ساعدنیوز
ساعدنیوز

اصول تغذیه سگ هاسکی

  دوشنبه، 30 خرداد 1401   زمان مطالعه 10 دقیقه
اصول تغذیه سگ هاسکی
همه ما میدانیم که سگ های هاسکی بسیار بازیگوش و پرفعالیت هستند و با توجه به این موضوع، در زمینه انتخاب غذای مناسب برای آنها احتیاج به دقت زیادی دارد و حتما باید رژیم غذایی مخصوص به خودشان را داشته باشند. در این مطلب اطلاعات مفیدی درباره تغدیه هاسکی ها خدمتتان عرض می کنیم.

سگ های هاسکی که از مقاومت بالایی برخوردارند، سگ های موردعلاقه مردم سیبری به ویژه چوکچی محسوب می شوند. سگ های هاسکی در زمستان های سخت قطب شمال دوام می آورند و بارها را با سورتمه در مسافت های طولانی و با کمترین مقدار آب و غذا حمل می کنند.شاید فکر کنید که این سگ ها به یک وعده غذایی مفصل احتیاج دارند اما آن ها برای بقا در طبیعتی که غذا کم است ساخته شده اند! این بدان معنا نیست که هاسکی سیبرین که در خانه نگهداری می کنید باید همان نوع غذا را در وعده غذایی اش داشته باشد.اگر قصد نگهداری از یک سگ هاسکی را دارید، خواندن مقاله زیر را به شما پیشنهاد می دهیم

هاسکی‏ ها بین 15 تا 27 کیلوگرم وزن دارند. هاسکی ماده از هاسکی نر کوچک‏ تر و مسلما وزن کمتری خواهد داشت. هاسکی های سیبرین به یک رژیم غذایی پر از پروتئین های گوشتی نیاز دارند. یک هاسکی سیبرین فعال با وزن حدود 22 کیلوگرم نیاز به میانگین کالری دریافتی در حدود 1358 کالری دارد. با این حال، نیازهای فردی به دلیل سطح فعالیت، متابولیسم، سن و وزن متفاوت خواهد بود. هاسکی‏ هایی که عقیم شده‏ اند به کالری کمتری نیاز دارند.

غذای سگ هاسکی چیست؟

غذای مورد علاقه سگ هاسکی چیست؟ بهترین غذای سگ هاسکی که بتواند رشدونمو سگ را تضمین کند، چه غذاییست؟ جواب این سوال می تواند دشوار باشد زیرا هاسکی سیبری با هاسکی آلاسکا متفاوت است. مهم نیست که آن ها چه ترکیبی از هاسکی دارند. این نوع سگ بسیار قوی برای زندگی در سرما و سخت تر کارکردن نسبت به بسیاری از سگ های دیگر تربیت شده است. به همین دلیل، صاحبان سگ باید بدانند که غذای سگ هاسکی سیبری بسیار اهمیت دارد. هاسکی ها ورزشکاران حرفه ای در دنیای سگ ها هستند. توله های پشمالوی هاسکی حس شوخ طبعی بسیار خوبی دارند و زندگی شما را شاد و سرگرم کننده می سازند. قیمت غذای سگ هاسکی با توجه به مقدار، کیفیت و نرخ بازار متفاوت است. در این مقاله به نکات مهمی از خرید غذای سگ هاسکی می پردازیم.

غذای سگ هاسکی

نکات خرید غذای سگ هاسکی

برای داشتن تغذیه کامل، هاسکی شما باید مواد مغذی را از منابع مختلف دریافت کند. دوست پشمالوی شما نیاز به دریافت پروتئین از مواد با کیفیت بالا دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که به دنبال گوشت واقعی در داخل محصول باشید. پنج عامل اساسی بر تغذیه متعادل تأثیر می گذارد و این عوامل عبارتند از:

  • ویتامین ها: توله سگ شما به یک درصد ویتامین در غذای خود نیاز دارد تا بینایی خود را تا زمانی که ممکن است حفظ کند.
  • کربوهیدرات ها: کربوهیدرات ها روده بزرگ سگ شما را سالم نگه می دارند و هضم آن را آسان می کنند.
  • مواد معدنی: تا چهار درصد مواد معدنی مفاصل هاسکی را قوی نگه می دارند.
  • چربی: چربی به سیستم ایمنی سگ هاسکی کمک می کند. مراقب باشید برای توله هایی که به اندازه کافی تحرک ندارند، چربی می تواند منجر به مشکلات شدید چاقی شود. بنابراین در خرید غذای سگ هاسکی یک ماهه و دو ماهه باید دقت کنیم.
  • سبزیجات و میوه ها: آن ها سرشار از فیبر و کالری کم هستند که به یک میان وعده خوشمزه و سالم برای دوستان شما تبدیل می شوند.

غذای خشک سگ هاسکی، حاوی پروتئین از طیف وسیعی از گوشت های با کیفیت بالا است. در غذای خشک سگ هاسکی مرغ، بوقلمون و شاه ماهی داریم. ماهی به بدن هاسکی شما آمینو اسیدهای کافی برای پوشش کرکی زیبای خود می دهد. اسیدهای آمینه نیز درصورتی که سگ شما پوست خشکی داشته باشد، مفید است.

برنامه برای غذای توله سگ هاسکی چیست؟

برنامه تغذیه به سن دوست پشمالو شما نیز بستگی دارد. توله سگ هاسکی باید وعده های کوچک اما مکرر بخورد. با افزایش سن تعداد وعده های غذایی در روز کاهش می یابد. در ادامه، متوجه خواهید شد که سگ ها چند وقت یکبار باید غذا بخورند.

  • دو تا چهار ماهگی: چهار وعده
  • چهار تا شش ماهگی: سه وعده
  • شش تا هشت ماهگی: دو تا سه وعده
  • هشت ماهگی به بالا: دو وعده

این قانون یک قانون جهانی برای همه نژادها را نشان می دهد. علاوه بر این، غذای بالغ باید به هاسکی بالغ در مقابل غذای توله سگ یا غذای سگ مسن به سگ های مسن داده شود.

غذاهای مضر برای سگ هاسکی

در قسمت قبل مقاله غذای سگ هاسکی با مواد موردنیاز در رژیم غذایی این سگ ها آشنا شدیم. سگ های هاسکی در برابر آلرژی های غذایی به ویژه آن هایی که از غلات ایجاد می شوند بسیار مقاوم هستند. به همین ترتیب، آن ها تقریباً هر چیزی را می توانند بخورند.بااین حال، لازم است که بعضی از موادغذایی را از رژیم غذایی این سگ ها حذف کنید. در ادامه این موارد را به شما معرفی می کنیم.

  • شکلات:شکلات های حاوی تئوبرومین که یک محرک قلب شناخته شده است، منع زیادی در تغذیه سگ ندارند. همچنین تحقیقات فعلی حاکی از آن است که شیر یا شکلات های سفید، در مقادیر کم، می تواند برای سگ ها بی خطر تلقی شود. اما به طورکلی استفاده از شکلات در رژیم غذایی هاسکی ایده خوبی نیست!
  • سیر و پیاز:سیر و پیاز باعث تخریب گلبول های قرمز هاسکی سیبرین می شوند. همچنین این مواد می توانند منجر به کم خونی شوند و باعث شوند که هاسکی شما احساس ضعف و بی حالی کند.
  • مقادیر بیش ازحد لبنیات:لبنیاتی مانند شیر سرشار از کلسیم و همچنین پروتئین و چربی هستند. متأسفانه، دادن بیش ازحد این محصولات به هاسکی سیبری باعث ایجاد علائم گوارشی مانند اسهال و گرفتگی می شود.
  • چربی و استخوان های پخته شده:همانطور که گفته شد غذای سگ هاسکی سیبرین باید شامل چربی باشد. بااین حال، چربی زیاد می تواند سگ شما را مستعد ابتلا به پانکراتیت کند.استخوان های پخته شده نیز مضر هستند زیرا به راحتی می توانند به دیواره مخاط معده یا روده سگ شما آسیب برساند.

بهترین غذای سگ هاسکی

امروزه انتخاب غذای سگ که از تمام لحاظ مناسب و کامل باشد، بسیار دشوار است زیرا باید تمام مواد لازم را داشته باشد، قیمت مناسبی داشته باشد و از همه مهمتر اینکه با ذائقه غذایی سگ مطابقت داشته باشد. بدن سگ های هاسکی به پروتئین زیادی احتیاج دارد زیرا بسیار پر جنب و جوش هستند و سریع رشد میکنند ولی این به تنهایی کافی نیست. میدانید که این نژاد از سگ ها کاملا گوشت خوار نیستند و باید مقداری سبزیجات برای تغذیه روزانه شان در کنار غذای خشک مصرف کنند تا به عملکرد صحیح دستگاه گوارش و تقویت آن کمک کند. در غذای سگ هاسکی میتوانید از موارد زیر استفاده کنید یا اگر غذای خشک مخصوص سگ میخورد توجه کنید که در غذایی که انتخاب میکنید موجود باشند:

  • مرغ
  • گوشت قرمز
  • میوه (به جز انگور،کشمکش،الو،گوجه)
  • سبزیجات
  • ماهی
  • تخم مرغ پخته شده (به میزان کم)

بیشتر دامپزشک ها مخلوطی از 20% غذای مرطوب و 80% غذای خشک را توصیه میکنند.میتوانید از غذای خشک، کنسرو و میوه در غذای سگ هاسکی استفاده کنید و برای تکمیل نیاز های غذایی او از انواع مکمل ها، تشویقی ها مناسب ذائقه سگ و گاهی میوه هایی چون سیب پوست کنده شده و هندوانه استفاده کنید یا انواع میوه های خنک شده را به عنوان تشویقی به آنها بدهید.

مقدار غذای سک هاسکی باید چقدر باشد؟

مواد لازم برای رژیم غذای سگ هاسکی را عنوان کردیم، اما اینکه چه مقدار از این مواد در غذای سگ وجود داشته باشد، به عوامل خاصی وابسته است. به صورت کلی، مقدار غذای هاسکی ها به چهار عامل زیر بستگی دارد:

  1. سن سگ هاسکی
  2. وزن سگ هاسکی
  3. وضعیت سلامت و روحی سگ هاسکی
  4. مقدار فعالیت و متابولیسم سگ هاسکی

بنابراین وقتی شما می خواهید از یک هاسکی نگهداری کنید، باید این چهار فاکتور را با دامپزشک در میان بگذارید تا وی دقیقاً براساس شرایط سگ تان، مقدار و رژیم غذای مناسب با آن را به شما ارائه کند. اما در ادامه، به صورت کلی نوع رژیم و مقدار غذای سگ های توله و بالغ را نیز بررسی خواهیم کرد تا در صورتی که به هر دلیلی به دامپزشک دسترسی نداشتید، از این راهنما استفاده کنید.

غذای سگ هاسکی بالغ

هاسکی های بالغ به صورت طبیعی در حیات وحش، اهل کار و سختی هستند. آن ها حتی می توانند با خوردن یک غذای اندک هم ساعت ها بدوند یا سورتمه بکشند. هاسکی ها اصلاً شکمو نیستند و تقریباً اکثر آن ها حتی در صورتی که غذای زیادی را در برابرشان قرار دهید، فقط مقداری از آن را استفاده می کنند.

به صورت کلی غذای سگ هاسکی بالغ در طول روز، باید دو تا سه درصد از وزنش باشد. برای مثال، اگر سگ هاسکی بالغ شما ۴۰ کیلوگرم وزن دارد، مقدار غذای آن باید بین ۸۰۰ تا یک کیلوگرم باشد. همچنین اگر سگ بالغ شما حدود ۳۰ کیلوگرم وزن داشته باشد، غذای آن باید مابین ۶۰۰ تا ۷۵۰ گرم در روز باشد. همین فرمول را می توان برای سایر وزن ها نیز لحاظ کرد. سعی کنید مقدار موردنیاز سگ بالغ را در یک یا دو وعده در اختیار هاسکی تان قرار دهید.

اگرچه هاسکی ها می توانند از اکثر غذاهای انسان ها هم استفاده کنند، اما بهتر است تا جاییکه برای شما ممکن است، غذای خانگی یا تجاری مخصوص سگ را برای آن قرار داده و از دادن غذای خودتان به سگ ها و سایر حیوانات خانگی تان خودداری کنید (مگر اینکه به غذای اصلی حیوان دسترسی نداشته باشید).

غذای توله سگ هاسکی

تغذیه سگ هاسکی به مقدار دو تا سه درصد وزن را می توان برای توله ها نیز به کار برد. در واقع اگر توله هاسکی شما پنج کیلوگرم وزن داشته باشد، باید مواد مغذی موردنیاز آن را در مقداری مابین ۱۰۰ الی ۱۵۰ گرم در اختیارش قرار دهید. البته نکته ای که باید در مورد غذای هاسکی توله در نظر داشته باشید، تعداد وعده های غذایی این توله ها است.تعداد وعده های غذایی توله ها به نسبت سگ های بالغ، باید بیشتر باشد. اگر سگ بالغ شما روزانه یک یا دو وعده غذا می خورد، توله های هاسکی باید مقدار متناسب با وزن، مصرف انرژی و وضعیت سلامت خود را در سه الی چهار وعده مصرف کنند. معده توله ها کوچک است و نمی تواند حجم زیادی از غذا را هضم کند؛ همچنین توله برای رشد و نمو به تعداد وعده های کم و پی در پی نیاز دارد.

از حدود ۱۲ تا ۱۵ ماهگی، کم کم می توانید رژیم و مقدار غذای توله ها را به غذای سگ های بالغ تبدیل کنید. البته یادتان باشد که مقدار مواد مغذی موجود در غذای توله ها با غذای هاسکی بالغ تفاوت دارد و باید ترکیب مواد پروتئینی، چربی، ویتامینی و کربوهیدرات غذایی مناسب آن ها با مشورت دامپزشک تعیین شود.

غذای سگ های سالخورده هاسکی

غذای سگ هاسکی مخصوص سگ های مسن به راحتی هضم می شوند و ماهی آزاد دودی نیازهای گرگ درونی هاسکی شما را برآورده می کند. اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ باعث تقویت پوست سگ شما می شود. این فرمول یک انتخاب عالی برای هاسکی های مسن است زیرا حاوی چربی زیادی نیست. با افزایش سن، هاسکی ها کمتر تحرک دارند، به این معنی که باید به دنبال محصولاتی با چربی کمتر باشید. این مواد با کیفیت بالا تغذیه کاملی را ایجاد می کنند که سگ های شما آن را دوست خواهند داشت و با افزایش سن سگ شما را سالم نگه می دارد.

زمان خوردن غذا هاسکی

باید حداقل 2 ساعت فاصله زمانی بین وعده غذایی اصلی و ورزش وجود داشته باشد.قطعا شروع فعالیت های ورزشی با شکم پر او را اذیت میکنند. 30 دقیقه بعد از اتمام فعالیت ورزشی هم زمان مناسبی برای وعده غذایی نیست زیرا برای سرد کردن و خنک کردن ماهیچه ها زمان لازم استوقتی زمان وعده غذایی نزدیک به تایم ورزش و فعالیت های سگ باشد باعث ورم معده و نفخ خطرناکی در سگ میشود که خطری جدی برای سلامت اوست پس حتما به زمان وعده غذایی توجه کنید تا مشکلی برای هاسکی به وجود نیاید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (80 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (51 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (36 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (29 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (23 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (24 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (16 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر)
دیگران می‌خوانند   
ابتکار منحصربفرد قصاب خوش ذوق در تهیه کادوی روز تولد همسرش مرزهای خلاقیت رو جابجا کرد+ ویدیو/ امیدوارم خانمت خوشحال بشه که بعید میدونم🤣 (فیلم) مچ گیری المیرا شریفی مقدم از شوهرش وقتی جلوی جمع سوتی میده/ رفته بودم شاباش بدم...😂 جشن تولد دونفره و خودمونی مستانه مهاجر با حضور دختر یکی یدونه‌ش نفس بازغی+عکس/ مبارک باشه تغییر قیافه رضا اکبرپور، بازیگر نقش اسماعیل سریال گیلدخت دریک فیلم متفاوت+عکس ایده خنده دار کارگر ساختمونی برای طراحی پله تاریخی شد/ لامصب راه پله نیست تست هوشه واسه خودش😂+عکس همایِ پایتخت دوباره مادر شد؟ / عکس باور نکردنی از ریما رامین فر با نوزاد دختر در بغلش معمای المپیادی عبور قورباغه از برکه (ویدئو) غار یخی، شاهکاری از طبیعت که نفس را در سینه حبس می‌کند! شام خانوادگی فریبا نادری، پری سیمای ستایش در یک رستوران اصیل ایرانی/ مثل همیشه با اصالت+ عکس این تصویر چیزی جز توهم مغز شما نیست! رونمایی از عاشقانه های محمدرضا علیمردانی بائو سریال پایتخت و همسرش/ به پای هم پیر بشید (ویدئو) کشف اسرار کهکشان / سفری علمی به ناشناخته‌های راه شیری (تصویر) به این میگن فرهنگ‌سازی ترک سیگار! تغییر چهره باورنکردنی امیر جعفری که اصلا قابل شناسایی نیست+ عکس (ویدئو) انفجار رنگ‌ها در حباب‌های پلاستیکی / نقاشی خلاقانه با سرنگ و پلاستیک! (تصاویر) با جاده‌ی مرگ آشنا شوید! تماشای فوتبال با تلویزیون خانگی پشت ماشین 206 توسط دو جوان خوش ذوق شیرازی در زیر باران+ویدیو/ چه کِیفی میکنن😍 (ویدئو) با این معلم کاربلد در سه دقیقه شاهنامه را یاد بگیرید! رونمایی از برادر قدبلند و خوشتیپ ریما رامین فر، همای پایتخت +ویدئو/یکی از یکی معروف تر... رونمایی از خواهر کپی برابر اصل نعیمه نظام دوست/ انگار یه سیبو از وسط نصفش کردن😳+عکس (تصویر) راز سمت تاریک ماه فاش شد! نگاهی به اتاق خواب بارانا دختر علیرضا بیرانوند و اکرم بانو/چه دکوراسیون شیکی داره +فیلم زمین زیر پای مدارس سست است! شباهت بی حد و اندازه صهبا شرافتی، روناک نون خ به پدرش/ مگه داریم انقدر شباهت+عکس نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی+ویدیو/ روحش شاد تذکر جدی رهبر معظم انقلاب به یک مادر تُرک زبان+ویدیو/ توی خونه با بچه هاتون ترکی صحبت کنین فارسی رو در مدرسه یاد میگیرن (عکس)نادرترین اتفاقی که به ذهن هیچ کس خطور نمیکنه!!/به دنیا آمدن نوزادی با دم 12 سانتی متری مردی که در ماشین‌های پارک‌شده را قفل می‌کند! / وقتی مرزهای انسانیت جا به جا می شود (ویدئو) خنده دارترین عاقبت فرار از زندان در ونزوئلا/ باورتون نمیشه زندانیها بعد از همه تلاشهاشون واسه فرار از کجا سردرآوردند🤣 (فیلم) کشف دیوانه وارترین چیزهایی که جنگل ها به خودشون دیدند / دنیا رفته رفته ترسناکتر میشه! 😱 (عکس) شوخ طبیعی استادانه ی راننده ماشین قدیمی در تیکه انداختن به ماشین های لوکس و به روز😂 چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (عکس) عجیب و غریب ترین خانه های جهان / چجوری به ذهنشون رسیده همچین خونه هایی بسازن! ایول! ( ویدئو) شوخی بانمک و شنیدنی بهنام تشکر و امید حاجیلی با جواد خیابانی/ بهش میگن جواد بلا! البته جواد بلا هم خوب از پسشون براومد😄 لطفاً کمی با مستأجرت مهربان باش+عکس اقتدار معلمان دهه شصت یا دانش‌آموزان دهه نود؟ / برخورد پیمان معادی با معلم دهه شصتی در سریال افعی تهران درست بود؟ جزئیات مرگ تلخ «ماهی جان» مادر کازرونی که به خاطر نجات یک پیرمرد سیل نفسش را برید+فیلم تفریحات لاکچری دیاکو پسر مو فرفری سپهر حیدری و آرام بانو/ همیشه به شادی و خوشی+ عکس چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟+عکس عکس لو رفته از منزل شیک و لوکس نرگس محمدی بازیگر سریال ستایش/چه هارمونی رنگ و گل های زیبایی!
تیتر امروز   
معمای المپیادی عبور قورباغه از برکه (ویدئو) غار یخی، شاهکاری از طبیعت که نفس را در سینه حبس می‌کند! این تصویر چیزی جز توهم مغز شما نیست! (ویدئو) کشف اسرار کهکشان / سفری علمی به ناشناخته‌های راه شیری (تصویر) به این میگن فرهنگ‌سازی ترک سیگار! (ویدئو) انفجار رنگ‌ها در حباب‌های پلاستیکی / نقاشی خلاقانه با سرنگ و پلاستیک! (تصاویر) با جاده‌ی مرگ آشنا شوید! (ویدئو) با این معلم کاربلد در سه دقیقه شاهنامه را یاد بگیرید! (تصویر) راز سمت تاریک ماه فاش شد! زمین زیر پای مدارس سست است! مردی که در ماشین‌های پارک‌شده را قفل می‌کند! / وقتی مرزهای انسانیت جا به جا می شود لطفاً کمی با مستأجرت مهربان باش+عکس اقتدار معلمان دهه شصت یا دانش‌آموزان دهه نود؟ / برخورد پیمان معادی با معلم دهه شصتی در سریال افعی تهران درست بود؟ جزئیات مرگ تلخ «ماهی جان» مادر کازرونی که به خاطر نجات یک پیرمرد سیل نفسش را برید+فیلم چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟+عکس
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...