استاندارد زیبایی برای مردان در کشورهای مختلف دنیا چگونه است؟

  شنبه، 02 مهر 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
استاندارد زیبایی برای مردان در کشورهای مختلف دنیا چگونه است؟
ساعدنیوز: در ادامه می خواهیم ببینیم استاندارد زیبایی برای مردان در کشورهای مختلف دنیا چیست.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از روزیاتو، تعریف رایج از مرد ایده آل در هر کشوری متفاوت است. همچون زنان، بسیاری از مردان هم سعی می کنند پیرو ترندهای زیبایی باشند تا به چشم دیگران جذاب تر بیایند. تفاوت های فرهنگی در نگاه مردم به مقوله ی زیبایی می تواند بسیار جالب و غافلگیرکننده باشد.

در ادامه می خواهیم ببینیم استاندارد زیبایی برای مردان در کشورهای مختلف دنیا چیست.

آمریکا و کانادا

بنا به گفته ی نشریه ی People، جذاب ترین مردان آمریکا در ۳ سال گذشته، پل راد، مایکل بی. جردن و جان لجند بودند. در آمریکا و کانادا، معمولاً داشتن اندام عضلانی، زمختی و پوست گندمی را معیار زیبایی مردان می دانند. با این حال، در سال های اخیر، به ویژه در میان نسل جوان تر، داشتن یک ظاهر مردانه-زنانه طرفداران بیشتری پیدا کرده است.

تصویر

هند

بر اساس نظرسنجی ها، جذاب ترین مردان هند، شاهرخ خان، امیر خان و ریتیک روشن، بازیگران هندی هستند. گرچه شاهرخ خان مقام اول را کسب کرده اما او خود گفته در گذشته ظاهر او را «عجیب و غیر طبیعی» می دانستند. معیار اصلی زیبایی برای مردان در هند، داشتن پوستی روشن تر است که در رسانه های این کشور بسیار برای آن تبلیغ می شود. باقی استانداردهای زیبایی برای مردان در هند نزدیکی زیادی به معیارهای آمریکایی دارد: مردی قد بلند و عضلانی با پوستی صاف و سری پر مو.

تصویر

انگلیس

تصویر

بر اساس نظرسنجی ای در سال ۲۰۲۱، جذاب ترین مرد انگلیس، تام هاردی بود و تحقیقی در سال ۲۰۲۲ نشان داد، امسال ریچارد مدن شانس زیادی برای کسب این عنوان دارد. داده های این پژوهش نشان می دهد مرد ایده آل از نظر انگلیسی ها مردی است که اندامی ورزشکاری، چشمانی به رنگ قهوه ای، موهایی کوتاه به رنگ قهوه ای تیره و اندکی ریش داشته باشد. در حقیقت، انگلیسی ها مردانی که ریش دارند را بیشتر از ۶۰ درصد جذاب تر از مردانی می دانند که ریش ندارند.

فیلیپین

تصویر

جذاب ترین مردان فیلیپین را جاش کالن سانتوس، عضو گروه موسیقی SB19 و آلدن ریچاردز، بازیگر، می دانند. استانداردهای زیبایی برای مردان در فیلیپین دستخوش تغییر شده و مردان فیلیپینی دیگر خواهان داشتن یک ظاهر مردانه نیستند. آن ها حالا اهمیت زیادی به ظاهر خود می دهند و به دنبال داشتن یک چهره ی زیباتر هستند، به همین دلیل برای رسیدگی به پوست خود به سالن های زیبایی مراجعه می کنند. دیگر معیارهای زیبایی برای مردان در فیلیپین عبارتند از: داشتن موهای تیره، داشتن قد حداقل ۱۷۵ سانتیمتر و داشتن یک چهره ی دورگه یعنی داشتن رگه هایی از سفید پوستی.

کره جنوبی

تصویر

در حالی که در کشورهای غربی داشتن اندام ورزشکاری برای مردان یک معیار زیبایی محسوب می شود، در کره جنوبی یک اندام لاغرتر با ظاهری مردانه-زنانه (نه خیلی لاغر، چاق یا عضلانی) را برای مردان ترجیح می دهند. کره ای ها دوست دارند ظاهر مردان کمی لطیف و اعضای چهره شان ظریف باشد و پلک دوتایی و پوستی روشن تر داشته باشند.

سلبریتی های مرد در کره جنوبی هم مشکلی با استفاده از لوازم آرایشی یا رنگ کردن موهایشان ندارند. بازیگرها موهای خود را به رنگ سیاه درمی آورند تا ظاهر جوان تری پیدا کنند و خواننده ها از رنگ های فانتزی استفاده می کنند.

مکزیک

تصویر

برخلاف مردم کره جنوبی که یک ظاهر مردانه-زنانه را ترجیح می دهند، مکزیکی ها به دنبال یک ظاهر مردانه تر هستند یعنی اندام بسیار عضلانی را برای مردان می پسندند. جذاب ترین مردان مکزیک، دیه گو بونه تا و رایان گازمن، بازیگران مکزیکی هستند.

آلمان

تحقیقی نشان داد زنان آلمانی مردانی را ترجیح می دهند که قدی بلند و موهای کوتاهی به رنگ مشکی یا قهوه ای دارند. عمده ی شرکت کنندگان این پژوهش گفته بودند دوست دارند مرد زندگی شان اندام عضلانی داشته باشد، اما مردان لاغر اندام هم رتبه ی دوم را کسب کردند. مارکو رویس، فوتبالیست و تور شولرمان، بازیگر، جذاب ترین مردان آلمان نام گرفته اند.

تصویر

ایتالیا

در ایتالیا، داشتن اندام بسیار عضلانی نقش چندانی در جذابیت مردان ندارد. در حقیقت، بسیاری از مردان ایتالیایی تلاش می کنند به موهای بدن خود مدل دهند و مشکلی با پوشیدن رنگ هایی مثل صورتی و بنفش که شاید رنگ های زنانه ای تلقی شوند، ندارند. جذاب ترین مردان ایتالیا را رائول بووا و جولیو بروتی می دانند.

تصویر

استرالیا

تصویر

استانداردهای زیبایی مردانه در استرالیا بر داشتن اندامی تنومند و عضلانی متمرکز است. با آنکه زنان استرالیایی خودشان را درشت تر از اندام ایده آل برای زنان می دانند، اما مردان استرالیایی که اهل پیروی از استانداردهای زیبایی هستند، تصور می کنند بیش از اندازه لاغر هستند. برادران همسورث را نمونه هایی از زیبایی ایده آل مردانه در استرالیا می دانند.

هلند

هلند قدبلندترین مردم دنیا را دارد، به طوری که در آن متوسط قد برای زنان حدود ۱۷۰ سانتیمتر و برای مردان حدود ۱۸۳ سانتیمتر است. زنان هلندی مردانی را ترجیح می دهند که از خودشان قدبلندتر باشند. اری بومزما، مجری تلویزیون و میشیل هویزمن، بازیگر، را جذاب ترین مردان هلند می دانند و قد آن ها به ترتیب حدود ۱۹۸ سانتیمتر و حدود ۱۸۵ سانتیمتر است. هر دوی آن ها هم اندامی عضلانی و ریش دارند.

تصویر


7 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
2 سال پیش

ایول
آرام
2 سال پیش

ایرانیا قد بلند داشتن کمی شکم😂😂😂😂
بازدیدکننده
2 سال پیش

پسرای افغانستان بهترن
ستایش
2 سال پیش

پسر های کره جنوبی خیلی خوشگلن 💗💖💚💜🧡💛❣️💟💞💝💗💕💓❤🤎🤍
عبدالواحدبلوچ
2 سال پیش

بسیارعالی بود،متشکرساعدنیوز
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (388 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (62 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (50 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس