ساعدنیوز
ساعدنیوز

آشنایی با خصوصیات و ویژگی های سگ نژاد پوینتر

  چهارشنبه، 09 فروردین 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه
آشنایی با خصوصیات و ویژگی های سگ نژاد پوینتر
سگ پوینتر آلمانی (GSP) یک نژاد سگ با اندازه متوسط تا بزرگ است که در قرن نوزدهم در آلمان برای شکار توسعه یافت. یک نژاد شکاری همه کاره، که هم برای خشکی و هم برای آب مناسب است، آنها ساده و در عین حال قدرتمند با پاهای قوی هستند. در ادامه این مطلب از ساعد نیوز بیشتر با این نژاد از سگ ها آشنا می شویم.

این نژاد سال های زیادی را برای "نشانه گذاری" پرندگان و بازی با حیوانات کوچک مانند خرگوش ها پرورش یافته است، پوینتر یک سگ مزرعه ای همه کاره و نژاد خانوادگی استثنایی است ، این نژادها در اکثر زمینه ها مانند شکار کردن، سرعت، گوش به فرمان بودن دارای برتری هستند. انرژی بالایی دارد و باعث سرگرم شدن اعضای خانواده می شود. در خانه هایی که آن را عضوی از خانواده می دانند عملکرد عالی و مناسبی خواهند داشت. پرانرژی و سرگرم کننده می باشند. آنها کاملاً مناسب خانه های فعالی هستند که می توانند اعضای خانواده مهربان باشند. هر چند ساکنان آپارتمان مواظب باشید. این سگها برای کنترل انرژی زیاد خود به فضای زیادی برای بازی و ورزش روزانه نیاز دارند. در غیر این صورت، آنها ممکن است با رفتارهای ناخواسته شما را اذیت کنند. پوینتر ها را با خصلت فداکار، مونس و همراه می شناسند. این سگ ها دارای روحیه ی مستقل و رقابتی هستند، ولی کماکان خیلی با محبت و سر به هوا می باشند.

تاریخچه سگ پوینتر

نژاد پوینتر از قدیمی ترین نژاد های سگ در دنیا هستند، تاریخچه این نژاد به قبل از زمانی که آن ها به بررسی و ثبت برسند بر می گردد. به همین دلیل است که اکثر گونه های این نژاد گم شده اند و به ثبت نرسیده اند. کارشناسان سگ برای این که دقیق مطلع شوند این نژاد به چه زمانی بر می گردد، تحقیقات زیادی انجام داده اند، که بیشتر این تحقیقات به بحث و گمان ختم شده است. در مورد نژاد مدرن آن ها باید بگوییم که گفته شده است که به طور قطع در انگلستان پدید آمده اند. به همین دلیل اکثر متخصصان بر این باورند که پوینتر از جمله نژاد هایی است که از جنوب قاره اروپا به انگلستان وارد شده اند.

مشخصات ظاهری سگ پوینتر

  • پوینتر مو کوتاه آلمانی دارای یک کت کوتاه است که در رنگ های مختلف، معمولا ترکیبی از جگری و سفید است.

  • گوش‌های فلاپی نسبتاً بلندی دارند که در بالای سر قرار گرفته‌اند.

  • پوزه‌های بلندتر، پهن‌تر و قوی‌تر، امکان بازیابی بازی‌های سنگین‌تر را فراهم می‌کنند.

  • نیمرخ سگ باید صاف باشد.

  • چشمان آنها عموماً قهوه ای است و چشمان تیره تر مطلوب است.

  • هنگامی که GSP در حالت کلاسیک قرار دارد، دم باید مستقیماً از بدن خارج شود و با سر و بدن یک خط ایجاد کند.

  • مانند تمام پوینترهای آلمانی، GSP ها برای دنبال کردن پرندگان آبزی در آب معروف هستند.

سگ پوینتر

ویژگی های شخصیتی سگ پوینتر

پوینتر انگلیسی یک سگ ورزشی واقعی است که نباید در طولانی مدت در محوطه بسته و کوچک قرار گیرند. آنها ورزشکار و پر انرژی هستند و زمانی که در حال انجام فعالیت هستند خوشحال می شوند. پوینتر انرژی بسیار زیادی دارد و شکارچی بسیار مشتاقی است. با ورزش کافی، آنها در خانه آرام خواهند بود. هوشمند، متعهد، وفادار ،تمیز، صبور، دوستانه، مهربان، عاشق بچه ها و دوست واقعی برای خانواده هستند.

آنها با موقعیت های جدید هماهنگ می شوند. اگر در سن کم به خوبی و به عنوان صاحب سگ با او ارتباط برقرار کنید، مطمئن باشید که از لحاظ ذهنی قوی می شود. آنها حیوانات شیرین و ملایمی هستند که مودب هستند و سطح بد اخلاقی های آنها بسیار کم است و معمولا با دیگر سگ ها و گربه ها همخوانی دارند. از غریبه ها خوششان می آید و نباید به عنوان سگ های نگهبان استفاده شوند. به دلیل اینکه آنها می توانند با غریبه ها رابطه خوبی برقرار کنند، با بچه ها هم بسیار خوب هستند و به طور کلی با زندگی خانوادگی هماهنگ هستند. آنها برای خانواده های فعال مناسب تر هستند، ترجیحا کسانی که از شکار لذت می برند. پوینترها سگ های دوست داشتنی هستند و با وجود اندازه های بزرگ آنها، حیوانات خانگی خوبی هستند.

تغذیه سگ پوینتر

مقدار توصیه شده روزانه : 2 تا 3 پیمانه غذای خشک با کیفیت که در دو وعده غذایی طبقه بندی خواهد شد. میزان غذای مصرف شده ی سگ بالغ شما وابسته به اندازه، سن، ساختار، سوخت وساز و اندازه ی جنب و جوش آن می باشد. این حیوانات همانند آدم ها دارای شخصیت واقعی می باشند احتیاج های خوراکی آنها شبیه به هم نمی باشد و همچنین کیفیت خوراکی های آنها باهم فرق دارد. مناسب تر است که شما یک غذای مفید و با کیفیت به آنها بدهید تا اینکه در روز دائما ظرف غذای آن را پر نمایید.

باید سگ خود را از طریق مراقبت های غذایی و اندازه گرفتن خوراک آنها و تغذیه دادن به آنها دو بار در روز در حالت جسمانی خوب و ایده آلی قرار دهید. در صورتی که اطمینان ندارید وزن سگ شما بالا است بهتر است که آن را به وسیله ی چشم و دست خود مورد آزمایش قرار دهید. ابتدا به او نگاه کنید، باید بتوانید کمر آن را مشاهده کنید. در ادامه دستان خود را روی پشت سگ و انگشت شستتان را در امتداد ستون فقرات بگذارید انگشتان خود را به سمت پایین بیاورید این کار را بدون فشار با لمس کردن دنده ها انجام دهید. در صورتی که نتوانستید این کارها را انجام دهید سگ شما احتیاج به پایین آوردن حجم وعده ی غذایی و بالا بردن تحرکش دارد.

سگ پوینتر

مراقبت از سگ پوینتر

پوینترها فضای خارج از خانه را دوست دارند و از بودن در کنار خانواده خود لذت می برند. آنها نباید در خارج از منزل زندگی کنند بلکه در عوض باید از نوازش های خانواده ی خود برخوردار شوند. آنها در خانه های فعال که همه افراد پیاده روی، کمپینگ و سایر فعالیت های فضای باز انجام می دهند، عملکرد خوبی دارند. آنها واقعاً به یک حیاط حصارکشی شده بزرگ احتیاج دارند که بتوانند در آنجا بدوند. هنگامی که به آنها تمرین و آموزش مورد نیاز داده می شود، آنها سکوت می کنند. تمرین یک پوینتر در سنین پایین می تواند دشوار باشد، اما یک ضرورت مطلق است.

استفاده از جعبه آموزشی راهی فوق العاده برای جلوگیری از رفتارهای مخرب پوینتر است. استفاده از جعبه آموزشی باید از سنینی پایین شروع شود. برای آموزش شما نیازمند صبر و ثبات هستید. بیش فعالی در پوینترها، حتی در آنهایی که فعالیت مناسب دارند رایج است. آنها همیشه پر شور و انرژی هستند و آماده اند تا به کسانی که ملاقات می کنند خوش آمد بگویند، که معمولا شامل پریدن است.

آموزش پوینتر می تواند او را از بیگانگی با دوستان و همسایگان نجات دهد. توله سگ پوینتر هنوز در حال رشد است و نیازی به ورزش سختی که یک بزرگسال می تواند انجام دهد ندارد. بگذارید در طول روز طبق برنامه خودش بازی کند و چرت بزند و پرش را محدود کنید تا اینکه در حدود 18 ماهگی به رشد کامل برسد. پریدن و دویدن روی سطوح سخت در سنین پایین می تواند به مفاصل او فشار وارد کند و باعث مشکلات ارتوپدی شود. حیاط حصار زده ضروری است. پوینترها برای دنبال کردن سایه ها و اجسام خود و دویدن در مسافت های طولانی تربیت می شوند.

آنها نمی دانند چگونه پس از چندین مایل دویدن راه بازگشت به خانه را پیدا کنند. بسیاری از پوینترها که در نهایت به گروه های نجات می رسند سگهایی هستند که به وضوح دور مانده اند و هرگز پیدا نشده اند. پوینتر خود را در داخل حیاط یا حصار محصور شده و ایمن نگه دارید تا امنیت و آرامش خاطر او حفظ شود.

میزان سازگاری سگ پوینتر با کودکان و حیوانات خانگی دیگر

سگ های پوینتر بسیار دوست داشتنی و مهربان هستند، آن ها عاشق کودکان هستند و از آن جایی که انرژی زیادی دارند، دوست دارند تا با بچه ها وقت بگذرانند و با آن ها بازی کنند. هم چنین باید افزود زمانی که فرزند شما بزرگ تر باشد، آن گاه رابطه بهتری با پوینتر خواهد داشت، چرا که به این گونه کودک نیز می تواند پوینتر را درک کند. به این موضوع توجه داشته باشید که اگر فرزند شما کوچک است، هر چه قدر هم که پوینتر شما اهلی باشد بهتر است زمانی که سگ با کودک در اتاق است، یک فرد بالغ بر آن ها نظارت داشته باشد.

اگر پوینتر به خوبی اجتماعی شده باشد می تواند با سایر سگ ها و گربه ها رابطه خوبی را برقرار کند و هم چنین به آن ها به چشم هم بازی نیز نگاه می کند. این سگ ها بسیار مهربان هستند و می توانند به خوبی با سایر حیوانات رابطه برقرار کنند.

سگ پوینتر

بیماری های شایع سگ پوینتر

سگهای سالم و قوی هستند ولی مانند بقیه حیوانات به خاطر بعضی از عوامل محیطی و خونی دچار بعضی از مشکلات و بیماری ها میشوند. و باید در هنگام خرید باید از پرورش دهندگان معتبر و بررسی سوابق والدین آنها کمک بگیرید.

  • دیسپلازی ران:این یک مشکل ژنتیکی بوده و استخوان ران به خوبی داخل مفصل ران قرار نمیگیرد و باعث مشکلات حرکتی در حیوان میگردد.

  • بیماری آتروفی شبکیه:که باعث نابودی شبکیه چشم میشود و باعث شب کوری و نابینایی میشود

  • صرع:با انجام درمانهای دامپزشک کنترل شده ولی هیچگاه به طور کامل درمان نمیشود.

  • آلرژی و حساسیت:که به خاطر بعضی مواد غذایی ، تماس با بعضی اشیا یا مواد ، تنفس مواد حساسیت زا و بعضی از داروها ایجاد میشود.

  • چشم گیلاسی:با جراحی قابل درمان است.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (438 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (125 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (97 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (27 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (20 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (18 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (17 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (17 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (15 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (13 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس نگاهی به استایل و ظاهر متفاوت و شیک سعید راد، میرزا رضای سریال گیلدخت در جوانی/ چه سلیقه‌ای+عکس (عکس) سفر به تهران قدیم؛ عکس دیدنی از قبض تلفن 93 سال پیش! فیلم قدیمی از عروسی پر آوازه ی پادشاه انگلیس، چارلز، و دایانا با تم کارتونی/ دایانا انگار لباس پرنسس های دیزنی رو تنش کرده، بینظیره واقعا! جنجال اعلامیه ترحیم جوانی که پدر، 3 برادر و خواهرش کارمند صدا و سیما هستند+عکس/ صدا و سیما در تسخیر این خانواده! (تصاویر) نگاهی بر خانه 19 متری مشهورترین معمار ژاپنی/ کوچکترین خانه شیک جهان! خواننده حذف شده برنامه "صداتو" که با نوازندگی و صدای بینظیرش همه را شوکه کرد/ دیدین شرکت کننده رو؟ نمیدونست به افتخارش کف بزنه یا مشت😄 چهره بازسازی شده نواده چنگیز مغول، قویترین زن مبارزی که هیچ مردی برای ازدواج حریفش نشد/ فکرشو میکردین اینقدر ظریف و زیبا باشه؟ خوانندگی علی نصیریان بزرگ آقا سریال شهرزاد در 89 سالگی با شعر معروف استاد شهریار/ هزارماشالله چه صدایی دارن +فیلم (عکس) جدیدترین عکس محمدرضا گلزار و همسرش آیسان آقا خانی زوج خوشگل ایرانی/چه عکس دونفره زیبایی! بنظرتون واقعیه؟ اتاق شکنجه شوگرمامی برای پسر جوان در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 ظاهر متفاوت آزیتا حاجیان و دخترش مهراوه شریفی نیا در سال های دور/ چقدر جوان و باکلاس+عکس تصاویر دیده نشده از تولد 61 سالگی محمود احمدی نژاد/چه کیکی بزرگی!!مگه چند نفر مهمون دعوتن؟؟ افشای راز های عجیب و افسردگی شدید جواد رضویان در برنامه زنده/رضویان:خداوند را فراموش کردم.. (فیلم) خطرناکترین و ترسناکترین روستای دنیا که هر ساله 150 نفر در مسیر این روستا میمیرند! (تصویر) گلچین هوش مصنوعی‌ها در تمام رشته‌ها سکانس مشترک حدیث میرامینی و توبی مگوایر، بازیگر نقش "اسپایدرمن"/ پای اسپایدرمن هالیوودی هم به برنامه مهران مدیری کشیده شد (عکس) انتخاب عجیب ترین ملکه زیبایی جهان!!پیرزن 60 ساله رقبایش از دور خارج کرد!!/ ما تو این سن عصا به دست هستیم (تصویر) خاص‌ترین مهره‌ی شطرنج جهان! (ویدئو) حضور غافلگیر کننده خواننده مطرح لس‌آنجلسی در یک باغ رستوران در تهران/ میخوان زیر تریلی جاسازش کنن قاچاقی از ایران خارج شه🤣 نگاهی به تیپ و استایل آبی نفتیِ و جوان پسند محمود احمدی نژاد در یک کشور اروپایی+عکس/ رئیس جمهور سابق قدم در مسیر جوانتر شدن و خوش تیپی میگذارد! (ویدئو) وقتی در حال یادگیری هستید این اتفاق در مغز شما می‌افتد! عاشقانه های سروش رفیعی ستاره فوتبال و دخترش وسط زمین فوتبال/ خنده های از ته دل پدر و دختر+ عکس (عکس)رونمایی از همسر و دختر بانمک جواد رضویان !/ چه خانواده ساده و شیکی داره (تصاویر) آلوده‌ترین مکان دنیا، که ممکن است شما را به کام مرگ بکشاند! کارگر جوان قصد فروش یسنا کوچولو را داشت + جزییات (عکس) لباس خاص عروس ابیانه ای که از 30 کیلو طلا و نقره بافته شده بود، رسانه ای شد/ چه تاج عروس جالبی! رونمایی همسر شاهرخ استخری از خرید های گوگولی و جذاب پناه و نبات کوچولو/ چقدر جالب و باحال+عکس (فیلم) دیالوگی که بغض ووریا غفوری را در هم شکست / عجب جمله سنگین و قشنگی گفت باریکلا!! (ویدئو 18+) نجات جان داور بازی فوتبال از مرگ حتمی با شلیک مستقیم به بازیکنان خشمگین وسط زمین بازی (ویدئو) این آزمایش شیمی شما را جادو می‌کند! فرزندان خوشگل و ناز حسین ماهینی در یک قاب/ چقد قشنگ و بامزه‌ان این دوتا +عکس (تصاویر) باورنکردنی اما واقعی،کرمی که به مار تبدیل می‌شود! اولین روز پدر شدن رضا قوچان نژاد/ از اولین روز معلومه که گشنشه و خیلی شکموعه +عکس مردمی که مست عشق می‌شوند/ چرا استقبال از «مست عشق» مایۀ خوش‌حالی است؟ (ویدئو) جدال هوش مصنوعی‌ها / سوفیا در تلاش برای مکالمه با ربات دیگر! ویدئویی که همه چیز را درباره مهدی طارمی لو داد/خانه مجردی و دنج لژیونر محبوب و دوستداشتنی در بوشهر همه را شوکه کرد +ویدئو (فیلم) افشاگری جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی درباره آلودگی برخی از محصولات! / آب چاه بخورید ولی آب معدنی نخورید! بغض معلم تبریزی برای بزرگ‌ترین غصه‌اش روی آنتن تلویزیون +ویدئو (تصاویر) اسلولوریس، موجودی که لبخندی با طعم مرگ دارد!
تیتر امروز   
اتاق شکنجه شوگرمامی برای پسر جوان در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 افشای راز های عجیب و افسردگی شدید جواد رضویان در برنامه زنده/رضویان:خداوند را فراموش کردم.. کارگر جوان قصد فروش یسنا کوچولو را داشت + جزییات مردمی که مست عشق می‌شوند/ چرا استقبال از «مست عشق» مایۀ خوش‌حالی است؟ واکنش گل‌محمدی به یک خبر فوق جنجالی: بحث تعهد در میان نیست! تاکید کردم تلگرام را از نفس بیندازید تا بیاید بگوید چشم! /گفتم اگر اینستاگرام را می بندید، درست ببندید همایون شجریان و سحر دولتشاهی در انتظار نوزادشان هستند/ سحر دولتشاهی باردار شد! سفره غذای ساده آقای قرائتی با نان و پنیر و سبزی بالای منبر شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم! فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس فال انبیاء روزانه سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟
منتخب روز   
عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ...