دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

آشنایی با جاذبه های فرودگاه نوشهر 

شنبه، 26 فروردین 1402
نوشهر، نزدیک‌ترین بندر به تهران است و گذشته از سفرهای تفریحی، خیلی‌ها برای سفر کاری به این بندر می‌روند. فرودگاه، در جاده نوشهر به چالوس، خیابان کریمی قرار گرفته و از مرکز شهر تا اینجا 8 دقیقه راه است.

برای سفر کردن روش‌های مختلفی وجود دارد که در این میان سفر هوایی جزو پرطرفدارترین انواع سفرهاست. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی فرودگاه نوشهر بپردازیم که قدیمی‌ترین فرودگاه شمال کشور است.افراد با توجه به نوع سفر، شرایط و اولویت‌های خود، وسیله سفرشان را انتخاب می‌کنند.

فرودگاه نوشهر فرودگاهی در ایران و قدیمی ترین فرودگاه شمال کشور که در ناحیه شمال غرب شهر نوشهر قرار داشته و فاصله آن تا بندر نوشهر حدود 4 کیلومتر می باشد. فرودگاه نوشهر در سال 1332 ابتدا به شکل یک باند خاکی شروع به کار کرد. در طی سالهای بعد با توسعه و برنامه‌های ساختمانی به مرور تکمیل شده و در سال 1362 ترمینال جدید در آن افتتاح گردید. مساحت این فرودگاه حدود 85 هکتار است و با باندی به طول دو هزار و 150 متر قابلیت پذیرش هواپیماهای متوسط پیکر در شرایط معمول و پهن پیکر را در شرایط خاص داراست. با توجه به فضای موجود شرایط برای افزایش طول باند این فرودگاه مهیا می‌باشد. فرودگاه نوشهر به دلیل حضور متناوب رهبری ایران و مقامات لشگری و کشوری بلند پایه، دارای ابنیه و امکانات خاص تشریفاتی بوده و به همین دلیل فعالیت آن دارای اهمیت بالایی می‌باشد. همچنین این فرودگاه به عنوان پایگاه شکاری ذخیره نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب میشود.

امکانات فرودگاه نوشهر

این فرودگاه دارای جایگاه سوخت، سالن همایش و مجتمع رفاهی کارکنان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور است. در رابطه با حمل‌ونقل عمومی فرودگاه باید بگوییم هم‌اکنون سرویس تاکسی‌رانی در حال ارائه خدمات به مسافران است. در ضمن فرودگاه نوشهر دارای یک پارکینگ روباز با ظرفیت پذیرش 100 خودرو است.

از دیگر امکانات فرودگاه می‌توانیم به رستوران و کافه آن اشاره کنیم. در زمان انتظار، فرصت خوبی است برای این که به آن‌جا بروید، کمی استراحت کرده و نوشیدنی یا میان‌وعده‌ای لذیذ، نوش جان کنید. همچنین اگر کار بانکی دارید، می‌توانید در شعبه بانکی فرودگاه کارتان انجام دهید. چند غرفه تجاری و فروشگاه نیز در محوطه فرودگاه یافت می‌شود.

فرودگاه نوشهر به مقصد چه شهرهایی پرواز دارد؟

ما با فرودگاهی داخلی و همگانی روبه‌رو هستیم. در هفته حدود 38 پرواز در اینجا انجام می‌شود که بیشترشان به تهران و مشهد است. در این فرودگاه به مقصد اهواز و شیراز هم پرواز وجود دارد.اگر بخواهیم بلیط لیست انتظار تهیه کنیم یا تاریخ بلیط را تغییر دهیم، می‌توانیم به دفتر شرکت هواپیمایی آسمان در ترمینال برویم.

مسیر دسترسی به فرودگاه نوشهر

فرودگاه نوشهر در فاصله تقریباً 3 کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد، یعنی کم‌تر از 10 دقیقه طول می‌کشد به فرودگاه برسید. هر کجای شهر هم که باشید، مسیر دسترسی آسان است. این فرودگاه در ناحیه شمال غرب نوشهر، در جاده نوشهر به چالوس، خیابان کریمی واقع شده است و از این طریق می‌توانید خود را به راحتی به فرودگاه برسانید.

خلاصه

فرودگاه نوشهر یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های ایران است که پروازهای آن محدود به مقصدهای داخلی است. طبق آمار، در سال 2016 میلادی 470 نشست و برخاست هواپیما در این فرودگاه انجام شد و 33٬868 کیلوگرم بار و 335٬237 نفر مسافر از طریق آن جابجا شدند. فرودگاه نوشهر دارای یک پایانه مجهز به غرفه‌های تجاری، شعبه‌های بانکی، رستوران، کافه، جایگاه سوخت، سالن همایش و مجتمع رفاهی کارکنان شرکت فرودگاه‌های کشور است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
دکوراسیون دلنشین و دهه شصتی حیاط خانه احسان علیخانی+عکس/ حوض آبی رنگ وسط حیاط با دو صندلی مخصوص آقای مجری و مادرش
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص