ساعدنیوز
ساعدنیوز

آیا تهوع در بارداری ربطی به جنسیت جنین دارد؟

  شنبه، 09 فروردین 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
آیا تهوع در بارداری ربطی به جنسیت جنین دارد؟
بیماری صبحگاهی خفیف یا عدم وجود آن در هنگام صبح نشان دهنده مشکلی نیست و تعیین جنسیت کودک از روی حالت تهوع و استفراغ در دوران بارداری ثابت نشده است تا بتوان با اطمینان آن را به تعیین جنسیت کودک مرتبط دانست.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از سلام دنیا،اگرچه بعضی از افراد ترجیح می دهند برای دانستن جنسیت فرزند خود تا روز زایمان صبر کنند، برخی دیگر نیز به دنبال نتایج فوری هستند! با وجود بسیاری از افسانه و نشانه ها برای تعیین دختر یا پسر بودن فرزند شما، حدس زدن جنسیت کودک تبدیل به یک سرگرمی شده است. از شکل برآمدگی شکم تا نوع ویار که احتمالاً همه آنها را شنیده اید!

آیا عدم تهوع بارداری جنسیت کودک را مشخص می کند؟

چیز دیگری هم هست که مردم دوست دارند به آن توجه کنند؟ وجود تهوع صبحگاهی یا نبود آن. برخی از مردم بر این باورند که بیماری صبحگاهی و حالت تهوع به احتمال زیاد به این معناست که شما دختر باردار هستید، در حالی که عدم احساس تهوع در هنگام صبح اغلب به معنای داشتن پسر است. اما شواهدی برای اثبات آن وجود دارد؟ یا این فقط نظر قابله های قدیمی است؟ بیایید جواب را پیدا کنیم!

عدم وجود استفراغ در طول بارداری به چه معناست؟

در رابطه با سلامت مادر و کودک، بیماری صبحگاهی واقعاً چیز زیادی را ثابت نمی کند. حالت تهوع و استفراغ در دوران حاملگی یا بیماری صبحگاهی، معمولاً در هفته ششم بارداری اتفاق می افتد. چه مدت طول می کشد؟ این حالت معمولاً در هفته 14 بارداری از بین می رود، اما در برخی از زنان ممکن است بیشتر طول بکشد. شایع ترین علت بیماری صبحگاهی افزایش میزان هورمون ها، به خصوص گنادوتروپین جفتی انسانی (HCG) و استروژن است. عوامل دیگر شامل استرس، خستگی و پایین آمدن قند خون است.

تصویر

برخی از زنان در طول بارداری دچار استفراغ شدید حاملگی (HG) می شوند. این شبیه بیماری صبحگاهی است که در طی آن زن کاهش وزن و از دست دادن آب بدن را در کنار تهوع و استفراغ معمول، تجربه می کند. این مشکل مزمن است و در موارد شدید ممکن است تقریباً در همه طول روز و تمام بارداری ادامه داشته باشد. علت شناخته شده ای برای استفراغ شدید حاملگی وجود ندارد، اما برخی اعتقاد دارند که با افرایش سطح HCG مرتبط است.

در حال حاضر، با وجود اینکه بیماری صبحگاهی و استفراغ شدید حاملگی آزار دهنده و برخی اوقات تضعیف کننده است، برخی بر این عقیده اند که این یک نشانه از سلامت بدن شما و رشد کودکتان است. ببینید، هنگامی که بدن یک زن باردار دچار افزایش هورمون HCG و استروژن می شود، به این معناست که به سختی کار می کند تا محیطی برای رشد و نمو کودک فراهم کند.

از طرف دیگر، اگر شما در این دوران و زمانی که فکر می کنید باید دچار حالت تهوع باشید این احساس را نداشتید، زیاد نگران نباشید. هیچ شواهدی وجود ندارد که ثابت کند عدم وجود بیماری صبحگاهی و تهوع، نشانه ای از وجود مشکل در رشد و سلامت کودک است. بنابراین آیا باید به بیماری صبحگاهی توجه کنید تا سلامت کودک خود را تعیین کنید؟ قطعاً نه!

حالت تهوع بارداری شدید: دختر یا پسر؟

بنابراین بیماری صبحگاهی نمی تواند در مورد سلامتی کودک شما چیز زیادی برای گفتن داشته باشد، اما آیا می تواند به تشخیص جنسیت کودک کمک کند؟ احتمالاً شنیده اید که قابله های پیر می گویند: بیماری صبحگاهی شدید= دختر، در حالیکه عدم وجود بیماری صبحگاهی= پسر. اما علم در مورد آن چه می گوید؟ آیا شما هنگام یکه پسر باردار بودید بیشتر تهوع داشتید یا دختر؟

ببخشید که تخیل شما را بهم میزنم، اما واقعاً تحقیقات زیادی برای تایید این نظریه وجود ندارد. مطالعه انجام شده در دهه 90 میلادی نشان داد که زنان دچار استفراغ شدید حاملگی به احتمال بیشتر دختر به دنیا می آورند. با این حال، مطالعه ای در سال 2013 نشان داد که از 2450 بارداری، در حدود 80 درصد از زنانی که بیماری صبحگاهی داشتند، پسر باردار بودند. اطلاعات متناقضی در این خصوص وجود دارد.

بنابراین چگونه می توان جنسیت کودک را تعیین کرد؟

آیا داستان های قابله های قدیمی کافی است؟ تنها روش ارزان و مطمئن برای تعیین جنسیت فرزند شما، سونوگرافی است. مطمئناً شما باید تا هفته هجدهم بارداری صبر کنید تا تصویر روشنی از جنسیت فرزندتان با این شیوه پیدا کنید. روش دیگری که به شما امکان می دهد جنسیت کودک خود را از قبل پیدا کنید، نمونه برداری از پرزهای جفتی (CVS) است که پزشکان چند سلول از جفت شما می گیرند. با این حال، نمونه برداری پرزهای جفتی معمولاً زمانی انجام می شود که شما به طور ژنتیکی مستعد ابتلا به بیماری های خاص باشید و احتمال انتقال آن به فرزند شما نیز وجود داشته باشد. CVS به یافتن اختلالات ژنتیکی و کروموزمی مانند سندرم داون، فیبروز کیستیک و اختلالات مرتبط با جنسیت کمک می کند.

روش های پیشگیری از تهوع بارداری

در اینجا روش هایی وجود دارد که می توانید در سه ماهه اول بارداری از تهوع و استفراع خلاص شوید:

از مصرف ویتامین های بارداری در صبح خودداری کنید، به خصوص وقتی گرسنه هستید. در عوض، شب ها و با شکم پر اقدام به مصرف ویتامین ها کنید.

از غذاهایی که باعث ناراحتی معده می شود از جمله غذاهای شور، چرب، روغنی یا تند پرهیز کنید.

درمان خانگی طبیعی مانند چای زنجبیل برای تسکین دادن معده و بو کردن روغن های اساسی برای کاهش حالت تهوع را امتحان کنید.

به جای سه وعده غذایی معمول در روز، چندین وعده غذایی کوچک در طول روز داشته باشید.

صبح ها ورزش کنید.

نتیجه گیری

دفعه بعدی که یکی از دوستان باردار شما سوال کرد که نداشتن حالت تهوع بارداری نشانه چیست، شما پاسخ به این سوال را گرفته اید. بیماری صبحگاهی خفیف یا عدم وجود آن در هنگام صبح نشان دهنده مشکلی نیست و تعیین جنسیت کودک از روی حالت تهوع و استفراغ در دوران بارداری ثابت نشده است تا بتوان با اطمینان آن را به تعیین جنسیت کودک مرتبط دانست. بهتر است به پزشک مراجعه کنید و منتظر سونوگرافی باشید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (82 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (76 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (43 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (27 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (25 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (24 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (20 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (18 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (17 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی در مورد زلیخا: من نمی تونم روی زلیخا را زمین بیاندازم 😅+ویدئو (13 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (15 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس بدرقه مهدی هاشمی برای رفتن به اوین توسط پدرش هاشمی رفسنجانی +ویدئو (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند! بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران ؛ مرعوب نمی شویم نخبه معلول کنکور انسانی بر اثر گاز گرفتگی جان باخت‌ توصیه امام صادق (ع) به پدران و مادران امروز دفاع جانانه محمدحسین میثاقی از بانوان پرسپولیسی هتک حرمت شده / از اون سربندت خجالت بکش ... پدر مهران غفوریان افسر ارشد ساواک بود؟ | واکنش فوری ستاره سینما و تلویزیون به یک شایعه فراگیر درباره پدرش از اهتزاز پرچم ایران در کالیفرنیای امریکا تا بازداشت لیدر سپاهان در حواشی داغ امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...