دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

ناسا: سیارکی به نام 2018VP1 در حال حرکت به سوی زمین است 

یکشنبه، 02 شهریور 1399
کد خبر: 98479
در بحبوحه ی درگیری دنیا با ویروس کرونا، بحران های سیاسی و اجتماعی مختلف و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که می تواند برای کل جهان سرنوشت ساز باشد، ناسا اعلام کرده است که یک سیارک به سوی زمین در حرکت است و تخمین زده می شود که در تاریخ 2 نوامبر با زمین برخورد کند!

به گزارش ساعد نیوز، محققان ناسا در تحقیقات اخیر خود در فضا سیارکی را با عنوان 2018VP1 شناسایی کرده اند که در حال پیشروی در فضا به سوی زمین است. مرکز تحقیقات اجسام نزدیک به زمین وابسته به سازمان فضایی آمریکا ناسا اعلام کرده است که قطر این جسم در حدود 0.002 کیلومتر است. این سیارک برای نخستین بار در سال 2018 توسط رصدخانه پالومار شناسایی شد و از آن زمان تاکنون رفتارهای این سیارک تحت نظارت محققان ناسا بوده است. داده های ناسا حاکی از آن است که رفتارهای این سیارک دائماً در حال تغییر بوده و نمی توان رفتار آینده آن را به صورت دقیق پیش بینی کرد. با این حال، رصدهای صورت گرفته بر روی این سیارک حاکی از آن است که 0.41 درصد احتمال برخورد شدید این سیارک با زمین است. بنابراین بر اساس اکتشاف های ناسا، این سیارک احتمال دارد که پیش از رسیدن به جو زمین، در فضا متلاشی شود و اصلاً برخورد آن به سطحی ژرف نرسیده و به پدیده آرماگدون منجر نمیشود.

به گزارش ساعد نیوز، این سیارک در 3 نوامبر 2018 کشف شده است و نابودی آن در ماه نوامبر 2020 از جذابیت های این اتفاق فضایی می تواند باشد. سی ان ان در گزارشی درباره این اتفاق نظرات مختلف محققان ناسا را در این باره منشر ساخته و اعلام کرده است که احتمال برخورد شدید این سیارک با زمین بسیار کم بوده است و بعید است که انتخابات آمریکا به این دلیل ملغی شود!


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل اکسپت مقاله
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب