استایل خیابانی(street style)

  شنبه، 30 بهمن 1400   زمان مطالعه 11 دقیقه
استایل خیابانی(street style)
هیچ قاعده قانونی برای سبک خیابانی، دیده نمی شود فقط کافیست که بهترین را برای خود انتخاب کنید. در این نوع استایل میتوانید سبک مخصوص خودتان را داشته باشید بدون اینکه نگران تغییرات مد و پوشاک باشید. در این مقاله نکاتی در مورد انتخاب کفش مناسب،کیف و انواع اکسسوری استریت استایل را گرد آورده ایم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

استایل خیابانی

استایل خیابانی را میتوان یک نوع خاص از استایل نامید که از فرهنگ فشن بریتانیا سرچشمه گرفته است. استایل خیابانی به تنهایی یک سبک وسیع است که با فشن رایج و معمول شباهت و تفاوت هایی دارد. فشن خیابانی معمولا بر پایه فردگرایی شکل می گیرد و چندان به ترندهای رایج هر دوره وابسته نیست. خیلی از افراد استایل خود را با الهام گرفتن از استریت استایل ها میسازند و بهتر است بدانید استایل خیابانی ثابت نمیماند و به سرعت در حال تغییر است. اولین بار استایل خیابانی در لندن دیده شد و امروزه مهمترین نقاط جهان که به استایل خیابانی میپردازند را میتوان میلان, ژاپن, لندن, پاریس و نیویورک را نام برد.

ست لباس زمستانی با پالتو قرمز

تاریخچه استایل خیابانی

اگرچه استایل خیابانی همیشه وجود داشته است اما این پدیده به ویژگی خاص قرن بیستم تبدیل شده است. پس از پایان جنگ جهان دوم با افزایش و پیشرفت استانداردهای زندگی (شهرنشینی، تولید انبوه محصولات و گسترش رسانه های جمعی مثل رادیو و تلویزیون) نوع خاصی از سبک زندگی میان مردم رواج پیدا کرد که مثل گذشته نبود و با فردیت انسان ها سر و کار داشت. تولید صنعتی محصولات به خصوص لباس ها باعث شد که سبک خاص استایلیست ها تنها محدود به لباس های سطح بالا نباشد و در لباس های روزمره و آماده پوشیدن نیز رواج پیدا کند.

همان طور که گفتیم سبک استایل خیابانی ابتدا در خیابان های لندن مشاهده شد و سبک لباس پوشیدن جوانان و نوجوانان در دوره پس از جنگ را شامل می شد، جوانان و نوجوانانی که صاحب پول و درآمد شخصی بودند و می خواستند از طریق لباس پوشیدن، فردیت و شخصیت خود را به نمایش بگذارند. سبک خیابانی در هر نقطه ای از جهان که باشد به فردیت و هویت افراد مرتبط است و تاریخچه این هویت و فردیت نیز از جنبه های مختلفی قابل بررسی است.

پس از پایان جنگ جهانی فرهنگ غرب با بحران هایی جدی مواجه شد که پیش از آن خود را نشان نمی دادند، بحران هایی مثل مذهب، نژاد پرستی، ملی گرایی و … که درصدد تعریف کردن و محدود کردن هویت های فردی بودند. در این زمان گروه هایی مثل موتورسواران و بزن بهادرها در دهه ۵۰، هیپی ها و کله پوستی ها در دهه ۶۰ ، پانک ها و بدبوی ها در دهه ۷۰ و گروه های دیگری در دهه های بعد به جامعه وارد شدند که هر یک سبک لباس پوشیدن خاصی داشتند و از ابزارهای مختلفی برای تزئین بدن (مثل خالکوبی، پیرسینگ و مدل مو) برای نشان دادن عقاید و هویت خود استفاده می کردند که تا آن زمان برای جامعه تازگی داشت.

در نیمه اول قرن بیستم زن و مرد مورد قبول جامعه استاندارد خاصی داشت و وقتی به مردم کوچه و خیابان نگاه می کردید عموما افرادی با لباس های مشابه، مدل موی مشابه و آرایش مشابه می دیدید اما پس از جنگ شرایط تغییر کرد و دیگر تعریفی به عنوان زن و مرد استاندارد شهری وجود نداشت.

پس از آن زمان تاثیر این پدیده روی مد و فشن یک تاثیر دوجانبه بوده است یعنی هم تغییرات فرهنگی مردم باعث تغییر مد و فشن شده است و هم تحولات مد و فشن فرهنگ را تحت تاثیر خود قرار داده است. بنابراین می توان گفت که استایل خیابانی از یک سبک استاندارد و تکراری در اوایل قرن بیستم به سبک های متنوع و فردگرایانه در نیمه دوم قرن بیستم تبدیل شده و در هر شرایطی به حیات خود ادامه داده است.

استایل قدیمی با کت های چهارخانه

کشور های فعال در زمینه مد خیابانی

میلان: میلان به عنوان یکی از مرکز مهمی که هر سال هفته مد در آن برگزار می شود و برندهای بزرگ و مهمی در آن فعالیت می کنند نقش مهمی در تجاری سازی و تبلیغ مد داشته است و استایل خیابانی آن نیز جزو خاص ترین و جذاب ترین سبک ها در جهان است که الهام بخش شهرها و مراکز دیگر نیز بوده است.

ژاپن: ژاپن به عنوان مرکز فشن مشرق زمین همیشه فشن مغرب زمین را تحت تاثیر خود قرار داده است و این تاثیر از دهه ۷۰ میلادی با کارهای طراحان معروف مثل ایسی میاکه، یوجی یاماموتو و ری کاواکوبو شهرت پیدا کرده است. اما استایل خیابانی ژاپنی ارتباط چندانی با کار این طراحان ندارد و بیشتر تحت تاثیر رسانه های جمعی، سینما، انیمه ها و عناصر فرهنگی دیگر این کشور است.

پاریس: پاریس به عنوان قطب فشن اروپا همیشه به عنوان یک شهر رمانتیک و جذاب برای عاشقان مد شمرده می شود. پاریس مرکز بزرگ ترین برندهای پوشاک است و استایل خانم های فرانسوی علیرغم راحتی و بی دغدغه بودن همیشه شیک و مورد تقلید مردم دیگر کشورها قرار می گیرد.

لندن: لندن به عنوان یکی از پایتخت های مهم فشن اروپا شمرده می شود و همان طور که گفتیم این شهر نقش مهمی در معرفی و توسعه استایل خیابانی داشته است. چهره های سلطنتی بریتانیا مثل کیت میدلتون و مگان مارکل هم جزو افرادی هستند که استایل خیابانی آن ها همیشه مورد توجه رسانه ها است و بسیار بازتاب داده می شود.

نیویورک: نیویورک هم یکی از شهرهایی است که هفته های مد در آن برگزار می شود و در کنار این شهرت و اهمیت، سبک و استایل خیابانی خاصی هم دارد که منحصر به این شهر است. استایل نیویورکی تاثیر بسیار زیادی بر فشن آمریکا و حتی جهان دارد و مردم این شهر برای استایل خیابانی خود ارزش زیادی قائل هستند.

استایل خیابانی در لندن

راحتی در استایل خیابانی

استایل خیابانی به دلیل راحتی برای استفاده در روزهای پرمشغله کاربرد دارد. از این رو برای هماهنگ کردن آن باید راحتی را در نظر بگیرید. انتخاب کفش اسنیکرز با دیگر آیتم ها (شلوارجین، دامن بلند) که در کنار یک مانتوی مناسب، جذابیت بسیاری می سازد. میتوانید از آیتم هایی چون هودی و پافر و پلیور های یقه اسکی در فصل زمستان استفاده کنید. امروزه آیتم های استایل روزانه و استایل خیابانی دچار تغییر شده است. اما به دلیل نبودن محدودیت در این نوع استایل می توانید سبک مختص خودتان را داشته باشید بدون اینکه نگران تغییرات دنیای مد و پوشاک باشید.

استایل اسپرت

ست کردن رنگ ها طبق اصول چرخه رنگ

برای داشتن زیبایی بصری باید از هماهنگی رنگ ها کمک بگیرید. این سبک از استایل قانون خاصی ندارد؛ اما هماهنگی برای داشتن زیبایی تاثیر دارد. از یک رنگ در مانتو برای ست کردن آن با کیف و کفش کمک بگیرید. می توانید از رنگ های مکمل، انواع کنتراست های رنگی یا رنگ های زنده و شاد بسته به موقعیتی که در آن قرار دارید استفاده کنید. همچنین می توانید از راهنمای ست کردن رنگ ها طبق اصول چرخه رنگ که در سایت موجود است کمک بگیرید.

استایل خیابانی

استفاده از اکسسوری های مناسب

برای داشتن زیبایی بیشتر، از اکسسوری های منحصر به فرد برای ظاهر خود کمک بگیرید. کیف طرح دار، گردنبند، کمربندهای با طرح خاص، دستبند و انگشتر و … تناسب خوبی را ایجاد می کنند. بطور مثال می توانید از یک عینک ترند برای آیتم خاص خود بهره ببرید. می توانید رنگ اکسسوری را با توجه به رنگ لباس تان انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر دامنی طرح دار به رنگ فیروزه ای و سفید پوشیده اید می توانید یک دستبند با مهره های فیروزه ای را با دامن تان ست کنید، یا اگر پیراهن طرح داری بر تن دارید که بخشی از طرح های آن صورتی رنگ است یک گوشواره ی صورتی با آن ست کنید. اکسسوری های مناسب استایل خیابانی عبارت اند از: عینک آفتابی، کمربند، ساعت، کیف دستی، کلاه و…

ست عینک آفتابی با کت جین

استفاده از کفش های مناسب

کفش های کالج همیشه برای تابستان محبوبند، تنوع طرح و رنگهای متنوع این کفش ها آنها را به گزینه ای پرطرفدار برای تابستان تبدیل کرده است ضمن اینکه با اکثر استایل ها بخوبی ست میشود. کفشهایی که در عین راحتی کمی پاشنه دارند نیز از گزینه هایی است که به ویژه برای استایل خیابان انتخاب مناسبی اند، این کفشها ظاهری نیمه رسمی دارند و پاهایتان هم در آنها راحت خواهد بود. کفش های کالج همیشه برای تابستان محبوبند، تنوع طرح و رنگهای متنوع این کفش ها آنها را به گزینه ای پرطرفدار برای تابستان تبدیل کرده است ضمن اینکه با اکثر استایل ها بخوبی ست میشود. کفشهایی که در عین راحتی کمی پاشنه دارند نیز از گزینه هایی است که به ویژه برای استایل خیابان انتخاب مناسبی اند، این کفشها ظاهری نیمه رسمی دارند و پاهایتان هم در آنها راحت خواهد بود.

داشتن یک کفش لژ دار اسپورت در کمد کفش هایتان میتواند انتخاب خوبی برای استایل اسپورتتان باشد،کفش های اسپرت لژدار بخاطر داشتن لژ از کفش های اسپورت تخت راحتترند ضمن اینکه آنها را میتوانید بخوبی با مانتو های جلو باز بلند ست کنید. داشتن صندل ها و کفش های جلو باز همیشه یک ایده مناسب برای تابستان است، برحسب اینکه استایلتان رسمی یا اسپورت است کفش مناسب استایلتان انتخاب کنید، نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که هرگز همراه با این کفش ها از جوراب استفاده نکنید.

سعی کنید کفش هایتان را از رنگی انتخاب کنید که مشابهش را ندارید، داشتن کفش به رنگهای متفاوت به شما این امکان را میدهد که در ست هایتان سبک های گوناگون را بکار ببرید،مثلا میتوانید کفش هایتان را همرنگ کیفتان انتخاب کنید و یا از کفش هایی به رنگ شلوارتان استفاده کنید،توجه کنید همرنگ بودن کفش و شلوار باعث میشود پاهایتان کشیده تر دیده شود و شما بلندتر به نظر برسید.

اسنیکر

کیف های مناسب استایل خیابانی

کیف های بدون بند به نحوی است که یا باید آنها را زیر بغل بزنید یا با پنجه هایتان آنها را بگیرید و یا مانند کتاب آنها را در یک طرف خود نگه دارید! این ها نسل جدیدی از کیف ها هستند که به نسبت پرطرفدارند و با هراستایلی قابل استفاده هستند اما باید به انتخاب رنگ و سایز آن توجه داشت. طرز به دست گرفتن این کیف ها بسیار مهم است همچنین بهتر است به نحوه استفاده از این کیف ها در استایل های متفاوت به خوبی نگاه کنید و با ست های مورد نظرتان چندبار طرز دست گرفتن آنها را جلوی آینه تمرین کنید. همچنین قبل از انتخاب این کیف ها باید به سختی های استفاده از آن نیز توجه نمود؛ به طور مثال اگر بخواهید روسری خود را مرتب کنید متوجه سختی آن خواهید شد! این کیف ها به دلیل اینکه فاقد بند و دستگیره هستند معمولا برای افرادی که استایل مرتب و اتو کشیده ای دارند امکان دارد کمی دردسرساز باشند.

کیف دستی از انواعی هستند که دستگیره یا بند کوتاه دارند.استایل کلی این کیف ها کمی کلاسیک تر از انواع دیگر است و اگر استایل کلاسیک و مرتبی دارید این کیف ها بهترین انتخاب برای شما هستند. معمولا بندکوتاه این کیف ها بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند اما مانند کیف های کلاچ باید به نحوه دست گرفتن آنها نیز توجه داشت. اگر آنها را روی ساق دست بگیرید کلاسیک تر و رسمی تر به نظر میرسید و حتی این نحوه استفاده ممکن است کمی سن شما را بالاتر نشان دهد،با این اوصاف این طرز استفاده بیشتر مناسب خانم های پا به سن گذاشته است. اگر میخواهید با این کیف ها مدرن تر به نظر برسید بهتر است آنها را همانند کیف های اداری در دست بگیرید.

کیف های کوچک با بند بلند انتخاب مناسبی برای زمانی است که شما میخواهید استایل راحتی داشته باشید.بند این کیف های کژوال پرطرفدار به شما کمک میکند که در عین راحتی، مدرن و شیک به نظر برسید؛ به شرط اینکه به برخی نکات دقت داشته باشید: انتخاب درست از لحاظ رنگ و متریال مهمترین قدم در استفاده از این کیف هاست.نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید بلندی و کوتاهی بند آنهاست،زیرا این نکته با بلند یا کوتاه دیده شدن قد شما ارتباط مستقیم دارد.به شما پیشنهاد میکنم در ابتدا با چندبار امتحان کردن بلندی بند متناسب خود را پیدا کرده و سپس از آنها در استایل خود استفاده کنید. اگر به نسبت سینه بزرگی دارید و درشت اندام هستید از چپ و راست انداختن این کیف ها خودداری کنید.

کیف های کمری کیف هایی محبوب که چندوقتی است بیش از پیش دیده میشوند طرفداران زیادی پیدا کرده اند. کیف های کمری به شما کمک میکنند ظاهر ترندی داشته باشید به شرط اینکه آن را متناسب با استایلتان انتخاب کنید.

کیف های بزرگ معمولا آیتم مورد علاقه زنان شاغل و دانشجو هستند زیرا همه وسایل مورد نیاز را میتوان در آن جای داد.کیف های بزرگ مناسب استفاده روزمره،از این رو نمی توانند انتخاب مناسبی برای استایل های رسمی شما باشند پس بهتر است از آنها فقط برای دانشگاه و محل کار استفاده کنید. باید حواستان به سایز این کیف های کاربردی باشد و نوعی از آن را انتخاب کنید که از لحاظ سایز متناسب با اندام شما باشد.

مدل مانتو شلوار سبز

14 دیدگاه
  دیدگاه ها
ندا 🌈 سلیمانی 🌈
2 سال پیش

در پاسخ به: سلام اولی بهتر بود
سلام دختر عمه فرخنده تویی منم ندا دختر داییت 💗
ندا 🌈 سلیمانی 🌈
2 سال پیش

سلام اولی یکم حجابش بهتره
بازدیدکننده
2 سال پیش

درست حرف بزن
دینا
2 سال پیش

آخری ودوست دارم.
بازدیدکننده
2 سال پیش

دقیقا
فرخنده
2 سال پیش

سلام اولی بهتر بود
عسلی
2 سال پیش

هر کسی یه استایلی داره ما چیزی به اسم بد حجابی نداریم.شما مشکلی داری میتونی نخونی
نازی
2 سال پیش

جالب بود وشیک
ناشناس
2 سال پیش

پوشش اولی فقط خوب بود
بازدیدکننده
2 سال پیش

وایییییی گناههه😂😂چه مردم ما داریم
بازدیدکننده
2 سال پیش

استایل خیابانی؟؟؟ مگه ما خیابونی و بی ارزشیم که اینطوری بیایم بیرون؟؟ زیبایی و اندام ما حرمت داره، ارزش داره. چطور واس یک عابر بانک و پول های کاغذی توش باید رمز اول و دوم و پویا بزاریم ولی به همین راحتی خودمون بدون هیچ رمزی عرضه کنیم؟؟؟!!!
بازدیدکننده
2 سال پیش

دقیقاً
بازدیدکننده
2 سال پیش

راحتی در خیابان؟؟؟؟ طرف تو خونه خودش اینقدر راحت نیست راحتی یعنی بد حجابی و پوشش بد؟؟؟؟
داود طنو ریا ن
2 سال پیش

بهد از جنگ جهانی برای کشو رهای مدرن استایل خیا با نی خوب شد
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (462 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (171 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (73 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (45 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (23 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (11 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس