اسلحه شخصی رهبر معظم انقلاب و لباس نظامی که برای ایشان بسیار گشاد بود

  شنبه، 14 مرداد 1402   زمان مطالعه 2 دقیقه
اسلحه شخصی رهبر معظم انقلاب و لباس نظامی که برای ایشان بسیار گشاد بود
ساعدنیوز: به مرحوم چمران گفتم: «چطور است من هم لباس بپوشم بیایم؟» گفت: «خوب است. بد نیست.» گفتم: «پس یک دست لباس هم به من بدهید.» یکدست لباس سربازی آوردند، پوشیدم که البته لباس خیلی گشادی بود! بنده حالا هم لاغرم؛ اما آن‌وقت لاغرتر هم بودم.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز به نقل از مشرق، مقام معظم رهبری اوایل جنگ با شهید چمران همراهی زیادی داشتند و به همراه وی، نمایندگی امام در شورای عالی دفاع را بر عهده داشتند. ایشان در سال 1372 و در مصاحبه با تهیه‌کنندگان مجموعه روایت فتح در خاطره‌ای درباره شروع جنگ می‌فرمایند:

مرحوم چمران هم با من به اهواز آمد. در یک هواپیما، با هم وارد اهواز شدیم. یک مقدار لباس آورده بودند توی همان پادگان لشکر 92، برای همراهان مرحوم چمران. من همراهی نداشتم. محافظینی را هم که داشتم همه را مرخّص کردم. گفتم من دیگر به منطقه‌ی خطر می‌روم؛ شما می‌خواهید حفاظت جانِ مرا بکنید؟! دیگر حفاظت معنی ندارد! البته، چند نفرشان، به اصرار زیاد گفتند: «ما هم می‌خواهیم به عنوان بسیجی در آن‌جا بجنگیم.» گفتیم: «عیبی ندارد.» لذا بودند و می‌رفتند کارهای خودشان را می‌کردند و به من کاری نداشتند.

مرحوم چمران، همراهان زیادی با خودش داشت. شاید حدود پنجاه، شصت نفر با ایشان بودند. تعدادی لباس سربازی آوردند که اینها بپوشند، تا از همان شبِ اوّل شروع کنیم. یعنی دوستانی که آن‌جا در استانداری و لشکر بودند، گفتند: «الان میدان برای شکار تانک و کارهای چریکی هست.» ایشان گفت: «از همین حالا شروع می‌کنیم.» خلاصه، برای آنها لباس آوردند. من به مرحوم چمران گفتم: «چطور است من هم لباس بپوشم بیایم؟» گفت: «خوب است. بد نیست.» گفتم: «پس یک دست لباس هم به من بدهید.» یکدست لباس سربازی آوردند، پوشیدم که البته لباس خیلی گشادی بود! بنده حالا هم لاغرم؛ اما آن‌وقت لاغرتر هم بودم. خیلی به تن من نمی‌خورد. چند روزی که گذشت، یکدست لباس درجه داری برایم آوردند که اتّفاقاً علامت رسته زرهی هم روی آن بود. رسته‌های دیگر، بعد از این‌که چند ماه آن‌جا ماندم و با من مأنوس شده بودند، گله می‌کردند که چرا لباس شما رسته توپخانه نیست؟ چرا رسته پیاده نیست؟ زرهی چه خصوصیتی دارد؟ لذا آن علامت رسته زرهی را کندم که این امتیازی برای آنها نباشد.

به‌هرحال، لباس پوشیدم و تفنگ هم خودم داشتم. البته حالا یادم نیست تفنگ خودم را برده بودم یا نه. همین تفنگی که این‌جا توی فیلم دیدید روی دوش من است، کلاشینکف خودم است. الان هم آن را دارم. یعنی شخصی است و ارتباطی به دستگاه دولتی ندارد. کسی یک وقت به من هدیه کرده بود. کلاشینفک مخصوصی است که بر خلاف کلاشینکفهای دیگر، یک خشاب پنجاه تایی دارد. غرض؛ حالا یادم نیست کلاشینکفِ خودم همراهم بود، یا آن‌جا، گرفتم. همان شبِ اوّل رفتیم به عملیات. شاید دو، سه ساعت طول کشید و این در حالی بود که من جنگیدن بلد نبودم. فقط بلد بودم تیراندازی کنم.

عملیات جنگی اصلاً بلد نبودم. غرض؛ این، یک کار ما بود که در اهواز بود و عبارت بود از تشکیل گروههایی که به اصطلاحِ آن روزها، برای شکار تانک می‌رفتند. تانکهای دشمن تا «دبّ حردان» آمده بودند و حدود هفده، هیجده یا پانزده، شانزده کیلومتر تا اهواز فاصله داشتند و خمپاره‌هایشان تا اهواز می‌آمد. خمپاره‌ی 120 یا کمتر از 120 هم تا اهواز می‌آمد.

به‌هرحال، این تربیت و آموزشهای جنگ را مرحوم چمران درست کرد. جاهایی را معیّن کرد برای تمرین. خود ایشان، انصافاً به کارهای چریکی وارد بود. در قضایای قبل از انقلاب، در فلسطین و مصر تمرین دیده بود. به‌خلاف ما که هیچ سابقه نداشتیم، ایشان سابقه‌ی نظامیِ حسابی داشت و از لحاظ جسمانی هم، از من قویتر و کار کشته‌تر و زبده‌تر بود. لذا، وقتی صحبت شد که «کی فرمانده‌ی این عملیات باشد؟» بیتردید، همه نظر دادیم که مرحوم چمران، فرمانده‌ی این تشکیلات شود. ما هم جزو ابواب جمع آن تشکیلات شدیم.


177 دیدگاه
  دیدگاه ها
رامین
11 ماه پیش

به خدا‌وندی خدا .آقامون گوشه چشمی نظر کنن کفن پوش به جنگ بدخواهانشون میرم اگرچه فقط تو سوراخ موش بدخواهی میکنند ...لبیک یا خامنه ای پاینده باشید ..
بازدیدکننده
11 ماه پیش

در پاسخ به: جانم فدای رهبرم
چشم دشمنان کور خداوندا روزبه روز برعزتش وتوفیقاتش وعمرش بیفزا آمین
بازدیدکننده
11 ماه پیش

لبیک یا خامنه ای 🌹🌹🌹🌹🌹
سید حسین
11 ماه پیش

خیلی خوش تیپی ماشاالله
سید حسین
11 ماه پیش

بعد از خدا و امام زمان امیدما اقا است خدا حفظشون کنه ان شاء الله
جی آه
11 ماه پیش

❤❤❤❤❤❤❤💖💖💖💖💖💖💖
حاج محسن
11 ماه پیش

روح شهدای عزیزمون همواره شاد وآرام.انهایی که مرد واقعی بودن ومردانگی کردن برای ناموس و وطن
مهم نیست
11 ماه پیش

سلام .. قربان آقا برم که هرچه داریم از برکت حضور سید بزرگوار مون داریم آقا جان امید ما فقط شمایی..
شادی خانوم
11 ماه پیش

لبیک یاخامنه ای❤❤❤
محمد
11 ماه پیش

خودم و فرزندانم فدای امام خامنه ای روحی به فدات مقتدای ما که تمام عمرت را در راه دین قرار دادی
بازدیدکننده
11 ماه پیش

جانخودم وفرزندانم‌فدای رهبرم سیدعلی خیلی دوست دارم ❤💗💞💕❣️
ناشناس
11 ماه پیش

چقدر زیبا شدند با این لباس گشاد کور شود چشم دشمنانشون
علی
11 ماه پیش

جانم فدات
ابی
11 ماه پیش

پدر و مادر و فرزندانم به فدایت ای رهبر مسلمانان
بازدیدکننده
11 ماه پیش

جانم فدای رهبر
ناشناس
11 ماه پیش

💚💛🧡
بازدیدکننده
11 ماه پیش

خداوند طول عمر به ایشان بدهد
طهTAHA(شاهد سابق)
11 ماه پیش

واقعاً جای‌اندیشیدن‌بسیاردارد،کلام‌شهید‌سلیمانی‌عزیزکه‌ازشئون عاقبت‌بخیر،پیوندبااین‌سیدحکیم‌ومظلوم‌راتوصیه‌نموند
طهTAHA(شاهد سابق)
11 ماه پیش

واقعاً جای‌اندیشیدن‌بسیار‌دارد،این‌کلام‌سردارشهیدسلیمانی‌عزیز (ازشئون‌عاقبت‌بخیری،این‌سدحکیم ومظلوم)
مقصود
11 ماه پیش

مرد به تمام معنا بااخلاص. کسی که اصلا برا خودش زندگی نکرد در عین اقتدار ،مظلوم واقع شد. تمام هستیم زندگیم به فدایت حضرت آقا.یک لحظه بدون شما قابل تحمل نیست هنو غم رفتن سردار دلها عذابم میده
کمند
11 ماه پیش

جانم فدای رهبر که همیشه بفکر ما هستند تا مشکلی نداشته باشیم، این اسایش و ارامش و امنیت مدیون رهبر هست، اگر امروز راحت و کامل در ارامش و وفور نعمت هستیم علتش ایشان است خدا یا ما که همه چیز داریم شکر سایه اقامون را حفظ کن و من همیشه عاشق اقام هستم ممنون بابت همه زحمات و کمکها اجرت با خدایه بزرگ من هروقت یاد اقام میفتم اشک میریزم که نکنه من کوتاهی کرده باشم ، اقا منو حلال کن من دوستت دارم همیشه
غلام لک‌‌زایی‌
11 ماه پیش

سلام آقای من رهبر عزیزم دوستت دارم
غلام لک‌‌زایی‌
11 ماه پیش

جانم فدای رهبر عزیزم دوستت دارم آقا
محمد
11 ماه پیش

بهترین اسلحه ایمان است.سندمحبت من به خداجانبازیم است.ارتش کلمه طیبه است.🌹🌹
ایرانی
11 ماه پیش

فدای داری آقا. خداوندشمارو واسه ماحفظ کندخداخیرت بدهدفدات بشم که هیچ وقت واسه خودتون زندگی نکردید فقط واسه مردم زندگی کردید
ابوالفضل قهرمانی زنجان
11 ماه پیش

پاینده باد رهبرم قربان تو بشم من ❤️
سرباز ولایت
11 ماه پیش

ای به قربانت بگردم رهبرم جان دلم . جان فداییت کنم ای سرورم.چشم بد دور از شما .هرچه بد خواه هست فدایی شما ای رهبرم.اقا ما رو حلال کن
مهسا
11 ماه پیش

زنده بار رهبر عزیزم♥️
بازدیدکننده
11 ماه پیش

ما اهل توییم هرکه تو را دوست ندارد به جهنم
مجتبی
11 ماه پیش

جانم فدای رهبرم
بازدیدکننده
11 ماه پیش

سلام بر رهبر معظم انقلاب واقعاً انسان ساده و پاک سالم هستند
حمید
11 ماه پیش

روح شهید چمران شاد. جانم فدای رهبر
بازدیدکننده
11 ماه پیش

خدا سایه تونو از سر ما کم نکنه ای عشق عالم ❤❤❤
پارمیس
11 ماه پیش

آخر عشقی رهبرم تو دنیای منی
امیرحسین
11 ماه پیش

ای کاش مردم و مردم جهان مسلمان بیشتر از این قدر رهبر رو بدونن جانم فدای رهبر جانم فدای اسلام
بازدیدکننده
11 ماه پیش

جانم به قربانت رهبرعزیزودلسوزم
بازدیدکننده
11 ماه پیش

جانم به قربانت رهبرعزیزودلسوزم
Ali King
11 ماه پیش

جانم فدای رهبر ❤️❤️❤️
بردیا
11 ماه پیش

سایتون مستدام قربونتون برم
حسین ابراهیمی
11 ماه پیش

دمت گرم آقا جان، همیشه پرچمت بالاست هرجا خطری بوده، جلودار بودی.الحق که رشادت رو از جدت به ارث بردی
جبار
11 ماه پیش

خوب بود
جلال
11 ماه پیش

ای جانم به فدایت ،رهبردوست داشتنی ،بخدا تو برای ما همیشه قهرمانی ،چشم دشمنانت کوربشود
آرین اجرلو
11 ماه پیش

دورود بررهبر انقلاب
ندا
11 ماه پیش

فتبارک الله دوران سختی بود رهبر عزیز که بهمراه بقیه از ما بیشتر سختی کشیدند ما هم در خانه بودیم ایشان وسط میدان بودند لعنت بر صدام ما در خانه اژیرها را میشنیدیم ولی رهبر عزیز و بقیه بیشتر سختی کشیدند خداوند بخیر گذراند که پس از ان طوفان ٤٠ سال پیش الان کنار هم هستیم الهی شکر
بازدیدکننده
11 ماه پیش

آقامون غریب واقع شدن مردم ایران باید قدربدونن و از فرمایشات آقا اطاعت کنن تا همه مشکلاتشون حل شود راه نجات اطاعت از رهبری است
رضا
11 ماه پیش

آقا خیلی ساده بودن.
فقط خدا
11 ماه پیش

همه ی بد خواهانت فدای تو رهبر عزیزم.
بازدیدکننده
11 ماه پیش

فدای رهبرم سید علی خامنه ای بشم
ab
11 ماه پیش

جانیم سنه قربان حضرت آقا
ایرانی
11 ماه پیش

خدا روح همه شهیدان را شاد کن. مردان خدا پر کشیدند و رفتند و ما هم شرمنده انهاییم
حسین
11 ماه پیش

قربان آقا عزت زیاد پایدار و سلامت باشید
فاطمه
11 ماه پیش

جان دلم😍❤
گیتا
11 ماه پیش

خیلی دوستون دارم نمیدونم چرا ولی وقتی عصبی میشم چهرتون آرومم میکنه رهبرعزیزم مرسی که هستی
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (629 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (77 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (12 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان