دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

آشنایی با روغن موتور نانو 

سه شنبه، 12 دی 1402
در روغن موتور نانو ، نانو ذرات به کاتالیزورهای عالی تبدیل می کند. نانو ذرات در سرتاسر سوخت توزیع می شوند و باعث اختلاط بهتر هوا و سوخت و افزایش ویژگی های فیزیکوشیمیایی در هنگام احتراق، بهبود عملکرد، انتقال حرارت و کیفیت اگزوز می شوند.در ادامه این مطلب از ساعد نیوز بیشتر با روغن موتور نانو آشنا می شویم.

هر موتوری برای کارکرد صحیح به روغن نیاز دارد. در واقع روغن یک عنصر ضروری برای موتور است. وظیفه اصلی روغن موتور روانکاری قطعات فلزی موتور است. لایه بسیار نازکی از روان کننده را بین سطوح در تماس با یکدیگر نگه می دارد و در نتیجه از ساییدگی سطوح جلوگیری می کند که باعث کاهش سایش و پارگی قطعات می شود.

روغن موتور نانویی چیست؟


موتور نانوپیشرفت تکنولوژی و نیاز بشر به روغن‌هایی با کیفیت بالاتر و کارایی بهتر، باعث شده تا امروزه روغن موتورهای باکیفیت، با استفاده از فناوری پیشرفته نانو تولید شوند.روغن‌های نانویی، متشکل از مواد روغن پایه به‌علاوه افزودنی‌های نانو هستند که با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و به‌روز دنیا تولید می‌شوند. به جرات می‌توان گفت که روغن موتور‌های نانویی یکی از بهترین روغن‌های موجود در بازار هستند که کارایی بسیار بهتری نسبت به سایر روغن‌ها داشته و راندمان موتور خودرو را به طرز قابل توجهی افزایش می‌دهند.

استفاده از فناوری‌های نانو برای تولید روغن موتور، اولین بار در کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار گرفته و امروزه تنها 4 تولیدکننده بزرگ جهان، از این تکنولوژی استفاده می‌کنند. شل، موبیل1، کاسترول و پترونام سهند، چهار شرکت تولیدکننده‌ بزرگ جهان در زمینه تولید روغن موتور هستند که برای تولید روغن مناسب برای موتور خودرو، از فناوری‌های نانو استفاده می‌کنند. مواد و افزودنی‌های نانویی که در این محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیار نایاب بوده و خرید آن برای بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده روغن و روانکار موتور، امکان‌پذیر نیست.

سخن پایانی


بهتر است بدانید روغن موتور پارانوکس، تنها روغن تولید شده با فناوری نانو در ایران است که با بهترین و بالاترین کیفیت، برترین عملکرد را برای موتور خودرو شما به ارمغان خواهد آورد. اگر به دنبال خرید یک روغن موتور بسیار باکیفیت و خوب هستید، در انتخاب نوع روغن خود، وجود فناوری نانو را در نظر داشته باشید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
رونمایی از ورزش حرفه ای ایلان ماسک ثروتمند ترین مرد 2023 / مرد خطرناکی که دنیا را متحول می کند + عکس
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
علی دایی: من فقط یکبار ازدواج کرده‌ام و اینکه می‌گویند من دو بار ازدواج کرده‌ام به هیچ عنوان درست نیست+ویدیو
کنایه طعنه‌آمیز شهربانو منصوریان به مبینا نعمت‌زاده؛ می‌خواهم دندانپزشک شوم!
مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
توضیحات شفاف محمدجواد ظریف درباره تحصیلات و ساکن ایران بودن فرزندانش؛ از عروس دکتر تا دختر طراحش+عکس
صحبت های شنیدنی حاج آقا قرائتی در شبکه 3 سیما +فیلم/ من نمیتونم روی زلیخا را زمین بندازم
(ویدیو) خواستگاری جنجالی هومن برق نورد از بهنام تشکر!/فقط نگاه عمیق بهنام تشکر و لب زدنش