان ادغام پروتکل های دیفای را فراهم می کند. این پروتکل بر بستر شبکه پولکادات (Polkadot) ایجاد شده است.دنکو مانچسکی (Denko Mancheski)، مدیر عامل و هم بنیانگذار ریف فایننس، این پروتکل را به عنوان راه حلی برای موانع پیش روی پذیرش گسترده محصولات دیفای طراحی کرد. به گفته مانچسکی، به دلیل وجود تعداد زیاد محصولات متداخل با یکدیگر، افراد عادی برای بهره مندی از قابلیت های حوزه دیفای دچار مشکل می شوند. این موضوع باعث می شود که پذیرش محصولات این حوزه توسط تازه واردان بعید به نظر برسد.با این حال، مانچسکی می گوید که هدف تیم ارز دیجیتال Reef Finance از بین بردن این پیچیدگی ها است. در واقع، هدف از راه اندازی این پروتکل آن است که کاربران ساده و ناآشنا به فناوری نیز بتوانند به سادگی از مزایای بخش دیفای بهره مند شوند. این می تواند یک جهش بزرگ برای این حوزه باشد.

نام این پروژه ریف انتخاب شد؛ چون در نظر بنیانگذاران آن شبیه اکوسیستم ریف (کلونی مرجانی در یک منطقه) در دریا است. در یک صخره مرجانی، همه اجزای جداگانه آن اکوسیستم با هم برای ایجاد یک کل همکاری می کنند. در ریف فایننس نیز هدف، گردآوری تمامی پروژه های منفرد دیفای در یک مکان واحد است تا به این ترتیب، انجام کارها آسان تر شود.

زیرساخت های اساسی پروتکل ارز دیجیتال ریف، زنجیره ای از قراردادهای هوشمند است که این اکوسیستم را یکپارچه می سازد. این قراردادهای هوشمند اصلی ترین مؤلفه سیستم هستند و ارتباط بین موتور تجزیه و تحلیل و تجمیع کننده نقدینگی را امکان پذیر می سازند.به این ترتیب، کاربر می تواند از طریق تنها یک رابط کاربری، موقعیت های معاملاتی خود را در چندین پلتفرم دیفای مدیریت کند. همچنین، در این پلتفرم دیگر نیازی به مدیریت خروجی های پلتفرم های مختلف (به عنوان مثال، توکن های تأمین کنندگان نقدینگی) به صورت دستی نیست.در نهایت، پروتکل ریف فایننس از اتریوم و چند شبکه بلاکچینی دیگر نیز پشتیبانی می کند تا به این ترتیب، دسترسی کاربران به حوزه دیفای بیشتر شود.ریف فایننس استفاده از اکوسیستم دیفای را برای تمام کاربران آسان تر می کند.

این پلتفرم همچنین شامل یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) است که مدیریت دارایی های رمزارزی را برای مبتدیان بسیار ساده تر می کند. این سیستم می تواند به صورت سفارشی و برای کمک به دستیابی به اهداف مالی هر کاربر تنظیم شود.شبکه ریف فایننس همچنین یک توکن کاربردی به نام ریف (REEF) نیز دارد که از جمله کاربردهای آن می توان به مشارکت در مدیریت سیستم و پرداخت کارمزدهای درون این اکوسیستم اشاره کرد.ریف فایننس به عنوان یک پلتفرم غیرمتصدیانه (non-custodial) طراحی شده است؛ به این معنا که مدیریت و دسترسی به کلیدهای خصوصی تنها برای خود کاربران امکان پذیر است.در نهایت، به لطف استفاده از شبکه پولکادات، این پلتفرم سطح بالایی از امنیت را در برابر حملات ارائه می دهد و در نتیجه، احتمال از دست دادن وجوه ناشی از سرقت در این پلتفرم، بسیار کم است.

ارز دیجیتال ریف فایننس

چه چیزی REEF را منحصر به فرد میکند؟

ریف همراه تازه واردان و همچنین کاربران فعلی DeFi است که به سختی می توانند با بهترین استراتژی های سرمایه گذاری همراه شوند. این شرکت همچنین قصد دارد هزینه های بالایی را که در بلاک چین اتریوم مشاهده می شود، مقابله کند که برخی بر این باورند که پروتکل های DeFi غیرقابل استفاده هستند. وقتی که صحبت از ویژگی های منحصر به فرد Reef می شود، یکی به نحوه ادغام پروتکل DeFi در سیستم عامل خود مرتبط می شود.

کاربران می توانند با تنها یک کلیک وارد موقعیت های انتخابی خود شوند و بعضی از دردسرهای مربوط به مدیریت توکن های ذخیره نقدینگی را از بین ببرند. به علت نحوه ساخت آن در Polkadot Reef قادر است از پروتکل های DeFi در Avalanche ،Moonbeam و Plasma و همچنین در Ethereum و Binance Smart Chain پشتیبانی کند، لذا کاربران Reef بدون نیاز به چندین حساب و بی شمار نام کاربری و رمز عبور به تعداد گسترده ای از سیستم عامل ها دسترسی دارند که پیگیری آن ها سخت می باشد.

همچنین جالب است بدانید که ارز دیجیتالی REEF، برای کاربران مبتدی طراحی شده است و این امکان را برای کاربران فعلی که از ادامه مداوم انتخاب استراتژی سرمایه گذاری خسته شده اند را فراهم می کند. به علاوه از دیگر هدف های ارز دیجیتال REEF، کم کردن کارمزدهای بالای گاز در شبکه اتریوم است. به شکلی که برخی از کاربران بر این باور هستند که در صورت اجرایی شدن این هدف، دی فای ها غیر قابل استفاده می شوند.

به دلیل نوع ساخت REEF بر روی ارز دیجیتال پولکادات، این نوع ارز می تواند پروتکل های گوناگونی مانند Avalanche، Moonbeam، پلاسما و اتریوم را پشتیبانی و حمایت کند، لذا کاربران ریف می توانند بدون احتیاج به ایجاد چند حساب کاربری و چند رمز و خطرات نگهداری از رمز عبورهای این حساب ها، به پلتفرم های بیشتری با یک حساب کاربری دسترسی یابند.

سرمایه در گردش ارز دیجیتال REEF چقدر است؟

در حال حاضر ارز دیجیتال REEF، بیش از 3 میلیارد توکن در گردش دارد. اما زمانی که نوبت به عرضه این ارز دیجیتال برسد، در حدود 3 درصد از این نوع ارز دیجیتال به Binance Launchpool اختصاص می یابد. در صورتی که 21 درصد از این سرمایه در گردش، به سرمایه گذاران تعلق می گیرد.

چرا پولکادات؟

بیشتر پروژه های دیفای در شبکه اتریوم اجرا می شوند، پس چرا ریف روی شبکه پولکادات ساخته شده است؟تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال ریف فایننس به دلیل بهره مندی از پایگاه کاربری پولکادات و همچنین سرعت بالا و کارمزد پایین تراکنش ها در این شبکه، پلتفرم خود را بر بستر شبکه پولکادات ایجاد کرد. در شبکه پولکادات خبری از افزایش سرسام آور کارمزدها و زمان بالای تأیید تراکنش ها -که به مرور زمان به یک قاعده در شبکه اتریوم تبدیل شده اند- نیست. در حالی که اتریوم ۲.۰ برای رفع این مشکلات طراحی شده، اما زمان زیادی طول می کشد تا شبکه اتریوم به صورت کامل به نسخه جدید ارتقا یابد.

از سوی دیگر، استفاده از پاراچین های پولکادات به این معنی است که در این شبکه دیگر خبری از ازدحام بالا نیست. این پاراچین ها به تقویت قابلیت تعامل پذیری مورد نیاز در ریف فایننس کمک می کنند. به عبارت دیگر، با استقرار در شبکه پولکادات، ارز دیجیتال Reef Finance می تواند خدمات و محصولات مختلف را از سایر شبکه ها به پروتکل خود اضافه کند.

چرا پروتکل Reef بر بستر اتریوم راه اندازی نشده است؟

لایه قابلیت همکاری شبکه پولکادات، این امکان را فراهم کرده تا شبکه های مختلف بلاکچین بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این ویژگی در شبکه اتریوم وجود ندارد. پروتکل Reef با انتخاب شبکه پولکادات، علیرغم استفاده از مزایای شبکه Polkadot به صورت کامل با شبکه اتریوم و پروژه های دیفای شبکه اتریوم سازگار است.

هدف پروتکل ریف فایننس چیست؟

وایت پیپر پروتکل Reef در ۲۷ آگوست ۲۰۲۰ میلادی (۶ شهریور ۱۳۹۹) ارائه شده است. این پروتکل دیفای برای حل مشکلات فوق، راهکارهای زیر را ارائه داده است:

تامین کننده نقدینگی جهانی

پروتکل ریف یک جمع کننده نقدینگی در حوزه دیفای را تحت عنوان Global Liquidity Aggregator ارائه می دهد که در آن، نقدینگی مورد نیاز خود را از صرافی های غیرمتمرکز، صرافی های متمرکز و استخرهای نقدینگی سایر پروتکل ها تامین کرده و آنها را در یک “استخر نقدینگی واحد” جمع آوری کرده است.در حال حاضر در بازار ارزهای دیجیتال دو نوع جمع کننده نقدینگی وجود دارد؛ صرافی های متمرکز مانند بایننس و هیوبی و صرافی های غیرمتمرکز مانند یونی سواپ و بالانسر. در حال حاضر پروتکلی وجود ندارد که جایی میان این دو قرار گرفته و از نقدینگی هر دو استفاده کند؛ شبکه ریف چنین کاری را انجام می دهد. این پروتکل با بسیاری از پلتفرم های دیفای بر بستر اتریوم و پولکادات سازگار بوده و برای تامین نقدینگی از این پروتکل ها استفاده می کند.

جمع کننده ییلد فارمینگ هوشمند

پروتکل ریف همچنین ابزاری تحت عنوان Smart Yield Farming Aggregator ارائه می دهد، که در آن پیچیدگی های موجود در حوزه ییلد فارمینگ دیفای را برطرف می کند. در واقع این محصول، دروازه ای برای ورود خرده سرمایه گذاران و مدیران صندوق های سرمایه گذاری بزرگ به حوزه دیفای است.پروتکل ریف با استفاده از ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی، جمع کننده هوشمند Yield Farming در حوزه دیفای را ارائه می دهد. این پروتکل از دارایی های دیجیتال USDC، USDT، TUSD، DAI، BUSD و Ctokenها و Ytokenها و همچنین توکن های هیبرید مثل WBTC پشتیبانی می کند. امکان دریافت وام و همچنین اعطای وام از طریق دارایی های فوق امکان پذیر است.امکان استیکینگ ارزهای دیجیتال مبتنی بر الگوریتم گواه اثبات سهام مانند اتریوم ۲، دات، تزوس و … در پروتکل ریف فراهم است.

عدم کنترل دارایی ها

ریف یک پروتکل غیرمتمرکز و بدون وجود شخص ثالث است. کنترل دارایی های موجود در این پروتکل تماما برعهده کاربران است و این شبکه هیچ دسترسی به دارایی افراد ندارد.

توکن REEF چیست؟

توکن REEF ارز دیجیتال اختصاصی پلتفرم ریف فایننس است. این توکن کاربردهای مختلفی در پلتفرم ریف دارد که از جمله آنها می توان به مشارکت در مدیریت جامعه و پاداش دهی به کاربران اشاره کرد. البته این توکن می تواند به عنوان ابزار مبادله نیز مورد استفاده قرار بگیرد و برای معامله در تعدادی از صرافی ها در دسترس است.

چهار کاربرد اصلی توکن REEF

  • مشارکت در مدیریت شبکه: دارندگان این توکن می توانند به پیشنهادهای مختلف مانند ارائه قابلیت های جدید و تنظیم مجدد برخی پارامترها در سیستم رأی دهند.
  • پرداخت هزینه های پروتکل: با استفاده از این توکن می توان کارمزد عملیاتی مانند ورود/خروج از سبد، ایجاد توازن میان سبدها، پردازش تراکنش ها، استقرار قراردادهای هوشمند و سایر فعالیت ها را پرداخت کرد.
  • استیکینگ: برای به دست آوردن سود با نرخ سود سالیانه (APR) ترجیحی، می توان این توکن را در استخرهای مختلف استیک کرد.
  • توزیع ییلد: از این توکن برای پرداخت سود حاصل از فعالیت در استخرهای نقدینگی مختلف نیز استفاده می شود.

همچنین راهی برای دریافت توکن های REEF با کمک به حفظ شبکه وجود دارد. گروهی موسوم به تلفیق کننده های شبکه (Collators Network) که یک نسخه کامل از پاراچین ها را در اختیار دارند و بلاک های جدید را ایجاد می کنند، در ازای کمک به حفظ و بقای شبکه، توکن REEF پاداش می گیرند. توکن های پرداختی به تلفیق کننده های شبکه، از محل کارمزدهای پرداختی تأمین می شود.

همکاری ریف با سایر شبکه ها

این شبکه با پروتکل های بسیار زیادی همکاری دارد. لیست همکاری این شبکه بسیار طولانی است و در اینجا، تنها به بخشی از مهم ترین آنها اشاره خواهیم کرد.

پروتکل Plasm در زمینه ارائه راه حل لایه دوم برای شبکه های بلاک چین فعالیت دارد. این شبکه، کارمزد تراکنش ها در حوزه ارزهای دیجیتال را کاهش داده و زمان انجام تراکنش را کاهش می دهد و فرآیند آن را سریع تر می کند؛ پروتکل ریف با این شبکه همکاری می کند.پروتکل ریف همچنین با شبکه Chainlink در زمینه دریافت اطلاعات قیمتی با استفاده از اوراکل این شبکه همکاری دارد. پروتکل ریف در محصول مبادلات اتمی (Atomic Swap) خود از اوراکل چین لینک برای دریافت قیمت دقیق ارزهای دیجیتال استفاده می کند.

شبکه kava یکی دیگر از همکار ان شبکه ریف است. کاوا شبکه ای است که وام دهی بین زنجیره ای را فراهم کرده و در این حوزه با شبکه ریف همکاری دارد. KAVA اولین پروژه ای است که بر روی شبکه کازمس راه اندازی شده و هدف اصلی آن، ایجاد قابلیت همکاری میان پروژه های مختلف در شبکه های بلاکچین مختلف در حوزه Defi است.

صرافی Binance برای فراهم کردن پل ارتباطی میان ارزهای فیات با بازار ارزهای دیجیتال از پروتکل Reef استفاده می کند. از این نظر می توان یکی از یزرگ ترین همکاری های این شبکه را با بایننس معرفی کرد.Reef Finance با همکاری پروتکل bZx به دنبال گسترش محصولات خود در حوزه دیفای است. پروتکل bZx یکی از پروژه های مطرح دیفای در شبکه اتریوم است.

امنیت پلتفرم ریف چگونه است؟

طبق گفته های ریف، شبکه تحت مدل امنیتی مشترک که توسط Polkadot اداره می شود، ایمن است. این امر نه تنها باعث انعطاف پذیری شبکه می شود، بلکه به این معنی است که می توان نسخه های به روز را بدون فورک انجام داد.

کیف پول توکن ریف

ریف بر روی پلتفرم پولکادات ارائه گردیده است بنابراین تمام کیف پول هایی که میتوانند پولکادات را ذخیره کنند، امکان نگهداری از این توکن را دارند که در ادامه لیستی از آنها را مشاهده میکنید:

  • کیف پول تراست
  • کیف پول متامسک
  • کیف پول اتمیک
  • کیف پول کوینومی
  • کیف پول سخت افزاری لجر

نحوه خرید توکن ریف

توکن ریف را میتوانید از تمامی صرافی های معتبر خریداری کنید. لیست بهترین صرافی های ارائه دهنده توکن ریف را میتوانید در زیر مشاهده کنید:

  • صرافی بایننس
  • صرافی یونی سواپ
  • صرافی Gate.io
  • صرافی هوبی گلوبال
  • و …

تاریخچه قیمت توکن REEF

توکن ریف (REEF) در زمان عرضه عمومی خود در اواخر دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی، با قیمت ۰٫۰۲ دلار معامله می شد. قیمت این ارز دیجیتال به سرعت افت کرد و تا ۰٫۰۰۷ دلار کاهش یافت. اما ظرف چند هفته و همزمان با آغاز روند صعودی بازار ارزهای دیجیتال، این توکن نیز دوباره شروع به بازیابی کرد؛ به طوری که در ماه فوریه سال ۲۰۲۱، قیمت آن در حدود ۰٫۰۵ دلار بود.

پس از آن، توکن REEF وارد چندین چرخه نزولی و صعودی شد و روزهای بسیار پرنوسانی را پشت سر گذاشت. این توکن بالاترین رکورد قیمتی خود را در تاریخ ۱۵ مارس سال جاری و در حدود ۰٫۰۵۸۴۱ دلار ثبت کرد. پایین ترین قیمت تاریخی این ارز دیجیتال نیز به ۱۴ ژوئن سال جاری بازمی گردد که قیمت آن به حدود ۰٫۰۰۳ دلار رسیده بود.در صفحه قیمت ارز دیجیتال Reef Finance می توانید به صورت لحظه ای قیمت ریف فایننس و توکن REEF را مشاهده کنید.

نمودار قیمت توکن REEF از ابتدا تاکنون
نمودار قیمت توکن REEF از ابتدا تاکنون

سخن پایانی

از زمان ظهور پلتفرم های دیفای، توسعه دهندگان همواره به دنبال راه هایی بوده اند که خدمات خود را برای کاربران قابل درک و قابل دسترسی کنند. در همین راستا، پلتفرم ارز دیجیتال ریف فایننس نیز با نوآوری های منحصربه فرد خود به تازه واردان اجازه می دهد که بدون نیاز به درک کامل آنچه که در پس زمینه رخ می دهد، به اکوسیستم دیفای وارد و از مزایای آن بهره مند شوند.بنابراین، با توجه به تمام مزایایی که برای ارز دیجیتال Reef Finance برشمرده شد و افزایش روزافزون محبوبیت حوزه دیفای، انتظار می رود که این پروتکل و توکن REEF آن آینده بسیار روشنی را در پیش رو داشته باشند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (445 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (273 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (260 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (208 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (178 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (154 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (149 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (93 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (83 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (81 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (80 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (77 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال انبیاء روزانه شنبه 7 مهر 1403
فال شمع روزانه شنبه 7 مهر 1403
فال ابجد روزانه شنبه 7 مهر 1403
فال روزانه روز شنبه 7 مهر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز شنبه 7 مهر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 7 مهر 1403 + فیلم
شوهر؛ مظنون اصلی زن جوان : دخترم هراسان به من زنگ زد و گفت مادرش کشته شده است...
(عکس) تولد همسر جوان و باکلاس احمدرضا عابدزاده، عقاب آسیا، در کنار دختر و دامادشان/ چه رستوران شیکی!👌
استایل کژوال و خوشرنگ سردار آزمون در جشن تولد 1 سالگی دخترش، نوا/ وااای چه بادکنک آرایی شیک و درجه یکی👌
(عکس) سند رد صلاحیت استاد شهید مرتضی مطهری برای تدریس در دانشگاه تهران توسط ساواک
عکس معروف رضا شاه با لباس نظامی،کلا مستبد بودنش همه جا مشخصه/نگاهی به خانه ای که محمدرضا شاه در آن به دنیا آمده + ویدئو+ عکس
حقایق گفته نشده از زینب پاشا شیرزن تبریزی دوران قاجار +عکس/ درس بزرگ او برای محتکران غلات
(تصاویر) جذاب‌ترین بازیگران ایرانی و خارجی در نوجوانی چه شکلی بودن؟/ از هدیه تهرانی و پارسا پیروزفر ایرانی تا آنجلینا جولی و جانی دپ هالیوودی
(تصاویر) 7 ایده‌ی ایرانی‌پسند و اشتهاآور برای تزیین میز غذا با قورمه سبزی/ چه سفره‌غذای شیکی بشه با این تزئینها👌
اولین تیزر طوفانی فصل 3 جوکر 2 با اجرای احسان علیخانی و آقایان/ ببین کیا هستن از هیتلر و حمید لولایی تا امین زندگانی و شاهرخ استخری😂
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس