استانبول 7 برابر تهران وسعت دارد! / مزایا و معایب خرید ملک در استانبول کدام است؟

  چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ID  کد خبر 345129
استانبول 7 برابر تهران وسعت دارد! / مزایا و معایب خرید ملک در استانبول کدام است؟
ساعدنیوز: دریافت حقوق شهروندی، سیاست های بهتر و تجارت های بیشتر و ... جزو دلایلی هستند که یک ایرانی به فکر خرید ملک در استانبول می افتد. به راستی خرید ملک در استانبول چه مزایا و معایبی دارد؟

به گزارش پایگه خبری - تحلیلی ساعدنیوز به نقل از بیتوته، امروزه خرید ملک در ترکیه به عنوان یک سرمایه گذاری به حساب می آید.تعداد زیادی از سرمایه داران ایرانی و همچنین اروپایی در این سرمایه گذاری شرکت میکنند .سرمایه داران ایرانی به جای خرید ملک در اروپا و یا آمریکا به فکر خرید ملک در استانبول هستند .

• توسعه بسیار بالایی که کشور ترکیه دارد

• دریافت اقامت و پاسپورت و ویزا کشور دوم

• دریافت حقوق شهروندی، سیاست های بهتر و تجارت های بیشتر و... جزو دلایلی هستند که یک ایرانی به فکر خرید ملک در استانبول می افتد.

چرا خرید ملک در استانبول ؟

• وسعت استانبول تقریبا 7 برابر تهران است.

• مرکز تجاری و اقتصادی کشور ترکیه شهر استانبول است.

• این شهر برای ایرانیان جذابیت های زیادی دارد و مورد توجه سرمایه گذاران از سرتاسر دنیاست.

• دسترسی افراد در این شهر به برندهای معتبر دنیا و شرکت های معتبر و سازمان های بین المللی بسیار ساده می باشد زیرا که تک تک آنها در استانبول شعبه دارند.از طرف دیگر سیاست های ترکیه بر مبنای ارتباط با اروپا صورت گرفته است و همیشه سعی می کند تا ارتباط های تجاری و سیاسی خود را حفظ کند.

• بهترین دانشگاه های کشور ترکیه در شهر استانبول واقع شده است و مدارکی که این دانشگاه ها به دانشجویان خود ارائه می دهند دارای امتیاز بالایی در کشورهای اروپایی و آمریکایی است.

• شهر استانبول جزو شهرهای توریستی گردشگری کشور ترکیه به حساب می آید. شهر استانبول چهارمین مقصد توریستی در جهان به شمار می آید و دارای اقتصاد بزرگی می باشد.این شهر دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است و آب و هوا مطلوب آن، باعث شده که توریست های زیادی از سرتاسر دنیا به این شهر بیایند.

• دریا، جنگل، ساحل، جاذبه های تاریخی و بسیاری چیزهای دیگر باعث شده که استانبول جزو شهرهای تفریحی کشور ترکیه به حساب بیاید.

• مردمان این شهر بسیار سرزنده و خوشحال هستند و اغلب ساکنین را افراد مرفه تشکیل داده اند.

• خرید ملک در استانبول بسیار ارزان تر از خرید ملک در دیگر کشورهای اروپایی می باشد.همین دلیل باعث شده که تجار و سرمایه گذاران ایرانی برای تجارت بهتر با اروپا اقدام به خرید ملک و دریافت اقامت ترکیه کنند تا بتوانند تجارت خود را گسترش دهند.

• طبق مشاهداتی که صورت گرفته هزینه زندگی در استانبول تقریبا 50 درصد پایین تر از سایر کشورهای اروپایی است.

• قیمت اجناس و خوراکی ها نسبت به سایر کشورها ارزان تر است.

• روند خرید و فروش ملک در استانبول نیاز به زمان زیادی ندارد زیرا کارهای اداری زیادی ندارد که باعث گرفتن وقت شما شود. بسیاری از خرید و فروش ها تنها یک روز زمان برده است.

• طبق قوانین ترکیه با خرید ملک در استانبول می توانید اجازه اقامت در ترکیه را هم دریافت کنید.این اجازه شامل صاحب ملک و اعضای خانواده او خواهد بود و باید اجازه اقامت هرساله تمدید شود.

موقعیت جغرافیایی کشور ترکیه در وسط اروپا، اوراسیا، خاورمیانه و آفریقای شمالی است و شهر استانبول قلب این کشور است.به زبان دیگر استانبول دروازه ورود به کشورهای اروپایی به شمار می رود و هرکسی قصد سفر به کشورهای اروپایی را داشته باشد باید از این شهر عبور کند.همین امر باعث به وجود اومدن دسترسی به میلیونها مشتری و سرمایه گذار در سراسر جهان را فراهم می کند.

به دلیل شرایط بیان شده ملک خریداری شده توسط شما به راحتی در استانبول به فروش می رسد و در صورت رضایت شما اجاره داده می شود.

افراد زیادی هستند که برای عبور از این گذرگاه نیاز به خرید ملک در استانبول دارند و همین باعث می شود زمان کمی را برای پیدا کردن خریدار و مستاجر صرف کنید.

خرید ملک در استانبول یکی از کم ریسک ترین سرمایه گذاری ها به حساب می آید.

اقتصاد برتر استانبول نسبت به سایر شهرهای ترکیه از ریسک سرمایه گذاری شما کم می کند.

این شهر از شرکت های چند ملیتی و سرمایه گذاران خارجی پر شده است و همین امر فرصت خوبی برای شما ایجاد می کند تا دیگر سرمایه گذاران و راه های دیگر به دست اوردن پول را بشناسید.

استانبول جزو پر بازدید ترین شهرهای توریستی به شمار می رود.

رتبه این کشور نهم می باشد که باعث می شود سرمایه گذاران زیادی به فکر خرید ملک در استانبول و ایجاد تجارت خود در این شهر بیفتند.

بیشتر تجارت ها در این شهر روند صعودی داشته است. البته شهر استانبول هم مثل همه شهرهای توریستی دچار افت اقتصادی به دلیل بیماری کرونا شد ولی الان وضعیت مطلوبی دارد.

نباید این شهر را با نیویورک از نظر شلوغی مقایسه کنید.درست است که این شهر به دلیل پیشرفت های چشمگیری که داشته جزو شهرهای شلوغ و پر جمعیت کشور ترکیه به حساب می آید ولی طبیعت دیدنی و دلنشین این شهر شما را جذب خودش می کند.دریا و جنگل و ساحل و جاذبه های تاریخی تنها جزئی از زیبایی های این شهر به حساب می آیند.

معایب خرید ملک در استانبول

• هزینه های آب و برق و گاز در این کشور مثل کشور ما نمی باشد.این هزینه ها به قدری زیاد است که خیلی از خانواده هایی که صرفه جویی بلد نیستند، تصمیم به بازگشت و فروش ملک خود گرفته اند(خانواده های ایرانی به دلیل ارزان بودن هزینه آب و برق و گاز، صرفه جویی را انجام نمی دهند.)خانواده های دیگر ایرانی هم با توجه به شرایط، صرفه جوبی را یاد گرفته اند.

• هزینه ثبت سند به موسسات املاک در این کشور نسبت به کشور ما بالاتر است. این هزینه هنگام اجاره دادن منزل هم تقریبا بالا می باشد و حتی باید مبلغی را برای اجازه مالیاتی پرداخت کنید.

• شلوغ بودن جزو ویژگی شهر های توسعه یافته و در حال توسعه به حساب می آید.شهر استانبول نیز از این قائده مستثنا نیست و شلوغی ها و ترافیک های خاص خود را دارد.

به دلیل بالا رفتن آمار خرید و فروش ملک در استانبول، کلاهبردان دست به کار شده اند و در این چندسال اخیر اقدام به فعالیت های غیر قانونی زده اند.پیشنهاد می کنیم برای خرید ملک در ترکیه با مشاورین املاک و وکلا خاص در این رابطه صحبت کنید و از آنها مشاوره بگیرید تا در دام این افراد سودجو نیفتید.

قوانین خرید ملک در استانبول

• اگر قوانین کشور ترکیه را نقض کنید، قرارداد شما باطل می شود.

• ملک خریداری شده باید مورد تایید سازمان ها و وزارت های مربوطه باشد در غیر این صورت قرارداد باطل می شود.

• حداقل دو سال پس از خرید زمین می توانید اقدام به ساخت و ساز کنید. اگر زودتر از این موعد عملیات ساخت و ساز را شروع کنید، طبق قانون قرارداد باطل می شود.

• اگر مجوز پایان کار پروژه ساخت و ساز خودتان را در زمان مشخص به اداره مورد نظر تحویل ندهید، قرارداد باطل می شود.

مراحل خرید ملک در استانبول

• ایجاد حساب بانکی

• بازدید از املاک و انتخاب ملک مورد نظر

• واریز پیش پرداخت ملک

• واریز مبلغ ملک و قطعی کردن قرارداد

• بعد از خرید مراجه به اداره مهاجرت جهت دریافت اقامت ترکیه


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (483 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (104 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (21 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (8 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان