دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

ایجاد ثبات اقتصادی با جهت گیری مناسب در آموزش های مهارتی 

پنجشنبه، 30 شهریور 1402
کد خبر: 357077
ساعدنیوز: دکتر صولت مرتضوی: هماهنگی حوزه آموزشی دانشگاهی، آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای برای کشور بسیار مطلوب است و این جهت گیری بسترساز ثبات اقتصادی شده است.

به گزارش پایگاه خبری_ تحلیلی ساعدنیوز، سید صولت مرتضوی عصر امروز در آیین افتتاح بزرگترین مرکز سنجش و صلاحیت حرفه‌ای کشور در شهر تبریز اظهار داشت: یکی از مجموعه‌هایی که می تواند بسترساز سعادت انسان برای رسیدن به کسب روزی حلال، افزایش و انتقال دانش باشد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای هستند.

وی افزود: این مرکز، پنجمین مرکز آموزش، سنجش و صدور صلاحیت حرفه‌ای است و کسانی که علاقه‌ای به ادامه تحصیلات اکادمیک ندارند می توانند در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای حضور یافته و آموزش ببینند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه مهارت و دانش، تحول زا می باشد، خاطر نشان کرد: اگر مهارت و دانش با همدیگر ادغام شوند به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی خواهیم رسید. مهارت، بستر صدور نیروی انسانی و دانش فنی را به اقصی نقاط جهان محقق می‌سازد.

وی ادامه داد: با توجه به نگاه عادلانه نظام جمهوری اسلامی و فرهنگ عدالت محور این نطام، می توانیم به جامعه بشری کمک کنیم تا از امکانات و استعدادهای نهفته بهره برداری لازم را ببریم‌.

مرتضوی گفت: با ریل گذاری جدید در حوزه آموزشی دانشگاهی، آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای، احساس می‌کنیم جهت گیری جامعه با هدایت نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار مطلوب است و این جهت گیری بسترساز ثبات اقتصادی شده است.

وی اظهار داشت: در سفر دوم ریاست جمهوری به استان آذربایجان شرقی، مسئولان‌ استان اعلام کردند که نیاز به نیروی کار داریم و در جامعه تحصیل کرده ها بیکاری وجود دارد اما مدیران کارگاه‌ها و کارخانجات به شدت نیازمند نیروی کار ماهر هستند‌.

رشد چشمگیر اقتصادی کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مجموعه اقدامات انجام گرفته سبب رونق و افزایش تولید و ثبات اقتصادی شده است، گفت: دهه 1400 را با ثبات اقتصادی آغاز کردیم و بر اساس گزارشات مراکز رسمی به رشد مطلوبی در سه ماهه اول سال 1402 رسیدیم.

وی گفت: رشد اقتصادی کشور 6.2 درصد با احتساب نفت و بدون احتساب آن 5.2 درصد است. رشد اقتصادی کشورمان در نفت 16.5 درصد شده است که بخش اعظمی از ان به واسطه اموزش است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 30 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سیل مشهد سوءمدیریت است، سیل یونان نبردی نابرابر با طبیعت ؛ برگ زرینی دیگر از BBC + فیلم
سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ...