دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ویدیو / ورزشی /

اسکات حیرت انگیز شهرام ساکی همشهری هادی چوپان و اسطوره پاورلیفتینگ ایران با وزنه 482.5 کیلوئی +فیلم/ کوه عضله استیج رو به لرزه انداخت 

دوشنبه، 29 مرداد 1403
ساعدنیوز: شهرام ساکی مشهور به شهرام پاورلیفتینگ یکی از بدنسازهای مشهور از دیار لرستان سرزمین پدری هادی چوپان گرگ پارسیی است. او استاد اسکات های فوق سنگین است. در اینجا ویدئویی جذاب از هنرنمایی این ورزشکار را میبینید.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، پاورلیفتینگ یا همان وزنه برداری قدرتی، یکی از قدرتی‌ترین ورزش‌های جهان است. این ورزش به نوعی یک رقابت نفس‌گیر نیز محسوب می‌شود که ورزشکاران حرفه‌ای همه توان خود را برای پیروزی در میدان به کار می‌گیرند.

یکی از ورزش‌های قدرتی و هیجان انگیزِ دنیا، پاورلیفتینگ است. ورزشکارانِ این ورزش در چند حرکت مختلف با یکدیگر رقابت می‌کنند تا ببینند چه کسی می‌تواند سنگین‌ترین وزنه را بلند کند. در حقیقت پاورلیفتینگ شباهت زیادی به وزنه برداری دارد. در پاور لیفتینگ مثل وزنه برداری، ورزشکار وزنه می‌زند و هر کس که سنیگن‌ترین وزنه را زده باشد، قهرمان است. از نقطه نظر علم ورزش، هدف پاورلیفتینگ تولید حداکثر نیروی عضلانی برای انجام حرکات است.

در مسابقات پاور لیفتینگ، سه داور به ازای هر بار لیفت، یک نمره قبولی به ورزشکار می‌دهند. با فرض اینکه لیفت را طبق استانداردهای تکنیکی مناسب اجرا کنید، تنها معیار عملکرد شما در هر لیفت، وزنی است که لیفت می‌کنید. سپس امتیاز شما بر حسب وزن مطلق برداشته شده و وزن برداشته شده نسبت به وزن شما محاسبه می‌شود.رشته پاورلیفتینگ از سال 1973 دارای فدراسیون بین المللی مستقل شد، اما این رشته خیلی خیلی قبل از آن وجود داشت و بسیار هم محبوب بود.

تاریخچه این ورزش به دوران یونان باستان و ایران باستان بازمی‌گردد. ایده پاورلیفتینگ از یونان باستان سرچشمه گرفت، زیرا مردان برای اثبات قدرت و مردانگی خود سنگ‌های سنگین بلند می‌کردند. هر مردی که سنگ سنگین‌تری بلند می‌کرد، قوی‌تر به حساب می‌آمد. چنین مسابقه‌ها و نمایش‌هایی از قدیم بسیار پرطرفدار بوده است. اما در سال 1896 بود که وزنه‌برداری و لیفت به بازی‌های المپیک رسما اضافه شد.

پاور لیفتینگ در انگلستان و ایالات متحده در دهه 1950 شکل مدرن امروزی‌اش را به خود گرفت. بعضی کشورهایی که نگاه ویژه‌ای به پاورلیفتینگ دارند و بسیار حرفه‌ای مسابقات آن را برگزار می کنند عبارتند از سوئد، ایالات متحده، انگلستان، کانادا و بعضی کشورهای اروپای شرقی.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 29 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
مراحل سابمیت مقاله
(ویدئو) استوری کنایه آمیز شهربانو منصوریان به مبینا نعمت زاده/ اینبار با به رخ کشیدن پزشک جوان انگلیسی که مدال طلای المپیک 2024 را از آن خود کرد
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
نگاهی به سبک چیدمان سنتی و ایرانی رستوران طاقچه‌ی لاله اسکندری در شیراز / از نمای آجری و دیوارکوب های زیبا تا سرو غذاهای خوشمزه در یک محیط دنج و صمیمی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی