آشنایی با زیبایی های آبشار ماناوگات آنتالیا

  دوشنبه، 16 آبان 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
آشنایی با زیبایی های آبشار ماناوگات آنتالیا
ماناوگات یکی از مهمترین استراحتگاه های تعطیلات منطقه مدیترانه است. آبشار ماناوگات که نام آن منطقه است ، در 5 کیلومتری مرکز منطقه واقع شده است. چشمه دودی ، که دارای یک ساختار کارستی با بزرگترین منبع آبشارها است که از ارتفاع پایین سرچشمه می گیرد. به دلیل ساختار کارستی ، آب سفید بسیار قوی است و آب بسیار سرد است.

آبشار و رودخانه ی ماناوگات از جاذبه های گردشگری آنتالیا است که در آن قایق سواری در مسیر روخانه یکی از تفریحات پر طرفدار مردم آنتالیا و گردشگرانی است که به این شهر سفر می کنند. این رودخانه که از جنوب کوه های طرس جاری می شود دارای آبشار زیبایی به همین نام است. آبشار ماناوگات در ۴ کیلومتری مسیر رودخانه قرار دارد؛ مکانی زیبا، پوشیده از درختان صنوبر که قدمت آن به قبل از میلاد مسیح می رسد.

رودخانه Manavgat از کوههای Taurus تا دریای مدیترانه پایین می رود ، و جالب ترین مکان (آبشار Manavgat) است. درست در خارج از ساید ، سقوط کم و گسترده باعث ایجاد زمینه خیره کننده برای عکس ها و به عنوان یک منطقه تفریحی محبوب می شود و بازدیدکنندگان تور آنتالیا برای شنا ، پیک نیک یا مسافرت در کنار رودخانه قرار می گیرند. تورهای The Basics Day به آبشار مناوگات از ساید ، آلانیا و آنتالیا اجرا می شود. بیشتر تورها توقف در هنگام سقوط را با یک کشتی دریایی در کنار رودخانه Manavgat ، ناهار در یک رستوران کنار دریا و بازدید از شهر Manavgat ، معروف به بازار پر جنب و جوش خود ، ترکیب می کنند. همچنین آبشار باعث توقف محبوب تورهای شهرهای باستانی می شود. یک برنامه سفر روزانه معمولی ممکن است شامل کاوش در آمفی تئاتر باستانی آسپندوس و ویرانه های Perge - یک میراث جهانی یونسکوشود ، سپس در مسیر آبشار ماناوگات در مسیری که به سمت شهر باستانی سوئد می رود ، متوقف شوید. چیزهایی که باید بدانید قبل از رفتن هزینه ورودی برای بازدید از آبشار مناوگات وجود دارد. از امکانات موجود در پاییز می توان به یک منطقه پیک نیک سایه دار ، سکوهای دیدنی ، رستوران ها ، مغازه های هدیه و دستشویی و همچنین پارکینگ رایگان زیادی اشاره کرد. امکان شنا در سواحل کنار رودخانه وجود دارد ، اما در زیر ریزش یا قایق ها نباید شنا کرد. مناطقی که در پاییز مشاهده می شوند از قایق در دسترس هستند ، اما حمل و نقل عمومی به آبشار امکان ندارد ، بنابراین بهتر است حمل و نقل خود را سامان دهید.

 آبشار ماناوگات آنتالیا

جاذبه های دیدنی آبشار ماناوگات آنتالیا

یکی مواردی که در این آبشار جالب است این می باشد که رودخانه آن دارای عرض پهن و ارتفاع کم جریان است که مسافران چشم انداز جالبی از آبشار را مشاهده خواهند کرد. آبشارهای ماناوگات گر چه دارای ارتفاع بلندی نیستند اما آب شیری رنگ و کف آلود آن با قدرت هر چه تمامتر با صخره ها برخورد کرده و صحنه های زیبائی را بوجود می آورد. وجود آبشارها ، باغات چایی و رستورانها ، این منطقه را به محلی دلپذیر و استراحتگاهی خنک تبدیل کرده اند.

این منطقه محلی است مناسب برای استراحت و عوض کردن حال و هوا که موجب خواهد شد مردمان این منطقه و مسافران و توریست ها از اینجا لذت ببرند. بزرگی و خروشان بودن این منطقه باعث شده است تفریحات خوبی برای مردمان و توریست ها به وجود آید که از مهم ترین و بهترین آن رافتینگ است که سوار شدن بر قایق ها و راهی شدن در مسیر خروشان رودخانه است. چای ماناوگات بسیار معروف است که مسافرانی که به این منطقه می روند حتما به یاد داشته باشند از چای این منطقه برای خود و اقوام خریداری نمایند. آبشار ماناوگات دارای زیبایی های نادری است که هم در فصل تابستان و هم در زمستان زیبایی های خاص خود را دارد. این مکان یکی از بهترین مناطق گردشگری برای تور ترکیه است.

 آبشار ماناوگات آنتالیا

چگونه به آبشار ماناوگات آنتالیا برسیم؟

آبشار ماناوگات دقیقاً در خارج از شهر ماناوگات ، در حدود 5 مایل (8 کیلومتری) یا 20 دقیقه رانندگی از سمت آن واقع شده است. با اتومبیل حدود یک ساعت از آلانیا به شرق یا آنتالیا به غرب است. برای رسیدن به آبشار ماناوگات با وسایل نقلیه عمومی یک سفر60 دقیقه ای از خیابان اصلی آنتالیا با dolmuş (مینی بوس) با علامت aleelale-Sarılar را سوار شوید.

آبشارهای ماناوگات می توانند در ماه های ژوئیه و آگوست بسیار شلوغ باشند ، وقتی که وسایل نقلیه روزانه بین ساعت 10 صبح و 4 بعد از ظهر وارد می شوند. اگر در این مدت بازدید می کنید ، سعی کنید در صورت امکان صبح زود یا عصر وارد شوید. اگر حمل و نقل خود را دارید ، بازدید از ساعات عصر را در نظر بگیرید — آبشارها در شب با چراغ روشن می شوند و بعد از 8:00 ورود به سیستم رایگان است. بازدید از شهرهای باستانی شهرهای پامفیلی Perge ، Aspendos و Side از برجسته ترین ویرانه های باستانی ترکیه هستند. Perge در فهرست یونسکو به قرن 2 و 3 قبل از میلاد مسیح برمی گردد و شامل یک آکروپولیس تپه ای ، گیت عظیم رومی ، آگورا ، حمام ها ، و خیابان های همگرا است. در نزدیکی این شهر ، شهر رومی Aspendos به دلیل آمفی تئاتر چشمگیر خود ، که هنوز هم میزبان کنسرت های تابستانی است ، بیشتر شناخته شده است. ویرانه های باشکوه یونان باستان ، شهر ساحلی مدرن سید ، برجسته ترین معبد آپولو را که در یک نقطه دیدنی درست در ساحل قرار دارد ، قرار می دهد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (572 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (36 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (27 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان