دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / حوزه روانشناسی /

اشتباهات دوران نامزدی 

جمعه، 25 شهریور 1401
دوره آشنایی اولیه یا همان نامزدی دوران بسیار مهمی است که زمان مناسبی برای شناخت طرف مقابلتان است ، اگر بخواهید ازدواج موفق و انتخاب مناسبی داشته باشید باید این دوران را با چشم باز بگذرانید و به همه موارد ریز و درشت توجه کنید . در ادامه اشتباهات دوران نامزدی را بیان می کنیم.

بخشی از اشتباهاتی که در این دوران اتفاق می افتد و گاهی تا آخر عمر گریبانگیر دو طرف می شود، به خاطر همین هیجان زدگی هاست. بخش دیگر این اشتباهات فرهنگی است.بلاتکلیف بودن یا اختلاف نظر فرهنگی دو خانواده در مورد دوران نامزدی بخشی از این عوامل فرهنگی را تشکیل می دهد. شاید شما در مقابل اشتباه بودن بعضی از این موارد جبهه داشته باشید، فقط با این پیش زمینه این مطلب را بخوانید که هر کدام از این اشتباه ها بعدها منجر به یک مشکل جدی در رابطه همسران شده که حالا در این لیست قرار گرفته است.

شناخت دقیق اشتباهات دوران نامزدی

بسیاری از افراد رفتار های طرف مقابل خود را دوست ندارند و فکر می کنند که با ازدواج کردن می توانند این رفتارها را تغییر دهند در حالی که سخت در اشتباه می باشند و تغییر دادن دیگران امری اشتباه و نشدنی می باشد. اگر یک درصد هم احتمال داشته باشد که رفتار فردی بعد از ازدواج تغییر نماید بسیار طولانی و خسته کننده خواهد بود. به شما توصیه می کنیم که هیچ وقت برای این که بخواهید دیگران را تغییر دهید با آن ها ازدواج نکنید زیرا این کار می تواند آرامش را از شما بگیر و مشکلات دیگری را برایتان به همراه داشته باشد. در ادامه تمامی اشتباهات دوران نامزدی را برایتان بررسی می کنیم و سعی می کنیم یک جمع بندی بسیار خوب در پایان برایتان داشته باشیم.

ندیدن نشانه ها

یک سری از نشانه ها هستند که باید در دوران نامزدی آن ها را جدی بگیرید در غیر این صورت ممکن است مشکلات بسیاری بعد از ازدواج برایتان ایجاد شود. افراد بسیار زیادی هستند که دوران نامزدی این نشانه ها را نادیده می گیرند و یا به هر دلیلی سعی دارند آن ها را توجیه کنند زیرا تحت تاثیر احساسات خود قرار می گیرند و نمی توانند منطقی به قضایا نگاه کنند. از مهم ترین مسائلی که نادیده گرفته می شود می توان به استعمال دخانیات و یا عدم علاقه به کار کردن اشاره کرد. بهتر است در این دوران سعی کنید به کوچک ترین رفتار های فرد مقابل خود واکنش داده و یا آن ها را خوب ببینید در غیر این صورت بعد از ازدواج زمانی که چشم های شما رو به حقایق باز می شود ممکن است کمی دیر باشد و به زندگی زناشویی شما خدشه های بسیاری وارد خواهد شد.

کنترل کردن شخص مورد نظر به صورت غیر طبیعی و افراطی

بسیاری از افراد سعی دارند که نامزد خود را کنترل کنند، زیرا با برخی از رفتار های او مشکل دارند و ممکن است این رفتار ها در دوران نامزدی شخص را دیوانه کند.بنابراین باید به این فکر کنید که آیا دوست دارید شخصی به شما هر دقیقه بگوید چه کاری کنید یا خیر؟ شما پدر یا مادر طرف مقابل نیستید و اگر او یک فرد بالغ است مانند یک فرد بالغ با او برخورد کنید.

اهمیت دادن به مادیات

بسیاری از افراد درگیر مادیات و وضع خوب طرف مقابل می شوند و یک سری از مشکلاتی که فرد مقابل دارد را نادیده می گیرند. باید بدانید که پول یکی از بی اهمیت ترین مواردی می باشد که باید در حین ازدواج به آن دقت کنید و بهتر است روحیات فرد مقابل خود را بشناسید زیرا اگر روحیاتتان به یک دیگر نخورد ممکن است نتوانید در صلح و آرامش با یک دیگر زندگی کنید. اگر آینده ازدواج خود را بر اساس مادیات گذاشته اید باید بدانید که این پایه ها بسیار سست می باشد و نمی تواند منجر به ایجاد عشق و علاقه گردد.

محدودیت شدید خانواده ها

باید بدانید که یک سری از اشتباهات دوران نامزدی می تواند مشکلات بسیاری برای زندگی ایجاد کند. اگر نتوانید این اشتباهات را به حداقل برسانید قطعا نمی توانید زندگی خوبی داشته باشید و مشکلاتی برایتان ایجاد خواهد شد و ممکن است تا آخر عمر نتوانید یک زندگی خوب داشته باشید. زمانی که خانواده ها در این دوران محدودیت شدید برای دو نفر ایجاد می کنند ممکن است نتوانند به آن شناخت لازم برسند و در این میان مشکلات بسیاری گریبانگیر آن ها خواهد شد. در واقع این فرصت برای شناخت بیشتر می باشد و برخی از خانواده ها به دلیل تعصب های غلطی که دارند نمی گذارند دختر و پسر در این مرحله از آشنایی به این شناخت برسند و بعد از ازدواج ممکن است راهشان به طلاق کشیده شود.

رابطه جنسی در دوران نامزدی

رابطه جنسی در دوران نامزدی به این دلیل توصیه نمی شود که تجربه نکردن آن باعث می شود اگر طرفین به این نتیجه رسیدند که مناسب یکدیگر نیستند و لازم شد از هم جدا شوند، این جدایی راحت تر انجام گیرد. در صورت برقراری رابطه جنسی هم پسر بیشتر احساس تعهد می کند و هم دختر ناتوانی بیشتری برای جدایی از خود نشان می دهد. به دلایل فیزیولوژیکی، معمولا پسرها تمایل دارند رابطه جنسی را سریع تر با نامزدشان برقرار کنند. از طرف دیگر دخترها به دلیل احساسات قوی ترشان با برقراری رابطه جنسی، وابستگی شدیدی به نامزدشان پیدا می کنند که در صورت قرار گرفتن در وضعیت طلاق کار برایشان مشکل می شود.

جار زدن رابطه

بهتر است تا زمانی که در مرحله آشنایی کمی باشید افراد کم تری از این موضوع خبر داشته باشند و اگر شما نتوانید با یک دیگر به نتیجه برسید می توانید به راحتی از یک دیگر جدا شده و مشکلی برای هیچ کدام تان ایجاد نخواهد شد. یادتان باشد که تصمیم های مهم زندگی خود را جار نزنید زیرا هر چه بیشتر دیگران در مورد آن بدانند شما کم تر در آن موفق خواهید شد.

تلاش برای عوض کردن طرف مقابل

همه ما در یک رابطه باید به این نکته توجه کنیم که ما افرادی منحصر به فرد هستیم و اغلب جذب شخصی می شویم که کاملاً مخالف ما است و پس از مدتی، وسوسه می شویم که طرف مقابل خود را تغییر دهیم و یا کاری کنیم که مانند ما شود.در این شرایط، یک قدم به عقب بازگردید و به یاد بیاورید که چرا عاشق این شخص شدید. شاید نامزد شما فردی است که شوخ طبع است، اما نظم زیادی در کار های خود ندارد، اما شما باید توجه کنید که او می تواند شما را بخنداند و چنین نگاه مثبتی به زندگی دارد.

بت ساختن

زمانی که شما طرف مقابل خود را یک بت می بینید یعنی او را بدون هیچ نقصی پنداشته اید و دوست دارید که او همانطور که تصور می کنید برای شما بماند. این ها در حالی است که همه ما انسان هستیم و یک سری اخلاقیات و رفتار های خوب و بد داریم که بهتر است آن ها را بشناسید. حواستان باشد که مغز انسان همیشه دوست دارد به بهترین ها دسترسی داشته باشد و این مکانیسم گول زننده می تواند در ازدواج شما مشکلاتی را ایجاد نماید.

دروغ گویی

دروغ گفتن در مورد خود و داشته هایتان می تواند مشکلات بسیاری در دوران بعد از نامزدی ایجاد نماید. در واقع بسیاری از افراد می توانند متوجه این دروغ ها شوند و تنها چیزی که این دروغ ها با خود به همراه دارد خراب شدن تصویر شما در برابر فرد مقابل می باشد. بهتر است در بد ترین زمان ها نیز صداقت را ترجیح دهید زیرا اگر این کار را نکنید ممکن است مشکلات شدیدی برایتان ایجاد شود.

عشق و علاقه خود نسبت به طرف مقابل را به او تحمیل نکنید

اشتباهات دوران نامزدی و اختلال شخصیت نمایشی: انسان ها ناخواسته از کسی که قصد تحمیل کردن خودش را دارد فرار می کنند. عادی و منطقی رفتار کنید، نه بی اعتنا و نه احساسی مطلق، منطق توام با احساس؛ اجازه دهید گذر زمان عشق را بین شما بوجود آورد. معمولا کسانی که اختلال شخصیت نمایشی دارند اینگونه رفتار می کنند و باعث رنجش اطرافیانشان می شوند. اینگونه افراد دوست دارند همیشه احساسشان دیده شود و اغراق در صحبت و رفتارشان مشهود است. اگر نامزد شما اینگونه است باید به روانشناس مراجعه کنید. گاه این قضیه درون مایه فرهنگی دارد و مشکل روانی نیست. در بعضی فرهنگ ها بیان شدید احساسات در دوران نامزدی یک ارزش به شمار می آید.

بیان کردن راز ها

یک سری از مسائل بسیار شخصی می باشد و بهتر است آن ها را در این دوران بازگو نکنید. در نظر داشته باشید که یک سری از مسائل هستند که یک سر آن ها به ما ربط دارد و اگر آن ها را برای همسر خود بیان کنید ممکن است نفر سوم این راز در خطر باشد. برخی از رازها هستند که می توانند منجر به ایجاد سوء تفاهم ها شود و بیشتر این مسائل مرتبط با رابطه های قبلی می باشد. همسر شما نیازی نیست از جزئیات این رابطه ها با خبر شود زیرا ممکن است رابطه شما در این دوران تمام شود.

مقایسه کردن

بسیاری از ما عادت داریم که جزئیات زندگی خود را با چهره زندگی دیگران مقایسه کنیم. این مقایسه کردن ها بسیار آسیب زا می باشد و می تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. بسیاری از افراد در این مقایسه ها دوست دارند چیزهایی که ندارند را بدست آورند و به عبارت دیگر به دنبال عقده گشایی می باشند. مقایسه کردن های شدید در میان خانم ها بسیار زیاد است و می تواند منجر به ایجاد کینه شدید در طرف مقابل شود. به جای این که زندگی خود را با دیگران مقایسه کنید بهتر است برای بهتر شدن آن تلاش کنید.

رفت و آمد زیاد از حد نداشته باشید

یادتان باشد که رفت و آمدها در دوران نامزدی باید منظم و قانومند باشند. به هر حال شما می خواهید چیزی شبیه به زندگی واقعی تجربه کنید و در زندگی واقعی هم هر کسی بیش از حد برای طرف مقابلش وقت نمی گذارد! ضمن اینکه رفت و آمدها اگر خانواده ها را هم دربر گیرد موجب زحمت متقابل خانواده ها می شود. اگر هم خودتان به تنهایی به خانه پدری فرد مورد نظر می روید، زیاد رفتن به آنجا می تواند هم موجب ناراحتی آنها و خجالت کشیدن خودتان شود. بروید و بشناسید اما در حد معقول.

نتیجه گیری

دوران نامزدی یکی از دوران زندگی هر دختر و پسری است که می تواند به بهترین یا بدترین دوران زندگی آن ها تبدیل شود، اما بستگی به نوع رفتار افراد در این دوران دارد، بنابراین بهتر است از درس هایی که درباره این دوران وجود دارد استفاده کنید.اگر بتوانید اشتباهات دوران نامزدی که برایتان آورده شده است را در این دوران از زندگی خود انجام ندهید می توانید یک زندگی بسیار خوب و با کم ترین احتمال جدایی برای خود بسازید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
علی دایی در کنار همسر دوم و دختر کوچک و نازنینش +عکس
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ترجمه تخصصی کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ترجمه تخصصی متن
عشق و حال شبانه با خودروی پلاک دولتی کار دست آقای راننده داد! / راننده از صحنه تصادف گریخت + فیلم
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
(ویدئو) برج آنالما تاور یک آسمان‌خراش معلق با منظره‌های نفس‌گیر!