دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

اشتباهات رایج شامپو زدن مو، که شرط میبندم نمیدونستی! 

چهارشنبه، 06 تیر 1403
بعضی اوقات فکر میکنیم شامپو زدن کار ساده و پیش پاافتاده ای است. اما واقعیت این است که اشباهات شامپو زدن و شیوه نادرست استفاده از آن سلامت موهای شما رو به خطر می اندازد. شاید با خودتان فکر کنید که اشتباهات شامپو زدن شامل کدام کارها میشود؟! در ادامه این بخش از ساعد نیوز شمارو با مهم ترین اشتباهات شامپو زدن موها در حمام آشنا میکنیم!

اشتباهات رایج هنگام شامپو زدن مو


نحوه صحیح شامپو زدن تاثیر بسزایی بر سلامت مو دارد، در ادامه مطلب شما رو با رایج ترین اشتباهات شامپو زدن آشنا میکنیم!

1-به اندازه کافی موها را خیس نمی کنید


برای به دست آوردن نتیجه مطلوب، قبل از شامپو کردن، موها را کاملا خیس کنید و از چلاندن موها بپرهیزید.

2- از شامپوهای ملایم و طبیعی استفاده نمی کنید


ماده اصلی یک شامپوی خوب باید حاوی سولفات طبیعی باشد. کف نکردن شامپو یعنی درست تمیز نشدن موی سر، در واقع این کف است که کثیفی را از مو جدا می کند. پس از ریختن کمی شامپو به پشت گردن و بالای سر کمی آب اضافه کنید و موها را با سر انگشتان بمالید تا کف کند.

3- در استفاده از شامپوهای حاوی سیلیکون زیاده روی می‌کنید


اکثر شامپوهای کلاسیک حاوی میزان زیادی سیلیکون هستند، چون این مولکول برای صاف کردن فیبر مو و زیبا و درخشان کردن آن موثر است. مشکل اینجاست که این مولکول‌ها بسیار سنگین هستند و در طولانی مدت پوست سر را خفه کرده و باعث ایجاد شوره می‌شوند.

بهتر است از دکتر پوست یا آرایشگرتان بخواهید تا توصیه هایی برای انتخاب شامپوی مناسب برای موهایتان را ارائه دهد. یا اینکه یک روز در میان به جای این شامپوها، از شامپوهای فاقد سیلیکون، بدون سولفات و بدون پارابن استفاده کنید تا موها و پوست سرتان نفسی بکشند. توجه داشته باشید که این شامپوها کمتر کف می‌کنند، ولی نباید از آنها به میزان زیاد استفاده نمایید تا کف کنند.

4- هر روز موها را شامپو می‌زنید


شستشوی روزانه و منظم موها، لایه هیدرولیپیدیک (آبی چربی) پوست سر را به خطر می اندازد. با از بین رفتن این لایه محافظتی که از سبوم (چربی) تشکیل شده است، پوست سر نیز دچار مشکلاتی می‌شود. این مسئله می‌تواند منجر به خارش و تحریک پوست سر و همچنین شوره شود. البته شستشوی افراطی موها همچنین می‌تواند به چرب تر شدن آنها بیانجامد، چون این کار باعث تحریک غدد سباسه (غدد ترشح کننده چربی طبیعی پوست) می‌شود.

بهترین کار این است که فقط دو بار در هفته موهایتان را شامپو بزنید. اگر موهایتان زود چرب می‌شود، می‌توانید حداکثر دو روز در میان آنها را شستشو داده و هر از گاهی از شامپوی خشک استفاده کنید. در شامپوی خشک، بدون نیاز به آب با استفاده از پودر مخصوصی که به شامپوی خشک معروف است، موها را از چربی و آلودگی ها پاک می‌کنید.

5- به اندازه کافی موها را آب نمی کشید


با حوصله سر خود را کاملا آب بکشید تا شامپو بین موها نماند.

6 -در صورت نیاز از نرم کننده استفاده نمی کنید


نرم کننده را با سر انگشتان تنها روی مو بمالید و سپس با آب ولرم بشویید.

جمع بندی


در این مطلب سعی کردیم اشتباهات استفاده از شامپو که معمولا اکثر افراد به صورت ناخواسته انجام می دهند را به شما گوشزد کنیم. با عدم تکرار این اشتباهات، بعد از مدت کوتاهی شاهد موهایی سالم و درخشان خواهید بود که اکثر مشکلات آن ها مثل ریزش و موخوره از بین رفته است. اگر شما هم مورد دیگری به ذهنتان رسید، خوشحال می شویم با ما و دیگر دوستان خود در این سایت در میان بگذارید!


3 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
نگاهی به عزاداری دو نفره نیوشا ضیغمی و دخترش لنا در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)+ویدیو/ قبول باشه
ویراستاری تخصصی مقاله
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
ترجمه تخصصی کتاب
هزینه چاپ یک کتاب
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی