این 3 قاتل اعدامی به عشق امام حسین (ع) قصاص نشدند / شاهین رحمان سامان 3 زن و مرد را جداگانه کشته بودند + جزییات

  پنجشنبه، 11 مرداد 1403 ID  کد خبر 400786
این 3 قاتل اعدامی به عشق امام حسین (ع) قصاص نشدند / شاهین رحمان سامان 3 زن و مرد را جداگانه کشته بودند + جزییات
ساعدعدنیوز: اولیای‌دم قربانیان جنایت، پس از محاکمه و صدور حکم قصاص در دوراهی سختی قرار می‌گیرند؛ بخشش یا قصاص. برخی فقط با اجرای حکم داغی که بر دل دارند را آرام کرده و برخی با بخشش، آرامش را مهمان دل خود می‌کنند. در چند سال اخیر با پویش‌های قوه قضاییه از جمله به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم، تعداد زیادی از محکومان به قصاص از مجازات مرگ رها شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از رکنا، شاهین، رحمان و سامان 3 محکوم به قصاص بودند که در استان هرمزگان با تلاش تیم صلح‌و‌سازش از زیر تیغ بیرون آمده و به زندگی سلامی دوباره کردند.

قاضی الهام پوردهقان فراشاه، معاون اجرای احکام دادگستری هرمزگان گفت‌: با شناسایی محکومان به قصاص که از کار خود پشیمان بوده و این تغییر رفتارشان در زندان ثابت شده و شرایط بازگشت به جامعه را داشته باشند، تلاش برای جلب رضایت آنها را آغاز می‌کنیم.

خیرین استان هم در این مسیر در کنار دستگاه قضا کمک کرده تا بتوانیم در صورت درخواست وجه‌المصالحه آن را فراهم کنیم. امسال با تلاش‌های انجام شده سه محکوم به قصاص با گذشت اولیای‌دم از مجازات رها شدند.

این تلاش‌ها ادامه دارد و امیدواریم در پویش به عشق حسین(ع) می‌بخشم شاهد بخشش‌های دیگری هم باشیم.کری‌خوانی مرگبار

عصر یک روز بهاری سال 1390درگیری دو گروه از جوانان در خیابان 22 بهمن بندرعباس به پلیس گزارش شد.

بررسی‌های اولیه نشان داد، در این درگیری پسر 22ساله‌ای مجروح و به بیمارستان منتقل شده است. تحقیقات برای شناسایی افراد حاضر در نزاع آغاز شده بود که از بیمارستان خبر رسید مهران به خاطر اصابت چاقو به گردنش و خونریزی شدید فوت کرده است.

به این ترتیب پرونده قتلی تشکیل شد که 13سال طول کشید تا به سرانجام خوشی برسد.

بررسی‌ها پلیس را در برابر جوان 20 ساله‌ای به نام شاهین قرار داد که بعد از قتل متواری شده بود. جست‌وجوها برای دستگیری‌اش آغاز و بعد از یک هفته در خانه یکی از دوستانش شناسایی و بازداشت شد. پسر جوان در تحقیقات مدعی شد ناخواسته مرتکب قتل شده است.

چندی بعد شاهین در دادگاه کیفری یک استان هرمزگان پای میز محاکمه ایستاد.

در این جلسه اولیای‌دم مهران برای او حکم قصاص خواستند و تاکید کردند؛ حاضر به بخشش نیستند.متهم به قتل هم اظهار کرد؛ با مهران از قبل کری‌خوانی داشتیم‌.

روز حادثه با دوستانم در حال عبور از خیابان 22 بهمن بودم که با مهران و دوستانش رو‌به‌رو شدیم. به خاطر اختلاف قدیمی دو طرف دعوا کرده و من سعی کردم دعوا را پایان دهم که با ادامه درگیری چاقویی از جیب بیرون آوردم تا مهران را بترسانم اما تیغه‌اش بر گردن او نشست و قاتل شدم.قضات دادگاه حکم به قصاص شاهین داده و این حکم در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد.

در حالی که پسر اعدامی از عمل خود پشیمان بود و ناخواسته جان جوانی را گرفته بود، تلاش تیم صلح‌و‌سازش دادگستری هرمزگان به سرپرستی، قاضی الهام پوردهقان فراشاه، معاون اجرای احکام دادگستری آغاز و پس از 13 سال اولیای‌دم رضایت خود را اعلام کردند.

با بخشش اولیای‌دم، شاهین که حالا 33 ساله است آزاد شد.

وسوسه سرقت طلا

دومین پرونده به خرداد 1398 و وقوع قتل دختر جوانی در جزیره کیش برمی‌گردد.

این پرونده دو قاتل داشت که یکی از آنها سال گذشته رضایت گرفت و دومین قاتل با تلاش واحد صلح‌و‌سازش و قبل از اجرای حکم موفق به اخذ رضایت و‌ رهایی از قصاص شد.براساس محتویات پرونده، خرداد 1398 بود که قتل دختری به پلیس کیش گزارش شد.

بررسی‌ها نشان داد دختر 23 ساله به نام سیما در خانه نامزدش مهمان بوده که با هجوم دزدان به آنجا به قتل رسیده بود. رحمان در تشریح ماجرا گفت: من مغازه لباس‌فروشی در جزیره کیش دارم و سیما مشتری مغازه‌ام بود.

به او علاقه‌مند شدم و خواستگاری کردم که جواب مثبت داد. آن شب برای شام به خانه‌ام آمد که من برای خرید بیرون رفته و وقتی برگشتم، وسایل به هم ریخته بود.

سیما با دست و پا و دهان بسته در یکی از اتاق‌ها بود که وقتی دهانش را باز کردم متوجه شدم نفس نمی‌کشد. دزدان طلاهای سیما و وسایل با ارزش مرا سرقت کرده بودند.

جسد دختر جوان به پزشکی قانونی منتقل و مشخص شد او به آسم مبتلا بوده است.

تیم جنایی که به اظهارات رحمان مشکوک شده بودند، تحقیقات را روی او متمرکز کردند. سرانجام پسر جوان لب به اعتراف گشود و گفت: وسوسه‌های دوستم شروین باعث این قتل شد. وضع مالی‌ام به هم ریخته بود و شروین پیشنهاد داد از سیما که وضع مالی خوبی داشت سرقت کنیم. اول قبول نکردم اما وسوسه‌های شروین مرا ترغیب به این کار کرد.

آن شب به بهانه خرید از خانه بیرون رفتم و بعد لباس‌هایم را عوض کرده و با شروین ماسک زده و به خانه برگشتیم‌. بدون حرفی دست و پا و دهان سیما را بستیم و داخل اتاقی برده و طلاهایش را سرقت کردیم‌. بعد برای صحنه‌سازی خانه را به هم ریختیم. چند دقیقه بعد که برگشتم، سیما نفس نمی‌کشید. من از آسم او خبر نداشتم.

با این اعتراف، شروین هم دستگیر و دو پسرجوان به اتهام مشارکت در قتل حکم قصاص گرفتند.شروین سال گذشته رضایت اولیای‌دم را کسب کرد اما رحمان در یک قدمی چوبه دار قرار داشت که با تلاش تیم صلح‌و‌سازش موفق به جلب رضایت بعد از پنج سال شد.

آزادی در روز عاشورا

آخرین محکوم به قصاص که با بخشش اولیای‌دم از مرگ نجات پیدا کرد، مردی بود که به خاطر خشم آنی همکارش را کشت و 10 سال زیر تیغ بود .

سامان، بهارسال1393پس از درگیری باهمکارش در شهرکی صنعتی دربندرعباس، با میله آهنی به سر او ضربه زد که باعث مرگش شد. او پس از دستگیری مدعی شد؛ چند روزی بود با سعید اختلاف مالی پیدا کرده و کار به درگیری لفظی کشید.

روز حادثه دوباره درگیر شدیم که با میله آهنی که دم دستم بود ضربه‌ای به سرش زدم.سامان پس از محاکمه حکم قصاص گرفت اما اولیای‌دم در این مدت نه راضی به بخشش بودند و نه قصاص. سرانجام بعداز10سال تلاش واحد صلح‌و‌سازش دادگستری هرمزگان به نتیجه رسید و اولیای‌دم رضایت خود را اعلام کردند.

به این ترتیب سامان در روز عاشورا حکم آزادی خود را گرفت.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
الهام چرخنده: نمی‌خواهم در قطعه هنرمندان دفن شوم! (84 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (79 نظر) (ویدیو) پیام مهم شهربانو منصوریان ووشوکار قهرمان برای مردم ایران / وی بعد از ثبت نام در دانشگاه گفت : رییس جمهور بعدی خودمم منتظر باشید ! (32 نظر) لحظه اعطای جایزه 60 میلیاردی بهروز تابانی قهرمان پرورش اندام تبریزی در دبی پرو +فیلم (22 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش شمالی با عکس حشمت فردوس حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (22 نظر) خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در ابداع توالت خیلی عمومی در هوای آزاد/ دکترای معماری و طراحی حق توئه😂+عکس (17 نظر) زهرا گونش نه مرسی ما آیتک سلامت داریم / فیلم درخشش ستاره آذری چشم رنگی والیبال ایران در زمین مسابقه 😍 (14 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای ترک سیگار همسرش حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (15 نظر) نگاهی به خانه ابدی باشکوه اولین هنرمند دفن شده در قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران/ چه شعر زیبایی روی مقبره‌اش حک شده+عکس (12 نظر) نگاهی به گالری طلا و جواهرات علی دایی و همسرش مونا خانوم/ چه گالری اعیان و لوکسی+ عکس (11 نظر) از هوش رفتن مادر علی انصاریان در خانه ابدی پسرش+ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) نگاهی به رنگ آمیزی، چیدمان و نورپردازی دکوراسیون هنرمندانه کافه خانم المیرا شریفی مقدم/ دنج ترین کافه ای که دیدم +عکس (12 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی در تعمیر صندوق شکسته ماشین اش حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس🤣 (12 نظر) نگاهی به میز و صندلی خوش‌رنگ و بچگانه اتاق پسرِ بهرام رادان؛ مثل همیشه خاص و منحصربفرد به انتخاب مامان مینایِ خوش سلیقه😍+ویدیو (11 نظر) نگاهی به ماشین مرسدس بنز هوش پران سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان که همه آرزوشو دارن/آقای بازیگر سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
این 3 قاتل اعدامی به عشق امام حسین (ع) قصاص نشدند / شاهین رحمان سامان 3 زن و مرد را جداگانه کشته بودند + جزییات
چرا محسن تنابنده در این فیلم جنجالی از همسرش می‌خواهد سراغ برادرش نرود؟+عکس
فال روزانه امروز پنجشنبه 12 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 12 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 12 مرداد ماه 1403
مصدومیت 7 نفر به علت برخورد سه خودرو در محور سرچم به اردبیل
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 12 مرداد 1403 + فیلم
واژگونی پژو پارس در تیکمه داش با 5 مصدوم
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان خرید شیرینی را در خانه حذف کرده‌اند، معمولا میوه دیدارهایشان دو رقم بیشتر نیست+ عکس
تصویر شخصیت کارتون «سیمپسون‌ها» روی تابوت مومیایی 3500 ساله مصری!
قاب موبایل عجیبی که به گیاه تبدیل می‌شود!
قاب زیبا و عاشقانه از شهید اسمائیل هنیه در کنار همسرش/ +خانه سبز و سفید اسمائیل هنیه و خانواده‌اش در غزه
(تصاویر) بهترین و منحصربفردترین معماری متفاوت یک باغ «بوهمیایی» در جنوب تهران/ حس اصالت و نزدیکی به طبیعت/ فقط چیدمان شیک و رویاییش، تلفیقی از چوب،سنگ گیاه
(عکس) تصویری تلخ از اسماعیل هنیه در حال دفن کردن نوه خودش/ چهره بهت زده و غمگین رهبر حماس همه را متاثر کرد
(تصاویر) مردی که به تنهایی از زمین بی آب و علف جنگل ساخت!/ حقایق جالب و دیدنی از این مرد هندی!
منتخب روز   
شهاب حسینی: انقد خدا از قواره من بلندتر به من داده همین الان اگه خدا ترمز دستی رو بکشه و بگه اسنپ کار کن نه تنها طلبکار نیستم بلکه بدهکارشم تغییر چهره سایت رهبر معظم انقلاب بعد از ترور اسماعیل هنیه+عکس شهاب حسینی باعث جدایی این کارگردان از نامزدش شد+ویدئو حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍