دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

حوادث /

این بار محیط‌بان اصفهانی هدف گلوله قرار گرفت / علی جمشیدیان در آستانه نابینایی 

چهارشنبه، 25 مهر 1403
کد خبر: 413332
ساعدنیوز: وضعیت بینایی چشم آسیب دیده محیط‌ بان «علی جمشیدیان» با گذشت 10 روز و برطرف شدن وَرم چشم او، مشخص می‌شود...

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از رکنا؛ علی جمشیدیان محیط‌بان پارک ملی «موته» در استان اصفهان روز 21 مهر جاری در اثر شلیک شکارچیان غیرمجاز از ناحیه چشم، صورت، سینه و دست زخمی شد.

سرهنگ علی عباسی در باره آخرین وضعیت جسمی این محیط بان افزود: طبق نظر چشم پزشک، با برطرف شدن ورم و التهاب چشم و پس از طی دوره 10 روزه، با انجام «اسکن» می‌توان دریافت که چه بافت‌هایی از چشم او تخریب شده است. وی تصریح کرد: سه ساچمه به چشم چپ محیط‌بان اصابت کرده که تاکنون یکی از آنها خارج شده اما 2 ساچمه دیگر همچنان در چشم او باقی است و طبق نظر چشم پزشک با اتمام دوره مصرف داروها و رفع ورم، عمل جراحی مجدد انجام خواهد شد.

عباسی گفت: آنطور که محیط‌بان مصدوم گفته است، با بالا آوردن پلک، چشم چپش نور را احساس می‌کند که امیدواریم با کمک خدا و چشم پزشکان، از چشم آسیب دیده او رفع خطر شود.

حدود ساعت 22 شنبه 21 مهر 1403، محیط‌بان علی جمشیدیان فرزند محیط‌بان بازنشسته مرتضی جمشیدیان متوجه حضور شکارچیان غیرمجاز در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته می‌شود، متخلفان با پروژکتور مشغول نورکشی و اقدام به شکار در این منطقه بودند که طی تعقیب و گریز، شکارچیان غیرمجاز در حین حرکت با بیرون آمدن از پنجره خودرو بوسیله سلاح شکاری ساچمه‌زنی، به سمت خودرو و علی جمشیدیان که هدایت خودرو سازمانی را بر عهده داشت، شلیک می‌کند.

در اثر این شلیک، ساچمه به داخل چشم، صورت، سینه و دست جمشیدیان اصابت می‌کند و در این حین شکارچی غیرمجاز شناسایی شده و پلاک خودرو نیز ثبت می‌شود. با رایزنی شینا انصاری رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست با جعفر قائم پناه معاون اجرایی رئیس جمهور، محیط‌بان زخمی موته به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شد. هدف از انتقال این محیط بان به تهران مداوای بهتر و ایجاد نشدن مشکل برای بینایی اوست.

ضارب محیط ‌بانِ پارک ملی موته با اقدام اطلاعاتی عملیاتی پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی در استان قم دستگیر و برای اجرای قانون به مقامات قضایی تحویل شده است.

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته با وسعت 205 هزار هکتار در شمال غربی اصفهان بین شاهین‌شهر و میمه، محلات، جنوب شهر نیم‌ور و گلپایگان قرار دارد و حدود 13 درصد از گونه جانوری قوچ و میش، کل و بز و آهوی ایرانی را در خود جای داده است. این منطقه یکی از زیستگاه‌های منحصر به فرد آهوی ایرانی و پرجمعیت‌ترین منطقه حفاظت شده از نظر حیات وحش در کشور محسوب می‌شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 25 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
10 دروغ عجیب علیه سردار قاآنی و خانواده اش
چیدمان شیک میز صبحانه سحر دولتشاهی و میلاد کی مرام و حلیم خوری آنها در یک جشن خصوصی+عکس
آفرودسواری سردار آزمون و همسرش آناهیتا با یک جیپ کلاسیک آمریکایی در جزیره زیبای کیش به همراه دوستان خانوادگی شان +عکس
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
متفاوت‌ترین و خنده دار‌ترین دسته گل‌های خواستگاری و عروسی؛ از دسته گل پیاز و سیر تا ناگت سوخاری و جگر+عکس/ خیلی جالبه👌
دبیر زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: هفته‌ایی 2 روز به رهبری درس میدادم؛ ایشان منظم و دقیق با خطی زیبا تمرین‌هایشان را انجام می‌دادند+عکس