این گروه از کارگران از وزیر کار پاداش گرفتند

  سه شنبه، 31 مرداد 1402 ID  کد خبر 353551
این گروه از کارگران از وزیر کار پاداش گرفتند
ساعد نیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به کارگران این معدن که باید دو ماه به دلیل سیلاب بیکار می‌شدند، اما کار را تعطیل نکرده و با دستان خالی معدن را بازسازی کردند، 50 درصد حقوق بیمه بیکاری یک ماه به عنوان پاداش داده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از همشهری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به کارگران این معدن که باید دو ماه به دلیل سیلاب بیکار می‌شدند، اما کار را تعطیل نکرده و با دستان خالی معدن را بازسازی کردند، 50 درصد حقوق بیمه بیکاری یک ماه به عنوان پاداش داده شود.

صولت مرتضوی صبح امروز 31 مردادماه در جمع کارگران معدن هشونی واقع در شهرستان کوهبنان اظهار کرد: هفته دولت بستری برای بیان دیدگاه‌ها و ارتباط با آحاد مردم و شنیدن سخن جامعه کارگری و تقدیر از زحمات کارگران است.

او خدمات جمهوری اسلامی ایران را بی‌شمار دانست و عنوان کرد: در عرصه‌های مختلف خدمت شده و مهمترین توفیق جمهوری اسلامی ایران استقلال سیاسی و قضائی است. استقلال سیاسی بر گرفته از استقلال اقتصادی است و استقلال اقتصادی محصول تلاش‌ها و خروجی پنجه‌های پینه بسته کارگران است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ای کاش می‌توانستیم ارادتی که به کارگران داریم، بیان کنیم و بیش از این قدردان خدمات آنها باشیم.

او با اشاره به تحریم‌های فلج کننده اظهار کرد: جامعه کارگری کشور را به خودکفایی رسانده است. کشورهای دیگر حیرت می‌کنند وقتی توفیقات ایران با وجود تحریم‌های فلج کننده را می‌بینند و این مرهون تلاش کارگران است.

مرتضوی با تبیین اثرگذاری ایران در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: استکبار جهانی به دنبال دو قطبی کردن آحاد جامعه اسلامی است.

او با اشاره به پیشرفت‌های ایران در علوم و فنون مختلف اظهار کرد: مشکلات جامعه کارگری را درک می کنیم و باید آنها را برطرف کنیم و باید از مولدسازی استفاده و در آمد حاصل آن صرف بهداشت کارگران و توسعه کار شود.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در واکنش به سخنانی در خصوص فرسودگی جامعه کارگری شاغل در معادن زغال‌سنگ عنوان کرد: بدتر از فرسودگی، بی‌انگیزگی است و از کارهایی که در کارگر انگیزه ایجاد می‌کند، گشاده رویی، محبت و پرداخت به موقع حقوق است.

او تاکید کرد: کارفرما باید درک مناسبی از کارگر داشته باشد و تا زمانی که به محل کار کارگران معادن نرویم چگونه می‌توانیم مشکلات و سختی‌های آنها را درک کنیم؟

مرتضوی بیان کرد: پزشک باید مرتب کارگران را معاینه و درمان و پیشگیری کند و هزینه آن پرداخت شده و باید استفاده شود.

او افزایش بهره‌وری را یکی دیگر از روش‌های ایجاد انگیزه در کارگر برشمرد و تصریح کرد: کارفرما بگوید که اگر بهره‌وری به یک میزان برسد به طور مثال 10 درصد آن را کارانه به کارگر می‌دهد و این باعث انگیزه در کارگر می‌شود.

مرتضوی بر لزوم اصلاح قانون ضریب سختی کار تاکید کرد و گفت: برخی از کارگران برای بخش خصوصی کار کردند که حق و حقوق آنها را به درستی پرداخت نکرده‌اند که بررسی خواهیم داشت و اگر در حیطه وظایفم بود، مشکلات این کارگران را حل می‌کنم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تاکید کرد: باید ضریب 1.5 درصد سختی کار اصلاح شود.

او بیان کرد: از ظرفیت جوانان خلاق برای به‌روزرسانی تجهیزات و افزایش بهره‌وری استفاده کنید.

مرتضوی پیشنهاد استفاده از زمین‌های اطرف در چهارچوب قانون برای اختصاص به نهضت ملی مسکن برای ساخت خانه کارگران معدن را داد و در ادامه از کارگران درخواست کرد: با کار و تلاش چرخه تولید در کشور راه‌اندازی کنید که برای نسل آینده خیر و برکت دارد.

او گفت: به کارگران این معدن که باید دو ماه به دلیل سیلاب بیکار می‌شدند، اما کار را تعطیل نکرده و با دستان خالی معدن را بازسازی کردند 50 درصد از حقوق بیمه بیکاری یک ماه، به عنوان پاداش داده شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) تصویری از صندلی خالی شهید امیرعبداللهیان در کلاس درس او در دانشگاه تهران (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) بهشت کوچکی که بهنوش طباطبایی برای خود ساخته است/ چه زیبا و دنجه اینجا +عکس (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
زندگی خلبان گنبدی پرواز «شهدای خدمت» در کلام بستگان+ویدئو فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 + فیلم ادای احترام نظامی دختر شهید خلبان سید طاهر مصطفوی به تابوت پدرش / گر پدر نیست، تفنگ پدری هست هنوز اولین عکس از جمیله علم الهدی پس از شهادت سید ابراهیم رییسی +عکس حضور بدون تشریفات سید میثم خامنه‌ای در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش دعایی که رهبر انقلاب برای شهید سیدابراهیم رئیسی خواندند+ فیلم ورود هواپیماهای هیات‌های خارجی به فرودگاه مهرآباد+ویدئو (فیلم) آغوش پدرانه رهبر معظم انقلاب برای نوه‌های دختری شهید رئیسی / تسکینی برای قلب داغدیده دخترانش ... آماده‌سازی خانه ابدی شهید آیت‌الله آل‌هاشم در تبریز +فیلم حال منقلب برادر شهید آیت الله ابراهیم رئیسی در مراسم تشییع+فیلم کدام فرزند رهبر معظم انقلاب در مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهانش حضور داشت؟+ عکس جدیدترین تصویر از برادران رئیس جمهور شهید+عکس توصیف حاج منصور ارضی از پیکر شهید رئیسی؛ مثل حضرت علی اکبر شده بود گفتم چجوری تو را بشورم! +ویدئو جواب رئوفانه و قابل تامل ابراهیم رئیسی به اظهارات فردی از مخالفان ایشان+ویدیو/ سعه صدر رو دیدین؟ حضور همسر و خانواده داغدار شهید مالک رحمتی در مراسم تشییع +ویدئو/ عجب رسمیه رسم زمونه... جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی عکس‌ جالب و کمتر دیده شده از شهید آیت الله آل‌هاشم؛ در حال خرید نان+عکس تصویری تلخ از لباس پرواز سرهنگ بهروز قدیمی از شهدای کادر پروازی+عکس تصویری خاص از وداع یادگار امام سید حسن خمینی با شهید سید ابراهیم رئیسی +عکس خوش‌آمد گویی پیرمرد ترک‌زبان به رئیس‌جمهور+ویدئو/ برای مردم این منطقه دوستی و محبت آوردی (عکس) تصویری تلخ از گریه آجودان مخصوص شهید رئیسی در مراسم تشییع او شعار یک توریست خارجی در مراسم تشییع شهدای خدمت+ویدئو (ویدیو) دختران شهید رئیسی و سردار سلیمانی در مراسم تشییع سید ابراهیم رئیسی این حرکت شهید امیر عبداللهیان اعراب را به تحسین واداشت/کاربران عرب این فیلم را جهانی کردند+ویدیو عکس قدیمی و کمتر دیده شده از خوش و بش شهید رئیسی و مرحوم هاشمی رفسنجانی دست‌نوشته جالب یکی تهرانی در وصف شهید رئیسی در مراسم تشییع: خیلی سوختیم که چرا...؟ فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... گریه های آیت الله علم الهدی در زمان نماز خواندن بر پیکر شهید رئیسی و همراهانش +عکس وداع جانسوز خانواده امیر عبداللهیان با پیکر وزیر خارجه فقید ایران+ویدیو انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش رهبر انقلاب: شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم/ روبوسی و سر سلامتی و لحظاتی از دیدار نخست وزیر عراق با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای + ویدئو آروزی متفاوت و زیبای یک دختر بچه در مراسم تشییع رئیس جمهور عکس خوابیدن 3 دختربچه خسته در تشییع پیکر رییس جمهور شهید و همراهانش رئیس مجلس دومای روسیه وارد تهران شد +ویدئو آخرین عکس از رییس جمهور شهید قبل از پرواز آسمانی برای تشییع پیکرت همین یک عکس کافیست ...+عکس/ جهان گریست با این قاب (تصویر) کدام یک از مقامات به مراسم تشییع رئیس جمهور آمدند؟ شعری که شهید ابراهیم رئیسی آن را دوست داشت+ویدیو (ویدئو) بغض آیت الله علم‌الهدی در مراسم تشییع پیکر دامادش شهید سید ابراهیم رئیسی آخرین نماز شهید رئیسی و آیت الله آل هاشم و استاندار جوان در یک روستا پیش از شهادت+عکس
تیتر امروز   
جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی
رهبر انقلاب: شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم/ روبوسی و سر سلامتی و لحظاتی از دیدار نخست وزیر عراق با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای + ویدئو
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 + فیلم
اطلاعیه مهم ستاد کل نیروهای مسلح درباره عملیات ناموفق پهپاد ترکیه‌ای
واکنش بازیگر سریال گاندو به شهادت رئیس‌جمهور
اولین اظهارات علم الهدی بعد از شهادت دامادش، سیدابراهیم رئیسی؛ چه کنیم، مشیت خداست/یک هفته پیش او را دیدم
اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت + فیلم
خاطره جالب مسعود ده نمکی از صحبتهای آیت الله رئیسی در دادگاه؛ خوشحالم که کم نیاورده ای!
تصویری از لحظه وداع رهبر معظم انقلاب با پیکر رئیس جمهور و شهدای سانحه بالگرد
توصیف و تعریف و تمجید سیدابراهیم رئیسی از زبان ولادیمیر پوتین/پیام ویژه کرملین به تهران
نگاهی به ویژگی‌های شهید جمهور؛ از تواضع و بی‌تکلف بودن تا دلدادگی اهل بیت (ع)
آماده‌سازی‌ محل خاکسپاری پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان
پیام تسلیت خواهر شهید بهشتی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی
حواشی داغ امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403
پیام تسلیتی که رئیسی نوشت و بعد از شهادت خودش منتشر شد!