ساعدنیوز
ساعدنیوز

آشنایی با خصوصیات گربه نژاد شرقی

  چهارشنبه، 16 فروردین 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
آشنایی با خصوصیات گربه نژاد شرقی
یکی از نژاد‌های جالب و محبوب مردم، گربه شرقی است. نژاد شرقی بسیار شبیه به گربه‌ سیامی است؛ این امر باعث می‌شود بسیاری از مردم گربه شرقی را با گربه‌های سیامی اشتباه می‌گیرند.پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله از ساعد نیوز همراه ما باشید تا بهتر با این گربه جذاب آشنا شوید.

گربه شرقی به عنوان یک از بهترین نژاد گربه ترکیبی سیامی است که برای اولین بار در دهه 1950 در انگلیس ساخته شد. آن ها از نظر نوع بدنی به سیامی شبیه هستند و در بیش از 300 ترکیب رنگ و الگو موجود هستند. شرقی ها با صاحبان خود پیوندهای نزدیکی برقرار می کنند. اگر آن ها برای مدت طولانی تنها بمانند ممکن است علائم افسردگی را نشان دهند. او کنجکاو و باهوش تمام تلاش خود را می کند تا در فعالیت های شما دخیل باشد.

مشخصات ظاهری گربه شرقی

  • گربه‌های نژاد شرقی، در رنگ‌های متنوعی یافت می‌شوند؛ ظاهر گربه‌های شرقی با دیگر گربه‌ها کمی متفاوت است. نژاد شرقی، دارای چشمانی بادامی‌شکل و چشمانی زیبا است.

  • بارز‌ترین خصوصیاتی که می‌توان گربه شرقی را با آن شناخت، قد و وزن آن‌هاست. گربه شرقی، دارای یک بدن بسیار بلند با ظاهری لاغر، استایلی ورزشی و دم بلندی است. وزن گربه‌های شرقی ماده 6 کیلوگرم و گربه‌های نر 5 کیلوگرم است. ظاهر بدنی گربه نژاد شرقی، منحصربه‌فرد و خاص است.

  • تنوع رنگ در گربه شرقی بسیار زیاد و متنوع است؛ گربه‌های شرقی قادر هستند بیش از 300 ترکیب رنگ را ایجاد کنند. رایج‌ترین رنگ در بین گربه‌های شرقی، رنگ خاکستری و شکلاتی است. گربه‌های نژاد شرقی به دلیل داشتن تعداد زیاد رنگ، گربه‌های رنگین‌کمانی نامیده می‌شوند.

  • ظاهر بدن این نوع گربه‌ها بسیار زیبا و جذاب است؛ ترکیب بدنی بلند و عضلاتی خوش فرم، زیبایی این گربه‌ها را دوچندان کرده است. لگن گربه شرقی از عرض شانه‌ها کمی پهن‌تر به نظر می‌رسد. گردن این نژاد بلند و ظریف است.

  • گربه شرقی دارای گوش‌های بزرگ، نوک‌تیز، و پهن است. این ویژگی ظاهری نژاد گربه شرقی، بسیار معروف است.

گربه شرقی

خصوصیات اخلاقی گربه شرقی

گربه های شرقی حیوانات بسیار تماسی، سرخدار و متحرک هستند. آن ها عاشق توجه هستند و دوست دارند مرکز آن باشند. آن ها علی رغم مشغله و بار کاری او ، مدام توجه زیادی از استاد خود می خواهند. این نوع گربه عاشق تماس لمسی هستند آن ها دوست دارند در دامان مالک باشند. آن ها خوشحال خواهند شد اگر صاحب آن ها را نوازش کند.

گربه های شرقی متشکل از هوش و خرد سریع و با استفاده از آن ها می توانید طیف گسترده ای از بازی ها و تمرین ها را یاد بگیرید. آن ها بسیار کنجکاو هستند پنجره ای که بیش از آن حرکت مداوم وجود دارد، مورد توجه بسیاری از آن ها قرار گرفته است. گربه ها می توانند ساعت ها در کنار پنجره بنشینند و آنچه را که در خارج رخ می دهد تماشا کنند. ویژگی دیگر حیوانات، کنجکاوی است. آن ها به طور باورنکردنی توسط زیر شلواری بسته، کابینت، جعبه جذب می شوند. آن ها مطمئناً به درون آن ها می روند تا ببینند چه چیزی در آنجا پنهان است.

غذای گربه شرقی

گربه های شرقی مستعد پرخوری نیستند، در ارتباط با آن شما می توانید غذای خشک را در دسترس ثابت حیوان خانگی قرار دهید. در ابتدا، بچه گربه ها اغلب غذا می خورند، بعداً آن ها خودشان رژیم غذایی را انتخاب می کنند باید توجه داشته باشید برخی از مهد کودک ها غذاهای مختلط را تمرین می کنند. اگر بچه گربه شما از چنین مهد کودک است پس باید آن را علاوه بر این با گوشت یا محصولات شیر ​​ترش تغذیه کرد.

در انتخاب مواد غذایی برای بچه گربه با پرورش دهنده خود حتماً مشورت کنید. محصولات ترش مانند پنیر کلوچه یا کفیر نیز باید در مواد غذایی باشد پرورش دهندگان تغذیه ویژه گربه ها را از این نژاد توصیه می کنند، که شامل تمام مواد لازم برای بدن گربه است.

گربه شرقی

سازگاری گربه شرقی با کودکان و سایر حیوانات

گربه های شرقی به راحتی می توانند با کودکان کنار بیایند. این به آن معنا نیست که آن ها بی نهایت بچه ها را تحمل می کنند؛ بلکه با چنین اعضای خانواده صبور هستند. آن ها هرگز کودک را اذیت نخواهند کرد، اما به آن ها اجازه نمی دهند که به فضای شخصی خود حمله کنند، این امر برای آن ها غیرقابل نفوذ است.

او با گربه ها و سگ هایی که به اقتدار او احترام می گذارند کنار می آید. همیشه حیوانات اهلی را به آهستگی و در شرایط کنترل شده معرفی کنید تا اطمینان حاصل کنید که آن ها با یک دیگر کنار می آید و دوستدار گربه است او مانند هر بازیگری بازیابی خواهد کرد، به راحتی ترفندهایی را یاد می گیرد.

انواع بیماری‌های گربه شرقی

گربه‌های شرقی از نظر بیماری و ابتلا شدن به یکدیگر شباهت ندارند و همه چیز به نوع بدن و طبیعت آن‌ها برمی‌گردد. در ادامه چند نمونه از رایج‌ترین بیماری‌های مهلک گربه شرقی را برای شما آورده‌ایم:

  • بیماری‌های قلبی:این بیماری می‌تواند تا حدودی جز رایج‌ترین بیماری‌های نژاد شرقی باشد؛ در حین ابتلا به بیماری قلبی، گربه در مدت کمی وزن بدن خود را از دست می‌دهند و بی‌اشتهایی زیادی را تجربه می‌کنند. به‌محض دیدن هرگونه علائم مشکوک، سریعاً گربه خود را نزد دامپزشک ببرید.

  • بیماری کبدی در گربه‌های شرقی:این بیماری در نژاد‌های شرقی به‌شدت شایع است. معمولاً بیماری‌های کبدی در اثر تغذیه نامناسب بروز می‌کنند. علائم بیماری‌های کبدی کاهش اشتها و مشکل ادرار است.

  • بیماری‌های لثه و دهان در گربه‌های شرقی:اگر از دهان و بهداشت دهانی گربه‌تان به‌صورت صحیح نگهداری نکنید، به انواع بیماری‌های لثه و دهان مبتلا می‌شوند. علائم رایج بیماری‌های لثه، بوی بددهان و خودداری از خوردن غذا هستند. برای پیشگیری از بیماری‌های لثه بهتر تمامی قوانین مربوط به مراقبت‌های دهانی را مراعات کنید و از محصولات بهداشتی برای تمیزکردن لثه گربه استفاده نمایید.

  • سندرم قفسه سینه نژاد شرقی:در بچه‌گربه‌های کوچک بیماری سندروم قفسه سینه رایج‌تر است. این بیماری برای حیوانات مسن به‌شدت خطرناک است و بهتر است به‌محض دیدن علائم، گربه‌تان را نزد دامپزشک ببرید؛ این بیماری در حیوانات مسن ممکن است باعث مرگ شود.

  • بیماری آسم در گربه شرقی:بیماری آسم در بین گربه‌ها تقریباً شایع است؛ این بیماری به‌صورت بی‌رحمانه کلیه مجاری تنفسی و ریه حیوان را درگیر می‌کند. آسم یک بیماری خطرناک و زجردهنده است؛ درصورتی‌که حیوان شما به بیماری آسم مبتلا شده باشد، بهتر است نسبت به درمان فوری اقدام نمایید.

  • سرطان نژاد گربه شرقی:یکی از علت‌های مرگ گربه‌ها سرطان است. در گربه‌ها بعضی از سرطان با جراحی یا مصرف دارو قابل‌درمان هستند. تشخیص و درمان به‌موقع بیماری، برای بهبود بهتر تأثیر زیادی دارد.

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم، اطلاعات جامعی دررابطه‌با گربه شرقی و انواع مطالب مرتبط با آن را برای شما بیان کنیم. اگر شما نیز صاحب یک گربه خانگی هستید، مطالعه این مطلب برایتان امری ضروری و مهم است. بهتر است تمام نکات در رابطه‌ با خلق‌وخو، بیماری‌های نژاد شرقی، رژیم غذایی و همچنین اصالت نژاد آن‌ها را به‌خوبی بشناسید. اگر شما نیز به دنبال یک گربه خانگی ملوس و شیرین هستید، گربه نژاد شرقی بهترین گزینه برای شما است. ‌

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (242 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (215 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (98 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (92 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (79 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (70 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (58 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (57 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (55 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (53 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (53 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (48 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینش ثبت کرد+ عکس (41 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (39 نظر)
دیگران می‌خوانند   
دانلود آهنگ جدید "قسم» رضا صادقی +فیلم/ شبا بهت فکر میکنم هنوز هنوز عکسات توی خونمونه... تذکر جدی رهبر انقلاب به نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا : به تعطیلی این برنامه اصلاً فکر نکنید +عکس شباهت بی حد و اندازه رابعه اسکویی به پدرش/ مگه داریم انقدر شباهت+عکس عکس تازه منتشر شده از داریوش مهرجویی تام هنکس با هوش مصنوعی جنجال به راه انداخت+ عکس (تصاویر) تنگه قاهان؛ بهشتی چهار فصل در دل کویری قم نفرین شاه باستانی ایران؛ مهمترین یادگار تاریخ شوخی خنده دار احسان علیخانی با لوله‌کش خوش‌ صدا؛ ما آب حوض، شما شیر موز +ویدیو/ سالن رفت رو هوا😂 رونمایی از بازیگر 2 متری سینمای ایران که از بهرام افشاری هم قدبلندتر است+عکس فال روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 رقص خنده دار دو پرنده وسط جاده با آهنگ شاد ترکی/از سلاطین حرکات منظم😂+ویدئو فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 روایت جالب رهبر انقلاب از مخفی شدن در یک روستای سرسبز و خوف انگیز در مشهد/ خون دلی که لعل شد+عکس فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 عاشقانه های جذاب سارا والیانی، آسیه گیلدخت و همسر دومش محسن !+عکس فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403+فیلم دستگیری قاتل مست 2 زن در عروسی؛ خواهر داماد و خاله عروس/ ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند! ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی خیابانی کولاک به پا کرد؛ صحبت های بی سابقه جواد خیابانی با وزیر ورزش+ فیلم تعریف و تمجید رهبر معظم انقلاب از طعم کیک خوشمزه مادر شهید ارمنی/هر کجا تو با منی من خوشدلم +ویدئو ضیافت باربیکیو همسر شاهرخ استخری در یک مهمونی دورهمی/ رژیم پَر😂+عکس نگاهی به حیاط بسیار ساده و بدون تجملات خانه مصطفی خمینی، پسر ارشد امام خمینی+ویدیو/ منزلی با بافت قدیمی و سنتی نگاهی به ماشین خوش رنگ امیرمحمد یزدانی ستاره کُشتی/ این ماشینو باید قاب کرد زد به دیوار +عکس خلاقیت خنده دار دانش آموز ایرانی که خودش را به عنوان هدیه به معلمش داد/ خدایا چیه این نسل جدید😂 خلاقیت یک دانش آموز ایرانی برای فرار از مدرسه حماسه آفرید+فیلم/ یعنی آدم میمونه تو کار این بچه ها... خلاقیت زیبا و سنتی طورِ پیرمرد دوره گرد شیرازی در فروش میوه نوبرانه بهاری با اُلاغش +عکس/ با دیدنش انگار به گذشته ها سفر میکنین😍 رونمایی از مادر جوان و کم سن و سال رهام هادیانِ گروه ماکان بند/ چقدرم باکلاس و مهربون+عکس رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 چهره رنگ پریده و طبیعی فریبا نادری در اتاق گریم +عکس خلاقیت هوشمندانه شهرداری تبریز در نصب بنر برای اَخم و تَخم معلم حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس تمرینات سنگین ورزشی رامین رضاییان زیر نظر محمدرضا گلزار/ گلزار وارد فاز جدیدی از زندگیش شد+ فیلم شباهت بی‌حد و اندازه محمدطاها به برادر خوش صدایش علی طولابی/ ماشاءالله یکی از یکی زیباتر و خوشتیپ تر+ویدیو آیا در گرجستان فارسی صحبت می‌کنند؛ در گشت شهری تور تفلیس به مترجم نیاز داریم؟ خلاقیت منحصربفرد محمود احمدی نژاد در ایجاد جایگاهی برای دیدارهای مردمی‌اش با یک درِ از جا کنده شده و یک نرده در کوچه‌شان+عکس نوآوری‌ های فناوری در سلامت: دسترسی و کیفیت عکسی زیبا و لورفته از بچه داری سردار آزمون، ابرستاره فوتبال ایران در فرودگاه/ چه دختر خوشگل و نازی! قمار: بازی با آتش یا دروازه ای به سوی ثروت؟ نگاهی به جشن تولد لاکچری نورا دختر دوم علی دایی با تم سیندرلا+عکس/ قیافه شهریار ایران با این کلاه دیدنی شده😍
تیتر امروز   
دانلود آهنگ جدید "قسم» رضا صادقی +فیلم/ شبا بهت فکر میکنم هنوز هنوز عکسات توی خونمونه... تذکر جدی رهبر انقلاب به نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا : به تعطیلی این برنامه اصلاً فکر نکنید +عکس (تصاویر) تنگه قاهان؛ بهشتی چهار فصل در دل کویری قم نفرین شاه باستانی ایران؛ مهمترین یادگار تاریخ فال روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 روایت جالب رهبر انقلاب از مخفی شدن در یک روستای سرسبز و خوف انگیز در مشهد/ خون دلی که لعل شد+عکس فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 فال انبیاء روزانه پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403+فیلم دستگیری قاتل مست 2 زن در عروسی؛ خواهر داماد و خاله عروس/ ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند! بیوگرافی و زندگی خصوصی فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی این مرد بعد دیدن چهره واقعی عروس خودکشی کرد! +عکس 3 روز از مفقود شدن یسنا، دختر 4 ساله، گذشت/ اعزام بالگرد به منطقه
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...