آیا با ظهور پیام Don’t Turn Off هنگام آپدیت ویندوز، می‌توان رایانه را خاموش کرد؟+ فیلم آموزشی

  شنبه، 11 شهریور 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
آیا با ظهور پیام Don’t Turn Off هنگام آپدیت ویندوز، می‌توان رایانه را خاموش کرد؟+ فیلم آموزشی
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام بروزرسانی ویندوز، نوشته ای روی صفحه نمایش داده شود و از شما بخواهد که تا پایان فرآیند سیستم خود را خاموش نکنید. اما در مواردی ممکن است با گیر کردن روی ارور Don’t turn off your computer در آپدیت ویندوز ،سیستم شما با مشکل مواجه شود. در این مقاله ساعدنیوز قصد داریم برای رفع این مشکل راهکار هایی ارائه دهیم.

پیام Getting Windows Ready, Don’t turn off your computer در حین نصب آخرین آپدیت ویندوز نمایش داده می‌شود. ویندوز معمولا بعد از گذشت مدت زمانی به حالت عادی بر می‌گردد. اما گاهی اوقات اگر این زمان بیش از چند ساعت طول بکشد ممکن است راهی جز راه اندازی مجدد کامپیوتر وجود نداشته باشد.

متاسفانه صبر کردن برای نصب آپدیت‌های ویندوز امری طبیعی است. طبق گزارش‌های مایکروسافت، حدود 700 میلیون دستگاه سرتاسر دنیا از ویندوز 10 استفاده می‌کنند. همچنین طبق توضیحاتی که مایکروسافت راجع به روزرسانی ماه آپریل خود داده، مدت زمان نصب این آپدیت از 10 تا 30 دقیقه به طول می‌انجامد. بنابراین با انجام یک عملیات ساده‌ی ریاضی و با زمان میانگین نصب هر آپدیت ویندوز به مدت 20 دقیقه، با یک فاجعه‌ی انسانی رو به رو هستیم. 26000 سال مدت زمان هدر رفته‌ی این 700 میلیون کاربر برای نصب یک به روزرسانی ساده است.

پیام Getting Windows Ready, Don’t turn off your computer

در صورت ریستارت کردن کامپیوتر چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

اگر در هنگام آپدیت ویندوز کامپیوتر را ریستارت یا خاموش کنید، واضح است که نصب به روزرسانی با مشکل مواجه خواهد شد. اما این مشکل تا چه حدی عمیق است؟ آیا آسیبی به کامپیوترتان می‌رسد؟ برای اینکه دقیق تر این موضوع را متوجه شویم، چند آزمایش را انجام دادیم.

اول ما از ویندوز خواستیم تا به صورت کاملا عادی یک آپدیت را نصب کند. سپس در حین آپدیت ویندوز، کامپیوتر را خاموش کردیم. دقیقا زمانی که پیام Getting Windows Ready. Don’t Turn off your computer را مشاهده کردیم. کامپیوتر را مجددا روشن کردیم و همه چیز عادی به نظر می‌رسید.

بعد از این که وارد سیستم شدیم، ویندوز پیامی را با مضمون ناموفق بودن نصب آپدیت‌ها به نمایش گذاشت. عملیات انجام به روزرسانی با مشکل مواجه شده بود اما بعد از راه اندازی مجدد کامپیوتر همه چیز روال عادی داشت و ویندوز تصمیم گرفته بود کمی دیرتر آپدیت‌ها را نصب کند.

 ریستارت کردن کامپیوتر

در آزمایش دوم، کامپیوتر را زمانی خاموش کردیم که در تصویر نوشته بود: Working on Updates, 27% complete.

کامپیوتر را مجددا روشن کردیم و سعی کردیم وارد ویندوز شویم. با صفحه‌ای آبی مواجه شدیم که نوشته بود: We couldn’t complete the updates. Undoing changes. Don’t turn off your computer.

بعد از پایان این پروسه، ویندوز به طور کاملا عادی بوت شد و همه چیز طبق انتظار پیش رفت.

 ریستارت کردن کامپیوتر

ما همچنین این آزمایش را در حین انجام به روزرسانی عمده از نسخه‌ی تابستان ویندوز به نسخه‌ی آپریل 2018 هم انجام دادیم. زمانی که روی تصویر نوشته شده بود: Configuring Update for Windows 10, 10% complete, Do not turn off your computer.

بعد از ریستارت شدن کامپیوتر، به صفحه‌ای با پیام Please Wait برخوردیم و سپس همه چیز مثل گذشته عادی بود. البته بعد از بالا آمدن ویندوز به پیامی مبنی بر عدم موفقیت در نصب آپدیت ویندوز برخوردیم و ویندوز تصمیم گرفته بود به روزرسانی‌های خود را کمی دیرتر به انجام برساند.

 ریستارت کردن کامپیوتر

در انتها، سعی کردیم کامپیوتر را زمانی که آپدیت تا 48 درصد انجام شده بود خاموش کنیم. این آزمایش کمی زمان بر بود. چرا که بعد از روشن کردن مجدد کامپیوتر و تلاش برای ورود به ویندوز، سیستم عامل تلاش کرد آخرین نسخه‌ی سالم از ویندوز را بازیابی یا به اصطلاح Restore کند. بعد از انجام این پروسه، ویندوز به صورت عادی مجددا بوت شد و هیچ مشکلی نبود.

 ریستارت کردن کامپیوتر

در همه‌ی آزمایش‌ها، خاموش کردن کامپیوتر حین انجام آپدیت باعث بروز مشکلی نشد. ویندوز به سادگی تصمیم گرفت تا انجام به روزرسانی را متوقف کند و در صورت متوقف شدن ناگهانی این پروسه، به روزرسانی‌های انجام شده را به حالت قبل برگرداند. ویندوز بر این موضوع که قبل از نصب آپدیت، ابتدا فایل‌های مربوط به به روزرسانی را دانلود کند هم تاکید کرد. چرا که شاید فکر می‌کرد مشکل ناموفق بودن آپدیت ویندوز در دانلود آن‌ها باشد. بعد از انجام این تست‌ها، به روزرسانی ویندوز به صورت کاملا عادی و استاندارد انجام شد.

چه‌قدر باید برای آپدیت ویندوز صبر کنید؟

صبور باشید و به ویندوز زمان بدهید تا آپدیت‌ها را نصب کند. با توجه به حجم آپدیت‌های ویندوز و همچنین با توجه به قدرت سخت افزاری کامپیوتر شما، این پروسه ممکن است طولانی باشد.

به طور معمول انتظار برای پایان یافتن به روزرسانی‌های ویندوز حدود 5 دقیقه به طول می‌انجامد. اما به طور کلی توصیه می‌کنیم که تا دو ساعت صبوری به خرج بدهید. شاید ویندوز واقعا در حال انجام به روزرسانی‌های مهم و زیادی باشد. ویندوز مدت زمان خاصی را برای انجام آپدیت نیاز دارد. خصوصا اگر آپدیت ویندوز حجم زیاد و هارد شما سرعت پایینی داشته باشد.

زمانی که در صفحه‌ی انجام آپدیت، با درصد پیشرفت به روزرسانی ویندوز 10 مواجه شدید، ویندوز را رها کنید. چرا که این موضوع خودش به نشانه‌ی پیشرفت و گیر نکردن پروسه‌ی به روزرسانی است. اگر احساس کردید مدت زمان زیادی روی عدد خاصی مانده است، ممکن است پروسه‌ی آپدیت گیر کرده باشد. البته به یاد داشته باشید که این گیر کردن‌ها در پروسه‌ی آپدیت ویندوز امری طبیعی محسوب می‌شود. بنابراین توصیه‌ی ما به شما این است که در هر حال همچنان صبور باشید.

آپدیت ویندوز

بله، اگر به روزرسانی گیر کرد باید کامپیوتر را خاموش کنید

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، خاموش کردن کامپیوتر در هنگام انجام به روزرسانی‌ها هیچ مشکلی برای ویندوز و کامپیوتر ایجاد نمی‌کند. بعد از ریبوت کردن، ویندوز انجام آپدیت را متوقف می‌کند و همه‌ی تغییرات را به حالت قبل باز می‌گرداند و سپس شما را به صفحه‌ی ورود به سیستم عامل می‌برد. ویندوز کمی بعد برای انجام مجدد به روزرسانی اقدام می‌کند و می‌توانید امیدوار باشید که این بار خبری از گیر کردن نباشد. گاهی اوقات لازم است که ویندوز را ریستارت کنید. چرا که ویندوز همانطور که همه می‌دانیم باگ‌های زیادی دارد که با انجام ریستارت رفع می‌شوند. این موضوع حتی زمانی که ویندوز از شما می‌خواهد کامپیوتر را خاموش نکنید هم می‌تواند درست باشد.

برای خاموش کردن کامپیوتر در برخورد با این صفحات، به مدت هفت ثانیه دکمه‌ی پاور لپتاپ یا کامپیوتر خود را نگه دارید –ممکن است در بعضی از دستگاه‌ها نیاز باشد کمی بیشتر دکمه‌ی پاور را نگه دارید. با این حرکت کامپیوتر به صورت اجباری خاموش می‌شود. چند ثانیه صبر کنید و مجددا کامپیوتر را روشن کنید. البته به یاد داشته باشید که این نوع خاموش کردن دستگاه به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، اما در این شرایط تنها راه باقی مانده است.

هشدار: درست است که در آزمایش‌های ما ویندوز هرگز به مشکلی برنخورد، اما ممکن است اتفاق مشابه برای شما رخ ندهد. هرچند تنها راه بعد از گیر کردن دستگاه در حین انجام به روزرسانی نگه داشتن دکمه‌ی پاور است، اما همیشه سعی کنید به طور مداوم از اطلاعات مهم خود بک‌آپ داشته باشید.

اگر ویندوز درست کار نکرد، چطور آن را ترمیم کنیم؟

ریستارت کردن کامپیوتر احتمالا مشکل را حل می‌کند. به هر ترتیب اگر کامپیوتر شما بدون مشکل شروع به کار نکند، با مشکل سیستمی دیگری مواجه هستید. ریستارت کردن کامپیوتر ممکن است هیچ ارتباطی با این موضوع نداشته باشد و ویندوز با ارور دیگری دست و پنجه نرم می‌کند.

برای حل این دست از مشکلات ویندوز می‌توانید از ابزار Startup Repair ویندوز استفاده کنید. اگر چند بار ویندوز موفق به بوت شدن نشود و نتواند به طور عادی کار خودش را آغاز کند، منوی بوت پیشرفته‌ی ویندوز قبل از آغاز به کار کردن سیستم عامل برای شما به نمایش خواهد آمد. از این منو، به بخش Troubleshoot > Advanced Options > Startup Repair بروید. اگر با این منو برخورد نداشتید با استفاده از دی وی دی و یا هر مدیای بوتیبل ویندوز 10 به بخش Repair Your Computer بروید.

حتی اگر Startup Repair هم مشکل شما را حل نکرد، ممکن است نیاز باشد کامپیوتر را ریست کنید و یا حتی ویندوز خود را مجددا نصب کنید.

اگر وارد ویندوز می‌شوید اما آنطور که باید کار نمی‌کند، می‌توانید از دستورات SFC و DISM برای اصلاح فایل‌های آسیب دیده‌ی ویندوز استفاده کنید. [حتما نحوه‌ی انجامشان را گوگل کنید.]

گزینه‌ی دیگری که پیش روی شماست، استفاده از گزینه‌ی System Restore برای بازگرداندن سیستم عامل به آخرین نسخه‌ی سالم مورد استفاده‌تان است.


سخن پایانی

بنابراین اگر حتی بعد از تغییر ویندوز، کامپیوتر شما به خوبی قبل کار نمی‌کرد، ممکن است مشکل سخت افزاری داشته باشید و نیاز است با متخصصان امر تماس برقرار کنید. همچنین میتوانید برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر به بخش آموزش عمومی ساعدنیوز مراجعه نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (523 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (153 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (68 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (23 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (21 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!