دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

آیا پلاک خودرو قابل خرید و فروش است؟ 

دوشنبه، 04 اسفند 1399
در شرایطی که فردی بخواهد سابقه‌ای از پلاک فعال در راهور برایش ثبت نشود، تنها راهی که در پیش دارد، فک پلاک خودروست. یعنی می‌تواند مراجعه کرده و درخواست فک پلاک را بدهد. پلاک مربوطه در راهور ثبت می‌شود و اگر روزی اقدام به خرید خودرو کند، امکان استفاده مجدد از این پلاک را دارد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،بر اساس سامانه شماره گذاری پلیس راهور، پلاک خودروها، فردمحور بوده و با توجه به اینکه هر پلاک به یک نفر اختصاص می یابد، قابلیت انتقال آن به هیچ وجه وجود ندارد.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: زمانی که یک شماره پلاک به یک فرد اختصاص می یابد این شماره در سیستم به نام وی قفل می شود و حتی اگر این شماره بر روی خودرویی هم نصب نشود، در سامانه به نام این شخص خواهد ماند

پلاک را نمی توان خرید و فروش کرد

در چنین شرایطی این پرسش مطرح می شود که آیا می توان امتیاز پلاک خودرو را به شخص دیگری فروخت؟ پاسخ کارشناسان حقوقی به این پرسش منفی است. امکان فروش پلاک خودرو وجود ندارد چون اگر این امکان وجود داشت، بسیاری از افرادی که شماره پلاکشان رند است، اقدام به فروش می کردند.

با این حال چند وقتی است که گفته می شود قانون جدیدی در ارتباط با فروش پلاک خودرو تصویب شده است. اما با وجود مطرح شدن قانون جدید برای خرید و فروش پلاک خودرو، این قانون هنوز ابلاغ نشده و به مرحله اجرا هم نرسیده است. برخی سایت ها اینطور به متقاضیان می گویند که امکان فروش پلاک خود را دارند اما زمانی که وارد کار اجرایی می شوند به مشکل برخورد می کنند. یعنی این قانون هنوز به مرحله اجرا نرسیده و کسی امکان فروش پلاک خودرویش را ندارد.

پلاک های ابدی

در شرایطی که فردی بخواهد سابقه ای از پلاک فعال در راهور برایش ثبت نشود، تنها راهی که در پیش دارد، فک پلاک خودروست. یعنی می تواند مراجعه کرده و درخواست فک پلاک را بدهد. پلاک مربوطه در راهور ثبت می شود و اگر روزی اقدام به خرید خودرو کند، امکان استفاده مجدد از این پلاک را دارد. اما در شرایط فعلی به هیچ عنوان امکان فروش یا خرید پلاک وجود ندارد. بهتر است اینطور بگوییم که پلاکی که به نام یک فرد مشخص است، تا زمان فوت او به نام خودش باقی می ماند.

در برخی موارد هم فردی پلاک های متعدد به نام خود دارد و درخواست پلاک جدید می کند. یعنی ممکن است 4 خودرو داشته باشد و حالا بخواهد برای خودروی پنجم خود درخواست پلاک بدهد. در این صورت تنها هنگامی پلاک جدید به او داده می شود که پلاک های قبلی خلافی نداشته باشند. یعنی اولین کاری که باید انجام دهد، صفر کردن خلافی خودروهای قبلی است تا بتواند درخواست پلاک جدید کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
مراحل اکسپت مقاله
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری