دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

این کرم یخ زده در سیبری بعد از 46000 سال خواب عمیق دوباره زنده شده و تولید مثل میکنه! +عکس 

یکشنبه، 08 مرداد 1402
کد خبر: 350625
ساعد نیوز: دانشمندان یک کرم لوله ای میکروسکوپی که متعلق به 46,000 سال پیش است و در اعماق یخ های سیبری گیر کرده بود را کشف کردند. آنها از طریق فرآیندی به نام پارتنوژنز (بکرزایی) که در آن جانور برای تولید مثل، نیازی به جفت ندارد، این کرم را احیا کردند و در حال حاضر این کردم در حال تولید مثل است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از طبق یک بیانیه مطبوعاتی، این کرم هزاران سال را در نوعی خواب که به آن نهان‌زیوی یا Cryptobiosis می گویند، سپری کرده است. در این حالت، که می‌تواند تقریباً به‌طور نامحدود ادامه یابد، تمام فرآیندهای متابولیک از جمله تولید، رشد و ترمیم متوقف می‌شوند.

دانشمندان گزارش دادند که پس از تعیین توالی ژنوم این کرم لوله ای پیدا شده در سیبری، متوجه شدند که این کرم متعلق به یک «گونه توصیف نشده» است. طبق گزارش ها، پیش از این، چند نمونه از کرم‌های لوله‌ای یا نماتدها پس از چند ده سال از نمونه‌های خزه و هرباریوم احیا شدند. با این حال، این گونه جدید، که دانشمندان آن را Panagrolaimus kolymaensis نامیده‌اند، ده‌ها هزار سال بیشتر خوابیده بود.


تخمین زده می شود که میلیون‌ها گونه کرم های لوله ای در محیط‌های متنوعی مانند بسترهای اقیانوسی، بیابان‌ها و خاک‌های آتشفشانی زندگی می‌کنند. دانشمندان تاکنون تنها 5,000 گونه دریایی را شناسایی کرده اند.

برخی محققان توضیح دادند که این کرم می تواند متعلق به گونه ای باشد که تصور می شد در 50,000 سال گذشته منقرض شده است و یا تنها یک نماتد یا همان کرم لوله ای معمولی باشد که هنوز کسی نتوانسته گونه آن را مشخص کند.

بر اساس این بیانیه مطبوعاتی، این واقعیت که این کرم در تمام آن سال‌ها جان سالم به در برده، برای دانشمندان جای تعجب ندارد، زیرا سال‌ها می‌دانستند که موجودات میکروسکوپی، مانند همین کرم مورد مطالعه، می‌توانند عملکرد بیولوژیکی خود را برای زنده ماندن در سخت‌ترین شرایط متوقف کنند. در مجموع، یافته‌های این محققان نشان می‌دهد که این کرم ها مکانیسم‌هایی دارند که به طور بالقوه به آنها اجازه می‌دهد تا حیات را در مقیاس‌های زمانی زمین‌شناسی به حالت تعلیق درآورند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ویدیو/ "ماخونیک" هفتمین روستای عجیب جهان معروف به «لی‌لی‌ پوت‌های» ایران
اولین عکس از فیلم جدید رامبد جوان با گریم فوق‌العاده خنده دار محسن تنابنده و نوید محمدزاده / فقط فوکول و پشت موهاشون😁
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(ویدیو) حاضرجوابی خنده دار امیرمهدی ژوله در پاسخ به سوال خصوصی محسن کیایی در جدیدترین قسمت برنامه "صداتو" 🤣
مرگبارترین تلاشهای زنان برای زیبا بودن در اوایل قرن 19/ وحشتناکترین ملاک زیبایی در میان زنان غرب+ عکس
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
(عکس) سنگ تموم خواهر چشم رنگی علیرضا نیکبخت واحدی به مناسبت تولد برادرش
گشت و گذاری در خانه مجلل و رویایی رضا صادقی، خواننده مشکی پوش و محبوب ایرانی +عکس/ سلیقه بی نظیر همسر آلمانی آقای خواننده در چیدمان و انتخاب دکوری👌
هزینه چاپ یک کتاب