این خاندان کشتی‌گیر ایرانی طلا ضرب میکنند+عکس

  چهارشنبه، 29 فروردین 1403 ID  کد خبر 384391
این خاندان کشتی‌گیر ایرانی طلا ضرب میکنند+عکس
ساعدنیوز: خانواده یزدانی در سال‌های اخیر در بخش مهمی از افتخارات کشتی سهیم بوده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز به نقل از جی پلاس، کشتی ایران در دو دهه اخیر با نام‌ خانواده یزدانی حسابی عجین شده؛ ابتدا رضا یزدانی و سپس حسن و امیرمحمد، در طول سال‌های متمادی دوبنده تیم ملی را به نام خود زده و افتخارات مختلفی کسب کرده‌اند.

ابتدا در اواسط دهه 80، رضا یزدانی به عنوان ستاره نوظهور کشتی ایران از جویبار برخاست و موفق شد در بیش از یک دهه حضور در کشتی، دو طلا و دو برنز جهان، سه طلای بازی‌های آسیایی و سه طلای قهرمانی آسیا را کسب کند.

پلنگ جویبار در طول این‌ دوران حضور در سه المپیک 2008، 2012 و 2016 را تجربه کرد که در المپیک لندن به دلیل مصدومیت و در ریو با ناداوری از موفقیت بازماند.

در همان سال‌های آخر حضور رضا بر روی تشک، حسن یزدانی دیگر ستاره این خاندان به دایره طلایی وارد شد و پرچم را از دست او گرفت تا دوران جدیدی را در تاریخ کشتی ایران آغاز کند.

حسن یزدانی از سال 2015 تا کنون، در همه مسابقات جهانی و المپیک حاضر بوده و ما حصل آن رکوردی تاریخی با یک‌طلا و یک‌نقره المپیک، سه طلا، یک‌نقره و یک برنز جهان، یک‌طلای بازی‌های آسیایی و دو طلای قهرمانی آسیا بوده‌.

در کنار این دو ستاره، امیرمحمد یزدانی دیگر استعداد ناب جویبار است که ضلع سوم مثلث یزدانی‌های ایران را تشکیل داده و در اوج جوانی، سابقه دو بار حضور در مسابقات جهانی را دارد که در مسابقات جهانی 2021 به مدال نقره رسید.

با این اوصاف، این سه کشتی‌گیر مازندرانی تا کنون در مجموع، یک‌طلا و یک‌نقره المپیک، 5 طلا، دو نقره و 3 برنز جهان، 4طلای بازی‌های آسیا و 5 طلای قهرمانی آسیا را کسب کرده‌اند.

آماری فوق‌العاده و رکوردی درخشان، که مطمئنا به همین جا ختم نمی‌شود و با توجه به حضور حسن و امیرمحمد یزدانی در مسابقات جهانی 2022 و احتمال حضور آن‌ها در مسابقات سال‌های آینده، مطمئنا پسران جویبار می‌توانند یک آمار بی‌نظیر را در تاریخ کشتی به نام خانواده یزدانی ثبت کنند که بخش زیادی از درخشش کشتی ایران در سال‌های اخیر برعهده آن‌ها بوده.

علاوه بر این، زهرا یزدانی خواهر بزرگ‌تر امیرمحمد هم در سال‌های قبل عضو تیم ملی کشتی آلیش ایران بود که سابقه کسب مدال طلای بازی‌های داخل سالن آسیا 2017 را در کارنامه دارد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (211 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (157 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (109 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (96 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (69 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (57 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (33 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (30 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (30 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (26 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (25 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (25 نظر)
تیتر امروز   
ماجرای ضرب المثل معروف «ماست را کیسه کردن» چیست؟
مهم‌ترین مطالبات از تیم اقتصادی رئیس جمهوری چیست؟
گزارش کامل مراسم افتتاحیه المپیک پاریس / نمایندگان اسرائیل هو شدند!
رسپی بخصوص غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار / فسنجون ناصری/ قبله عالم انگشتاشونم همراه این غذا میل میکردن قطعا +عکس
تصویری زیبا و دلنشین از یک رستوران در ایتالیا در غار!/ چه جای باصفا و بینظیری
(ویدئو) 21 سال پیش پشت صحنه عالی سریال پاورچین
(تصاویر) خانۀ مدرن و استثنایی یک زوج جوان در قلب جنگل/ پنجره های روبه جنگل و رویایی
نوشیدنی بیسکوییت و بستنی، یک لیوان نوشیدنی خنک و دلچسب تابستانی/ در مهمانی ها بدرخشید
(تصاویر) معماری منحصربه‌فرد و بینظیر خانۀ مکزیکی که با طبیعت یکی شده است/ آدم اینجا با این ویو و سرسبزی و اون دریاچه زیبا پیر نمیشه!
رونمایی لنوو از یک دستگاه مفهومی انعطاف‌پذیر
روایتی از نان و پنیر خوردن رهبر معظم انقلاب برای تمرکز در نماز: شکنجه دیدن معده رهبری در زندان...
سفر به ایران قدیم؛ تعزیه‌های شکوهمند دربار قجری
جزییات مراسم تنفیذ چهاردهمین دوره ریاست جمهوری
مانتوهای شیک و مجلسی 3 بانوی جوان و خوش آتیه سینما در اکران مردمی جدیدترین فیلم مهران مدیری / دقت کردین نازنین بیاتی چقدر تغییر کرده؟
محققان: بهترین نوشیدنی در گرمای تابستان یک فنجان چای داغ است!
منتخب روز   
نگاهی به آشپزخانه دلباز و کابینت قهوه ای خانه مسعود پزشکیان با چیدمان زیبا و شیک دختر خوش سلیقه اش/ از پرده شید رول کرکره ای تا سطل زباله کابینتی+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....