دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه /

استفاده از 20 درصد ظرفیت دانشگاها 

چهارشنبه، 08 آذر 1396
کد خبر: 868
ساعد نیوز: به گفته سرپرست دانشگاه شیراز ، با وجود اینکه همکاری ادارات و دانشگاه موفقیت استان را به همراه دارد، اما امروز تنها از  ۲۰ درصد ظرفیت دانشگاه استفاده می‌شود .

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، ابراهیم گشتاسبی‌راد در مراسم قدردانی از پژوهشگران برتر استانی فارس در شیراز گفت: شکل‌گیری دانشگاه‌های نسل سوم با هدف کارآفرین شدن دانشگاه‌ها بود.
وی افزود: راه‌اندازی دانشگاه‌های کار آفرین در دنیا نیازمند اساتید بزرگ بود و همچنین افرادی در سطح ادارات که نیازهای خود را به دانشگاه‌ها اعلام کنند .
سرپرست دانشگاه شیراز با بیان اینکه رشد و توسعه پایدار نیازمند دو بال مستحکم است، گفت: یک بال در دانشگاه هاست و دیگری در اداره‌ها، کارخانه‌ها و سازمان‌ها چه در بخش دولتی چه در بخش خصوصی است.
وی با اشاره به اینکه رابطه صنعت و دانشگاه رابطه خوبی نبوده، یکی از مشکلات را این چنین بیان کرد که سازمان‌ها و کارخانه‌ها به دلیل مصرف زدگی احتیاجی به طرح جدید نداشتند و همیشه مصرف کننده تولیدات بیگانه بودند.

گشتاسبی راد با بیان اینکه تحریم باعث روی آوردن صنعت به سمت دانشگاه‌ها شد، گفت: در بحث هوشمندسازی کنترل ترافیک شیراز زمینه‌ای فراهم شد که آمار خطاهای رانندگی را به دنبال داشت؛ این موفقیت به دلیل تکیه بر دانش و پژوهش‌های دانش‌پایه بود.
در ادامه این مراسم دکتر علی بهادر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: باید تحقیق و پژوهش را جزو اولویت‌ها، در تمام مراحل و همه بخش‌ها قرار داد.
وی با این اعتقاد که پژوهش بدون ارتباط بین بخشی امکان‌پذیر نیست، گفت: ارتباط بین علم، دانشگاه و صنعت باید برقرار شود تا توسعه‌ پایدار را شاهد باشیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز نیز در این مراسم گفت: بالغ بر 50 غرفه در نمایشگاه هفته‌ پژوهش، ایجاد شد که در آن دانشگاه‌ها، موسسه‌های تحقیقاتی و مراکز آموزش‌عالی و اداره‌ها، دست‌آوردهای پژوهشی خود را در آن عرضه کردند.
حبیب‌آگاهی همچنین گفت: امسال و به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در فارس از 45 پژوهشگر برتر در حوزه‌های مختلف قدردانی شد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
سابمیت مقاله چیست؟
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی