دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

آیا عمل تعویض مفصل زانو خطرناک است؟ 

چهارشنبه، 30 خرداد 1403
یکی از سوالات پرتکراری که معمولاً از هر پزشک ارتوپدی پرسیده می شود؛ این است که آیا عمل تعویض مفصل زانو خطرناک است؟ متاسفانه بسیاری از افرادی که از درد زانو رنج می برند و باید برای بهبود این وضعیت، عمل تعویض مفصل زانو را انجام دهند؛ نگران عوارض و خطرات این جراحی هستند.

جراحی تعویض مفصل زانو مانند سایر عمل های کم تهاجم یا تهاجمی، دارای عوارض و خطرات خاصی است.

یکی از سوالات پرتکراری که معمولاً از هر پزشک ارتوپدی پرسیده می شود؛ این است که آیا عمل تعویض مفصل زانو خطرناک است؟ متاسفانه بسیاری از افرادی که از درد زانو رنج می برند و باید برای بهبود این وضعیت، عمل تعویض مفصل زانو را انجام دهند؛ نگران عوارض و خطرات این جراحی هستند. جراحی تعویض مفصل زانو مانند سایر عمل های کم تهاجم یا تهاجمی، دارای عوارض و خطرات خاصی است.

اما خوشبختانه امکان کنترل و کاهش خطرات عمل تعویض مفصل زانو وجود دارد؛ به طوری که اکثر کسانی که این عمل را انجام می دهند، از روند درمان خود رضایت کامل دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با خطرات جراحی تعویض مفصل آشنا کنیم؛ همچنین راه حل هایی را در اختیارتان قرار می دهیم تا به واسطه آن بتوانید به کاهش عوارض و خطرات جراحی تعویض مفصل زانو بپردازید.

در حین عمل تعویض مفصل زانو چه خطراتی بیمار را تهدید می کند؟

عمل تعویض مفصل زانو از جراحی هایی است که انجام آن نیاز به تمرکز، دقت و مهارت بالایی دارد. اگر جراحی که برای این جراحی انتخاب می کنید؛ از تبحر و تجربه بالایی برخوردار نباشد؛ ممکن است با یک سهل انگاری کوچک از جانب او، سلامت شما به خطر بیفتد.

متاسفانه برخی از جراحان در حین جراحی اشتباهاً رگ یا عصبی را برش می دهند؛ که نتیجه آن در برخی از افراد، بی حسی دائمی یا موقت عضو پا است. همچنین ممکن است فرد برای ترمیم رگ یا عصب پاره شده، نیاز به عمل مجدد داشته باشد. علاوه بر سهل انگاری پزشک، بسیاری از بیماران با مطلع نکردن جراح خود از بیماری های زمینه ای و داروهای مصرفی، جان خود را به خطر می اندازند و حتی باعث دشوار شدن شرایط جراحی می شوند.

بعد از عمل تعویض مفصل زانو چه خطراتی باعث به خطر افتادن سلامت بیمار می شود؟

خطرات بعد از عمل تعویض مفصل زانو به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول عوارض ها، شامل واکنش هایی است که بدن فرد نسبت به جراحی نشان می دهد. برای مثال این جراحی در مواردی باعث ایجاد واکنش آلرژیک در بدن می شود. معمولاً این واکنش به دلیل حساسیت بدن به قطعات فلزی به کار رفته در مفصل مصنوعی اتفاق می افتد.

دسته دوم، عوارضی هستند که به دلیل انجام جراحی روی زانو اتفاق بروز می دهند. عفونت، ایجاد لخته خون، آمبولی ریه، کبودی، درد، تورم، خون ریزی شدید، بی حس شدن پا، پاره شدن رگ خونی، پاره شدن عصب، شل شدگی یا جابه جایی مفصل مصنوعی و...از دیگر عوارض و خطرات عمل تعویض مفصل زانو هستند.

چه راه هایی به کاهش خطرات جراحی تعویض مفصل زانو کمک می کند؟

تمام توصیه ها و دستورات پزشک که برای قبل و بعد از عمل تعویض مفصل زانو به بیمار گوشزد می شود؛ تاثیر چشمگیری روی کاهش خطرات این عمل دارد. بنابراین؛ اگر می خواهید از هر گونه خطری که ممکن است حین جراحی یا در دوران نقاهت بعد از عمل، سلامت شما را به خطر می اندازد، جلوگیری کنید؛ بهتر است به برخی از دستورات پزشک که در ادامه گفته می شود، توجه لازم را داشته باشید.

  1. مراجعه به موقع به پزشک متخصص ارتوپد برای انجام جراحی تعویض مفصل زانو

  2. شرح تمام علائم و نشانه های نگران کننده برای پزشک متخصص ارتوپد

  3. انجام تمام معاینات، آزمایشات و عکس برداری های لازم برای جراحی تعویض مفصل

  4. اطلاع پزشک از وضعیت سلامت عمومی

  5. مشورت با پزشک برای مصرف داروهای مرتبط با بیماری های زمینه ای

  6. گنجاندن حرکات ورزشی سبک در برنامه روزانه

  7. مصرف به موقع داروها و مراجعه به پزشک در صورت مشاهده علائم جدی مانند درد شدید

  8. اجتناب از انجام هرگونه فعالیت سنگین در طول روز

  9. کاهش وزن و کنترل آن به صورت همیشگی

  10. مصرف غذاهای حاوی پروتئین و ویتامین و اجتناب از مصرف غذاهای آماده و فستفود

بهترین جراح برای عمل تعویض مفصل زانو

در این مطلب به بررسی اینکه آیا عمل تعویض مفصل زانو خطرناک است یا خیر، پرداختیم. دانستیم که این عمل جراحی مانند سایر جراحی های زانو با خطرات خاص خودش همراه است؛ اما با رعایت برخی از نکات می توان احتمال بروز بسیاری از این عوارض را کاهش داد. انتخاب یک جراح حاذق و باتجربه اولین گام برای جلوگیری و کنترل خطر جراحی تعویض مفصل زانو است.

دکتر عباس بهراد متخصص ارتوپدی و جراح زانو و لگن، از پزشکان توانمند و باتجربه ای است که به دلیل گذراندن دوره های تحصیلی خود در دانشگاه های معتبر و فعالیت طولانی مدت در حوزه عمل های ارتوپدی، تسلط بالایی به عمل تعویض مفصل زانو دارد و این عمل را با کمترین میزان عوارض و خطر، با درصد موفقیت بالا انجام می دهد.

اگر خواستار انجام عمل تعویض مفصل زانو توسط دکتر عباس بهراد هستید؛ بهتر است در ابتدا برای معاینه حضوری به مطب ایشان مراجعه کنید. در آدرس اینترنتی ایشان آدرس کامل مطب و راه های ارتباطی برای تعیین وقت درج شده است؛ که شما می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن برای گرفتن نوبت اقدام کنید.

تماس با مطب دکتر عباس بهراد

آدرس: تهران، خیابان گاندی شمالی، کوچه صانعی، پلاک 19 (ساختمان پزشکان نشاط)، طبقه 4، واحد 12

تلفن تماس: 88792149

آدرس سایت https://dr-behrad.com

آدرس پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/dr.behrad_abbas


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
ویدیو/ "ماخونیک" هفتمین روستای عجیب جهان معروف به «لی‌لی‌ پوت‌های» ایران
پربازدید شدن بگو مگوی دو دختر وسط نماز جماعت به امامت رهبرمعظم انقلاب+ویدیو
(تصاویر) شگفت انگیزترین پرندگان نایاب جهان با خاصترین ظاهر و رنگ هایی که شبیهشان را نمیتوان یافت
آینه کنسول قهوه ای رنگ و شومینه اُریب، گوشه ای از سبک چیدمان و طراحی خانه لوکسِ سالار عقیلی+ عکس/ علاقه همسر آقای خواننده به حیوان خانگی مشهوده
عکس منتشر شده توسط میکاپ آرتیست اکرم بیرانوند/ تغییرات جادویی چهره همسر علیرضا بیرانوند را ببینید
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
گشت و گذار کوچه به کوچه پورتو با همسر علی علیپور / استایل مونوکروم زهرا بانو هوش از سر مردم پورتو برد 😍
ترجمه تخصصی کتاب