ساعدنیوز
ساعدنیوز

آشنایی با خصوصیات و ویژگی های گربه نژاد رگدال

  چهارشنبه، 09 فروردین 1402   زمان مطالعه 8 دقیقه
آشنایی با خصوصیات و ویژگی های  گربه نژاد رگدال
رگدال گربه ای جذاب با ارتباط عمومی قوی است علاقه زیادی به بازی و پیدا کردن اشیاء پرتاب شده دارد. او در آغوش شما بسیار خوشحال است. در ادامه این مطلب از ساعد نیوز بیتر با این نژاد از گربه ها آشنا می شویم.

گربه نژاد رگدال که به داشتن چشمان آبی زیبا معروف است، عمولا بین 12 تا 15 سال عمر می کند، این گربه ها بسیار مهربان و صلح جو است. نژاد های مختلف گربه ها همچون گربه های نژاد پرشین، گربه نژاد مین کوون و …. ویژگی های منحصر به فردی دارند و این نژاد هم منحصر به فرد بوده و ویژگی های خاصی دارد. به گربه های رگدال عروسک پارچه ای نیز می گویند، زیرا زمانی که در آغوش گرفته شوند مانند عروسکی پارچه ای شل و ول می شوند. یکی دیگر از نام هایی که برای این گربه ها استفاده می کنند، توله سگ (puppy cats) است، زیرا دوست دارند مانند سگ ها به دنبال صاحب خود بیفتند.

تاریخچه گربه نژاد رگدال

در خانواده نژادهای گربه، راگدال ها جزو خواهر و برادرهای کوچکتر هستند. گربه ها اولین بار توسط « آن بیکر» در ریورساید کالیفرنیا در دهه 1960 توسعه یافتند.بنیاد بیکر شامل ژوزفین بود، یک مو بلند اهلی که موهای سفیدش ژن‌های الگوی تاکسیدوی سیاه و سفید را پنهان می‌کرد، و گربه‌های مو بلند دیگر با اجداد ناشناخته‌ای که او داشت یا در همسایگی‌اش پیدا می‌کرد.

بیکر برای ایجاد این نژاد گربه‌هایی با شخصیت ملایم، آرام، سایز بزرگ و موهای بلند زیبا که با الگوی هیمالیا مشخص می‌شود، انتخاب کرد، نامی برای گونه خاصی از گربه‌های سیامی ، نتیجه گربه‌ای بود که او آن را Ragdoll نامید، زیرا تمایل داشت با خوشحالی در آغوش هر کسی که آن را بلند می‌کرد بپرد. بعدها، پرشین ها، بیرمن‌ها و برمه‌ها نیز ممکن است در توسعه Ragdoll نقش داشته باشند.

بیکر ادعاهای غیرمعمول زیادی در مورد رشد گربه ها، از جمله نفوذ بیگانگان، آزمایش های سیا، و تزریق ژن های انسانی مطرح کرد، اما همه آن ها این است: ادعاهایی که هیچ مبنای واقعی ندارند.

افراد دیگر نیز شروع به پرورش راگدال کرده بودند. آنها از بیکر جدا شدند و با هدف استانداردسازی نژاد و دستیابی به شناسایی توسط ثبت گربه ها، باشگاه بین المللی Ragdoll Fanciers را تشکیل دادند.انجمن Ragdoll Fanciers ثبت گربه ها را در سال 1993 آغاز کرد و در سال 2000 آنها را به رسمیت شناخت. اکنون اکثر مراکز ثبت این نژاد را به رسمیت می شناسند، از جمله انجمن هواداران گربه آمریکا و انجمن بین المللی گربه.Ragdoll به هیچ نژاد دیگری تقریب ندارد.

 گربه نژاد رگدال

ویژگی های ظاهری گربه نژاد رگدال

گربه های رگدال در رنگ های آبی، نارنجی، کرم و یاسی مشاهده می شوند. طرح بدن این گربه ها به صورتی است که بدنی روشن (معمولا سفید) دارند که در قسمت های گوش ها، دم، پا ها و صورت، تیره تر است. بچه گربه های رگدال، وقتی متولد می شوند، کاملا سفید هستند ولی بعد از گذشت 10 روز به شکل اصلی خود در می آیند.

در این گربه ها بسته به نوع و جنسیت، قد و وزن متفاوت است و گربه های نر معمولا جثه بزرگتری داشته و قوی تر اند (قد نر ها بین 40 تا 66 سانتی متر و قد ماده ها بین 38 تا 58 سانتی متر است). وزن گربه های رگدال نر به طور میانگین چیزی بین 10 تا 15 پوند و وزن ماده ها بین 8 تا 10 پوند است. گوش های این گربه باهوش بزرگ و نوک تیز است. چشم های گربه رگدال معمولا روشن و آبی رنگ هستند، این گربه بزرگ جثه موهایی بلند، نرم و صاف دارد.

شخصیت گربه نژاد رگدال

  • بر خلاف بسیاری از گربه‌ها، راگدال‌ها به این دلیل که در آغوش هر کسی که آن‌ها را نگه می‌دارد، فرو می‌روند، حتی اگر روی پشت خود گهواره شوند، قابل توجه هستند.

  • آنها مردم خود را دوست دارند، دم در به آنها سلام می کنند، آنها را در خانه دنبال می کنند و هر زمان که فرصت می دهند به دامان خود می پرند یا در رختخواب فرو می روند.

  • آن‌ها اغلب یاد می‌گیرند که هنگام فراخوانی بیایند یا با اسباب‌بازی‌هایی را که برایشان پرتاب می‌شود، بازیابی کنند.

  • کلمه ای که اغلب برای توصیف آنها استفاده می شود، مطیع است، اما این بدان معنا نیست که آنها غیرفعال هستند. آنها دوست دارند با اسباب بازی بازی کنند و وارد هر فعالیت خانوادگی شوند.

  • Ragdolls با تشویث مثبت به شکل تمجید و جوایز غذایی هنگامی که کاری را انجام می‌دهد که شما دوست دارید، به سرعت یاد می‌گیرند و می‌توانند ترفندها و همچنین رفتارهای خوبی مانند استفاده از اسکراچر را انتخاب کنند.

  • با صدایی کوچک و شیرین، زمان صرف غذا را به شما یادآوری می کنند یا درخواست نوازش می کنند، اما بیش از حد پرصدا نیستند.

  • Ragdolls رفتارهای خوبی دارند و زندگی با آنها آسان است. شما یک Ragdoll را روی مبل یا تخت خود خواهید یافت، اما به طور کلی خیلی بالاتر از آن نیست. او ترجیح می دهد در یک سطح با همراهان انسانش بماند تا بالاترین نقطه یک اتاق.

 گربه نژاد رگدال

تغذیه گربه رگدال

بالغ شدن این گربه حدود 4 سال طول می کشد. تغذیه گربه رگدال تا زمان بلوغ حتما باید کامل باشد و ظرف غذایش پر، زیرا نیاز بسیار زیادی به غذا دارد تا بتواند کالری بسوزاند. تغذیه رگدال باید غذای کنسروی یا غذا های خشک باشد البته بهتر است بعد از دوران بلوغ میزان آن کنترل شود تا دچار چاقی نشود.

مصرف مقدار زیادی پروتئین که در غذای کنسروی وجود دارد، برای رشد این گربه ها ضروری است، البته غذا های خشک نیز مقدار زیادی غلات دارند. برای دریافت برنامه غذایی مناسب سن و وزن گربه بهتر است به دامپزشک مراجعه کنید. خوردن غذا هایی که مقدار زیادی غلات و نشاسته دارند، برای سلامتی گربه شما مضر است. استفاده از مواد معدنی یا مکمل های ویتامین برای گربه رگدال ضروری نیست، البته در صورتی که مشکلات سلامتی برای او پیش بیاید، با مشورت دامپزشک می توانید از مکمل ها استفاده کنید.

مراقبت از گربه نژاد رگدال

  • اگر رگدال عقیم شود اندازه پوشش او در طول سال تغییر نمی کند ولی رگدال های عقیم نشده معمولا در طول زمستان پوشش بلند تری دارند ، آنها نیاز دارند که موهایشان را همیشه مرتب نگه دارید بنابراین سعی کنید هفته ای دوبار موهایش را شانه بزنید و موهای مرده را جمع آوری نمایید. موهای پاهایش را نیز حتما شانه بزنید و مرتب کنیید

  • دم این نژاد باید همیشه چک شود که مدفوع به آن چسبیده نباشد و اورا 3 ماه یک بار حمام کنید ، گربه راگدل زود دچار اضافه وزن می شود بنابراین مواظب خورد و خوراکش باشید.

  • مسواک زدن دندان برای همه ی حیوانات خانگی واجب است تا به بیماری پریودنتال دچار نشوند و پیشنهاد ما این است که دندان های او را روزانه مسواک کنید ناخن هایش را دو هفته یک بار کوتاه نمایید، ترشحات کنار چشم را با پارچه ای نرم و مرطوب تمیز نماییدو همیشه این نکته را رعایت کنید که برای اینکه عفونت پخش نشود بهتر است برای هر چشم از پارچه ای جداگانه استفاده نمایید.

  • باید گوش های رگدال هفته ای یک بار بررسی شود اگر کثیف باشند با پارچه ای مرطوب و نرم یا می توانید پارچه را با مخلوطی از سرکه سیب طبیعی و آب گرم مرطوب نمایید و گوش را تمیز کنید

  • بهتر است این نژاد از گربه را داخل محیط خانه نگه دارید با اینکار از بیماری های منتشر شده توسط گربه های دیگر وحملات سگ اورا محافظت می نمایید

  • جای خواب او را همیشه تمیز نگه دارید.

میزان سازگاری گربه نژاد راگدال باکودکان و حیوانات خانگی دیگر

گربه نر این نژاد انتخاب مناسبی برای کودکان است و رفتار خوبی با انسان ها دارد البته باید ما به کودکان رفتار درست با حیوانات را آموزش دهیم .رگدال با گربه دیگر و سگ سازگار است و در کمال آرامش با گربه و سگ زندگی می کند. دارد البته اگر زمان آشنا شدن حیوانات با هم در محیط و شرایط درستی انجام گیرد.

بیماری های گربه رگدال

  • کک و حشرات : بازی گردن گربه رگدال در بیرون خانه و حیاط یا در مجاورت حیوانات دیگر احتمال ابتلا به کک و حشرات در او را بالا می برد. بهتر است در این موارد از درمان های خانگی و ارگانیک برای رفع کک و حشرات استفاده کنید. سمومی که به صورت شیمیایی برای این منظور ساخته شده اند میتواند بهبدن گربه نفوذ کرده و عملکرد کلیه و کبد او را مختل کند.از شانه زدن ، نظافت و چکاگ منظم توسط دامپزک برای پیشگیری از این مشکل استفاده کنید.

  • اضافه وزن : اگر مراقب تغذیه گربه تان نباشید احتمال این که درگیر اضافه وزن شود زیاد است، این مشکل میتواند باعث بروز مشکلات بعدیاز جمله سلیاک ، اسهال ، یبوست ، مشکلات بیایی و شنوایی ، بزرگ شدن پایین تنه شود. اضافه وزن معمولا با بزرگ شدن بی شاز حد باسن بروز می کند و باعث بد شکلی بدن گربه می شود.

  • بیماری های لثه : برای پیشگیری باید به طور منظم دندان های گربه را مسواک بزنید ، با خلال دندان یا نخ دندان بین دندان هایش را تمیز کنید. بیماریهای لثه در گربه باعث بوی بد دهان ، تورم لثه ها ، افتادن دندان می شود و در نهایت میتواند باعث بروز اختلال قلبی و کلیوی شود.

  • هایپرتروفیک کاردیومیوپاتی : این بیماری قلبی در این گربه ها ارثی است و باعث می شود که برخی ماهیچه های قلب ضخیم و کلفت شود و در نتیجه پمپاژ خون به بدن گربه مختل شود. گردش خونکمتر باعث مرگ سلولهای بدن گربه و ایجاد لخته در عروق خونی وتجمع مایعات در قلب گربه می شود.

برای اطمینان از عدم ابتلای گربه به این بیماری ناراحت کنده حتما از تست DNA استفاده کنید تا از عدم وجود جهش ژنتیکی مطمئن شوید و برای معاینه قلب گربه از دامپزشک وقت بگیرید. این بیماری بسیار رایج است و دامپزشکان به راحتی آن را تشخیص می دهند. مهم ترین علایم این بیماری شامل مشکلات تنفسی ، تند تند نفس زدن ، افسردگی ، از دست دادن اشتها ، بی حالی و رخوت ، از حال رفتن و غش کردن است.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (439 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (125 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (97 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (27 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (20 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (18 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (17 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (17 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (15 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
جاساز مواد در معده برای فروش در زندان خنده دارترین سکانس مهران غفوریان در برنامه اسکار مهران مدیری/ پا شده لواشک پخش میکنه!😂+ویدیو «آنجلینا جولی» موی خود را برای این دختر دانشجوی آمریکایی قیچی نمی‌کند؟+تصاویر نگاهی به تغذیه مدرسه مقوی و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ اون سفیدا چیه شما فهمیدین؟ آشپزی عاشقانه امین زندگانی برای همسرش الیکا عبدالرزاقی/ چه آشپزخونه ساده و شیکی+عکس اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران+عکس و فیلم کشف حجاب، سرو مشروبات الکلی و فروش ژامبون‌ با گوشت حرام در رستوران‌های بالای شهر / طرح نور در این رستوران‌ها هم اجرا شود نگاهی به تراس زیبا و باصفای خانه اروپایی شاهرخ استخری در بلژیک/ چه دلباز و حال خوب کن+ویدیو خلاقیت خنده دار یک ایرانی در اختراع دستگاه برای شکار موش خانه اش/ اسم تو رو باید تو گینس ثبت کنن! +فیلم جاده‌ای 2600 ساله که پدر «راه‌آهن» به حساب می‌آید+عکس ابتکار غم انگیز چند جوان در تماشای بازی تیم استقلال بر مزار دوست تازه فوت شده‌شان+ویدیو/ مرام و معرفت رو در حقش تموم کردین👌 گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس رونمایی از کیک تولد شیک و دو طبقه کریم انصاری فرد/ سنت کیک پاشی کار دست ستاره تیم ملی داد+عکس توئیت های خواندنی و جالب از طرز نشستن حامی اسرائیل و متلک پرانِ ایران در برابر رهبر معظم انقلاب در تهران+ویدیو/ موش شدن به روایت تصویر! نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس نگاهی به استایل و ظاهر متفاوت و شیک سعید راد، میرزا رضای سریال گیلدخت در جوانی/ چه سلیقه‌ای+عکس (عکس) سفر به تهران قدیم؛ عکس دیدنی از قبض تلفن 93 سال پیش! فیلم قدیمی از عروسی پر آوازه ی پادشاه انگلیس، چارلز، و دایانا با تم کارتونی/ دایانا انگار لباس پرنسس های دیزنی رو تنش کرده، بینظیره واقعا! جنجال اعلامیه ترحیم جوانی که پدر، 3 برادر و خواهرش کارمند صدا و سیما هستند+عکس/ صدا و سیما در تسخیر این خانواده! (تصاویر) نگاهی بر خانه 19 متری مشهورترین معمار ژاپنی/ کوچکترین خانه شیک جهان! خواننده حذف شده برنامه "صداتو" که با نوازندگی و صدای بینظیرش همه را شوکه کرد/ دیدین شرکت کننده رو؟ نمیدونست به افتخارش کف بزنه یا مشت😄 چهره بازسازی شده نواده چنگیز مغول، قویترین زن مبارزی که هیچ مردی برای ازدواج حریفش نشد/ فکرشو میکردین اینقدر ظریف و زیبا باشه؟ خوانندگی علی نصیریان بزرگ آقا سریال شهرزاد در 89 سالگی با شعر معروف استاد شهریار/ هزارماشالله چه صدایی دارن +فیلم (عکس) جدیدترین عکس محمدرضا گلزار و همسرش آیسان آقا خانی زوج خوشگل ایرانی/چه عکس دونفره زیبایی! بنظرتون واقعیه؟ اتاق شکنجه شوگرمامی برای پسر جوان در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 ظاهر متفاوت آزیتا حاجیان و دخترش مهراوه شریفی نیا در سال های دور/ چقدر جوان و باکلاس+عکس تصاویر دیده نشده از تولد 61 سالگی محمود احمدی نژاد/چه کیکی بزرگی!!مگه چند نفر مهمون دعوتن؟؟ افشای راز های عجیب و افسردگی شدید جواد رضویان در برنامه زنده/رضویان:خداوند را فراموش کردم.. (فیلم) خطرناکترین و ترسناکترین روستای دنیا که هر ساله 150 نفر در مسیر این روستا میمیرند! (تصویر) گلچین هوش مصنوعی‌ها در تمام رشته‌ها سکانس مشترک حدیث میرامینی و توبی مگوایر، بازیگر نقش "اسپایدرمن"/ پای اسپایدرمن هالیوودی هم به برنامه مهران مدیری کشیده شد (عکس) انتخاب عجیب ترین ملکه زیبایی جهان!!پیرزن 60 ساله رقبایش از دور خارج کرد!!/ ما تو این سن عصا به دست هستیم (تصویر) خاص‌ترین مهره‌ی شطرنج جهان! (ویدئو) حضور غافلگیر کننده خواننده مطرح لس‌آنجلسی در یک باغ رستوران در تهران/ میخوان زیر تریلی جاسازش کنن قاچاقی از ایران خارج شه🤣 نگاهی به تیپ و استایل آبی نفتیِ و جوان پسند محمود احمدی نژاد در یک کشور اروپایی+عکس/ رئیس جمهور سابق قدم در مسیر جوانتر شدن و خوش تیپی میگذارد! (ویدئو) وقتی در حال یادگیری هستید این اتفاق در مغز شما می‌افتد! عاشقانه های سروش رفیعی ستاره فوتبال و دخترش وسط زمین فوتبال/ خنده های از ته دل پدر و دختر+ عکس (عکس)رونمایی از همسر و دختر بانمک جواد رضویان !/ چه خانواده ساده و شیکی داره (تصاویر) آلوده‌ترین مکان دنیا، که ممکن است شما را به کام مرگ بکشاند! کارگر جوان قصد فروش یسنا کوچولو را داشت + جزییات
تیتر امروز   
واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به برخی مدیران شهرداری تهران
جاساز مواد در معده برای فروش در زندان
«آنجلینا جولی» موی خود را برای این دختر دانشجوی آمریکایی قیچی نمی‌کند؟+تصاویر
اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران+عکس و فیلم
کشف حجاب، سرو مشروبات الکلی و فروش ژامبون‌ با گوشت حرام در رستوران‌های بالای شهر / طرح نور در این رستوران‌ها هم اجرا شود
اتاق شکنجه شوگرمامی برای پسر جوان در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403
افشای راز های عجیب و افسردگی شدید جواد رضویان در برنامه زنده/رضویان:خداوند را فراموش کردم..
کارگر جوان قصد فروش یسنا کوچولو را داشت + جزییات
مردمی که مست عشق می‌شوند/ چرا استقبال از «مست عشق» مایۀ خوش‌حالی است؟
واکنش گل‌محمدی به یک خبر فوق جنجالی: بحث تعهد در میان نیست!
تاکید کردم تلگرام را از نفس بیندازید تا بیاید بگوید چشم! /گفتم اگر اینستاگرام را می بندید، درست ببندید
همایون شجریان و سحر دولتشاهی در انتظار نوزادشان هستند/ سحر دولتشاهی باردار شد!
سفره غذای ساده آقای قرائتی با نان و پنیر و سبزی بالای منبر
شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم!
فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
منتخب روز   
عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ...