دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

اتفاقی نیفتاده ؛ آمریکایی ها بازهم احتیاط خواهند کرد 

سه شنبه، 20 فروردین 1398
کد خبر: 29238
ساعد نیوز : مانند همیشه، کاملاً تکراری؛ یک امضای نصف صفحه ای بامزه و یک شو تلویزیونی؛ همه تقلای ترامپ در روز دوشنبه بود تا سپاه را - نیرویی که دستکم در طول 7 سال گذشته در منطقه بی امان و بی وقفه با گروه های تروریستی جنگیده است- در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد.

اتفاق تازه ای رخ نداده است؛ او حرف ها و کارهای عجیب و غریب زیادی در 2 سال گذشته داشته است؛ از خروج از پیمان آب و هوایی پاریس ، تا خروج از برجام و پاره کردن بسیاری از قراردادها و معاهدات دوجانبه و بین المللی از جمله پیمان موشکی با روسیه!
اتفاق عجیبی رخ نداده است؛ او طی دو سال گذشته بسیاری از فرماندهان این نیرو را در فهرست تحریم های خود قرار داده بود و در ماه های اخیر هم با سوء استفاده از جایگاه دلار در اقتصاد جهانی، سخت ترین تحریم ها را علیه ملت ایران بکار بسته است.
کار را به جایی رسانده است که حتی نهادهای بین المللی نتوانند براحتی کمک های خود را به سیلزدگان استان های گلستان، لرستان و خوزستان که این روزها بسیاری شان بی پناه شده اند، برسانند. این یعنی نقض کنوانسیون های بین المللی!
اساسا همین که دولت هایی مانند بحرین که در نقض حقوق بشر و سرکوب مردم خود طی سالیان اخیر پرونده قطوری دارد یا رژیم صهیونیستی که به رژیم کودک کش معروف است از این اقدام ترامپ حمایت و استقبال کرده اند، نشان می دهد که ریشه این تصمیم ترامپ به کجا بر می گردد.
احتمالا برخی از حامیان تروریسم هم عنقریب به استقبال این تصمیم ترامپ بروند.
اینها نشان می دهد که لابی های حامیان تروریسم منطقه و صهیونیست ها اراده ترامپ را به کنترل خود در آورده اند و این هم پاداشی بود به نتانیاهو در آستانه انتخابات امروز در سرزمین های اشغالی و این هم نکته تازه ای نیست؛ چه آنکه او بی محابا قطعنامه های شورای امنیت و سازمان ملل را در خصوص بیت المقدس نادیده گرفته و سفارت کشورش را به این شهر منتقل کرد و جولان اشغالی را به زعم خود، بخشی از اراضی اسرائیل خواند.
با این همه، واقعاً اتفاق خاصی نیفتاده است؛ آنها که دستی در آتش دارند خوب می دانند که نظامیان آمریکایی از امروز در تمام نقاط تماس با نیروهای ایرانی احتیاط بیشتری خواهند کرد.
دستکم سیاستمداران برجسته عراقی و رئیس وقت یونامی(هیأت کمک رسانی سازمان ملل در عراق) در سال 2017 خوب یادشان است که بعد از یک حمله به مواضع نیروهای الحشدالشعبی، مقام های نظامی و دیپلماتیک آمریکا در عراق چند پیام به مقصد ایرانی ها ارسال کردند که 'ما نقشی نداشتیم'.
حداقل داگلاس سیلیمان سفیر وقت آمریکا در بغداد یادش است که بعد از ارسال دو پیام شفاهی برای ایرانی ها، روز دهم آگوست برای اطمینان دادن بیشتر به ملاقات نوری المالکی معاون وقت رئیس جمهوری عراق رفت و اطمینان داد که در ماجرای حمله به یک اردوگاه الحشدالشعبی در نوار مرزی سوریه، نیروهای آمریکایی تقصیری نداشته اند.
این از کل ماجرای روز دوشنبه و اینکه بر ترامپ و تیم نامتعادل او حرجی نیست؛ اما انتظار از دولت های مستقل و آنها که خود را بازیگر جهانی می دانند و همچنین سازمان ها و نهادهای بین المللی است که صدایشان را بلند کنند و به این رفتارها حداقل اعتراض کنند.
از آمریکایی ها سؤال کنند که هنجار شکنی در نظام بین الملل تا کی؟! به سخره گرفتن همه تجربه های بشر که در معاهدات و قوانین بین المللی خلاصه شده، تا کی؟ باید یک بار هم که شده به این بدعت گذاری های ترامپ و حتی کنگره و سنا اعتراض کنند؛ اعتراض کنند تا امنیت جهانی بیش از این به خطر نیفتد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
سابمیت مقاله چیست؟
گام به گام مراحل چاپ کتاب