دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / طلا و جواهرات /

آشنایی با چند تاج منحصر به فرد سلطنتی که از دست رفته اند 

یکشنبه، 12 شهریور 1402
ساعدنیوز: برخی جواهرات سلطنتی ممکن است به دلایل گوناگون مثل دزدی یا حراج از دست خانواده های سلطنتی خارج شود.

جواهرات سلطنتی گاهی در بین اعضای خاندان پادشاهی باقی می‌مانند و گاهی نیز به دلایل گوناگون از دست می‌روند. این جواهرات ممکن است به حراج گذاشته شوند، دزدیده شوند و یا تکه تکه شده و به شی زینتی جدیدی تبدیل شوند.

تاج نظام حیدرآبادی

این تاج که سه قطعه قابل جدا شدن روی آن بوده است، به همراه یک گردنبند، که هر دو توسط کارتیه ساخته شده بوده است، توسط نظام حیدرآبادی به عنوان هدیه ازدواج ملکه الیزابت دوم به اوا داده شد. اما تاج در سال 1973 به گارارد داده شد تا از الماسهای آن برای ساخت یک تاج دیگر استفاده شود تاجی که از ترکیب سنگهای یاقوت قرمز برمه و الماس ساخته شد. البته گردنبند به همان شکلی اصلی باقیمانده است.

تاج الماس و مروارید پرنسس کریستینا

این تاج که آخرین بار متعلق به پرنسس کریستینا سوئدی بوده، یک سابقه تاریخی طولانی دارد. تاج قبلا متعلق به مادربزرگ کریستینا، ملکه صوفیا بوده است، او احتمالا تیارا را به پسر دوم خود اسکار واگذار کرده بوده که مدتی بعد به دلیل ازدواج با خانمی مجبور به کنارگذاشتن عنوان خود شد. سومین دختر اسکار و همسرش، به نام السا، مادرخوانده پرنسس کریستینا بود و تاج از طریق او به کریستینا منتقل شد. اما متاسفانه در سال 2012 این تاج از خانه پرنسس کریستینا دزدیده شد، دزد تحت تعقیب قرار گرفت و کیسه حاوی اجناس دزدیده شده را از پلی در استکهلم به رودخانه انداخت، هر چند غواصان زیادی برای پیدا کردن تاج روانه شدند اما فایده ایی نداشت و تاج هرگز پیدا نشد.

تاج مروارید ملکه ماود ولز

ملکه ماود ولز همسر «هاکون هفتم» پادشاه نروژ بود. زنان خاندان سلطنتی نروژ هنوز هم تاجی مثل او بر سر می‌گذارند، اما آن تاج متعلق به ملکه ماود نیست بلکه تنها کپی آن است. سال 1995، نروژی‌ها جواهرات خود را به جواهرسازی «گارارد» در لندن فرستادند تا تمیز و تعمیر شود. در آن زمان بسیاری از جواهرات ملکه ساخت «گارارد» بود چرا که خود ملکه هم زاده انگلیس بود.

این‌جا تراژدی تاج مروارید آغاز شد: دزد‌ها وارد جواهرفروشی گارارد شده و الماس و تاج مروارید ملکه را دزدیدند. برای جبران، گارارد مجددا یک کپی از همه جواهرات دزدیده شده ساخت و برای خاندان سلطنتی فرستاد، اما تاج اصلی ملکه هیچ وقت پیدا نشد.

تاج ملکه الیزابت بلژیک

یکی از زیباترین و گران‌قیمت‌ترین تاج‌های خاندان سلطنتی بلژیک متعلق به ملکه الیزابت است که از الماس و پلاتین و توسط برند صاحب‌نام «کارتیر» ساخته شده است. خود ملکه الیزابت، همسر پادشاه آلبرت اول طبق مد آن زمان تاج را روی پیشانی می‌گذاشت. اما بعدتر عروسش، پرنسس لیلیان به شکل سنتی آن را بر سر می‌گذاشت. مدتی بعد، خواهر لیلیان با جواهرسازی از خاندان «کارتیر» ازدواج کرد و در سال 1987 دوباره تاج را به آن‌ها فروخت. به هر حال این فروش سبب شد تاج از دست نرود و امروزه در برخی مراسم‌های خاص قابل رویت باشد.

تاج پولتیمور

این تاج تا کنون تنها متعلق به یک زن بوده است. این تاج را پرنسس مارگارت، خواهر ملکه الیزابت دوم، خودش برای خودش خریداری کرده و در مراسم ازدواج خود در سال 1960 آن را استفاده کرد. اما پس از مرگ او فرزندانش مجبور شدند تاج را بفروشند تا مالیات املاک او را بپردازند. و این تاج در سال 2006 در حراج کریستیز به قیمت قابل توجه 1.7 میلیون دلار فروخته شد.

بخش فرهنگ و هنر ساعدنیوز یک پلتفرم برای افزایش آگاهی و اطلاعات شما در زمینه مد و فشن است ما در کنار شما هستیم تا بهترین ها را با یکدیگر تجربه کنیم. برای پیگیری جدید ترین اخبار، ترند های مد و فشن و تحلیل استایل سلبریتی ها با بخش فرهنگ و هنر ساعد نیوز همراه باشید.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 09 خرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی متن
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ترجمه تخصصی کتاب
هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب