دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

آشنایی با جاذبه های راه‌ پله‌ ی اومشرایبونگ در مونیخ 

پنجشنبه، 24 فروردین 1402
راه‌پله‌ی اومشرایبونگ در مونیخ در سال 2004 توسط اولافور الیاسون (Olafur Eliasson) طراحی و ساخته شده است. الیاسون هنرمندی دانمارکی-ایسلندی است که به خاطر مجسمه‌ها و تاسیسات هنری‌اش شهرت دارد.
فهرست []

آلمان کشور مدرنی است که در کنار تاریخ غنی و طبیعتی زیبا تکنولوژی‌ها و سازه‌های مدرنی را وارد روزمرگی مردم خود کرده است. یکی از سازه‌های مدرن و زیبای این کشور راه‌پله‌ی مارپیچ اومشرایبونگ است. در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید تا به معرفی این سازه‌ی مهندسی ساز بپردازیم.

گاهی بنا یا سازه‌ای از چنان طراحی شگفت‌انگیزی برخوردار است که چشم هر بیننده‌ای را به سوی خود جذب می‌کند و بیننده را به تفکر وا می‌دارد که در ذهن طراح آن چه گذشته و هدفش از ساخت چنین بنایی چه بوده است. اومشرایبونگ (Umschreibung) یکی از سازه‌هایی است که از طراحی عجیبی برخوردار است.

مونیخ شهری بسیار با شکوه و جذاب می باشد، که در مقایسه با دیگر شهر های آلمان که ظاهر سرد و خشکی دارند، بسیار به چشم می آید. این نکته را نباید فراموش کرد، که چنین سازه هایی هم در این شهر وجود دارند، اما هر بازدید کننده ای که به شهر قدیم بیاید، با بنا های جذاب و تاریخی بسیاری نیز رو به رو خواهد شد. یکی دیگر از ویژگی های این شهر، سیستم حمل و نقل عمومی پیشرفته و بسیار کاربردی آن می باشد، که به گردشگران این اجازه را می دهد که به آسانی در سراسر شهر حرکت کنند. مونیخ برای سفر های برون شهری به نقاطی مانند؛ اردوگاه کار اجباری نازی ها در “داخاو ،Dachau” و یا شهر زیبای “سالتسبورگ ، Salzburg” نیز مبدأ بسیار محبوبی به شمار می رود، اما این به آن معنا نیست که نواحی دیدنی در داخل شهر وجود نداشته باشند. جاهای دیدنی مونیخ را شاید جذاب‌ترین و مهمترین جاذبه های گردشگری آلمان دانست.

اومشرایبونگ به منای رونویسی یا بازنویسی است. این سازه در پاسیوی شرکت حسابداری جهانی KPMG واقع شده و 9 متر ارتفاع دارد. جنس مواد بهکار رفته در آن از استیل و نوار موبیوس(نواری که دولبه‌ی آن به هم متصل شده و یک لبه‌ی انتهایی آن قبل از اتصال نیم دور چرخیده) تشکیل شده است. این سازه‌ی هنرمندانه و زیبا مکانی عالی برای عکاسانی است که دنبال گرفتن عکس‌های خاص و متفکرانه هستند. این ساختمان دارای یک حیاط است که برای بازدید عموم آزاد نیست. البته می‌توان مجوز بازدید از آن دریافت کنید.

خلاصه

راه‌پله‌ی مارپیچ و بسیار زیبای اومشرایبونگ که در سال 2004 توسط اولافور الیاسون (Olafur Eliasson) در مونیخ آلمان در پاسیوی شرکت حسابداری جهانی KPMG طراحی و ساخته شد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دکوراسیون دلنشین و دهه شصتی حیاط خانه احسان علیخانی+عکس/ حوض آبی رنگ وسط حیاط با دو صندلی مخصوص آقای مجری و مادرش
ترجمه تخصصی کتاب
جدیدترین ژست عاشقانه المیرا دهقانی و همسر قدبلند و خوش‌تیپش در مکانی با بافت سنتی و قدیمی/ ظاهر شدن خانوم بازیگر با استایل ساده و بدون آرایش
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
ترجمه تخصصی متن
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟