ساعدنیوز
ساعدنیوز

اتفاقات عجیب تاریخی که هیچکس توضیحی برایشان ندارد

  چهارشنبه، 03 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
اتفاقات عجیب تاریخی که هیچکس توضیحی برایشان ندارد
ساعد نیوز : تاریخ پر از ناشناخته هاست، و به دلایلی ما به عنوان انسان بیشتر دوست داریم روی چیز‌های اسرارآمیز تمرکز کنیم تا واقعیت‌های انکارناپذیر. در این مطلب اتفاقاتی را می‌بینید که دانشمندان هنوز نتوانسته اند توضیحی برای آن‌ها پیدا کنند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از برترین ها، تاریخ پر از ناشناخته هاست، و به دلایلی ما به عنوان انسان بیشتر دوست داریم روی چیز های اسرارآمیز تمرکز کنیم تا واقعیت های انکارناپذیر. در این مطلب اتفاقاتی را می بینید که دانشمندان هنوز نتوانسته اند توضیحی برای آن ها پیدا کنند. از جسد ۲۰۰۰ ساله ای که مو و مژه دارد، تا متنی که هیچکس نمی تواند آن را بفهمد، در واقع در این مطلب جنبه غیرقابل توضیح تاریخ را مشاهده می کنید.

گوریلی که گفت: حیوانات وقتی می میرند به یک گودال راحت می روند

تصویر

گوریل محبوب «کوکو» زبان اشاره را یاد گرفت و می توانست از طریق آن با مردم ارتباط برقرار کند. وقتی در یک مصاحبه از فرانسین پترسون، مربی کوکو و نزدیکترین دوستش پرسیدند، گفتگویش با کوکو تا چه حد عمیق بوده است. جواب داد: کوکو با پرستارش مکالمه ای درباره مرگ داشته، پرستار به او یک اسکلت نشان داده و پرسیده: «این زنده است یا مرده؟» و کوکو با اشاره گفته: «مرده، پوشیده» سپس مراقب از او پرسیده «حیوانات وقتی می میرند کجا می روند؟» کوکو هم جواب داده: «یک گودال راحت» و سپس یک بوس خداحافظی فرستاده. پاسخ کوکو افراد زیادی را شگفت زده کرد و سوالات زیادی ایجاد کرد.

جسد ۲۰۰۰ ساله که هنوز مو، مژه و خون در رگ هایش دارد

تصویر

بانو دای همسر لی کانگ، یکی از اشخاص مهم در سلسله هان غربی در چین باستان بوده است. مقبره او ۲۰۰۰ سال بعد از مرگش درون تپه ای در چین همراه با هزاران شیء و اسناد ارزشمند دیگر پیدا شد. اما آنچه همه را متعجب کرد، جسد او بود که بعد از هزاران سال هنوز خوب حفظ شده بود. همه اندام ها و رگ های او سالم بودند. همچنین مقداری خون با گروه خونی آ در رگ هایش بود و هنوز مو و مژه داشت.

دانشمندان دانه های خربزه را در معده او پیدا کردند که نشان می داد در فصل تابستان مرده است، همچنین در عرض دو ساعت بعد از خوردن خربزه درگذشته است. عجیب تر از همه، مایع اسرارآمیزی بود که بدنش در آن قرار داشت. این مایع کمی اسیدی بود و مقداری منیزیم داشت. دانشمندان هنوز نمی دانند این مایع چه بوده است.

مردی که بعد از ضربه به سرش، نابغه موسیقی شد

تصویر

تصور کنید یک روز بیدار می شوید و می فهمید نابغه موسیقی هستید، در صورتی که حتی یک روز از عمرتان هم تمرین نکرده اید. شگفت انگیز است، نه؟ خب، اتفاق مشابهی برای «درک آماتو» افتاده است، اما هزینه زیادی بابت آن داده است. در اکتبر ۲۰۰۶، سر آماتو هنگام رانندگی به شدت آسیب دید و ۳۵% از موهایش ریخت و قسمتی از حافظه اش را از دست داد، اما مهارتی کسب کرد که بسیاری از افراد یک عمر به خاطرش تلاش می کنند، او آهنگساز شد!

آماتو دراین باره می گوید: «وقتی چشمانم را بستم، ترکیب های سیاه و سفیدی را دیدم که از چپ به راست حرکت می کنند، که در واقع تصویری ذهنی از جریان پیوسته و روان نت های موسیقی بودند.» به نظر می رسد آماتو تنها فردی در جهان باشد که بعد از این آسیب، به استعدادی در حد نبوغ رسیده است و اگرچه سندروم ساوان موسیقی برای پزشکان شناخته شده است، اما معمولا در این حد قوی نیستند.

ابر طوفانی که هر روز بعد از ظهر در جزیره استرالیایی ظاهر می شود

تصویر

هر سال از سپتامبر تا مارس، هر روز بعدازظهر یک ابر طوفانی به نام هکتور در جزایر تیوی در استرالیا تشکیل می شود. هکتور، یکی از ثابت ترین طوفان های تندری است و توسط خلبان جنگ جهانی دوم نامگذاری شده و هنوز محور بسیاری از مطالعات هواشناسی است. اگرچه بسیاری از هواشناسان این پدیده را بررسی کرده اند، اما هنوز توضیحی پیدا نکرده اند که چرا هر روز ظاهر می شود.

موتورسیکلت ۱۰۰ ساله ای که ۴۰ سال داخل دیوار بوده و هنوز کار می کند

تصویر

تا امروز هیچکس نتوانسته توضیح دهد که چطور یک موتورسیکلت ۱۰۰ ساله که داخل دیوار بوده هنوز خوب کار می کند. آنچه درباره این موتورسیکلت جالب است نه تنها داستان عجیب ۴۰ سال داخل دیوار بودن آن، بلکه طراحی منحصر به فرد آن است که بسیاری از کلکسیونر ها را گیج کرده که چرا کسی باید چنین موتورسیکلتی را داخل دیوار پنهان کند.

نسخه دست نویسی که هیچکس در دنیا معنی آن را نمی داند

تصویر

حدود ۵۰۰ سال پیش، متنی به زبان ناشناخته و سیستم نوشتاری ناشناخته توسط یک نویسنده ناشناس نوشته شده است. این نسخه را «ویلفرید ووینیچ» که عاشق کتاب بود، در سال ۱۹۱۲ در ایتالیا خرید. تصور می شود که این متن در شمال ایتالیا نوشته شده باشد، اما قطعی نیست و همه چیز درباره آن نامشخص است. بسیاری از خط شناسان و رمزگشایان جنگ جهانی اول و دوم روی این نسخه کار کردند، اما هیچکس نتوانست معنای آن را بفهمد. شاید فکر کنید این متن فقط به قصد شوخی نوشته شده و مفهوم خاصی ندارد، اما ۲۷۲ صفحه از آن موجود است، اخیرا نظریه ای شکل گرفته که این نسخه یک کتاب پزشکی برای سلامت زنان بوده است. اما فقط در حد یک نظریه است.

طاعون اسرارآمیز رقص که باعث می شد مردم آنقدر برقصند تا بمیرند

تصویر

در سال ۱۵۱۸، در استراسبورگ طاعون رقص به راه افتاد. این بیماری عجیب ۴۰۰ نفر را مبتلا کرد و باعث شد بدون هیچ استراحتی برقصند. برخی از این افراد در اثر حمله قلبی، خستگی یا سکته مغزی جان خود را از دست دادند. همه چیز از ۵ جولای ۱۵۱۸ شروع شد، وقتی زنی به نام خانم تروفی بی اختیار در وسط استراسبورگ شروع به رقصیدن کرد. بعدا ۳۴ نفر دیگر هم به او پیوستند و خیلی زود تعداد آن ها به ۴۰۰ نفر رسید. زمانی رسید که حدود ۱۵ نفر در روز می مردند. پزشکان و مسئولین متوجه شدند این بیماری در اثر عوامل فراطبیعی نیست و به جای درمان آن، یک صحنه چوبی ساختند و به بیماران توصیه کردند روی آن برقصند. تصور می شود که دونده ماراتن امروز هم نمی توانست از این فعالیت شدید جان سالم به در ببرد. دانشمندان هنوز هم علت واقعی این اپیدمی وحشتناک را نمی دانند.

مقبره کلئوپاترا و عشقش آنتونی هرگز پیدا نشد

تصویر

علیرغم ادعا های غلط بی شمار درباره پیدا شدن مقبره کلئوپاترا، تا امروز هیچکس نمی داند یکی از مشهورترین زنان تاریخ کجا دفن شده است. اعتقاد بر این است که او در کنار عشقش آنتونی دفن شده باشد، چون اکتاویان دستور داد که جسد او و آنتونی باید با شکوه و جلال دفن شود. اما مقبره کلئوپاترا تنها مقبره ای نیست که برای باستان شناسان ناشناخته مانده است، شخصیت های مشهور تاریخی مثل موتزارت و چنگیزخان هم در مکان های ناشناخته ای دفن شدند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

3 دیدگاه
  دیدگاه ها
Fatemeh
4 سال پیش

جالب بود
امیرمهدی
4 سال پیش

عالی بود
majid
4 سال پیش

سلام ممنونم ازبابت همه مقاله های بی پایان خوبتون سپاسگذارم majid
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (102 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (89 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (84 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (41 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (33 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (32 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (31 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (28 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (24 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (23 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (23 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (20 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (19 نظر)
دیگران می‌خوانند   
عکسی از خانه ابدی ارشا اقدسی و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... تقابل آزاده نامداری و فرزاد حسنی در یک مراسم که توجه همه رو به خودش جلب کرد+عکس/ فقط نگاه های فرزاد حسنی (تصاویر) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق ماجرای عاشقانه پسر میوه فروش صداتو و بغض شدید کیایی و امیرمهدی ژوله/ صدای بهشتی پسر حنجره طلای ایرانی با آهنگ تنهاترین عاشق+ویدیو خلاقیت خنده دار اوستای صافکار در تعمیر ماشین مشتری حماسه ساز شد+عکس/ دیپلم افتخارِ زحمت ندادن به خود به ایشون تعلق میگیره رونمایی از 4 قلوهای تو راهی مژده لواسانی و اسم های زیباشون/ خدا از الان حفظشون کنه+ویدئو ماجرای آرزوی کودکی رهبر معظم انقلاب که هرگز برآورده نشد؛ چقدر غصه خوردم، ولی چاره دیگری نداشتیم! تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک گارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری آرزوی محال پدر غزل بدیعی و رضا داوودنژاد برای بچه دار شدنشان/ 10 تا بچه هم کمه!+فیلم رونمایی از تیپ باکلاس و شیک دامادی فرهاد شهریزی، سنجر سریال گیلدخت / مبارکا باشه+عکس مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از آوازخوانی ترانه سریال پس از باران توسط پسر شمالی/ ماشالا چه صدایی!+فیلم خادمی ثریا قاسمی، خانم گل گیلدخت با چادر نماز سفید در صحن حرم امام رضا(ع)+عکس (ویدئو) دوربین مخفی این پسر خوش ذوق با سرکار گذشتن مردم/فقط واکنش مردم دیدنیه!!😂 آخرین عکس تهیه کننده ایرانی و همسر جوانش سارا صوفیانی قبل از ترک ایران/ زوجی که 28 سال اختلاف سنی دارند!+عکس لهجه اصفهانی بانمک و مسلط احمدرضا عابدزاده که به لطف داشتن همسر اهل اصفهان یاد گرفته +ویدیو/ فقط عرض ارادت آخرش! گریم معرکه آزیتا حاجیان و اکبر عبدی در نقش های ماندگار عجوزه پیر و پسرش/ اصلا قابل شناسایی نیست+عکس خلاقیت خنده دار اوستا بنا برای حل مشکل درختان شهرداری حماسه ساز شد/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس😆 ابراز احساسات و عیادت روسای جمهور دوره‌های مختلف از رهبر معظم انقلاب+عکس/ روحانی، احمدی نژاد و... استفتاء از رهبری درباره چند همسری و نظر قابل تامل ایشان/خدا یکی محبت یکی یار یکی +فیلم سالن زیبایی اختصاصی همسر شاهرخ استخری داخل خونه شیک و لوکسشون در بلژیک/ مامان هنرمند داشتن نعمتیه+عکس (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ رونمایی داریوش فرضیایی از روسری منجق دوزی شده و گردنبند زیبای مادرش/ خوشگل موحنایی دوست دارم حسابی+ویدیو داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی (ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂 بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز (ویدئو) تعریف واقعی از آموزش عملی در مدارس به روایت تصویر/ خودتان قضاوت کنید... (ویدئو) ژست گازگرفتن مدال طلا بر روی سکوی قهرمانی از کجا آمده است؟/ شِندِرغاز یا چِندِرغاز! هنرنمایی های شگفت انگیز شاطر خوش ذوق در پخت نان برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس پشت صحنه خنده دار سریال پایتخت +ویدئو/ وقتی محسن تنابنده موهای رحمان و رحیم رو با بالشت اشتباه میگیره🤣 خلاقیت باورنکردنی و خنده دار طراح لباس در تولید کت و شلوار یکبار مصرف+ویدیو/اینجوری که به دم در نرسیده چیزی از کت و شلوار نمیمونه🤣 رونمایی از چهره خندان بهرام افشاری بعد از زنده بگور شدن/ قامت 2 متری بهتاش سریال پایتخت زیر خاک رفت+عکس نیوتن تاریخ پایان جهان را پیش‌بینی کرد / نزدیک‌تر از آنچه فکر می‌کنیم شیطنت بامزه احسان علیخانی، مجری محبوب ایرانی با موش شدن وسط برنامه+عکس دامادی که شب عروسی از ماشین عروس پیدا شد و فرار کرد!+ویدیو/ ببین چیا ازش خواستن که فرار رو به قرار ترجیح داده نحوه محاسبه قیمت طلا در طلا فروشی سهام عدالت چیست و چگونه می‌توان برای آن ثبت نام کرد؟ آیا خونریزی واژینال در بارداری خطرناک است؟
تیتر امروز   
ماجرای آرزوی کودکی رهبر معظم انقلاب که هرگز برآورده نشد؛ چقدر غصه خوردم، ولی چاره دیگری نداشتیم! تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک گارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی (ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂 بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز (ویدئو) تعریف واقعی از آموزش عملی در مدارس به روایت تصویر/ خودتان قضاوت کنید... (ویدئو) ژست گازگرفتن مدال طلا بر روی سکوی قهرمانی از کجا آمده است؟/ شِندِرغاز یا چِندِرغاز! نیوتن تاریخ پایان جهان را پیش‌بینی کرد / نزدیک‌تر از آنچه فکر می‌کنیم ماجرای انتقال بدل آیت‌الله خامنه‌ای با برانکارد! اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند! تجاوز به نیکا شاکرمی سوژه داغ رسانه های معاند/ BBC فارسی آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد...
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...