آیا میتوان در دوران بارداری از کیسه آب گرم استفاده کرد؟

  پنجشنبه، 30 دی 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
آیا میتوان در دوران بارداری از کیسه آب گرم استفاده کرد؟
استفاده از پد‌های گرمایشی در دوران بارداری بی‌خطر است اگرچه باید مطمئن باشید که اجازه نمی‌دهید به دمای خیلی گرم مستقیماً روی رحم شما برسد. در ادامه مطلب باید و نبایدهای استفاده از کیسه آب گرم در بارداری را بررسی میکنیم. با ما همراه باشید.

ممکن است در هر نقطه ای از بارداری درد کمر، شکم یا حتی در مکان های تصادفی مانند گردن یا سر را تجربه کنید. گفته می شود پد های گرمایشی می توانند در مراحل مختلف و به دلایل متعدد در دوران بارداری بسیار مفید باشند. بیایید مستقیماً به ایمنی و پروتکل های استفاده از پد گرم کننده در دوران بارداری بپردازیم.

موارد استفاده از کیسه آب گرم در بارداری

کیسه آب گرم فقط برای درمان دردهای عضلانی استفاده نمی شود. بسیاری از زنان باردار مشکل گردش خون ضعیف در پاهای خود دارند و کیسه آب گرم برای گرم کردن و بهبود جریان خون پا در طول شب و در نتیجه یک خواب راحت می توانند بسیار مفید باشند.از طرفی به دلیل عدم نیاز به برق و عدم وجود میدان مغناطیسی و امواج خطرناک، بسیار ایمن هستند و هیچ مشکلی برای مادر و کودک به همراه ندارند. به همین دلیل بهترین جایگزین برای پتوهای برقی و سیستم های گرمایشی دیگر هستند.از طرفی از کیسه آب گرم می توان جهت تسکین سردرد و کاهش استرس و به عنوان یک آرامش بخش استفاده کرد. برای این کار کافیست کیسه آب گرم را پشت گردن خود قرار دهید.

استفاده از کیسه آب گرم

پد های گرمایشی در حداکثر دما چقدر گرم می شوند؟

پد های گرمایشی می توانند در دما های بین 110 درجه فارنهایت تا حداکثر دمای 140 درجه فارنهایت متفاوت باشند حتی اگر بسیار زیاد است، این دما ها معمولاً دمای بدن یک زن باردار را به طور کلی افزایش نمی دهند. بنابراین بسته به نوع استفاده از آن و تنظیمی که روی آن قرار داده اید تعیین می کند که هنگام استفاده از آن چه مقدار گرما می رسد. استفاده از یک لایه پارچه اضافی به دفع گرما قبل از رسیدن به پوست شما نیز کمک می کند.

آیا استفاده از کیسه آب گرم برای کمردرد در بارداری بی خطر است؟

اگر با درد در کمر یا لگن خود مواجه هستید یا اگر گرفتگی عضلات را تجربه می کنید، استفاده از کیسه آب گرم برای کمردرد در بارداری گزینه خوبی برای تسکین موقت است. برخلاف جکوزی یا سونا، استفاده از کیسه آبگرم در قسمت هایی از بدن، دمای مرکزی بدن شما را افزایش نمی دهد.برای تسکین درد، می توانید یک پد گرمایش الکتریکی یا یک بسته حرارتی قابل استفاده در مایکروویو را نیز امتحان کنید. هنگام استفاده از کیسه آب گرم برای کمردرد در بارداری، این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

  • کیسه آبگرم را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید. بهتر است ابتدا آن را در یک حوله نازک بپیچید یا روی لباس خود استفاده کنید.
  • بیش از 20 دقیقه حرارت اعمال نکنید، که طول چرخه طبیعی بیشتر کیسه آبگرم است.
  • اگر پد گرمایشی شما تنظیمات دما دارد، از کمترین تنظیمی استفاده کنید که همچنان احساس بهتری به شما می دهد.
  • از به خواب رفتن با کیسه آبگرم خودداری کنید.

اگر در مورد ایمنی یک پد گرمایشی خاص یا بسته حرارتی قابل مایکروویو یا کیسه آبگرم سؤال یا نگرانی دارید با پزشک خود صحبت کنید.

آیا استفاده از پد گرم کننده بر روی شکم باردار بی خطر است؟

در حالی که استفاده از کیسه آبگرم برای تسکین موقت درد مفاصل، لگن و کمر در دوران بارداری مشکلی نیست، از استفاده از کیسه آبگرم روی شکم خودداری کنید. دلایل زیادی برای درد شکم در دوران بارداری وجود دارد، از جمله درد رباط گرد، گاز و نفخ و یبوست. در برخی موارد، درد شکم می تواند نشانه ای از یک بیماری جدی تر باشد. در صورت احساس ناراحتی یا درد آشکار در شکم همراه با هر یک از علائم زیر باید فوراً با پزشک خود مشورت کنید:

  • لکه بینی یا خونریزی
  • تب
  • لرز
  • ترشحات واژن
  • احساس سبکی سر
  • درد یا ناراحتی هنگام ادرار کردن
  • تهوع و استفراغ

به جای استفاده از کیسه آبگرم، سعی کنید ناراحتی های جزئی شکم را با غوطه ور شدن در حمام گرم یا تغییر وضعیت درمان کنید. برای مثال اگر ایستاده اید بنشینید یا اگر نشسته اید دراز بکشید.

نکات قابل توجه هنگام استفاده از کیسه آب گرم در بارداری

هیچ گاه کیسه آب گرم را به صورت مستقیم بر روی پوست خود قرار ندهید و آن را به همراه کاور استفاده کنید. زیرا پوست زنان باردار حساس تر از حد معمول است و ممکن است مشکلاتی مانند التهاب و سوزش به همراه داشته باشد. علاوه بر این، توجه به این نکته ضروری است که هیچ گاه آب با دمای جوش را که بسیار داغ است درون کیسه نریزید.

استفاده از یک پد گرم کننده یا کیسه آبگرم برای تسکین درد و دردهای مربوط به بارداری در کمر، لگن و مفاصل خوب است. اما از استفاده بیش از 20 دقیقه از آن خودداری کنید. با پایین ترین درجه شروع کنید و مطمئن شوید که با آن به خواب نمی روید. شما همچنین می توانید یک بسته حرارتی قابل استفاده در مایکروویو یا یک بطری آب گرم را امتحان کنید. از استفاده از وسایل گرم کننده بر روی شکم خود خودداری کنید. در حالی که تجربه برخی ناراحتی های شکمی طبیعی است، از علائم هشدار دهنده یک مشکل آگاه باشید. اگر در مورد استفاده از کیسه آب گرم برای کمردرد در بارداری سؤال یا نگرانی دارید، همیشه با پزشک خود تماس بگیرید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (445 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (34 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (8 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (7 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس