دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

اشتباهات رایج در کشیدن خط چشم 

دوشنبه، 24 تیر 1398
خط چشم یکی از اجزای مهم و تاثیرگذار آرایش روزمره است اما کشیدن خط چشم یکی از دشوارترین کارهای آرایشی است که نیاز به مهارت و دقت زیادی دارد. در ادامه به بررسی چند اشتباه رایج در کشیدن خط چشم می پردازیم.

حتما تا به حال برای شما نیز اتفاق افتاده است که هنگام کشیدن خط چشم، دستتان تکان خورده و خط کج کشیده اید. گرچه اغلب افراد دوست دارند آرایش ساده ای داشته باشند و خط چشم باریکی روی خط مژه بکشند، با این حال باید ترفندهایی را بدانند تا خط چشم را به بهترین نحو بکشند. اگر ترفندهای کشیدن خط چشم را بلد باشید، چه از خط چشم مایع استفاده کنید یا مداد یا خط چشم ماژیکی، می توانید زیباترین آرایش چشم را انجام دهید.
اگر از خط چشم مایع بادوام برای این کار استفاده می کنید باید قبل از شروع کار نقشه بکشید و برای آن برنامه ریزی داشته باشید تا احتمال خطا کاهش یابد چون این نوع خط چشم به سادگی پاک نمی شود.ابتدا به آینه نزدیک شوید و خطوط خارجی چشم ها را بررسی کنید. زاویه خط پلک پایین را ببینید و تصور کنید که اگر این خط تا گوشه ابرو امتداد یابد چطور خواهد شد برای این کار می توانید از یک وسیله صاف یا چسب کاغذی برش خورده هم کمک بگیرید. این زاویه اهمیت زیادی دارد و اگر زاویه خط چشم شما از این زاویه بالاتر باشد چشم ها شکسته به نظر خواهند رسید و اگر از آن پایین تر باشد چشم های شما افتاده دیده خواهند شد. حال خط بیرونی محل تا خوردن پلک ها را در نظر بگیرید، محل تقاطع این خط و زاویه قبلی نقطه پایان خط چشم شما را شکل خواهد داد. این نقطه ها را می توانید خیلی آرام با مداد علامت بزنید تا بعدا استفاده کنید. در ادامه به اشتباهات بزرگ و رایج در کشیدن خط چشم اشاره می کنیم.

1- عدم استفاده از خط چشم در بخش بیرونی چشم ها

در کشیدن خط چشم ترسو نباشید؛ شما می توانید کمی از خط طبیعی چشم ها فاصله بگیرید. خط چشم، فرم و تناسب چشم های شما را بهبود می بخشد. پس به جای اینکه صرفا خط مژه های خود را دنبال کنید، بهتر است ببینید که چشم هایتان به چه آرایشی احتیاج دارند. پلک ها شبیه هم نیستند. گاهی لازم است آرایش یک پلک را به شکل دیگری انجام دهید تا تعادل بین پلک ها برقرار شود.

2- سیاه نکردن دور خط چشم

سیاه کردن دور خط چشم باعث می شود خطوط ناهموار نرم تر شده و چشم های شما طبیعی تر جلوه کنند. سیاه کردن دور چشم با انگشتان دست راحت تر است، اما آرایشگران توصیه می کنند به جای دست از یک قلم موی زاویه دار کوچک استفاده کنیم تا بر روند آرایش کنترل بیشتری داشته باشیم.

3- دور نگه داشتن برس خط چشم از مژه

در صورتی که برس خط چشم را در نزدیکی مژه ها قرار دهید، به نتیجه بهتری دست خواهید یافت. آرایشگران توصیه می کنند از یک مداد تیز یا قلم موی نازک و زاویه دار برای آرایش خط چشم استفاده کنیم.

4- عدم استفاده از خط چشم ضد آب

چشم های راکونی فقط در صورت راکون زیبا هستند. شما می توانید از دو محصول ساده برای جلوگیری از این عارضه استفاده کنید. میشل شاپیرو، آرایشگر سبلریتی ها معتقد است که استفاده از پودر فیکس کننده و یک خط چشم ضد آب شما را از داشتن چشم های راکونی مصون می دارد. به علاوه، بهتر است از یک پوشاننده زیر چشم شفاف استفاده کنید، چون کرم ها می توانند خط چشم شما را به حالت تعلیق در آورند.

5. کشیدن پلک به سمت بالا

بعضی ها عادت دارند هنگام کشیدن خط چشم، پلک خود را با انگشتان دست بالا نگه می دارند، اما نتیجه این کار، ترسیم خط ضخیم و بی نظم می شود. برای داشتن یک خط چشم نازک و مرتب، بدون هیچ حرکت اضافه ای خط را در پشت پلک بکشید.

6. مداد کشیدن در داخل چشم

این کار فقط زمانی زیبا به نظر می رسد که شما چشم های درشتی داشته باشید، در غیر این صورت موجب کوچک تر دیده شدن چشم ها خواهد شد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
گام به گام مراحل چاپ کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی