دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

اقتصاد /

اطلاعیه سایپا درباره جایگزینی خودرو‌های خانواده رنو 

دوشنبه، 21 آبان 1397
کد خبر: 17474
ساعد نیوز: شرکت سایپا روز گذشته در بخشنامه‌ای به نمایندگی‌ها اعلام کرد مشتریانی که ساندرو و تندر90 ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند محصولات خانواده پراید یا تیبا را به‌جای خودروی ثبت‌نامی خود از شرکت تحویل بگیرند. این بخشنامه با واکنش تند خریدارن مواجه شد.

متن بخشنامه جنجالی سایپا که روز گذشته منتشر شد:

 
 

امروز اما دامنه اعتراض‌ها به بخشنامه سایپا به مجلس نیز کشیده شد. جایی که سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در واکنش به اقدام این خودروساز گفت: قطعا کمیسیون صنایع و معادن بررسی و ورود به موضوع صدور بخشنامه سایپا به مشتریان را در دستور کار قرار می‌دهد. 

 

ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خانه ملت در خصوص بخشنامه سایپا به مشتریان در زمینه تحویل پراید به جای ساندرو و تندر 90، گفت: موضوع بخشنامه سایپا به مشتریان محصولات رنو را از طریق رسانه‌ها مطلع شده‌ام و تا کنون در این زمینه با مدیران خودروسازی سایپا مکاتباتی نداشته ام.

ملکی با بیان اینکه موضوع عدم تحویل محصولات رنو تولید شده در گروه خودروسازی سایپا را در کمیسیون صنایع و معادن بررسی می‌کنیم، گفت: در صورتی که خودرویی برای تحویل وجود ندارد باید محصولی به مشتریان تحویل دهندکه متضرر نشوند و ارزش پول آنها نیز حفظ شود. قطعا کمیسیون صنایع و معادن بررسی و ورود به موضوع صدور بخشنامه سایپا به مشتریان را در دستور کار قرار می‌دهد، مجلس به قراردادها ورود نمی‌کند اما در شرایطی که مشتریان شکایتی را داشته باشد از جایگاه نظارتی خود به مسائل ورود و آنها را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

شفاف سازی سایپا

اما گروه خودروسازی سایپا امروز و طی اطلاعیه‌ای و با هدف شفاف سازی هرچه بیشتر بخش نامه ابلاغ شده به نمایندگی‌های فروش در خصوص ایفای تعهدات شرکت پارس خودرو و جایگزینی خودرو‌های خانواده رنو با سایر محصولات گروه سایپا اعلام کرد که مشتریان متقاضی خودرو‌های گروه رنو در صورت تمایل می‌توانند به جایگزینی با خودرو‌های اعلام شده تولیدی گروه سایپا اقدام کنند.

به گزارش سایپانیوز، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به عدم همکاری شرکت رنو در خصوص انجام تعهدات خود و ضمن عذرخواهی مجدد از مشتریان محترم به دلیل عدم امکان تولید خودرو‌های گروه رنو، به استحضار همه مشتریان متقاضی خانواده رنو می‌رساند، این بخش نامه برای جایگزینی با سایر محصولات صادر شده است و با توجه به ظرفیت تولید گروه سایپا، در حال حاضر صرفا امکان جایگزینی با خودرو‌های گروه ایکس ۱۰۰ و ایکس ۲۰۰ مقدور می‌باشد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: در بخش نامه ابلاغ شده به نمایندگی‌های گروه سایپا، جایگزینی خودرو‌های گروه رنو با این محصولات، به صورت کاملا اختیاری انجام خواهد شد.

همچنین در این اطلاعیه تاکید شده است، گروه سایپا در حال بررسی روش‌های مختلف جهت پاسخ به تعهدات ایجاد شده است و مشتریان می‌توانند تا دریافت محصول ثبت نامی خود با دریافت سود ۲۷ درصدی (مجموع سود مشارکت و تاخیر تا تحویل خودرو) منتظر بمانند. علاوه بر این مشتریانی هم که خواهان انصراف هستند می‌توانند بر اساس بخش نامه مذکور از ۳۰ تا ۳۶ درصد سود بر اساس زمان انصراف بهره‌مند شوند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
مراحل سابمیت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی