عوارض جراحی ترمیم سینه چیست؟

  دوشنبه، 26 آبان 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
عوارض جراحی ترمیم سینه چیست؟
جراحی ترمیم و بازسازی سینه با پروتز سینه می تواند مانند هر عمل جراحی ای شامل خطرات و عوارض باشد. این خطرات و عوارض در صورتی که توسط یک پزشک متخصص و متبحر انجام شود به طرز چشمگیری کاهش خواهد داشت.

یکی از روش های ترمیم سینه، استفاده از ایمپلنت ها و پروتزهای سینه می باشد. پروتزهای سینه ایمپلنت هایی هستند که با سیلیکون و آب نمک پر شده اند. جراحی ترمیم سینه یکی از جراحی های بسیار پیچیده و حساس بوده و می بایست حتماً توسط جراح متخصص صورت پذیرد. این جراحی می تواند بلافاصله پس از ماستوکتومی انجام شده و یا به زمان دیگری موکول گردد.جراحی ترمیم سینه معمولاً شامل یک یا دو مرحله می شود. اگر ترمیم بلافاصله پس از جراحی برداشت سینه انجام نشده است، بیمار معمولا باید حدود دو الی سه سال پس از جراحی اول برداشت سینه جهت شروع جراحی های ترمیمی صبر نماید.

یکی از مسائلی که درباره سرطان پستان وجود دارد، بازسازی پستان و نحوه انجام آن است، بازسازی پستان پس از سرطان باتوجه به میزان گستردگی سرطان، درخواست بیمار و تشخیص پزشک به صورت های مختلفی انجام می شود، که بیمار باید آگاهی کافی از انواع آن داشته باشد تا بهترین نتیجه را باتوجه به آناتومی بدن و سلامت عمومی خود دریافت کند.

در چه مواردی نیاز به بازسازی پستان نیست؟

البته می دانیم گاهی اوقات تومور بیمار کوچک است و به موقع به جراح پستان مراجعه کرده است و یا نسبت سایز تومور به سایز پستان مناسب است به گونه ای که پزشک مجبور نیست حجم زیادی از پستان را بردارد و در درمان سرطان می توان پستان بیمار را به صورتی حفظ کند که سایز و شکل آن نسبت به طرف مقابل زیاد تغییر نکند و در نهایت سایز، شکل مناسب و قابل قبولی را داشته باشد.

در این موراد ترجیح برآن است که خود پستان بیمار حفظ شود، که دراین حالت از هر بازسازی نتیجه ی بهتری دارد.

آمادگی برای جراحی ترمیم سینه

پیش از انجام جراحی ترمیم سینه یا ماستکتومی، پیشنهاد می شود با جراح متخصص خود ملاقات داشته باشید. جلسات مشاوره می توانند کمک شایانی در تفهیم نتیجه واقعگرایانه جراحی و عوارض جانبی آن نمایند. ظاهر سینه ها، وضعیت سلامتی و نوع درمانی که برای بهبود بیماری سرطان انتخاب شده است در جلسات مشاوره مورد بررسی قرار می گیرند. همچنین جراح شما اطلاعاتی در مورد نحوه بیهوشی، محل انجام جراحی و تکنیکی که برای جراحی برگزیده است، با شما درمیان می گذارد.

سایز پروتز سینه از دیگر مواردی است که در جلسات مشاوره مورد بحث قرار می گیرد. پیش از جراحی از دستورالعمل آمادگی که جراحی در اختیار شما قرار می دهد، تبعیت نمایید. قطع داروهایی که انعقاد خون را با مشکل مواجه می کنند، ترک کردن مصرف سیگار و انجام برخی آزمایشات مورد نیاز از جمله مواردی هستند که در دستورالعمل های پیش از جراحی ترمیم سینه گنجانده شوند.

عوارض جانبی جراحی ترمیم سینه

جراحی ترمیم و بازسازی سینه با پروتز سینه می تواند مانند هر عمل جراحی ای شامل خطرات و عوارض باشد. این خطرات و عوارض در صورتی که توسط یک پزشک متخصص و متبحر انجام شود به طرز چشمگیری کاهش خواهد داشت.

  • عوارض بیهوشی
  • خونریزی و عفونت
  • درد در سینه ها
  • ناهماهنگی در ظاهر سینه ها
  • بهبود کند زخم های جراحی
  • تغییر در حس سینه
  • دفرمه شدن پروتز سینه
  • بافت اسکار که ظاهر سینه ها را تغییر می دهد.
  • موفق نبودن نتیجه جراحی به طوری که نیاز به جراحی ترمیمی برای درآوردن و جایگزین کردن پروتز سینه باشد.
  • موارد نادری نیز وجود دارد که فرد به لنفوم پستان مبتلا شود. که علائم آن بزرگ شدن یک طرفه یا دو طرفه سینه می باشد. درمان این نوع از سرطان سخت نیست. در صورت مراجعه به موقع به پزشک جراح می تواند پروتز سینه را به همراه بافت های آسیب دیده خارج کند.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (191 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (73 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (60 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (59 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (57 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (55 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (40 نظر) (فیلم) شهید امیرعبداللهیان: به ظریف خداقوت می‌گویم، از او آموختم / نیمه شب از او پیامک و ایمیل دریافت می‌کردیم (32 نظر) نگاهی به آشپزخانه و یخچال رونالدو ابر ستاره فوتبال/رونالدو: برگر و پیتزا هم میخورم تا پدر خسته کننده ای نباشم (28 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (27 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (26 نظر) نگاهی به بنفش پوش شدن بازیگران همراه با چهره ای خوشحال در حمایت از حسن روحانی+عکس/ از سحر دولتشاهی و الهام پاوه نژاد تا سروش صحت و امیر جعفری (22 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (21 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (14 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز