دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / بارداری و زایمان / قبل از بارداری /

آیا دست آغشته به اسپرم باعث بارداری می شود؟ 

سه شنبه، 17 دی 1398
بسیاری از افراد تصور می کنند که مایع منی خشک شده می تواند باعث بارداری شود. این باور غلط به دلیل ناآگاهی عمومی گسترش پیدا کرده است. منی خشک شده منجر به بارداری نمی شود زیرا اسپرم ها نیمه عمر بسیار کوتاهی داشته و در محیط های خشک زنده نمی مانند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل ازدلگرم،

آیا منی خشک شده می تواند باعث بارداری شود؟

اگر اسپرم با هوا روبرو شود، رطوبتش را به سرعت از دست می دهد و زمانی که خشک شود می میرد و دیگر هیچ تاثیری روی تخمک ندارد. اسپرم خشک شده حتی اگر دوباره مرطوب شود نمی تواند فعال گردد! با این حال در یک محیط با گرما و رطوبت مناسب ممکن است 3 تا 5 روز هم خارج از بدن زنده بماند.

بسیاری از افراد تصور می کنند که مایع منی خشک شده می تواند باعث بارداری شود. این باور غلط به دلیل ناآگاهی عمومی گسترش پیدا کرده است. منی خشک شده منجر به بارداری نمی شود زیرا اسپرم ها نیمه عمر بسیار کوتاهی داشته و در محیط های خشک زنده نمی مانند.

آیا دست آغشته به اسپرم باعث بارداری می شود؟

برخی زنان نگرانند که شاید مایع منی روی دستشان بوده باشد و در اثر تماس بعدی دست به واژن موجب بارداریشان شود. بله اگر درست بعد از انزال دستتان که به منی آغشته شده را به واژن بکشید احتمال باردار شدن وجود دارد ولی این مایع به سرعت خشک شده و با گذشت زمان اسپرم ها ناپایدار شده و از بین می روند.

آیا اسپرم با رسیدن به هوا می میرد؟ آیا اکسیژن اسپرم را می کشد؟

نه، اکسیژن اسپرم را از بین نمی برد. هنگامی که اسپرم خشک می شود، می میرد و نمی تواند تخمک را بارور کند. اسپرم می تواند 3-5 روز در محیط گرم و مرطوب واژن یا رحم زندگی کند. اسپرم پس از خشک شدن، حتی اگر دوباره مرطوب باشد، زنده نمی شود.

آیا ریختن اسپرم روی واژن باعث بارداری می شود؟

باید بگویم بله احتمالش وجود دارد حتی اگر باکره باشید هم احتمال بارداری به این روش وجود دارد بنابراین حتما از یک روش مناسب پیشگیری از بارداری مثل استفاده از قرص یا کاندوم استفاده نمایید.

پرسش و پاسخ :

1 - اگر نزدیکی به صورتی باشد که منی به داخل رحم نریزد و برای اطمینان پس از نزدیکی محل با آب و صابون شسته شده باد آیا باز هم احتمال بارداری است؟

آیا شستشو با آب و صابون میتوانددر از بین بردن اسپرم کمک کند؟

پاسخ :

تنها راه بارداري ورود اسپرم به واژن است.

آب صابون دستمال تايد وايتكس و و و هرگونه مواد پاككننده مني رو تميز مي كنند و اثري ازش نمي گذارند

در مواردي كه شما گفتيد احتمال بارداري صفر است.

2 - اگر انگشت به منی الوده شده باشد بعد 5دقیقه که خشک می شود.اگه همین انگشت را وارد وازن کرده ایا احتمال حاملگی هست یا نه؟ اگر انگست را با دستمال پاک کنیم انوقت چی؟

پاسخ :

اسپرم در دستگاه تناسلی زن حدود 3 تا 5 روز زنده می ماند. در محیط خارج از دستگاه تناسلی زن و در هوای آزاد با توجه به حجم و مقدار آن بین نیم تا 4 ساعت زنده می ماند.

اگر اسپرم زنده وارد دستگاه تناسلی زن شود و در همان زمان تخمک آمده باروری نیز وجود داشته باشد حاملگی رخ خواهد داد. اگر پاک کردن باعث از بین رفتن تمام باقیمانده مایع منی شود بالطبع اسپرمی هم وجود نخواهد داشت.

3 - می خواستم بدونم اگر منی روی دست بریزه وبا دستمال پاک بشه وبعد دست با داخل شورت که ار ترشحات واژن خیس بوده تماس پیدا کنه واون روز دقیقا روز تخمک گذاری باشه اختمال حاملگی هست؟لازمه تا فرصت هست از روش اورژانس استفاده کنم؟

پاسخ :

در اين جور موارد احتمال بارداري خيلی ضعيف هست ،اما هميشه توصيه ميشه از انجام اينگونه رفتارهاي پر خطر جنسي دووري كنيد . از وسايل پيشگيري استفاده كنيد

مايع مني وقتي پاك بشه(كاملا پاك) ديگه اسپرمي وجود ندارد چون مني وجود نداشته ، اما اگر هنوز مقداري دست آلوده باشه اونوقت خطرناكه

در ضمن شما كه خودتون يكبار باردار شديد ميدونيد براي بارداري اسپرم خشك شده و مني نيست و نابود شده نقشي نداره و بايد مايع در واژن تخليه شود

من پيشنهاد ميكنم براي رهايي از وسواس يا از قرصهاي كم ضرر (ياسمين و مارولون و امثالهم) استفاده كنيد يا كاندومهاي مردانه يا زنانه


25 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 13 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
خاطره نوستالژیک بهرام افشاری در برنامه خندوانه رامبد جوان درباره دعوتش به سریال پایتخت برای بازی در نقش بهتاش فریبا دروازه بان سوم تیم نساجی مازندران +فیلم
(عکس)وحید جلیلی چه کسی است؟/شباهت باورنکردنی نامزد انتخاباتی به برادرش همه را شوکه کرد...
ترجمه تخصصی کتاب
از بی تفاوتی به طلاق تا عبور از خط قرمزهای عاطفی در سریال «در انتهای شب»
ویدیو/ زبان زرگری "جواد رضویان" برای خواندن شعر باز باران با ترانه/ با این حرکت تقریباً زبان فارسی رو به مرزهای فروپاشی ادبی نزدیک کرد
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
(فیلم) لحظه کشف یک کوزه پر از سکه های قدیمی و مار محافظی که حاضر نبود از کوزه دور بشه/ دیدین چجوری چنبره زده بود روی طلاها؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب