دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

آشنایی با شهر باستانی پینگ یائو در چین 

شنبه، 05 آذر 1401
شهر قدیمی پینگ یائو در ۷۱۵ کیلومتری پکن در استان شانشی، چین است.پینگ یائو در دوران سلسله چینگ، یک مرکز مالی در چین بود است.دیواره‌های باستانی شهر به خوبی حفظ شده‌اند.این شهر تاریخی در سال ۱۹۹۷ در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

شهر باستانی پینگایو در قرن ۱۴ میلادی، پایتخت مالی کشور چین محسوب می شد. امروزه به دلیل وجود بناهای تاریخی، این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. خیابان های باریک قرون وسطایی و فروشگاه های قدیمی این شهر شما را به سفری در زمان می برد. در پینگایو تعداد زیادی مکان تاریخی از دوران امپراتوری مینگ و چینگ نیز به جای مانده است. در ماه سپتامبر جشنواره فانوس در این شهر برگزار می شود و سراسر پینگایو رنگ و بویی عاشقانه به خود می گیرد.

کشور چین بعد از روسیه یکی از پهناورترین کشورهای جهان است و تاریخ و تمدن بسیار کهنی نیز دارا می باشد. شهرهای پکن، شانگهای و گوانجو جزء معروف ترین مناطق این کشور هستند که علاوه بر جاذبه های تاریخی که در خود دارند با پیشرفت دنیا هم همگام بودند و در کنار تاریخ و تمدن به سمت مدرنیته هم پیش رفته اند. در این مطب از مجله گردشگری الی گشت می خواهیم درباره ی شهر قدیمی پینگ یائو که در ۷۱۵ کیلومتری شهر پکن در استان شن سی قرار دارد صحبت کنیم. این شهر پینگ یائو در چین یک شهر تاریخی است و در دوران حکومت سلسله ی چینگ یک مرکز به حساب می آمده و دیواره های باستانی این شهر به طور کامل حفظ شده و در سال ۱۹۹۷ به عنوان یک اثر تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

درباره شهر پینگ یائو در چین که یکی از قدیمی ترین شهرهای این کشور است صحبت کنیم. این شهر در فاصله ۷۱۵ کیلومتری پکن و در استان” شن سی” قرار دارد. هر چند که سابقه بناهای این شهر به قرن چهاردهم یعنی همزمان با دوره سلسله مینگ باز می گردد، اما گسترش مناطق شهری و رونق آن بعنوان مهمترین مرکز مالی و اقتصادی آن زمان تا سلسله چینگ نیز ادامه یافت. در این شهر اولین چیزی توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند دیوار بزرگی است که شهر در برگرفته و همراه با آن برج و باروهای باشکوهی هم نیز وجود دارد که جلوه بی نظیری در شهر به وجود آورده است. داخل دیوار از خاک کوبیده و نمای آن از آجر و سنگ ساخته شده است. طول تقریبی این دیوار دفاعی که سراسر شهر را فرا گرفته است، شش کیلومتر می باشد.

دیوار تاریخی شهر پینگ یائو دارای ۷۲ دیده بانی بوده و اضلاع شمالی، شرقی و غربی دیوار به صورت مستقیم ساخته شده اند در حالیکه ضلع جنوبی آن به حالت پیج و خم دار پی ریزی شده است. این دیوار در مجموع دارای شش مدخل ورودی وخروجی است و اضلاع شمالی و جنوبی هر کدام یک دروازه دارند درحالیکه اضلاع شرقی و غربی هریک مشتمل بر دو دروازه ورودی وخروجی هستند. این دیوار و برج و باروهای آن به نحوی ساخته شده است که کل شهر از نمای بالا شبیه به یک لاک پشت بسیار بزرگ دیده می شود. بخش جنوبی دیوار و دو چاهی که در نزدیکی آن قرار دارد سر و چشم های لاک پشت را تداعی می کند در حالیکه بخش شمالی، دم آن و چهار دروازه شرقی و غربی پاهای این لاک پشت راتشکیل می دهند. درچین باستان، لاک پشت نماد طول عمر، صلح و پایداری بوده است. اطراف شهر دارای خندقی به عمق و عرض تقریبی چهار متر است که روی آنها و در مقابل هر دروازه پل های متحرک قرار گرفته است.

اقامتگاه چیائو جی یونگ

پینگ یائو در زمان سلسله های مینگ و چینگ مانند Chiao Ji Yong محل زندگی بسیاری از تجار و سرمایه گذاران بود. خانه های باشکوه آنها که معماری بی نظیری نیز دارند ، از دیدنی های امروز این شهر به حساب می آیند. محل سکونت خانواده چیائو معروفیت خود را مدیون اندازه ساختمان ، کنده کاری های ماهرانه و منحصر به فرد ساختمان و همچنین منبت و نقاشی های دیواری موجود در آن است. تصور اینکه صاحب بسیار معروف و ثروتمند این ملک از نوادگان “چیائو گوی فا” باشد که فقط یک پیشخدمت یتیم بود ، ممکن است کمی دشوار باشد.

خیابان های اصلی شهر پینگ یائو

شهر پینگ یائو در چین دارای 4 خیابان اصلی ، 8 خیابان فرعی و 72 کوچه است. چینگ و مینگ یکی از معروف ترین خیابان های پینگ یائو است که در قسمت مرکزی شهر واقع شده و “نان دا جی” یا خیابان جنوبی نیز نامیده می شود. بیش از 100 مغازه در امتداد خیابان وجود داشت که به فروش ابریشم ، منسوجات ، پنکه ، فانوس ، تنباکو و امور مالی می پرداختند. گردش در این خیابان ها علاوه بر یادآوری فضای قدیمی و رویایی گذشته ، گردشگران می توانند سوغاتی های چینی را نیز تهیه کنند. جالب است بدانید که اگر قصد خرید سوغاتی دارید بهتر است بدانید کفش های گلدوزی شده در رنگ های بسیار زیبا و چشم نواز و همچنین اشیای تزئینی چوبی که با مهارت لاک زده شده اند از بهترین سوغات این شهر تاریخی هستند .

شهر باستانی پینگ یائو را بهتر بشناسید . . .

این شهر قدیمی دارای ۴ خیابان اصلی و ۸ خیابان فرعی است که در این ۸ خیابان حدود ۷۲ کوچه وجود دارد. مهم ترین خیابان این شهر «نان دا جیه» نام دارد که در مرکز این شهر واقع شده است و در اکثر ساعات روز شلوغ و پرتردد می باشد. در این خیابان بزرگ حدود ۱۰۰ مغازه تجاری وجود دارد که مشغول به کسب و کار می باشند. این شهر امروزه از مکان های دیدنی چین به شمار می آید.

خانه خانواده وانگ

یکی از مهم ترین دیدنی هایی که در نزدیکی این شهر واقع شده است، این ساختمان تاریخی می باشد که از اهمیت زیادی برخوردار است. فاصله این خانه تا شهر پینگ یائو حدود ۶۰ کیلومتر می باشد که می توانید برای بازدید از آن از تاکسی های موجود در شهر استفاده کنید و از تماشا خانه خانواده وانگ لذت ببرید. این خانواده بزرگ حدود ۶ قرن را مشغول کشاورزی در منطقه بوده اند و یکی از خانواده های سرشناس در کشور چین می باشند.

این خانواده با گذشت زمان و بهتر شدن وضع مالی خود توانسته اند، این خانه بزرگ که حدود ۴۵۰۰ متر مربع می باشد را بسازند. اگر قصد سفر به کشور چین را دارید، پیشنهاد می کنیم، حتما از این جاذبه تاریخی بازدید نمایید. برای تماشا از این ساختمان بزرگ کافی است، تا با پرداخت هزینه ای اندک در ورودی آن از تمامی نقاط آن بازدید کنید. این خانه تاریخی در شهر باستانی پینگ یائو یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی است که برای مردم آن به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود.

قلعه جانگبی

یکی دیگر از مکان های دیدنی در این شهر قلعه جانگبی می باشد که در نزدیکی خانه وانگ واقع شده است و حدود ۳۰ متر با این خانه فاصله دارد. این قلعه دارای تونل های زیرزمینی زیادی است که در گذشته از آن ها برای فرار و پنهان شدن در جنگ های داخلی چین استفاده شده است. این قلعه دارای ویژگی های زیادی در گذشته بوده است که می توانید با بازدید از آن حیرت زده شوید.

تونل های این ساختمان در سه طبقه حفاری شده اند و یکی مهم ترین تونل های زیرزمینی در تاریخ چین شناخته می شوند. اگر قصد سفر و بازدید از دیدنی های شهر باستانی پینگ یائو را دارید، این قلعه می تواند بهترین گزینه در طول سفر باشد. قلعه جانگبی همه روزه به جز روزهای تعطیل برای بازدید عموم باز می باشد که می توانید به راحتی از آن بازدید کنید.

از دیگر شهرهای مهم دیدنی و مهم در چین می توان به شهر پکن اشاره نمود. این شهر ویژگی های زیادی به خود اختصاص داده و می توانید در لینک با دیدنی های پینگ یائو آشنا شوید. اقامتگاه های چیائو، قلعه ها و بسیاری از جاذبه های دیگر در این شهر باستانی قرار داردند.

قلعه جانگبی

با کمی فاصله گرفتن از مجموعه تاریخی خانواده وانگ می توانید به قلعه ی جانگبی برسید که در حدود ۳۰ کیلومتری این خانه ها قرار گرفته اند. این قلعه به دلیل تونل های زیرزمینی که دارد بسیار معروف شده است و در ۳ طبقه حفر شده اند. در زمان چین باستان و همینطور جنگ های داخلی معاصر از این تونل ها برای فرار و پنهان شدن استفاده می شده است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب