آیا تغذیه در جنسیت جنین تاثیر دارد؟

  پنجشنبه، 09 مرداد 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
آیا تغذیه در جنسیت جنین تاثیر دارد؟
شاید تعجب آور و نامانوس به نظر بیاید، اما تحقیقات نشان می دهد رژیم غذایی شما می تواند بر جنسیت کودکتان تاثیر بگذارد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، اینکه دلتان دختر می خواهد و یا پسر دیگر آرزوی محالی نیست با پیشرفت علم امکاناتی به وجود آمده است که به وسیله آن ها می توانید جنسیت جنین را قبل از تشکیل شدن تشخیص دهید و بدانید که قرار است صاحب دختر شوید و یا یک پسر قرار است وارد زندگی شما شود . تاثیر تغذیه در تعیین جنسیت یکی از راهکارهای موثر برای این روش استفاده از روش تغذیه است که می توانند والدین از آن ها استفاده کنند

یک گروه تحقیقاتی تحت رهبری فیونا متیوز در دانشگاه اکستر، گروهی از ۷۴۰ زن بریتانیایی را که برای بار نخست باردار بوده و جنسیت فرزندشان نامعلوم بود، زیر نظر گرفته و عادات تغذیه، شیوه زندگی و غیره را مقایسه کردند. سپس مادران بسته به مقدار کالری مصرفی در دوره بارداری، به سه گروه تقسیم شدند. نتایج تحقیقات انجام شده نشان می دهد :

– در گروهی از مادران که کالری بیشتری مصرف می کردند، ۵۶ درصد پسر داشتند، در حالی که در گروه کم کالری، تنها ۴۵ درصد صاحب پسر شدند.

– برخی از مواد غذایی خاص در رژیم غذایی مادر نیز می توانند بر جنسیت تأثیر بگذارند. غذاهای نمک دار و موز باعث تولد بیشتر پسران می شوند.

– اما از سوی دیگر، گفته های قدیمی که مصرف بسیاری از فرآورده های لبنی را عامل باردار شدن یک فرزند دختر می دانند، در این تحقیقات رد می شود. برعکس، به نظر می رسد بسیاری از محصولات لبنی در رژیم مادر باردار، احتمال تولد پسر را افزایش می دهد.

– بیشترین مشخصه ارتباط بین مواد غذایی مصرفی مادر و جنس نوزادش در غلات مصرفی در صبحانه دیده شد. مصرف بیش از یک کاسه غلات در روز احتمال پسر ۵۹% و یک کاسه یا کمتر احتمال دختر ۶۸% را در پی دارد.
علاوه بر این، زنان دارای فرزندان پسر نیز احتمال بیشتری برای خوردن انواع مختلف مواد مغذی مانند پتاسیم، کلسیم، ویتامین های C، E و B12 داشتند.

تفسیر نتایج

تیم فیونا هنوز نمی تواند توضیح دهد که دقیقاً چه اتفاقی رخ می دهد، اما یک نظریه این است که از لحاظ بیولوژیکی خطر بارداری پسران بالاتر است، زیرا جنین های پسر بیشتر آسیب پذیر هستند. اما همانطور که در میان حیوانات دیده می شود، ممکن است تغذیه باکیفیت بالاتر به طور طبیعی منجر به تولد پسران بیشتری شود و تغذیه رژیمی تر، نوزاد دختر به همراه داشته باشد. در واقع، از آنچه که از IVF (لقاح آزمایشگاهی) نیز شناخته شده است، سطوح بالاتر قند احتمال رشد جنین های پسر را افزایش می دهند.

خوب سوال دیگری که مطرح می شود این است که اگر این اطلاعات در مورد ارتباط تغذیه مادر و جنسیت جنین صحت داشته باشند، آیا این به این معنی نیست که در این دوران که چاقی هر روز بیشتر و بیشتر می شود، باید نسبت به قبل، پسران بیشتری متولد شوند؟

خوب، در واقع اینگونه نیست!

این مساله به این دلیل است که در کشورهای توسعه یافته، مصرف کالری در بین زنان جوان کمتر است (که منجر به تولد بیشتر دختران می شود). در عین حال، آنها کمتر ورزش می کنند، به همین دلیل است که وزن اضافه می کنند. همچنین امروزه مردم تمایل کمی به خوردن صبحانه دارند، که هم باعث چاقی می شود و هم بنا به این باور، امکان تولد دختران را افزایش می دهد.

همه این موارد در حالی است که بنا به باور سنتی، تنها اسپرم پدر بر جنسیت نوزاد اثر می کند. بعدها زمان مقاربت و فاصله آن با قاعدگی زن نیز تاثیرگذار عنوان شد و امروزه رژیم مادر قطعاً یک جنبه جدید تلقی می شود. بنابراین، در جهت افزایش شانس خود برای داشتن یک پسر و یا یک دختر …

– اگر می خواهید یک پسر داشته باشید : نمک، موز و بسیاری از غلات را در صبحانه تان بخورید. اطمینان حاصل کنید که کالری کافی مصرفی را دریافت کنید.

– اگر می خواهید یک دختر را تصور کنید : خب، بهتر است زیاد غذا نخورید یا حداقل بر روی نمک، غلات و محصولات لبنی تمرکز نکرده و از خوردن موز زیاد نیز اجتناب کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (548 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (351 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (318 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (125 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (42 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (33 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (23 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (12 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (12 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (11 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای اعلام موجودی کارت بانکی حماسه آفرید+ویدئو/هیتلر هم مغز اینو نداشت... (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) تبریک تولد متفاوت نوه دختری امام (ره) به پسر سید حسن خمینی + عکس / رئیس جمهور آمریکا هم خرداد ماهی بود! (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نسبت فامیلی ماهچهره خلیلی، خواهر مختار در سریال مختارنامه و پروین سلیمانی چه بود؟+عکس
«طلا خوری» خوراک لاکچری بازان ایرانی/ سرو بستنی، قهوه، آب و ترافل با طعم طلا | قیمت خوراکی‌های گران قیمت بچه پولدارها چقدر است؟
برآورد آمریکا و اسرائیل مداخله مستقیم ایران در جنگ با حزب الله است
راه‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات
شبی که رهبر معظم انقلاب حتی شام برای خوردن نداشتند! عروسی دختر آقا به صرف چند قلم میوه و شیرینی
قتل عام همزمان عروس و پدر ومادرش در شهر بابک کرمان / داماد خودش را هم کشت
از بی تفاوتی به طلاق تا عبور از خط قرمزهای عاطفی در سریال «در انتهای شب»
قوام جمهوری اسلامی در دست مردم است
جزئیات شرط معدل امتحانات نهایی و سوابق تحصیلی در کنکور
حملۀ پسری 14 ساله با چاقو به دانشگاه سیدنی
خرازی:از همه ابزارها برای حمایت از حزب‌‌الله استفاده می‌کنیم
پیش‌بینی جنجالی هوش مصنوعی؛ ترامپ دوباره به کاخ سفید باز می‌گردد!
از دومین مناظره طوفانی تا اجرای باشکوه علیرضا قربانی در تخت جمشید در حواشی داغ امروز چهارشنبه 13 تیر 1403
سرخط مهم‌ترین اخبار ایران و جهان / 13 تیر 1403
استوری ترسناک حسین کنعانی زادگان هواداران پرسپولیس را به شدت نگران کرد +عکس
منتخب روز   
تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس